Instrukcje: Perspektywy sprzedaży

Niniejszy dokument opisuje procedury obsługi aplikacji Perspektywy sprzedaży. Procedury zawierają instrukcje dotyczące na przykład tworzenia lub edytowania perspektywy sprzedaży. Ponadto niniejszy dokument zawiera informacje na temat oczekiwanych warunków wstępnych i efektów.

Więcej informacji na temat aplikacji Perspektywy sprzedaży można znaleźć w dokumentacji Perspektywy sprzedaży, który opisuje pola i przyciski, a także inne funkcje.

Działania w nagłówku aplikacji

W aplikacji Perspektywy sprzedaży można ręcznie tworzyć nowe perspektywy sprzedaży lub powielać je z istniejących perspektyw. Wreszcie, podstawowe dane perspektyw sprzedaży mogą być ręcznie edytowane lub mogą być usuwane.

Uwaga
Perspektywy sprzedaży mogą być również generowane z kampanii. W razie potrzeby można przełączyć się do aplikacji Kampanie. Działanie generowania perspektyw zostało wyjaśnione w opisie aplikacji Kampanie.

Status perspektyw sprzedaży można zmienić ręcznie za pomocą przycisku akcji. Z perspektyw sprzedaży można również generować oferty sprzedaży.

Tworzenie nowej perspektywy sprzedaży

W celu utworzenia nowej perspektywy sprzedaży należy:

  1. Otworzyć aplikację Perspektywy sprzedaży.
  2. Wprowadzić rodzaj perspektywy sprzedaży.
  3. Wybrać przycisk [Nowy] na standardowym pasku narzędzi. System wygeneruje nową perspektywę sprzedaży w ramach wprowadzonego rodzaju perspektywy. Podczas tego procesu numer perspektywy jest automatycznie przypisywany zgodnie ze schematem numeracji zapisanym w rodzaju perspektywy sprzedaży. Należy pamiętać, że raz przydzielonego numeru nie można użyć ponownie, nawet jeśli pod tym numerem nie została zapisana żadna perspektywa sprzedaży.
  4. Wprowadzić opis perspektywy sprzedaży.
  5. Wybrać partnera i pracownika odpowiedzialnego za perspektywę sprzedaży.
  6. W razie potrzeby utworzyć lub zmienić dane w polach zdefiniowanych przez użytkownika. Należy pamiętać, że w razie potrzeby inne dane można wprowadzić później.
  7. Zapisać nową perspektywę sprzedaży.

Duplikowanie perspektywy sprzedaży

Dane w nagłówku aplikacji są całkowicie duplikowane we wszystkich zakładkach, aż do przypisanego partnera. Dane w obszarze roboczym nie są akceptowane.

W celu zduplikowania perspektywy sprzedaży należy:

  1. Otworzyć aplikację Perspektywy sprzedaży.
  2. Otworzyć istniejącą perspektywę sprzedaży. Status perspektywy nie jest w tym przypadku istotny. System wyświetli istniejącą perspektywę sprzedaży.
  3. Wybrać akcję Kopiowanie nagłówka, dostępną na standardowym pasku narzędzi pod przyciskiem [Nowy]. System wygeneruje nową perspektywę sprzedaży z nowym numerem. Dane istniejącej perspektywy są akceptowane w nagłówku aplikacji aż do pola Partner.
  4. Wybrać partnera.
  5. W razie potrzeby utworzyć lub zmienić dane w polach zdefiniowanych przez użytkownika. Należy pamiętać, że w razie potrzeby inne dane można wprowadzić później.
  6. Zapisać nową perspektywę sprzedaży.

Edytowanie perspektywy sprzedaży

Perspektywa sprzedaży zazwyczaj przebiega w kilku fazach. Etapy sprzedaży są klasyfikowane w celu uporządkowania i zaplanowania chronologicznej sekwencji działań dla perspektyw. Dane są aktualizowane w różnych fazach perspektywy.

Dane we wszystkich polach perspektywy mogą być edytowane i zmieniane w dowolnym momencie, aż do momentu przypisania partnera. Po zapisaniu nowej perspektywy, przypisanego partnera nie można już zmienić. W razie potrzeby można zmienić dane we wszystkich innych polach.

Jeśli rozszerzone sprawdzanie statusu jest aktywowane w aplikacji Konfiguracja, działania i zmiany statusu zależą od aktualnego statusu perspektywy sprzedaży. Poniższa tabela przedstawia możliwości edycji poszczególnych statusów.

