Instrukcje: Akcje wycofywania produktu

Niniejsza dokumentacja opisuje instrukcje korzystania z aplikacji Akcje wycofywania produktu. Instrukcje zawierają procedury, np. jak wprowadzić lub przetworzyć akcję wycofania. Użytkownik może również zapoznać się z informacjami o możliwych warunkach wstępnych i skutkach.

Opis aplikacji Akcje wycofywania produktu, zawierający opisy pól i działań, można znaleźć w dokumentacji Akcje wycofywania produktu.

Rejestracja nowej akcji wycofywania produktu

  1. Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Akcje wycofywania produktu. 
  2. Na pasku narzędzi Workflow użytkownik wybiera organizację, dla której chciałby wprowadzić akcję wycofywania. Firma przypisana do tej organizacji przeprowadza akcję wycofywania.
  3. Użytkownik wprowadza rodzaj dokumentu.
  4. Następnie należy wybrać przycisk [Dodaj] na standardowym pasku przycisków.
    • Aplikacja przełączy się w tryb Nowy. System tworzy nową akcję wycofywania z ustawieniami i wartościami domyślnymi z rodzaju akcji wycofywania. Numer akcji wycofywania jest określany automatycznie na podstawie schematu numeracji zapisanego w rodzaju akcji wycofywania. Numeru nie można zmienić — numer wygaśnie, jeśli akcja wycofywania nie zostanie zapisana. Firma przypisana do wybranej organizacji jest przenoszona do pola Firma. Tabela pozycji jest pusta.
  5. Użytkownik wprowadza nazwę akcji wycofywania.
  6. W razie potrzeby może on dodać lub zmienić dane podstawowe akcji wycofywania.
  7. W zakładce Specyfikacje należy wprowadzić pozycje dla specyfikacji, które mają zostać wycofane.
Uwaga
Użytkownik może użyć akcji [Generuj pozycje], aby automatycznie dodać dalsze, powiązane specyfikacje po zapisaniu; są one określane przez śledzenie specyfikacji.
  1. Należy wybrać przycisk [Zapisz] na standardowym pasku przycisków.
    • Akcja wycofywania zostanie zapisane. Status akcji wycofywania to Zarejestrowane.

Duplikowanie nagłówka

Użytkownik może użyć akcji [Duplikowanie nagłówka], aby zduplikować nagłówek akcji wycofywania otwartej w aplikacji Akcje wycofywania produktu. Więcej informacji można znaleźć w dokumencie Instrukcje: Aplikacje typu Dokument.

Poniższe dane pochodzą ze zduplikowanej akcji wycofywania produktu:

  • Wartości z pól w nagłówku, z wyjątkiem daty otwarcia i daty zamknięcia
  • Ręcznie rejestrowane pozycje specyfikacji

Usuwanie akcji wycofywania produktu

Użytkownik może użyć akcji [Usuń], aby usunąć akcję wycofywania produktu. Więcej informacji można znaleźć w dokumencie Instrukcje: Aplikacje typu Dokument.

Uwaga
Akcję wycofywania można usunąć tylko wtedy, gdy ma ono status Zarejestrowane lub Utworzone.

Edycja akcji wycofywania produktu

Ręczne tworzenie pozycji

Wymagania wstępne

Nie utworzono jeszcze żadnych pozycji do wycofania.

Instrukcje

  1. Użytkownik otwiera akcję wycofywania, dla której chciałby wprowadzić pozycję ze specyfikacją.
  2. Otwiera on zakładkę Specyfikacje.
  3. Należy wybrać jeden z dwóch przycisków [Dodaj nowy wiersz] lub [Wyszukaj i dodaj specyfikację] na pasku narzędzi tabeli.
    • Przycisk [Dodaj nowy wiersz] przygotowuje nowy wiersz pozycji typu Wprowadzone ręcznie, w którym wprowadza się pozycję i jej specyfikację, która ma zostać wycofana
    • Przycisk [Wyszukaj i dodaj specyfikację] pozwala otworzyć okno dialogowe, w którym można wybrać specyfikację do wycofania i przenieść ją do tabeli pozycji, klikając [OK].
Uwaga
Użytkownik może użyć akcji [Generuj pozycje], aby automatycznie dodać dalsze, powiązane specyfikacje po zapisaniu; są one określane przez śledzenie specyfikacji.
  1. Należy wybrać przycisk [Zapisz] w standardowym zestawie paska narzędzi.
    • Dodane elementy zostaną zapisane. Akcja [Generuj pozycje] jest następnie dostępna pod przyciskiem [Wykonaj] ze standardowego paska przycisków, które należy wykonać, aby otworzyć akcję wycofywania.

