Niniejsza dokumentacja opisuje procedury korzystania z aplikacji Rejestracja czasu. Procedury zawierają instrukcje dotyczące rejestrowania i edytowania czasów. Użytkownik zostanie również poinformowany o możliwych wymaganiach wstępnych i konsekwencjach. Opis aplikacji Rejestracja czasu, który zawiera również opisy pól, można znaleźć w dokumentacji Rejestracja czasu.
Rejestrowanie czasu
W celu zarejestrowania czasu należy:
- Otworzyć aplikację Rejestracja czasu.
- Wprowadzić identyfikator pracownika, dla którego czas pracy ma zostać zarejestrowany.
- W razie potrzeby zmienić datę w polu Data.
- Wybrać przycisk [Utwórz nową pozycję] na pasku narzędzi edytora pozycji. Pola w edytorze pozycji zostaną wyczyszczone. Pierwsze pole w edytorze zostanie zogniskowane.
- Wprowadzić wymagane dane w polach edytora pozycji.
- Wybrać przycisk [Zastosuj wpisy] na pasku narzędzi edytora pozycji. Nowy wiersz z zarejestrowanym czasem zostanie dodany do tabeli pozycji w obszarze roboczym.
- Wybrać przycisk [Zapisz] na standardowym pasku narzędzi. Nowy wiersz zostanie zapisany.
Duplikowanie zarejestrowanych czasów dla całego dnia
W celu zduplikowania zarejestrowanych czasów dla całego dnia należy:
- Otworzyć aplikację Rejestracja czasu.
- Otworzyć rejestrację czasu pracownika i datę, które mają zostać zduplikowane.
- Wybrać przycisk [Duplikuj] na standardowym pasku narzędzi. Wyświetlone zostanie okno dialogowe.
- Wprowadzić identyfikator pracownika, na którego ma zostać przeniesiona rejestracja czasu.
- Wprowadzić datę, dla której ma zostać przeniesiona rejestracja czasu.
- Wybrać przycisk [Zastosuj]. Aplikacja zostanie przełączona w tryb edycji, a wszystkie wpisy rejestracji czasu zostaną przeniesione.
- W razie potrzeby zmienić dane.
- Wybrać przycisk [Zapisz] na standardowym pasku narzędzi w celu zapisania wpisów.
Duplikowanie pozycji rejestracji czasu
W celu zduplikowania poszczególnych pozycji rejestracji czasu należy:
- Otworzyć aplikację Rejestracja czasu.
- Otworzyć rejestrację czasu pracownika i datę, z których mają zostać powielone poszczególne pozycje.
- Przenieść pozycję, która ma zostać powielona do edytora pozycji, przykładowo poprzez wybranie przycisku [Edytuj zaznaczoną pozycję] na pasku narzędzi tabeli. Dane, które mają zostać zduplikowane zostaną wyświetlone w edytorze pozycji.
- Wybrać przycisk [Duplikuj] na pasku narzędzi edytora pozycji.
- W razie potrzeby zmienić pola w edytorze pozycji, które nie mają zostać powielone. Należy jednak pamiętać, że nie ma możliwości zmiany rodzaju usługi.
- Wybrać przycisk [Zastosuj wpisy] na pasku narzędzi edytora pozycji. Nowy wiersz z nową pozycją rejestracji czasu zostanie dodany do tabeli pozycji w obszarze roboczym.
- Wybrać przycisk [Zapisz] na standardowym pasku narzędzi. Zduplikowany wiersz zostanie zapisany.
Kopiowanie rejestracji czasów z szablonu harmonogramu projektu
W celu skopiowania rejestracji czasów z szablonu harmonogramu projektu należy:
- Otworzyć aplikację Rejestracja czasu.
- Wprowadzić identyfikator pracownika, dla którego ma zostać zarejestrowany czas.
- W razie potrzeby zmienić datę w polu o tej samej nazwie.
- Wybrać opcję Przejmij z szablonu, dostępną pod przyciskiem [Nowy] na standardowym pasku narzędzi.