Status Działanie Możliwa zmiana statusu
Aktywne Wszystkie zmiany są dozwolone
  • Nieaktywne
  • Wykorzystane
  • Utracone
  • Zablokowane
Nieaktywne Działania nie mogą być dodane. Generowanie ofert sprzedaży nie jest dozwolone.
  • Aktywne
  • Wykorzystane
  • Utracone
  • Zablokowane
Wykorzystane Wszystkie zmiany są dozwolone.
  • Aktywne
  • Nieaktywne
  • Utracone
  • Zablokowane
Utracone Wszystkie zmiany są dozwolone.
  • Aktywne
  • Nieaktywne
  • Wykorzystane
  • Zablokowane
Zablokowane Edycja nie jest możliwa  w tym statusie.
  • Aktywne
  • Nieaktywne
  • Wykorzystane
  • Utracone
Uwaga
Dane w obszarze roboczym w zakładkach Działania, Powiązania między partnerami i Notatki można częściowo edytować.

W aplikacji Perspektywy sprzedaży wyświetlany jest najnowszy status danych perspektywy. Jeśli dane zostaną zmienione, określone dane istotne dla historii są zapisywane oddzielnie w systemie jako dane historyczne. W ten sposób rejestrowana jest historia perspektywy. Te dane historyczne mogą być przeniesione do bazy danych OLAP i są tam dostępne do analiz.

W celu edytowania perspektywy sprzedaży należy:

  1. Otworzyć aplikację Perspektywy sprzedaży.
  2. Otworzyć perspektywę, która ma być edytowana. System wyświetli wymaganą perspektywę sprzedaży.
  3. Zmienić dane w wymaganych polach.
  4. Zapisać zmienioną perspektywę sprzedaży. W wyniku tego działania system zapisze stare dane jako dane historyczne.
Uwaga
W razie potrzeby można ponownie wprowadzić fakty dotyczące zarządzania relacjami w bazie danych OLAP.

Wstawianie znacznika usuwania

Nie można usuwać perspektyw sprzedaży, ale można je oznaczyć znacznikiem usuwania. Obiekty oznaczone do usunięcia zostaną ostatecznie usunięte podczas reorganizacji, jeśli nie będą już używane. Obiektów oznaczonych do usunięcia nie można ponownie przypisać do innych obiektów. Można nadal korzystać z przypisań, które już istnieją w momencie oznaczania obiektu do usunięcia.

Obiekt można oznaczyć do usunięcia tylko wtedy, gdy nie jest on używany w danych podstawowych lub konfiguracyjnych.

W celu wstawienia znacznika usuwania należy:

  1. Otworzyć aplikację Perspektywy sprzedaży.
  2. Otworzyć perspektywę, dla której ma zostać wstawiony znacznik.
  3. Wybrać akcję Wstaw znacznik usuwania, dostępną na standardowym pasku narzędzi pod przyciskiem [Usuń]. W wyniku tego działania, perspektywa sprzedaży zostanie oznaczona do usunięcia.

Usuwanie znacznika usuwania

W celu usunięcia znacznika usuwania należy:

  1. Otworzyć aplikację Perspektywy sprzedaży.
  2. Otworzyć perspektywę, dla której ma zostać usunięty znacznik.
  3. Wybrać akcję Usuń znacznik usuwania, dostępną na standardowym pasku narzędzi pod przyciskiem [Usuń]. W wyniku tego działania, perspektywa sprzedaży zostanie oznaczona do usunięcia. W wyniku tego działania wskaźnik zostanie usunięty.

Zmiana statusu perspektywy sprzedaży

Za pomocą przycisku akcji na standardowym pasku narzędzi można ręcznie zmienić status perspektywy. Status perspektywy jest rejestrowany w danych historycznych i w razie potrzeby przesyłany do bazy danych OLAP.

W celu zmiany statusu perspektywy sprzedaży należy:

  1. Otworzyć aplikację Perspektywy sprzedaży.
  2. Otworzyć perspektywę, dla której ma zostać zmieniony status. System wyświetli istniejącą perspektywę sprzedaży.
  3. Wybrać możliwy status za pomocą przycisku akcji: Aktywne, Wyłącz, Zyskany, Utracony, Zablokuj. W wyniku tego działania, status perspektywy zostanie zmieniony. Status jest wyświetlany za pomocą ikony statusu obok numeru perspektywy. Dostępne możliwości to: Aktywne, Nieaktywne, Wykorzystane, Utracone, Zablokowane.

