Przegląd tematu
Niniejszy dokument opisuje instrukcję korzystania z aplikacji Nałóż/podziel specyfikacje. Instrukcje zawierają opis kroków, za pomocą których można np. połączyć lub podzielić specyfikację. Użytkownik może również znaleźć informacje o możliwych warunkach wstępnych i skutkach.
Opis aplikacji Nałóż/podziel specyfikacje, który zawiera również opisy pól i przycisków, można znaleźć w dokumentacja Nałóż/podziel specyfikacje.
Widok Podział
W aplikacji Nałóż/podziel specyfikacje, w widoku Podział dostępne są funkcje, umożliwiające podzielenie dostępnych zapasów specyfikacji źródłowej na dowolną liczbę specyfikacji docelowych.
Wprowadzanie zapasów specyfikacji
- Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Nałóż/podziel specyfikacje.
- W polu Właściciel zapasów przypisywana jest wartość domyślna.
- Użytkownik wprowadza lokalizację składowania zapasu specyfikacji, który ma zostać podzielony. Jest to również docelowa lokalizacja składowania, która musi być dokładnie określona.
- Należy wprowadzić artykuł i specyfikację źródłową do podziału w polach o tej samej nazwie.
Podział
- Po wprowadzeniu zapasu specyfikacji, użytkownik powinien wybrać przycisk [Aktualizuj], znajdujący się na standardowym pasku przycisków.
- Na wyświetlonej liście pojawią się dwa wiersze. Pierwszy wiersz zawiera informacje o specyfikacji źródłowej; nie można go zmienić. Drugi wiersz służy do określenia zakresu, w jakim specyfikacja źródłowa ma zostać podzielona.
- W polu w kolumnie Specyfikacja docelowa należy wprowadzić specyfikację, której zapas ma zostać zwiększony. Jeśli specyfikacja nie zostanie wprowadzona, wówczas zostanie utworzona nowa specyfikacja.
- Jeśli wprowadzony artykuł posiada partię z datą przydatności, wówczas w kolumnie Termin przydatności można wprowadzić termin przydatności przed wygenerowaniem nowej specyfikacji docelowej.
- W polu, znajdującym się w kolumnie Ilość, użytkownik wprowadza, ile dostępnych zapasów ma zostać oddzielonych od specyfikacji źródłowej i przeniesionych do specyfikacji docelowej.
- Jeśli dzielony zapas ma zostać włączony do jednostki ładunkowej, w polu w kolumnie Docelowa jednostka ładunkowa należy wprowadzić pustą jednostkę ładunkową ze statusem Zarejestrowana.
- W polu, w kolumnie Zastosuj dane specyfikacji źródłowej, należy określić, czy dane podstawowe specyfikacji źródłowej powinny być brane pod uwagę podczas tworzenia nowej specyfikacji.
- Należy wybrać przycisk [Dodaj nowy wiersz], znajdujący się na pasku przycisków listy, aby móc oddzielić dodatkowe specyfikacje źródłowe.
- Należy powtarzać instrukcję od kroku 2, aż do całkowitego zarejestrowania wszystkich specyfikacji docelowych.
- Teraz należy wybrać przycisk [Wykonaj], znajdujący się na standardowym pasku przycisków, aby utworzyć transakcję magazynową.
Widok Łączenie
W widoku Łączenie aplikacji Nałóż/podziel specyfikacje dostępne są funkcje umożliwiające łączenie dostępnych zapasów artykułów posiadających specyfikację ze specyfikacją docelową.
Wprowadzanie zapasów artykułu
- Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Nałóż/podziel specyfikację.
- Następnie należy przejść do widoku Łączenie.
- Jeśli nie dokonano jeszcze żadnych wpisów, niektóre pola wyszukiwania są wypełniane wartościami domyślnymi z widoku Podział.
- Użytkownik wprowadza lokalizację, w której przechowywany jest zapas do połączenia. Jest to również docelowa lokalizacja magazynu. Należy ją dokładnie określić.
- Użytkownik wprowadza artykuł do połączenia w polu o tej samej nazwie.
- W polu Specyfikacja docelowa należy wprowadzić specyfikację, która ma zostać utworzona podczas połączenia. Użytkownik może nie wprowadzać żadnej specyfikacji, wprowadzić nową lub istniejącą specyfikacje. Jeśli specyfikacja nie zostanie wprowadzona, wówczas wygenerowana zostanie nowa specyfikacja.
- Należy wprowadzić pustą jednostkę ładunkową w polu Docelowa jednostka ładunkowa ze statusem Zarejestrowane.
- Należy wprowadzić termin przydatności w polu Termin przydatności. Będzie ona brana pod uwagę tylko w przypadku nowych partii z datą przydatności, które mają zostać wyprodukowane.
Łączenie
- Po wprowadzeniu zapasu specyfikacji należy wybrać przycisk [Aktualizuj], znajdujący się na standardowym pasku przycisków.
- Na wyświetlonej liście pojawi się wiersz dla każdego dostępnego zapasu wprowadzonego artykułu. Pola w kolumnach Specyfikacja źródłowa, Termin przydatności i Dostępny stan służą do celów informacyjnych.
- W polu, w kolumnie Ilość, należy wprowadzić ilość odpowiedniego dostępnego zapasu specyfikacji, który ma zostać połączony.
- Teraz należy wybrać przycisk [Wykonaj], znajdujący się na standardowym pasku przycisków, aby utworzyć transakcję magazynową.