Instrukcje: Rejestracja grup ponownego nabycia

W tym dokumencie opisano sposób wprowadzania / zmiany grupy ponownego nabycia. Grupy te są wykorzystywane w księgowaniu środków trwałych w celu określenia ich wartości w przypadku wymiany lub amortyzacji kalkulacyjnej.

Ogólne informacje i wyjaśnienia dotyczące stosowania grup ponownego nabycia można znaleźć w powiązanym artykule Grupy ponownego nabycia, który zawiera również opisy pól i przycisków.

Prace przygotowawcze

Nie ma wymaganych prac przygotowawczych przed rozpoczęciem procesu.

Konfiguracja

Nie ma wymaganych ustawień konfiguracyjnych przed rozpoczęciem procesu.

Opis procesu

Ponieważ proces wprowadzania nowych danych jest podobny do procesu wprowadzania zmian, poniżej opisano oba główne procesy.

Wprowadzanie nowych grup ponownego nabycia

  1. Pierwszym krokiem jest otworzenie aplikacji Grupy ponownego nabycia.
  2. Następnie należy wybrać przycisk [Nowy].
    Należy wypełnić wszystkie pola obowiązkowe dla masowej zmiany danych:

    • Grupa ponownego nabycia
    • Oznaczenie
    • Typ kalkulacji
    • Rok  bazowy
  3. Następnie należy dodać wiersz na karcie Ogólne poprzez wybranie przycisku [Dodaj] na pasku narzędzi.
  4. Należy wprowadzić co najmniej jeden rok i indeks bazowy, a w razie potrzeby dodać dane w zakładce Teksty.
  5. Następnie należy sprawdzić poprawność wprowadzonych danych i poprawić wszelkie nieprawidłowe wpisy.
  6. Aby zapisać dystrybucję nabycia należy wybrać przycisk [Zapisz].
  7. Można kontynuować w tej samej kolejności wprowadzanie kolejnej grupy ponownego nabycia (krok 2) lub zduplikować podobny rekord danych, aby uniknąć ponownego wprowadzania danych.

Zmiana grup ponownego nabycia

  1. Pierwszym krokiem jest otworzenie aplikacji Grupy ponownego nabycia.
  2. Następnie należy wybrać grupę zastępczą, która ma zostać zmieniona, wprowadzając ją bezpośrednio, wybierając ją za pomocą okna dialogowego strony internetowej lub określając ją za pomocą kryteriów wyboru.
  3. Następnie należy wykonać kroki od 3 do 7 w części Wprowadzanie nowych grup ponownego nabycia.
Uwaga
Jeśli grupy ponownego nabycia zostały już użyte, może być możliwa zmiana tylko niektórych pól.

Zawartość i wynik procesu

Proces edycji tworzy nową grupę ponownego nabycia w systemie. Dopóki ta grupa ponownego nabycia nie jest jeszcze używana, można ją usunąć z systemu za pomocą przycisku [Usuń].

Opis działań

Do edycji nowych dystrybucji nabyć dostępne są standardowe akcje. Opisy działań dla trybu pracy i procedury są szczegółowo opisane w dokumentacji online Instrukcja obsługi.

Działania następcze / kontrola

Przed wysłaniem i / lub przeprowadzeniem wyceny itp. należy szczegółowo sprawdzić (odradza się pobieżna sprawdzenie przy użyciu jednej lub dwóch losowych prób), czy zarejestrowane dane są prawidłowe, ponieważ może się zdarzyć, że dane nie będą już mogły zostać poprawione lub będą kosztowne po wysłaniu. Jeśli konieczne są nowe wpisy lub zmiany, należy postępować zgodnie z powyższym opisem.

Czy ten artykuł był pomocny?