Jeśli sprawdzanie statusu aplikacji Perspektywy sprzedaży jest wyłączone w aplikacji Konfiguracja, informacje o statusie wykorzystywane są wyłącznie do celów informacyjnych i analizy statystyczne. Status nie ma żadnego wpływu na dalszą edycję perspektywy sprzedaży.

Jeśli kontrola statusu jest aktywna, dostępność działań i zmiany statusu zależą od statusu perspektywy sprzedaży, na przykład nie można dodać żadnych działań do perspektywy jeśli ma ona status Zablokowana.

Uwaga
Aby dowiedzieć się, jak aktywować lub dezaktywować zaawansowane sprawdzanie statusu, należy zapoznać się z dokumentacją Konfiguracja: Zarządzanie relacjami.

Generowanie oferty sprzedaży

Za pomocą przycisku akcji na standardowym pasku narzędzi można wygenerować nagłówek oferty sprzedaży z perspektywy sprzedaży. W wyniku tej akcji system generuje dla każdej perspektywy nową ofertę sprzedaży dla partnera perspektywy.

Dane, które należy zaakceptować w nagłówku aplikacji perspektywy w ofercie sprzedaży, opisano w dokumentacji Perspektywy sprzedaży. Dane z obszaru roboczego nie są akceptowane.

W celu wygenerowania oferty sprzedaży należy:

  1. Otworzyć aplikację Perspektywy sprzedaży.
  2. Otworzyć wymaganą perspektywę sprzedaży, dla której ma zostać wygenerowana oferta sprzedaży.
  3. Wybrać akcję Utwórz ofertę sprzedaży, dostępną pod przyciskiem akcji na standardowym pasku narzędzi. Otwarte zostanie okno dialogowe.
  4. Wprowadzić istniejący rodzaj oferty sprzedaży.
  5. Wybrać przycisk [W tle], aby wykonać akcję. Wybór przycisku [Anuluj] spowoduje zamknięcie okna dialogowego i anulowanie akcji. Po wybraniu przycisku [W tle] system wygeneruje nagłówek oferty sprzedaży dla partnera perspektywy. Otwarta zostanie aplikacja Oferty sprzedaży, w której edytowany będzie nowy nagłówek oferty sprzedaży.
Uwaga
Wygenerowany nagłówek oferty sprzedaży można ponownie edytować w aplikacji Oferty sprzedaży.

Procedury dla działań

Zadania dla działań są wyświetlane w tabeli, w której nie można zmieniać danych. W wierszu nagłówka tabeli można wywołać okno dialogowe, w którym można tworzyć działania lub edytować istniejące zadania dla istniejących działań. Można wyszukiwać i dodawać działania już powiązane z bieżącym partnerem oraz przypisywać status Zakończone niepotwierdzone do istniejących działań, które zostały już zapisane. Jeśli działanie nie zostało już zapisane, można je również usunąć.

Tworzenie nowego działania

W celu utworzenia nowego działania należy:

  1. Otworzyć aplikację Perspektywy sprzedaży.
  2. Otworzyć perspektywę sprzedaży, do której ma zostać dodane działanie.
  3. Wybrać zakładkę Działania.
  4. Wybrać przycisk [Dodaj] w nagłówku tabeli działań. Otwarte zostanie okno dialogowe.
  5. Wprowadzić następujące dane w oknie dialogowym: rodzaj aktywności, opis, początek i koniec działania, odpowiedzialny użytkownik.
  6. Wybrać przycisk [Zastosuj]. Nowe działanie zostanie dodane do listy działań lub zadań. Pozycja w tabeli jest zgodna z kolejnością sortowania. Działania i zadania są sortowane w porządku rosnącym według daty ich rozpoczęcia, tzn. najnowsza data zajmuje pierwsze miejsce. W przypadku wybrania przycisku [Powrót] okno dialogowe zostanie zamknięte, a wprowadzone dane zostaną usunięte. Należy pamiętać, że nieprawidłowe wpisy są wyświetlane w czerwonej ramce w tabeli nie po ich zaakceptowaniu, ale po zapisaniu lub zatwierdzeniu perspektywy sprzedaży.
  7. W razie potrzeby powtarzać punkty od 4 do 6, aby wprowadzić wszystkie pożądane i/lub niezbędne działania.
  8. Zapisać perspektywę sprzedaży. System zapisuje nowe działanie związane z zarządzaniem relacjami jako działanie przepływu pracy i automatycznie generuje jedno lub więcej zadań na podstawie tego działania. Zadanie jest generowane dla każdego użytkownika przypisanego do wprowadzonego edytora. Zadania te są wyświetlane na liście w zakładce Działania.