Generowanie pozycji

Wymagania wstępne

Wprowadzono co najmniej jedną pozycję ze specyfikacją. Aplikacja znajduje się w trybie Wyświetlanie.

Dane śledzenia specyfikacji są dostępne dla specyfikacji. Dane te są wykorzystywane do określenia odpowiednich specyfikacji dla ręcznie wprowadzonych pozycji, a także pozycji w zakładkach Klienci i Dostawy.

Instrukcje

  1. Użytkownik otwiera akcję wycofywania, dla której chciałby automatycznie wygenerować pozycje.
Uwaga
Po wykonaniu akcji, użytkownik nie może ręcznie dodawać kolejnych pozycji specyfikacji.

Zalecane jest uruchomienie akcji w tle na odpowiednim serwerze aplikacji systemu ERP (SAS).

  1. Należy wybrać akcję [Generuj pozycje] na standardowym pasku przycisków pod przyciskiem [Wykonaj].
    • Otwarte zostanie okno dialogowe
  2. Aby wykonać akcję, należy wybrać przycisk [W tle] lub [Natychmiast].
    • Akcja jest wykonywana z opóźnieniem w stosunku do zlecenia przetwarzania w tle lub natychmiast
    • Następujące dodatkowe pozycje są generowane na podstawie zarejestrowanych pozycji specyfikacji:
  • Powiązane pozycje specyfikacji

Śledzenie specyfikacji jest oceniane dla już zarejestrowanych pozycji specyfikacji, a dodatkowe specyfikacje określone w wyniku są dodawane do zakładki Specyfikacje. Takie pozycje specyfikacji są identyfikowane przez typ pozycji Utworzone (określone przez system).

  • Pozycje dostawy

Pozycje są tworzone dla pozycji specyfikacji w zakładce Dostawy. Pozycja dostawy zawiera dane pozycji zlecenia dostawy z wprowadzoną specyfikacją lub dane pozycji faktury sprzedaży z transakcji magazynowej, która została utworzona z pozycji zamówienia sprzedaży z wprowadzoną specyfikacją. Zlecenia dostawy lub faktury sprzedaży oraz wszelkie istniejące zwroty od klientów, a także odpowiednie pozycje tych dokumentów są wyświetlane w łańcuchu dokumentów powiązanych akcji wycofywania.

  • Pozycje klientów

Klienci są określani na podstawie wygenerowanych pozycji dostawy i dodawani do pozycji klienta w zakładce Klienci. Jeśli określono pseudo partnerów, dla każdej nazwy klienta tworzona jest jedna pozycja.

    • Podczas generowania pozycji, akcja wycofywania ma status W trakcie generowania pozycji i nie można jej edytować. Po utworzeniu pozycji, akcja wycofywania ma status Pozycje wygenerowane i można ją otworzyć.

Jeśli nie można utworzyć żadnych pozycji, akcja wycofywania pozostaje w statusie Zarejestrowane.

Wyłączanie pozycji

Wymagania wstępne

Akcja przywołania ma status „Pozycje zarejestrowane”. Aplikacja znajduje się w trybie „Wyświetlanie”. Element, który ma zostać wykluczony, nie został ukończony.

