Instrukcje: Reguły dostępności

Niniejszy dokument opisuje instrukcję korzystania z aplikacji Reguły dostępności. Instrukcja zawiera procedury dotyczące np. wprowadzania lub edytowania reguły dostępności. Użytkownik znajdzie również informacje o możliwych warunkach wstępnych i skutkach.

Opis aplikacji Reguły dostępności, który zawiera również opisy pól i przycisków, można znaleźć w dokumentacji Reguły dostępności.

Wprowadzanie nowej reguły dostępności

Po wprowadzeniu reguły dostępności, automatycznie proponowany jest jeden wiersz dla każdego typu dokumentu bez odniesienia do rodzaju. Rodzaje dokumentów obejmują ofertę sprzedaży, zamówienie sprzedaży, zlecenie produkcyjne, zamówienie zakupu, zlecenie dystrybucji (w środowiskach wielofirmowych), zlecenie dostawy.

Instrukcje

  1. Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Reguły dostępności.
  2. Następnie należy wybrać przycisk [Nowy], znajdujący się na standardowym pasku przycisków.
    • Aplikacja przełączy się w tryb Nowy.
    • Pola wyszukiwania i pola wyboru mają wartości domyślne. W tabeli Reguły dodano wiersze dla typów zleceń, które nie mają odniesienia do rodzaju zlecenia i mają wartości domyślne.
  3. Użytkownik wprowadza unikalny identyfikator nowej reguły dostępności w polu Reguła dostępności.
  4. Użytkownik wprowadza nazwę nowej reguły dostępności w polu Oznaczenie.
  5. Aby aktywować lub dezaktywować funkcję Uwzględnij stan kwarantanny, należy zaznaczyć pole wyboru. Ustawienie to pozwala określić, czy zapasy o statusie kontroli jakości W kwarantannie powinny być brane pod uwagę podczas sprawdzania dostępności.
  6. Aby aktywować lub dezaktywować funkcję Uwzględnij stan zablokowany, należy zaznaczyć pole wyboru. Ustawienie to pozwala określić, czy zapasy o statusie kontroli jakości Zablokowany powinny być brane pod uwagę podczas sprawdzania dostępności.
  7. W razie potrzeby, użytkownik zmienia wartości domyślne w kolumnach Obliczenia, Zaległe i Widok w tabeli, znajdującej się w zakładce Reguły w obszarze roboczym.
  8. Użytkownik zapisuje nową regułę dostępności, naciskając przycisk [Zapisz], znajdujący się na standardowym pasku przycisków.
    • Nowa reguła dostępności zostanie zapisana.

Duplikowanie reguły dostępności

  1. Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Reguły dostępności.
  2. Użytkownik otwiera regułę dostępności, którą chce wykorzystać jako szablon do duplikacji.
  3. Następnie należy wybrać przycisk [Duplikuj], znajdujący się na standardowym pasku przycisków.
    • Aplikacja przełączy się w tryb Nowy.
    • Dane z nagłówka i obszaru roboczego poprzednio otwartej reguły dostępności zostały zduplikowane. Identyfikator z pola Reguła dostępności nie został zduplikowany, to pole zostało opróżnione.
  4. Użytkownik wprowadza unikalny identyfikator nowej reguły dostępności w polu Reguła dostępności.
  5. W razie potrzeby, może on zmienić dane i ustawienia nowej reguły dostępności.
  6. Użytkownik zapisuje nową regułę dostępności, naciskając przycisk [Zapisz], znajdujący się na standardowym pasku przycisków.
    • Nowa reguła dostępności zostanie zapisana.

Edycja reguły dostępności

  1. Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Reguły dostępności.
  2. Użytkownik wprowadza identyfikator reguły dostępności w polu Reguła dostępności.
  3. Następnie należy wybrać przycisk [Aktualizuj], znajdujący się na standardowym pasku przycisków.
    • Zostanie wyświetlona reguła dostępności.
  4. W razie potrzeby, użytkownik może zmienić ustawienia i zasady.
  5. Użytkownik zapisuje regułę dostępności, naciskając przycisk [Zapisz], znajdujący się na standardowym pasku przycisków.
    • Zmiany w regule dostępności zostaną zapisane.