Wyszukiwanie i dodawanie działań

Za pomocą akcji Wyszukaj i dodaj działania można przypisać działania do bieżącej perspektywy sprzedaży powiązanej z partnerem.

W celu wyszukania i edytowania działania należy:

  1. Otworzyć aplikację Perspektywy sprzedaży.
  2. Otworzyć perspektywę sprzedaży, do której ma zostać dodane działanie.
  3. Wybrać zakładkę Działania.
  4. W nagłówku tabeli działań wybrać przycisk [Wyszukaj i dodaj działania]. Zostanie otwarte okno dialogowe.
  5. W razie potrzeby wprowadzić kryteria wyszukiwania w oknie dialogowym, aby ograniczyć listę działań. Przycisk [Start] wyświetla wszystkie działania, które odpowiadają kryteriom wyszukiwania w oknie zapytania.
  6. Wybrać przycisk [Zastosuj]. W wyniku tego działania wybrane zadania zostaną wstawione i zapisane w tabeli działań. Wybór przycisku [Anuluj] spowoduje zamknięcie okna dialogowego i usunięcie wprowadzonych zmian.
Uwaga
Należy pamiętać, że akcja jest aktywna tylko dla zapisanych perspektyw sprzedaży. Ponadto perspektywa nie może zostać zmieniona. Działania przypisane do bieżącej perspektywy sprzedaży są ignorowane.

Edytowanie działań

Wprowadzone działania są sprawdzane tylko wtedy, gdy cała perspektywa sprzedaży jest zapisana. Są one następnie zapisywane, jeśli wynik testu jest pozytywny. W związku z tym, w przypadku błędnych danych wejściowych, działania muszą zostać ponownie edytowane.

Pomyślnie zapisane działania mogą być również edytowane. Ponieważ zadania przepływu pracy są generowane na ich podstawie, wszystkie dane nie mogą zostać zmienione.

Edytowanie niezapisanego działania

Użytkownik znajduje się w aplikacji Perspektywy sprzedaży i otworzył perspektywę z co najmniej jednym działaniem do edycji. Test systemu zwrócił błąd we wcześniej wprowadzonych danych aktywności.

W celu edytowania niezapisanego działania należy:

  1. Wybrać zakładkę Działania.
  2. Wybrać wiersz, który ma zostać poddany edycji.
  3. Wybrać przycisk [Edytuj] na pasku narzędzi tabeli działań. Otwarte zostanie okno dialogowe.
  4. Zmienić rodzaj działania, odpowiedzialnego użytkownika, opis, początek i koniec działania.
  5. Wybrać przycisk [Zastosuj]. Zmienione zadanie zostanie wyświetlone w tabeli działań. Pozycja w tabeli jest zgodna z kolejnością sortowania: rosnąco według daty rozpoczęcia. W przypadku wybrania przycisku [Powrót] okno dialogowe zostanie zamknięte, a zmienione dane zostaną usunięte.
  6. Zapisać perspektywę sprzedaży, aby zapisać tym samym nowe działanie.

Edytowanie zapisanego działania

Użytkownik znajduje się w aplikacji Perspektywy sprzedaży i otworzył perspektywę z co najmniej jedną aktywnością do edycji. Teraz chce edytować zadanie, które zostało wygenerowane z zapisanego działania.

W tym celu należy:

  1. Wybrać zakładkę Działania.
  2. Wybrać wiersz, który ma zostać poddany edycji.
  3. Wybrać przycisk [Edytuj] na pasku narzędzi tabeli działań. Otwarte zostanie okno dialogowe.
  4. Zmienić opis lub początek i koniec zadania.
  5. Wybrać przycisk [Zastosuj]. Zmienione zadanie zostanie wyświetlone w tabeli działań. Pozycja w tabeli jest zgodna z kolejnością sortowania: rosnąco według daty rozpoczęcia. W przypadku wybrania przycisku [Anuluj] okno dialogowe zostanie zamknięte, a zmienione dane zostaną usunięte.
  6. Zapisać perspektywę sprzedaży, aby zapisać zmienione działanie.