Instrukcje
  1. Użytkownik otwiera akcję wycofywania, w której chciałby wyłączyć pozycje specyfikacji lub klienta.
  2. Otwiera on kartę Specyfikacje lub Klienci, w zależności od tego, czy chciałby wyłączyć pozycje specyfikacji czy klienta.
  3. Użytkownik wybiera pozycje, które mają zostać wyłączone, korzystając z pola wyboru na początku wiersza.
  4. Należy wybrać akcję [Odłącz] na pasku narzędzi tabeli pod przyciskiem [Wykonaj].
    • Otwarte zostanie okno dialogowe
  5. Użytkownik wprowadza powód wyłączenia. Ten tekst jest wyświetlany w tooltipie symbolu statusu wyłączonych pozycji.
  6. Należy wybrać przycisk [Natychmiast].
    • Pozycje otrzymują status Wyłączone i nie są już brane pod uwagę w akcji wycofywania. Oprócz powodu wyłączenia, zapisywany jest również użytkownik wykonujący akcję oraz czas jej wykonania.
    • Wszystkie pozycje dostawy, które zawierają specyfikację lub zostały dostarczone do klienta, również otrzymują status Wyłączone
    • Jeśli wszystkie pozycje dostawy do klienta zostaną wykluczone, odpowiednia pozycja klienta również otrzyma status Wyłączone

Dodawanie pozycji

Wymagania wstępne

Akcja wycofywania ma status Pozycje wygenerowane. Aplikacja znajduje się w trybie Wyświetlanie.

Instrukcje

  1. Użytkownik otwiera akcję wycofywania, w której chciałby ponownie uwzględnić wyłączone pozycje specyfikacji lub klienta.
  2. Otwiera on zakładkę Specyfikacje lub Klienci, w zależności od tego, czy chciałby ponownie dodać pozycje specyfikacji czy klienta.
  3. Użytkownik wybiera pozycje, które mają zostać ponownie uwzględnione, korzystając z pola wyboru na początku wiersza.
  4. Należy wybrać akcję [Dołącz] na pasku narzędzi tabeli pod przyciskiem [Wykonaj].
    • Pozycje otrzymują status Zarejestrowane lub Utworzone, w zależności od tego, czy zostały wprowadzone ręcznie, czy wygenerowane przez system

Otwieranie akcji wycofywania

Wymagania wstępne

Akcja wycofywania ma status Pozycje wygenerowane. Aplikacja znajduje się w trybie Wyświetlanie.

Uwaga
Po otwarciu akcji wycofywania nie można już wyłączać pozycji. Użytkownik może jednak uzupełnić pozycje ręcznie.

Instrukcje

  1. Użytkownik otwiera akcję wycofywanie, którą chciałby otworzyć.
  2. Należy wybrać akcję [Otwórz] na standardowym pasku narzędzi pod przyciskiem [Wykonaj].
    • Akcja wycofywanie otrzymuje status Otwarte. Następnie można wygenerować pisma do klientów, których to dotyczy lub zwroty od klientów.

Blokowanie, przeniesienie do kwarantanny lub zwolnienie pozycji specyfikacji

  1. Użytkownik otwiera akcję wycofywania, w której chciałby zmienić status kontroli jakości specyfikacji.
  2. Otwiera on zakładkę Specyfikacje i wybiera pozycje za pomocą pola wyboru na początku wiersza.
  3. Należy wybrać akcję [Blokuj], [Przenieś do kwarantanny] lub [Zwolnij] na pasku narzędzi tabeli pod przyciskiem [Wykonaj].
    • Specyfikacji przypisywany jest wybrany status kontroli jakości.

Edycja pozycji klienta

Tworzenie pisma do klienta

Wymagania wstępne

Akcja wycofywania ma status Otwarte. Aplikacja znajduje się w trybie Wyświetlanie.

Instrukcje

  1. Użytkownik otwiera akcję wycofywania zawierającą klientów, dla których chciałby utworzyć pismo.
  2. Otwiera on zakładkę Klienci i wybiera klientów, dla których chciałby utworzyć pismo, korzystając z pola wyboru na początku wiersza.
  3. Należy wybrać akcję [Utwórz pismo do klienta] na pasku narzędzi tabeli pod przyciskiem [Wykonaj].
    • Otwarte zostanie okno dialogowe
  4. Użytkownik wprowadza wymagane dane i wybiera przycisk [Natychmiast].
    • System tworzy dokument w aplikacji Dokumenty w obszarze Zarządzania dokumentami, który jest powiązany z wycofaniem. Wybrani klienci są przyjmowani jako adresaci dokumentu.
    • Plik dokumentu jest generowany automatycznie na podstawie wprowadzonego szablonu dokumentu

Ustawianie statusu klienta

Wymagania wstępne

Statusy klientów są rejestrowane w aplikacji Statusy klientów akcji wycofywania. Aplikacja jest w trybie Wyświetlanie.

