Odpowiednia instalacja i konfiguracja adaptera umożliwia połączenie z wybranym systemem zewnętrznym (np. sklepem internetowym) i synchronizację danych (np. zamówień sprzedaży) między systemami.
W pierwszej kolejności należy określić z jakim systemem zewnętrznym Comarch ERP Enterpise ma zostać połączony i wybrać odpowiedni adapter, czyli:
- Sklep internetowy Magento – adapter Magento
- Sklep internetowy Shopware – adapter Shopware
- Sklep internetowy Comarch e-Sklep – adapter Comarch e-Sklep
- Aplikacja mobilna Comarch Mobile – adapter Comarch ERP Integration BUS (IBUS)
- Sklep internetowy OXID – adapter OXID eSales
- Dowolny system zewnętrzny lub sklep klienta – adapter Cloud
- Platformy sprzedażowe Allegro, eBay i Amazon (eSale) – oba adaptery Comarch e-Sklep oraz eSale
Po wybraniu adaptera należy upewnić się, że system posiada licencję na wybrany adapter. Można to zweryfikować na dolnej zakładce w aplikacji System.
Ponieważ obszar Sprzedaż wielokanałowa nie należy do standardowych obszarów systemu Comarch ERP Enterprise licencję na adapter należy dodatkowo zakupić, a następnie plik licencji zapisać w systemowym repozytorium wiedzy i zaimportować do systemu Comarch ERP Enterprise poprzez aplikację System. W tym celu należy:
- Otworzyć aplikację System.
- Wybrać wartość Licencja w polu Typ.
- Za pomocą przycisku [Wybierz akcję] wybrać opcję Importuj licencję.
- W oknie dialogowym należy wskazać plik licencji i wprowadzić hasło do licencji.
W momencie, gdy licencja na wybrany adapter została zaimportowana można rozpocząć pobieranie adaptera. W tym celu należy:
- Otworzyć system NINUS.
- W aplikacji Support deliveries query wyszukać odpowiednie pliki:
- W polu Descriprion wprowadzić nazwę adaptera
- W polu Release wprowadzić wersję systemu Comarch ERP Enterprise, dla której adapter ma zostać zainstalowany
Należy zainstalować co najmniej najnowszą wersję, ewentualnie Fix., jeśli został wydany do obecnej pełnej wersji.
3. Należy pobrać plik PDF załączony w kolumnie Information text. W dokumencie znajdują się informacje o paczce, warunki oraz instrukcje instalacji adaptera.
Należy zapoznać się z dokumentem załączonym do paczki i z warunkami instalacji, między innymi z ograniczeniami importu opisanymi w rozdziale Extend import restrictions. W aplikacji System, po wybraniu dolnej zakładki Ograniczenia importu należy wprowadzić wartości wymagane w dokumencie.
Ograniczenia importu w dokumencie:
Ograniczenia wprowadzone w aplikacji System:
- Paczkę należy pobrać przyciskiem w kolumnie Software update.
Paczki zostaną pobrane lokalnie.
- Pobrane do lokalnego folderu paczki należy skopiować na serwer systemu Comarch ERP Enterprise do katalogu środowiska deweloperskiego SEMIRAMIS/REFRESHES/IMPORT
- Po skopiowaniu paczek do odpowiedniego folderu należy uruchomić wiersz polecenia środowiska deweloperskiego na serwerze poprzez opcję Wiersz polecenia (Administrator).
- Po uruchomieniu wierszu polecenia należy wpisać komendę:
insrfr -codeClass:app
Rozpocznie się instalacja paczek.
Po poprawnym zakończeniu instalacji pojawi się wiersz:
Status: refreashes succesfully installed
- W kolejnym kroku należy zalogować się do środowiska deweloperskiego i otworzyć aplikację Panel Aktualizacje oprogramowania i wybrać widok Utworzone aktualizacje oprogramowania.
W obszarze roboczym pojawią się zainstalowane paczki. Paczki, które nie zostały wyeksportowane oraz nowo zainstalowane paczki mają status Otwarty. - Paczki, które mają zostać zaimpotowane (ze statusem Otwarty) należy zaznaczyć w kolumnie Wybór, a następnie, za pomocą przycisku [Wybierz akcję] zwolnić paczki (akcja Zwolnij). Pojawi się okno dialogowe aplikacji w tle Zwolnić aktualizację software. W oknie należy wybrać kolejkę przetwarzania (jeśli nie jest wskazana domyślnie) i nacisnąć przycisk [W tle].
W takiej sytuacji, w wierszu polecenia należy wprowadzić komendę :
actjob –auto –conflict –ord:DEV-123456
DEV-123456 to numer konfliktu wyświetlony w logu instalacji
Podczas instalacji system Comarch ERP Enterprise zrestartuje się automatycznie. W aplikacji Konfiguracja odpowiednie adaptery muszą mieć zaznaczony parametr Aktywne. W przypadku integracji z eSale należy zainstalować i aktywować w aplikacji Konfiguracja adaptery Comarch e-Sklep i eSale.
Po poprawnym zwolnieniu paczek zmieni się ich status na aktywny.
- Kolejnym krokiem jest eksport paczek. Paczki przeznaczone do eksportu należy zaznaczyć w kolumnie Wybór obszaru roboczego, a następnie nacisnąć przycisk [Wybierz akcje] w nagłówku aplikacji Panel Aktualizacje oprogramowania i wybrać opcję Eksportuj.
Wyeksportowane paczki pojawią się w folderze SEMIRAMIS/REFRESHES/EXPORT systemu deweloperskiego.
- Paczki, z folderu środowiska deweloperskiego SEMIRAMIS/REFRESHES/EXPORT należy przenieść do folderu SEMIRAMIS/REFRESHES/IMPORT środowiska, do którego mają zostać zaimportowane.
- Dla kolejnego środowiska należy zainstalować paczki jak w punkcie 7.
Aby skonfigurować połączenie z systemem zewnętrznym należy aktywować wybrany adapter w aplikacji Konfiguracja, wybierając dla odpowiedniej funkcji (np. funkcja Adapter Magento) parametr Aktywne, a następnie, w aplikacji Kanały sprzedaży, utworzyć kanał sprzedaży z wybranym adapterem.