Zakończenie nieprzetworzonego działania

Za pomocą przycisku [Usuń] można przypisać do działania status Zakończone nieprzetworzone. Zadania należące do działania o statusie Zakończone nieprzetworzone nie są już wyświetlane w tabeli. Jeśli dla danego działania istnieje kilka zadań, żadne wpisy nie są już wyświetlane.

Twórca lub wprowadzony edytor działania może zmienić status działania lub status zadań z niego wygenerowanych. Inny użytkownik wymaga do tego odpowiedniej autoryzacji.

Do momentu uzyskania statusu Zakończone nieprzetworzone status działania nie może zostać zmieniony ręcznie. Status aktywności jest zależny od początku i końca oraz statusu edycji działania i jest przypisywany przez system. Status działania jest również definiowany przez status powiązanych zadań.

Warunki wstępne

Utworzono już perspektywę z co najmniej jednym działaniem. Użytkownik znajduje się w aplikacji Perspektywy sprzedaży i załadował perspektywę sprzedaży do edycji. Utworzone i pomyślnie zapisane działanie ma zostać usunięte z tabeli poprzez zmianę jego statusu na Zakończone nieprzetworzone. Dla tego działania istnieje już jedno lub więcej zadań przepływu pracy, które są wyświetlane w tabeli.

W celu zakończenia nieprzetworzonego działania należy:

  1. Wybrać zakładkę Działania.
  2. Wybrać wiersz, którego działanie ma zostać zakończone.
  3. Wybrać przycisk [Usuń] na pasku narzędzi tabeli działań.
  4. Zapisać perspektywę sprzedaży. W wyniku tego działania system ustawi status działania jako Zakończone nieprzetworzone. Wszystkie zadania związane z tym działaniem nie są już wyświetlane w tabeli działań perspektywy sprzedaży.

Usuwanie działania

Działanie można usunąć tylko wtedy, gdy nie zostało jeszcze zapisane. Po zapisaniu działania i wygenerowaniu na jego podstawie zadania przepływu pracy nie można go już usunąć. W takim przypadku aktywność otrzyma status Zakończone niepotwierdzone za pomocą przycisku [Usuń].

Twórca lub wprowadzony edytor działania może zmienić działanie lub status wygenerowanych na jego podstawie zadań. Inny użytkownik może przeglądać, edytować lub usuwać zadania, jeśli posiada niezbędne uprawnienia.

Usuwanie niezapisanego działania

Utworzono już perspektywę sprzedaży z co najmniej jednym działaniem. Użytkownik znajduje się w aplikacji Perspektywy sprzedaży i załadował wybrana perspektywę sprzedaży. Teraz chce usunąć wcześniej utworzoną i wciąż niezapisaną aktywność.

W celu usunięcia niezapisanego działania należy:

  1. Wybrać zakładkę Działania.
  2. Wybrać wiersz, który ma zostać usunięty.
  3. Wybrać przycisk [Usuń] na pasku narzędzi tabeli działań. Wiersz zostanie oznaczone wskaźnikiem usunięcia.
  4. W razie potrzeby wybrać inne wiersze i zaznaczyć te działania do usunięcia.
  5. Zapisać perspektywę sprzedaży. Działania oznaczone do usunięcia zostaną usunięte.

Procedury dotyczące powiązań między partnerami

Relacje i powiązania między partnerami są wyświetlane w tabeli. Dane relacji partnerskich są automatycznie wyświetlane przez system i nie można ich edytować.

Dane powiązań między partnerami można edytować. Za pomocą nagłówka tabeli można wywołać okno dialogowe, w którym można tworzyć powiązania między partnerami lub edytować istniejące. Można również usunąć istniejące powiązania partnerów.

Uwaga
Oprócz akcji Nowe powiązanie, przycisk [Dodaj] zawiera także akcję Nowa osoba kontaktowa. Działanie to opisano w części Okno dialogowe tworzenia nowej osoby kontaktowej.