Instrukcje

  1. Użytkownik otwiera akcję wycofywania, w której chciałby ustawić lub zmienić status klienta.
  2. Otwiera on zakładkę Klienci i wybierz klientów, których status chciałby ustawić lub zmienić, korzystając z pola wyboru na początku wiersza.
  3. Należy wybrać akcję [Ustaw status klienta] na pasku narzędzi tabeli pod przyciskiem [Wykonaj].
    • Otwarte zostanie okno dialogowe
  4. Użytkownik wybiera status klienta akcji wycofywania i naciśnij [Natychmiast].
    • Pozycja klienta otrzymuje wybrany status

Generowanie zwrotów od klientów

Wymagania wstępne

Akcja wycofywania ma status Otwarte. Rodzaj zwrotu od klienta jest określony w zakładce w podstawie akcji wycofywania. Pozycja klienta nie jest już powiązana z pozycją zwrotu od klienta i nie jest wykluczona z wycofania ani uzupełniona ręcznie. Aplikacja znajduje się w trybie Wyświetlanie.

Instrukcje

  1. Użytkownik otwiera akcję wycofywania, dla której chciałby utworzyć zwrot od klienta.
  2. Otwiera on zakładkę Klienci i wybiera klientów, dla których chciałby utworzyć zwrot od klienta, korzystając z pola wyboru na początku wiersza.
  3. Należy wybrać akcję [Ustaw status klienta] na pasku narzędzi tabeli pod przyciskiem [Wykonaj].
    • Otwarte zostanie okno dialogowe
  4. Aby wykonać akcję, należy wybrać przycisk [W tle] lub [Natychmiast].
    • Akcja jest wykonywana z opóźnieniem w stosunku do zlecenia przetwarzania w tle lub natychmiast
    • Zwrot od klienta z odniesieniem do dokumentów dostawy jest generowany dla każdej z wybranych pozycji klienta

Kończenie pozycji

Wymagania wstępne

Akcja wycofywania ma status Otwarte. Aplikacja jest w trybie Wyświetlanie. Pozycja ma status Zarejestrowany lub Utworzone.

Instrukcje

  1. Użytkownik otwiera akcję wycofywania, w której chciałby zakończyć pozycję.
  2. Otwiera on zakładkę Specyfikacje lub Klienci, w zależności od tego, którą pozycję chciałby uzupełnić.
  3. Użytkownik wybiera pozycję za pomocą pola wyboru na początku wiersza.
  4. Należy wybrać akcję [Zakończ] na pasku narzędzi tabeli pod przyciskiem [Wykonaj].
    • Otwarte zostanie okno dialogowe
Uwaga
Jeśli pozycja zostanie zakończona, nie zostanie ona uwzględniony ani w otwartych, ani w kolejnych akcjach wycofywania. Akcji tej nie można cofnąć.
  1. Użytkownik wprowadza powód zakończenia. Ten tekst jest wyświetlany w tooltipie symbolu statusu zakończonej pozycji.
  2. Należy wybrać przycisk [Natychmiast]. Spowoduje to również potwierdzenie ostrzeżenia wyświetlanego w oknie dialogowym.
    • Pozycji zostanie przypisany status Zakończone
    • Wszystkie pozycje dostawy, które zawierają specyfikację lub zostały dostarczone do klienta, również otrzymują status Zakończone
    • Gdy wszystkie pozycje dostawy dla klienta zostaną ukończone, odpowiednia pozycja klienta również otrzyma status Zakończone

Kończenie akcji wycofywania produktu

Wymagania wstępne

Akcja wycofywania ma status Otwarte.

Uwaga
Po zakończeniu akcji nie można jej już edytować.

Instrukcje

  1. Użytkownik otwiera akcję wycofywania, którą chciałby zakończyć.
  2. Należy wybrać przycisk [Zakończ] na standardowym pasku przycisków pod przyciskiem [Wykonaj].
    • Akcja wycofywania ma status Zakończone i nie może być już przetwarzane

Czy ten artykuł był pomocny?