- Wprowadzić wymagane dane. Należy skorzystać z pomocy uzupełniania w polu Wariant, aby bezpośrednio wybrać szablon harmonogramu projektu.
- Wybrać przycisk [Zastosuj]. Pozycje rejestracji czasu szablonu zostaną dodane do tabeli pozycji. Należy pamiętać, że w przypadku korzystania z szablonu przez kilka dni, wszystkie nowe wpisy dla pierwszego dnia tego okresu są wyświetlane po zastosowaniu czasów szablonu. Wpisy dla przyszłych dni są również wyświetlane najpierw dla bieżącej daty. Daje to przegląd nowo dodanych wpisów. Kolumna Data zawiera datę wprowadzenia wpisu. Wpisy dla odpowiednich dni są wyświetlane dopiero po zapisaniu.
- W razie potrzeby zmienić dane.
- Wybrać przycisk [Zapisz] na standardowym pasku narzędzi. Wpisy zostaną zapisane.
Wyszukiwanie zarejestrowanych czasów
W celu wyszukania zarejestrowanych czasów należy:
- Otworzyć aplikację Rejestracja czasu.
- W nagłówku aplikacji wprowadzić pracownika i datę, dla których mają zostać wyświetlone wprowadzone czasy.
- Wybrać przycisk [Aktualizuj] na standardowym pasku narzędzi. Czasy zarejestrowane dla pracownika w tym dniu zostaną wyświetlone w tabeli.
Edytowanie zarejestrowanych czasów
Pozycję rejestracji czasu można edytować w tabeli pozycji lub w edytorze pozycji.
Edytowanie zarejestrowanych czasów w tabeli pozycji
W celu edycji zarejestrowanych czasów w tabeli pozycji należy:
- Otworzyć aplikację Rejestracja czasu.
- W nagłówku aplikacji wprowadzić pracownika i datę, dla których mają być edytowane zarejestrowane czasy.
- W tabeli pozycji wybrać pozycję, która ma zostać edytowana.
- Zmienić wartości w wierszu. Należy pamiętać, że nie można edytować wszystkich komórek.
- Wybrać przycisk [Zapisz] na standardowym pasku narzędzi. Zmieniony wiersz zostanie zapisany.
Edytowanie zarejestrowanych czasów w edytorze pozycji
W celu edycji zarejestrowanych czasów w edytorze pozycji należy:
- Otworzyć aplikację Rejestracja czasu.
- W nagłówku aplikacji wprowadzić pracownika i datę, dla których mają być edytowane zarejestrowane czasy.
- W tabeli pozycji wybrać pozycję, która ma zostać edytowana.
- Wybrać przycisk [Edytuj zaznaczoną pozycję] na pasku narzędzi tabeli pozycji. Zarejestrowany czas zostanie wyświetlony w edytorze pozycji.
- Zmienić wymagane wartości.
- Wybrać przycisk [Zastosuj wpisy] na pasku narzędzi edytora pozycji. Wiersz z pozycją rejestracji czasu zostanie dodany do tabeli pozycji w obszarze roboczym.
- Wybrać przycisk [Zapisz] na standardowym pasku narzędzi. Zmieniony wiersz zostanie zapisany.
Usuwanie zarejestrowanych czasów
W celu usunięcie zarejestrowanego czasu należy:
- Otworzyć aplikację Rejestracja czasu.
- W nagłówku aplikacji wprowadzić pracownika i datę, dla których ma zostać usunięty wpis rejestracji czasu. System wyświetli zarejestrowany czas.
- W tabeli pozycji wybrać wiersze, które mają zostać usunięte.
- Wybrać przycisk [Usuń] na standardowym pasku narzędzi. Otwarte zostanie okno dialogowe.
- Potwierdzić usunięcie pozycji poprzez wybranie przycisku [Tak]. W wyniku tego działania wiersz zostanie usunięty a zmiany zapisane. Jeśli wybrany zostanie przycisk [Nie], proces usunięcia pozycji zostanie przerwany.