Tworzenie nowego powiązania między partnerami

W celu utworzenia nowego powiązania między partnerami należy:

  1. Otworzyć aplikację Perspektywy sprzedaży.
  2. Otworzyć wymaganą perspektywę sprzedaży.
  3. Wybrać zakładkę Powiązania między partnerami. System wyświetli powiązania między partnerami wybrane w ramach rodzaju perspektywy sprzedaży.
  4. Wybrać przycisk [Dodaj] w nagłówku tabeli powiązań między partnerami. Otwarte zostanie okno dialogowe.
  5. Wybrać rodzaj powiązania partnera.
  6. Wybrać partnera.
  7. Wprowadzić opis powiązania.
  8. Wybrać przycisk [Zastosuj]. Nowe odniesienie do partnera zostanie dodane do tabeli powiązań. Zostanie on wyświetlony po wszystkich dotychczas utworzonych referencjach. Następnie system wyświetli automatycznie wyświetlonego partnera. Jest on umieszczany przez system przy użyciu typów relacji partnerskich wybranych w rodzaju perspektywy relacji partnerskich już przypisanych przez partnera docelowego. Należy pamiętać, że niepoprawne wpisy są wyświetlane w czerwonej ramce na liście nie po zaakceptowaniu, ale po zapisaniu perspektywy sprzedaży. W przypadku wyboru przycisku [Anuluj] okno dialogowe zostanie zamknięte, a zmienione dane zostaną usunięte.
  9. W razie potrzeby powtarzać punkty od 4 do 8, aby wprowadzić więcej powiązań między partnerami.
  10. Zapisać perspektywę sprzedaży. Jeśli zostanie wyświetlony komunikat o błędzie, edytować błędne powiązania między partnerami.

Edytowanie powiązań między partnerami

Wprowadzone referencje partnerów są sprawdzane tylko wtedy, gdy zapisana jest cała perspektywa sprzedaży. Są one następnie zapisywane, jeśli wynik testu jest pozytywny. W związku z tym, w przypadku błędnych danych wejściowych, powiązania partnera muszą zostać ponownie edytowane.

Pomyślnie zapisane powiązań partnerów można również edytować w dowolnym momencie. W przeciwieństwie do działań, dla referencji partnerskich nie ma znaczenia, czy adresaci są już zapisani, czy nie.

Automatycznie umieszczone i wyświetlone przez system relacje partnerskie nie mogą być edytowane.

W celu edytowania powiązań między partnerami należy:

  1. Otworzyć aplikację Perspektywy sprzedaży.
  2. Otworzyć wymaganą perspektywę sprzedaży.
  3. Wybrać zakładkę Powiązania między partnerami.
  4. Wybrać wiersz tabeli z odnośnikiem partnera, który ma być edytowany.
  5. Wybrać przycisk [Edytuj] w nagłówku tabeli powiązań między partnerami. Otwarte zostanie okno dialogowe.
  6. Zmienić wymagane dane w oknie dialogowym.
  7. Wybrać przycisk [Zastosuj]. W wyniku tego działania, powiązanie zostanie dodana do tabeli. W przypadku wyboru przycisku [Anuluj] okno dialogowe zostanie zamknięte, a zmienione dane zostaną usunięte.
  8. W razie potrzeby powtarzać punkty od 4 do 7, aby edytować więcej powiązań między partnerami.
  9. Zapisać perspektywę sprzedaży.

Okno dialogowe tworzenia nowej osoby kontaktowej

Nową osobę kontaktową można utworzyć z poziomu aplikacji Perspektywy sprzedaży. Odpowiednie okno dialogowe Osoba kontaktowa jest wywoływane za pomocą akcji Nowa osoba kontaktowa, dostępną pod przyciskiem [Dodaj] w nagłówku tabeli. Okno dialogowe odpowiada pod względem struktury i funkcji aplikacji Partnerzy w widoku Podstawowe.

Należy zapoznać się z opisami aplikacji Partnerzy oraz dokumentacją Partner, rola Klient i Partner, rola Osoba kontaktowa  w dokumentacji Tworzenie osób kontaktowych, aby utworzyć osobę kontaktową i przypisać ją do partnera.

Po utworzeniu i zapisaniu nowego partnera w oknie dialogowym, okno zostanie zamknięte, a użytkownik ponownie przejdzie do aplikacji Perspektywy sprzedaży.

Aby nowy partner był automatycznie wyświetlany w perspektywie sprzedaży pod relacjami partnerskimi, musi on najpierw zostać przypisany do partnera docelowego perspektywy. Wreszcie, osoba kontaktowa z partnerem docelowym jest generowana automatycznie, jeśli wybrano odpowiednie typy relacji partnera w rodzaju perspektywy sprzedaży. W razie potrzeby należy ponownie otworzyć perspektywę sprzedaży, aby zaktualizować wyświetlanie.

