Przyjęcie towaru dla zwrotu od klienta może zostać utworzone w odniesieniu do dokumentu zamówienia zakupu lub do dokumentu zwrotu od klienta. Szczegóły widoku zostały opisane w artykule Przyjęcie towaru – Zwrot od klienta.
Jeśli w aplikacji Konfiguracja dla wybranej organizacji aktywowana jest funkcja Zwroty od klientów, to dla zwrotu od klienta można automatycznie wygenerować potwierdzenie odbioru towaru za pomocą przycisku [Nowy] → [Utwórz ze zwrotów od klienta].
Instrukcje ogólne dotyczące dokumentu przyjęcia towaru zostały szczegółowo opisane w artykule Instrukcje: Przyjęcia towaru.
Utworzenie zamówienia sprzedaży z przyjęcia towaru typu Zwrot od Klienta
Dokument przyjęcia towaru ze zwrotów od klienta umożliwia utworzenie zamówienia sprzedaży z ujemnymi ilościami oraz ujemną wartością towarów. Dane do tworzonego zamówienia sprzedaży (pozycje, właściciel zapasów oraz zamawiający) są pobierane z przyjęcia towaru. W celu utworzenia zamówienia sprzedaży z przyjęcia towaru ze zwrotu od klienta:
- Użytkownik tworzy przyjęcie towaru wraz z pozycjami zgodnie z instrukcją w artykule Instrukcje: Przyjęcie towaru.
- Przy pomocy przycisku [Wybierz akcję] → [Utwórz zamówienie sprzedaży ze zwrotu i zatwierdź przyjęcie towaru] tworzy on zamówienie sprzedaży dla przyjęcia towaru ze zwrotu od klienta.
Zostanie wyświetlone okno dialogowe Utwórz zamówienie sprzedaży ze zwrotu od klienta i zatwierdź przyjęcie towaru.
- W oknie dialogowym należy aktywować niezbędne parametry.
- Użytkownik zatwierdza utworzenie zamówienia sprzedaży przy pomocy przycisku [W tle].
Zostanie utworzone zamówienie sprzedaży powiązane (widoczne w oknie dokowanym Łańcuch dokumentów powiązanych) z przyjęciem towaru zawierające ujemne ilości oraz kwoty. Dane zamawiającego, ilości oraz pozycje są przenoszone z przyjęcia towaru do utworzonego zamówienia sprzedaży. Status przyjęcia towaru zostanie zmieniony na Zakończone. Jeżeli magazynem przyjęcia jest magazyn strukturalny, to system automatycznie utworzy dokument zlecenia magazynowego.
Usunięcie przyporządkowania zwrotów od klienta
Akcja [Usuń przyporządkowanie zwrotów od klienta] pozwala na usunięcie wszystkich dokumentów zwrotów od klientów przyporządkowanych do pozycji dokumentu przyjęcia towaru. Akcja może być wykonana tylko na przyjęciach towaru, które nie posiadają statusu Zakończone.
W celu przeprowadzenia akcji [Usuń przyporządkowanie zwrotów od klienta]:
- Użytkownik otwiera dokument przyjęcia towaru ze zwrotu odnoszący się do dokumentu zwrotu od klienta.
- Należy wywołać akcję usunięcia powiązania przy pomocy przycisku [Wybierz akcję] → [Usuń przyporządkowanie zwrotów od klienta].
Zostanie otwarte okno dialogowe Usuwanie przyporządkowania zwrotów od klienta. - W oknie dialogowym, w polu Zwrot od klienta użytkownik wprowadza rodzaj oraz numer dokumentu zwrotu od klienta, dla którego zostanie usunięte powiązanie. Jeżeli dokument przyjęcia towaru jest powiązany tylko z jednym dokumentem zwrotu od klienta, nie ma możliwości edytowania pola Zwrot od klienta.
- Należy zaakceptować wybór przy pomocy przycisku [OK].
Powiązanie zostanie usunięte.
Zmniejszenie ilości przyjęcia towaru w zwrotach od klienta
W aplikacji Przyjęcia towaru dostępna jest akcja [Zmniejsz ilości przyjęcia towaru w zwrotach od klienta], która umożliwia zmniejszenie ilości przyjmowanych artykułów na powiązanych dokumentach zwrotów od klientów. Akcja musi być przeprowadzana dla przyjęć towaru typu Zwrot od klienta, które odnoszą się do dokumentów zwrotów od klienta. Akcja może być wykonana tylko na przyjęciach towaru, które nie posiadają statusu Zakończone.
W celu przeprowadzenia akcji [Zmniejsz ilości przyjęcia towaru w zwrotach od klienta]:
- Użytkownik otwiera dokument przyjęcia towaru ze zwrotu odnoszący się do dokumentu zwrotu od klienta.
- Należy wywołać akcję zmniejszenia ilości przyjęcia towaru przy pomocy przycisku [Wybierz akcję] → [Zmniejsz ilości przyjęcia towaru w zwrotach od klienta]
Zostanie otwarte okno dialogowe Zmniejszenie ilości przyjmowanego towaru w zwrotach od klienta. - Należy wywołać akcję przy pomocy przycisku [W tle].
Wstawienie pozycji z odniesieniem do zlecenia
Aplikacja Przyjęcia towaru umożliwia wstawienie pozycji na dokument automatycznie przy pomocy akcji [Wstaw pozycje z odniesieniem do zlecenia]. Powoduje ona automatyczne przeniesienie wszystkich koniecznych danych pozycji z dokumentu odniesienia.
W celu wstawienia pozycji z odniesieniem do zlecenia:
- Użytkownik otwiera pusty dokument przyjęcia towaru ze statusem W opracowaniu lub Zwolnione. Należy to wykonać zgodnie z instrukcją dostępną w artykule Instrukcje: Przyjęcia towaru, rozdział Utworzenie pustego dokumentu przyjęcia towaru.
- Należy wybrać akcję przy pomocy przycisku na nagłówku aplikacji [Wybierz akcję] → [Wstaw pozycje z odniesieniem do zlecenia].
Zostanie otwarte okno dialogowe Wstaw pozycje z odniesieniem do zlecenia. - Okno dialogowe Wstaw pozycje z odniesieniem do zlecenia pozwala wyszukać pozycje zamówień sprzedaży posiadające otwarte ilości do zwrotu i wstawić je do dokumentu przyjęcia towaru. System wyszukuje zamówienia sprzedaży dla partnera przypisanego w polu Zamawiający w widoku głównym dokumentu przyjęcia towaru. W celu wyszukania pozycji ustaw filtry w polach dostępnych na nagłówku okna dialogowego.
- Po odfiltrowaniu wyników w oknie dialogowym Wstaw pozycje z odniesieniem do zlecenia, w celu wstawienia pozycji na dokument, użytkownik wykonuje poniższe kroki:
- W kolumnie Ilość definiuje ilość pozycji.
- Zaznacza parametr w kolumnie Wybór.
- Akceptuje wstawienie pozycji przy pomocy przycisku [Zastosuj wybrane]. W przypadku gdy do dokumentu mają zostać wstawione wszystkie wyszukane pozycje, należy zaakceptować wybór przyciskiem [Zastosuj wszystkie].
- W przypadku konieczności edycji pozycji użytkownik wprowadza zmiany, przenosząc ją do edytora pozycji przy pomocy przycisku [Edytuj pozycje]
- Należy zapisać dokument przyjęcia towaru przy pomocy przycisku [Zapisz]