Usuwanie reguły dostępności

Wymagania wstępne

Regułę dostępności można usunąć tylko wtedy, gdy nie jest ona w użyciu. Reguła dostępności jest w użyciu, jeśli:

  • została określona w aplikacji Konfiguracja
  • jest przypisana do rodzaju zamówienia sprzedaży
  • jest przypisana do rodzaju oferty sprzedaży
  • jest przypisana do planowania potrzeb materiałowych

Instrukcje

  1. Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Reguły dostępności.
  2. Użytkownik usuwa regułę dostępności, wybierając przycisk [Usuń], znajdujący się na standardowym pasku przycisków.
    • Reguła dostępności jest usuwana.

Dodawanie reguły związanej z typem dokumentu

  1. Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Reguły dostępności.
  2. Użytkownik otwiera regułę dostępności, do której chce dodać regułę związaną z typem zamówienia.
  3. Następnie należy wybrać przycisk [Nowy], znajdujący się na standardowym pasku przycisków zakładki Reguły.
    • Menu przycisku [Nowy] zawiera pozycje umożliwiające wybór odpowiedniego typu dokumentu: oferta sprzedaży, zamówienie sprzedaży, zlecenie produkcyjne, zamówienie zakupu, zlecenie dystrybucji (w środowiskach wielofirmowych), zlecenie dostawy.
Uwaga
Użytkownik nie może później zmienić wybranego typu dokumentu. W razie potrzeby, wprowadza on nowy typ i usuwa ten, który został już dodany.
  1. W menu przycisku [Nowy], użytkownik wybiera typ dokumentu, dla którego chce utworzyć nową regułę.
    • Do tabeli zostanie dodany nowy wiersz dla wybranego typu dokumentu. Etykietka przycisku [Nowy] informuje o wybranym typie dokumentu.
  2. W kolumnie Rodzaj użytkownik wprowadza typ dokumentu, dla którego chce zdefiniować regułę.
  3. Użytkownik wprowadza status, dla którego pozycje zlecenia mają być brane pod uwagę podczas sprawdzania dostępności.
  4. Użytkownik wprowadza status, dla którego zaległe mają być brane pod uwagę podczas sprawdzania dostępności.
Uwaga
Zaległe to pozycje zamówienia z ilościami nadal otwartymi do dostawy, których data dostawy jest określona w przeszłości (przed bieżącą datą).
  1. Użytkownik wprowadza status, w jakim pozycje zlecenia powinny być wyświetlane w widoku Pochodzenie aplikacji Zapytanie o dostępność.
  2. W razie potrzeby, użytkownik może powtórzyć kroki instrukcji od 3, jeśli chce on dodać więcej niż jedną regułę związaną z rodzajem dokumentu do reguły dostępności.
  3. Użytkownik zapisuje regułę dostępności, naciskając przycisk [Zapisz], znajdujący się na standardowym pasku przycisków.
    • Wszystkie nowo dodane reguły są zapisywane wraz z regułą dostępności.

Usuwanie reguły związanej z typem dokumentu

Uwaga
Użytkownik może usuwać tylko reguły związane z rodzajem. Reguły bez odniesienia do rodzaju nie mogą zostać usunięte.
  1. Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Reguły dostępności.
  2. Użytkownik otwiera regułę dostępności, w której chce usunąć regułę związaną z rodzajem zlecenia.
  3. Użytkownik wybiera regułę, którą chcesz usunąć w tabeli w zakładce Reguły.
  4. Następnie należy wybrać przycisk [Nowy], znajdujący się na standardowym pasku przycisków
    • Linia jest oznaczona do usunięcia.
  5. W razie potrzeby, użytkownik może powtórzyć kroki instrukcji od 3, jeśli chce on usunąć więcej niż jedną regułę związaną z rodzajem dokumentu do reguły dostępności.
  6. Użytkownik zapisuje regułę dostępności, naciskając przycisk [Zapisz], znajdujący się na standardowym pasku przycisków.
    • Wszystkie reguły oznaczone do usunięcia są usuwane.

Czy ten artykuł był pomocny?