Alternatywnie można przypisać nową osobę kontaktową za pośrednictwem typu referencyjnego partnera, który umożliwia kontakt z osobą kontaktową.

Usuwanie powiązania między partnerami

Powiązanie między partnerami można usunąć w dowolnym momencie. Można jednak usunąć tylko utworzone powiązania partnera. Nie można usunąć automatycznie umieszczonych i wyświetlonych przez system relacji partnerskich.

W celu usunięcia powiązania między partnerami należy:

  1. Otworzyć aplikację Perspektywy sprzedaży.
  2. Otworzyć wymaganą perspektywę sprzedaży.
  3. Wybrać zakładkę Powiązania między partnerami.
  4. Wybrać wiersz tabeli, który ma zostać usunięty.
  5. Wybrać przycisk [Usuń] w nagłówku tabeli powiązań między partnerami.
  6. Zapisać perspektywę sprzedaży. Wiersz z powiązaniem partnera zostanie usunięty i nie będzie już wyświetlany w perspektywie sprzedaży.

Procedury dla notatek

Notatki są wyświetlane w tabeli, w której nie można edytować danych. W nagłówku tabeli można wywołać okno dialogowe, w którym można tworzyć notatki lub edytować istniejące notatki. Można także usuwać istniejące notatki.

Tworzenie nowych notatek

W celu utworzenia nowych notatek należy:

  1. Otworzyć aplikację Perspektywy sprzedaży.
  2. Otworzyć perspektywę, dla której ma zostać dodana notatka.
  3. Wybrać zakładkę Notatki. System wyświetli istniejące notatki.
  4. Wybrać przycisk [Dodaj] na pasku narzędzi tabeli notatek. W wyniku tego działania zostanie otwarte okno dialogowe. Należy pamiętać, że struktura zarządzania dokumentami nie jest aktywna, wszystkie pola nie są wyświetlane w oknie dialogowym. W takim przypadku można tworzyć proste notatki tekstowe.
  5. W razie potrzeby wybrać inny szablon.
  6. Wprowadzić opis i notatkę.
  7. W razie potrzeby wprowadzić dane w polach zdefiniowanych przez użytkownika w celu ustawienia słowa kluczowego. W razie potrzeby pola te są określane zgodnie z szablonem pól obowiązkowych. Następnie należy je edytować. Zawartość pól zdefiniowanych przez użytkownika jest wstępnie wypełniana za pomocą szablonu.
  8. Wybrać przycisk [Zastosuj]. W wyniku tego działania, notatka zostanie dodana do tabeli. W przypadku wyboru przycisku [Anuluj] okno dialogowe zostanie zamknięte, a zmienione dane zostaną usunięte.
  9. W razie potrzeby powtarzać punkty od 4 do 8, aby dodać więcej notatek.
  10. Zapisać perspektywę sprzedaży.

Edytowanie notatki

Notatki pomyślnie zapisane w propozycji sprzedaży można edytować w dowolnym momencie.

W celu edytowania notatki należy:

  1. Otworzyć aplikację Perspektywy sprzedaży.
  2. Otworzyć perspektywę, dla której ma zostać edytowana notatka.
  3. Wybrać zakładkę Notatki.
  4. Wybrać wiersz z notatką do edycji.
  5. Wybrać przycisk [Edytuj] w nagłówku tabeli notatek. Otwarte zostanie okno dialogowe.
  6. Wprowadzić zmiany notatki w oknie dialogowym.
  7. Wybrać przycisk [Zastosuj]. W przypadku wyboru przycisku [Anuluj] okno dialogowe zostanie zamknięte, a zmienione dane zostaną usunięte.
  8. Powtórzyć punkty od 4 do 7, jeśli edytowane ma być więcej notatek.
  9. Zapisać perspektywę sprzedaży.

Usuwanie notatki

Notatkę można usunąć w dowolnym momencie. Zostanie ona wówczas usunięta z zarządzania dokumentami.

W celu usunięcia notatki należy:

  1. Otworzyć aplikację Perspektywy sprzedaży.
  2. Otworzyć wymaganą perspektywę sprzedaży.
  3. Wybrać zakładkę Notatki.
  4. Wybrać wiersz z notatką, która ma zostać usunięta.
  5. Wybrać przycisk [Usuń] w nagłówku tabeli notatek.
  6. Zapisać zmiany. Notatka zostanie usunięta i nie będzie już wyświetlana w propozycji sprzedaży.

Czy ten artykuł był pomocny?