Instrukcja: Rejestracja grupy środków trwałych

Przegląd tematów

Grupy zasobów są tworzone w celu uproszczenia konserwacji zasobów. Jeśli aktywa są połączone w grupy środków trwałych, wiele podstawowych informacji (metoda amortyzacji, okres użytkowania itp.) może być przechowywanych jako wartości domyślne w grupach aktywów. Wartości te są następnie wykorzystywane i sugerowane w kontekście nowego składnika aktywów podczas przypisywania grupy aktywów do składnika aktywów, ale mogą zostać nadpisane. Z tego powodu grupy zasobów powinny być zdefiniowane przed wejściem do wzorca zasobów. Jeśli grupy zasobów są optymalnie ustawione, nowe zasoby mogą być tworzone bardzo szybko i bez błędów.

Grupa środków trwałych jest rejestrowana lub zmieniana w systemie w procesie [Edytuj grupę środków trwałych]. W tym dokumencie opisano między innymi, jak wprowadzić nową grupę lub zmienić istniejącą w aplikacji Grupy środków trwałych i jakie wymagania należy wziąć pod uwagę.

Ogólne informacje i wyjaśnienia dotyczące aplikacji Grupy środków trwałych można znaleźć w powiązanej dokumentacji Grupy środków trwałych, która zawiera również opisy pól i przycisków.

Definicje terminów

Grupa środków trwałych — kilka środków trwałych – o tych samych cechach – można połączyć w jedną grupę.
W ten sposób środki trwałe mogą być strukturyzowane, wybierane i sumowane zgodnie z grupami środków trwałych. Ponadto wszystkie cechy kontroli i księgowania wymagane do nowego utworzenia środka trwałego są przechowywane jako wartości domyślne w grupach środków trwałych.

Główna grupa środków trwałych — grupy środków trwałych mogą być łączone w główne grupy aktywów, np. „Samochody osobowe” i „Samochody ciężarowe” są łączone w główną grupę aktywów „Pojazdy”. Daje to możliwość ustrukturyzowania środków trwałych zgodnie z rzeczywistymi okolicznościami lub wymaganiami oceny.

Prace przygotowawcze

Należy zdefiniować główne grupy środków trwałych, ponieważ wymagane jest przypisanie grupy środków trwałych do głównej grupy środków trwałych.

Dostosowywanie

Nie jest wymagany schemat numeracji dla grup środków trwałych w konfiguracji.

Opis procesu

Grupy zasobów mogą być rejestrowane tylko ręcznie za pomocą istniejących programów. (Po konsultacji z konsultantem Comarch może być również możliwe automatyczne przeniesienie tych danych).

Edycja nowych grup środków trwałych

  1. Należy otworzyć aplikację Grupy środków trwałych, a następnie wybrać przycisk [Nowy].Wypełnij wszystkie obowiązkowe pola grupy środków trwałych:
    • Grupa środków trwałych
    • Oznaczenie
    • Główna grupa środków trwałych
  2. W razie potrzeby można dodać dalsze informacje dotyczące grupy środków trwałych, np. lokalizacja, opcjonalne wymiary, klasyfikacje, aktywa o niskiej wartości, aktywa w budowie, planowane aktywa itp.
  3. Następnie należy wprowadzić pozycję dla każdego używanego obszaru amortyzacji z niezbędnymi informacjami na temat amortyzacji, takimi jak parametry automatycznego określania początku amortyzacji, Konto zapasów, Metoda amortyzacji itp. W razie potrzeby można dodać dalsze informacje, takie jak kwota docelowa, okres użytkowania, grupa odtworzeniowa, informacje o odsetkach. Za pomocą parametru [Generuj obszar amortyzacji] można określić, czy ten obszar amortyzacji jest generowany automatycznie po utworzeniu nowego środka trwałego poprzez wybranie grupy środków trwałych podpisanej tutaj.
  4. Następnie należy sprawdzić poprawność wprowadzonych danych i poprawić błędne wpisy.
  5. Aby zapisać grupę środków trwałych należy wybrać przycisk [Zapisz].
  6. Kontynuuj w tej samej kolejności wprowadzanie kolejnej grupy aktywów lub zduplikuj podobny rekord danych, aby nie musieć ponownie wprowadzać danych, które zostały już wprowadzone.

Zmiana grup zasobów

  1. Należy otworzyć aplikację Grupy środków trwałych.
  2. Następnie wybrać grupę środków trwałych, która ma zostać zmieniona, wprowadzając ją bezpośrednio, wybierając opcję Pomoc uzupełniania wartości w oknie dialogowym strony internetowej lub określając ją za pomocą kryteriów wyboru.
  3. Następnie należy wykonać czynności opisane w punktach w części Edycja nowych grup środków trwałych.

Zawartość i wynik procesu

Proces nabycia tworzy nową grupę środków trwałych w systemie. Dopóki dla tej grupy aktywów nie ma żadnych księgowań, można ją usunąć z systemu za pomocą funkcji [Usuń].

Działania następcze / kontrola

Przed wysłaniem i / lub przeprowadzeniem wyceny itp. należy szczegółowo sprawdzić (odradza się pobieżna sprawdzenie przy użyciu jednej lub dwóch losowych prób), czy zarejestrowane dane są prawidłowe, ponieważ może się zdarzyć, że dane nie będą już mogły zostać poprawione lub będą kosztowne po wysłaniu.

Dalsze działania

Jeśli to konieczne, należy połączyć aktywa w główne grupy środków trwałych, jeśli mają one zostać wykorzystane w ocenach i raportach do strukturyzacji środków trwałych.

Czy ten artykuł był pomocny?