Instrukcje: Edycja propozycji płatności

Niniejszy dokument opisuje instrukcje korzystania z aplikacji Wyświetlanie/edycja propozycji płatności. Procedury zawierają instrukcje dotyczące m.in. tego, jak w późniejszym terminie można dodać konta oraz pozycje otwarte lub zaliczki. Zamieszczono również informacje o możliwych warunkach wstępnych oraz skutkach wykonania poszczególnych czynności.

Opis aplikacji Wyświetlanie/edycja propozycji płatności, zawierający także opisy pól, akcji i przycisków, znajduje się w dokumentacji Wyświetlanie/edycja propozycji płatności.

Edycja elementu

Po otwarciu aplikacji Wyświetlanie/edycja propozycji płatności w tabeli obszaru roboczego wyświetlane są wyłącznie pozycje kont zawarte w propozycji. Aby wyświetlić pozycje znajdujące się pod daną pozycją konta, należy kliknąć przycisk Rozwiń przed odpowiednią pozycją konta.

Pozycje propozycji płatności można edytować dowolną liczbę razy, o ile płatności nie zostały jeszcze zrealizowane.

Instrukcja:

  1. W tabeli pozycji należy odnaleźć pozycję, która ma zostać edytowana. W razie potrzeby można użyć pól wyszukiwania nad tabelą pozycji.
  2. Należy zaznaczyć wybraną pozycję i kliknąć przycisk [Edytuj pozycję] na pasku narzędzi nad tabelą pozycji.
  • Pozycja zostaje przeniesiona do edytora pozycji.
  1. Należy zmienić wartości bieżącej pozycji.
  2. Na pasku narzędzi edytora pozycji należy kliknąć przycisk [Zatwierdź bieżącą pozycję].
  • Zmieniona pozycja zostaje przeniesiona do tabeli pozycji.
  1. Propozycję płatności należy zapisać przyciskiem [Zapisz] na standardowym pasku narzędzi.

Dodawanie kont i pozycji otwartych

Rozróżnia się następujące procedury dodawania kont i pozycji otwartych do propozycji płatności:

  • Dodawanie pozycji otwartych do istniejących kont
  • Dodawanie nowych kont

Dodawanie pozycji otwartych do istniejących kont

W tym przypadku pozycje otwarte są dodawane do kont, które już znajdują się w propozycji płatności. Pozycje otwarte można dodać ręcznie lub automatycznie.

Dodawanie pozycji otwartych ręcznie
  1. W tabeli pozycji należy wybrać konto, do którego mają zostać dodane jedna lub więcej pozycji otwartych.
  2. Na pasku narzędzi edytora pozycji należy wybrać akcję [Dodaj pozycje ręcznie].
  • Otworzy się okno dialogowe Wyszukaj pozycje otwarte. Dostępne są w nim wszystkie pozycje otwarte na koncie, które nie zostały jeszcze ujęte w propozycji płatności. Następnie można przenosić pozycje otwarte pojedynczo.

Jeżeli dla propozycji płatności aktywowano pole Rozliczenie grupowe, dostępna jest możliwość przypisywania pozycji otwartych z różnych organizacji. Wówczas pole wyszukiwania Organizacja jest dostępne do edycji i można zmienić organizację na potrzeby wyboru pozycji otwartych. Wszystkie dozwolone organizacje są wyświetlane za pomocą pomocy uzupełniania wartości dla pola Organizacja.

Dodawanie pozycji otwartych automatycznie
  1. W tabeli pozycji należy wybrać konto do edycji, do którego mają zostać dodane jedna lub więcej pozycji otwartych
  2. Na pasku narzędzi edytora pozycji, w przycisku akcji, należy wybrać akcję [Dodaj pozycje automatycznie]
  • Otwiera się okno dialogowe Dodaj pozycje automatycznie. Wszystkie pozycje otwarte konta, które nie zostały jeszcze ujęte w propozycji płatności, można dodać w jednym kroku. Jest to możliwe tylko wtedy, gdy do płatności nie przypisano jeszcze żadnych pozycji otwartych.
  • W oknie dialogowym dostępna jest możliwość ograniczenia wyboru pozycji otwartych za pomocą pól wyszukiwania, takich jak Konto, Zewnętrzny numer dokumentu oraz Numer pozycji otwartej.
  1. Jeżeli dla propozycji płatności aktywowano pole Rozliczenie grupowe, przypisywane są pozycje otwarte ze wszystkich organizacji w strukturze grupy. Wówczas wybór pozycji otwartych można ograniczyć także za pomocą dostępnego pola wyszukiwania Organizacja.

Dodawanie nowych kont

  1. Aby dodać nowe konto, w edytorze pozycji należy kliknąć przycisk [Dodaj]
  2. Otwierają się odpowiednie pola, w których wprowadza się kod księgowy oraz numer konta
  3. Na pasku narzędzi edytora pozycji należy kliknąć przycisk [Zatwierdź bieżącą pozycję]
  • Konto zostaje ujęte w propozycji płatności
  1. Aby dodać pozycje otwarte do pozycji konta, należy postępować zgodnie z procedurą Dodawanie pozycji otwartych do istniejących kont.

Dodawanie zaliczki

Propozycja płatności może zostać użyta do realizacji płatności zaliczkowych bez konieczności wcześniejszego zaksięgowania faktury.

Instrukcja

  1. W tabeli pozycji należy wybrać konto do edycji, dla którego ma zostać wykonana zaliczka
  2. Na pasku narzędzi edytora pozycji, w przycisku akcji, należy wybrać akcję [Dodaj zaliczkę].
  • W edytorze pozycji otwierana jest nowa pozycja i następuje przejście na zakładkę Zaliczka
  1. W dostępnych polach należy wprowadzić dane zaliczki, takie jak kwota księgowania, numer pozycji otwartej, tekst księgowania itp.
  2. Na pasku narzędzi edytora pozycji należy kliknąć przycisk [Zatwierdź bieżącą pozycję]
  • Pozycja zaliczki zostaje ujęta w propozycji płatności
  1. Propozycję płatności należy zapisać przyciskiem [Zapisz] na standardowym pasku narzędzi

Usuwanie pozycji

Istnieje możliwość usunięcia całych kont lub tylko pojedynczych pozycji z propozycji płatności, o ile płatności nie zostały jeszcze zrealizowane.

Instrukcja

  1. W tabeli pozycji należy odnaleźć pozycję do usunięcia. W razie potrzeby można użyć pól wyszukiwania nad tabelą pozycji.
  2. Należy zaznaczyć wybraną pozycję i kliknąć przycisk [Usuń] na pasku narzędzi nad tabelą pozycji
  • Wybrana pozycja zostaje oznaczona wskaźnikiem usunięcia
  1. Należy kliknąć przycisk [Zapisz] na standardowym pasku narzędzi
  • Pozycja zostaje usunięta z tabeli

Czy ten artykuł był pomocny?