Instrukcje: Replikacja danych podstawowych

Przegląd tematu

Niniejsza dokumentacja opisuje instrukcje korzystania z aplikacji Replikacja danych podstawowych. Procedury zawierają instrukcje dotyczące wprowadzania i edytowania danych konfiguracyjnych na potrzeby replikacji danych podstawowych. Zawiera również informacje na temat możliwych wymagań wstępnych i efektach.

Opis aplikacji, który zawiera również opisy pól, przycisków i akcji, można znaleźć w dokumentacji Replikacja danych podstawowych.

Edycja konfiguracji

  1. Aby utworzyć nową konfigurację należy wybrać przycisk [Nowy].
    • Otworzone zostanie okno dialogowe Utwórz nową konfigurację.
  2. Należy wybrać organizację, z której dane podstawowe mają zostać zreplikowane.
  3. Należy wybrać organizację zależną, w której dane podstawowe mają być replikowane.
  4. W polu Obiekt danych należy wybrać jeden lub więcej obiektów danych, które mają zostać zreplikowane.
  5. W polu Typ replikacji należy wybrać zachowanie replikacji dla obiektów danych.
  6. Jeśli ma to zastosowanie, zaznacz pole Usuwanie dozwolone, jeśli replikowane rekordy mają zostać usunięte w organizacji zależnej.
  7. Aby zatwierdzić wprowadzone dane należy wybrać przycisk [OK].
    • Nowy wiersz z zarejestrowaną konfiguracją zostanie dodany do tabeli „Data object configuration”.
  8. Należy wybrać przycisk [Zapisz] na standardowym pasku narzędzi.
    • Nowa konfiguracja zostanie zapisana.

Duplikowanie konfiguracji

Nową konfigurację można powielić z istniejącej konfiguracji. Jest to możliwe tylko wtedy, gdy wyświetlanie konfiguracji obiektu danych jest ograniczone do organizacji niezależnej.

  1. W nagłówku aplikacji należy określić zależną organizację, która ma zostać zduplikowana, jako kryterium wyszukiwania i wybrać przycisk [Aktualizuj].
  2. Następnie należy rozwinąć przycisk [Nowy] i wybrać akcję [Duplikuj].
    • Zostanie otwarte okno dialogowe Duplikuj konfigurację.
    • Organizacja i organizacja zależna, która ma zostać zduplikowana, są wyświetlane w celach informacyjnych.
    • Pole Organizacja jest wstępnie przypisane do organizacji, do której ma zostać zduplikowana organizacja zależna.
  3. W polu Organizacja zależna należy wybrać jedną lub więcej organizacji zależnych, w których konfiguracja obiektu danych powinna zostać zduplikowana.
  4. W polu Obiekt danych należy wybrać jeden lub więcej obiektów danych, które mają zostać zreplikowane.
  5. Aby zatwierdzić wprowadzone dane należy wybrać przycisk [OK].
    • Przenoszone są wszystkie dane konfiguracyjne istniejącej organizacji zależnej. Obejmuje to zarówno wybór obiektów danych, jak i konfigurację zachowania poszczególnych atrybutów obiektu danych.
  6. Należy wybrać przycisk [Zapisz] na standardowym pasku narzędzi, aby zapisać zduplikowane dane.

Zapytanie o konfigurację

  1. W nagłówku należy wprowadzić wybrane kryteria wyszukiwania i zatwierdzić je przyciskiem [Aktualizuj].
    • Wszystkie wpisy pasujące do charakterystyki wyszukiwania zostaną wyświetlone w tabeli Konfiguracja obiektu danych.

Usuwanie konfiguracji

Do usunięcia konfiguracji potrzebne są uprawnienia administracyjne dla danej jednostki biznesowej.

  1. W zakładce Konfiguracja obiektu danych należy znaleźć obiekt, który ma zostać usunięty.
    • Po wybraniu kryteriów wyszukiwania i zaktualizowaniu widoku system wyświetli obiekty odpowiadające cechom wyszukiwania w nagłówku.
  2. Następnie należy zaznaczyć wiersze w tabeli, które mają zostać usunięte i wybrać przycisk [Usuń] na standardowym pasku narzędzi.
    • Zostanie otwarte okno dialogowe.
  3. Należy potwierdzić usunięcie wybranych danych naciskając przycisk [Tak]. Jeśli zostanie wybrany przycisk [Nie], proces usuwania zostanie przerwany.
  4. Wiersz tabeli zostanie usunięty.
    • Zmiany zostaną zapisane.

Odchylenia konfiguracji atrybutów

Zachowanie replikacji obiektu danych określa zachowanie atrybutów dla wszystkich pól danych obiektu danych. Wybierając obiekt danych, można dostosować domyślne zachowanie atrybutów dla każdego pola danych. Liczba przypadków specjalnych informuje, ile pól danych obiektu danych ma różne zachowanie atrybutów.

Edycja odchyleń konfiguracji

  1. W zakładce Konfiguracja obiektu danych należy znaleźć obiekt, który ma zostać edytowany.
    • Po wybraniu kryteriów wyszukiwania i zaktualizowaniu widoku system wyświetli obiekty odpowiadające cechom wyszukiwania w nagłówku.
  2. W tabeli należy kliknąć dwukrotnie wiersz konfiguracji obiektu danych, którego konfiguracja atrybutów ma zostać edytowana.
    • Organizacja zależna, obiekt danych i istniejące konfiguracje atrybutów odchylających wybranej konfiguracji obiektu danych są wyświetlane w zakładce Konfiguracja atrybutów szczególnych przypadków .
  3. Następnie należy zmienić zachowania atrybutów dla poszczególnych pól danych.
  4. Kolejnym krokiem jest zapisanie wpisów poprzez przycisk [Zastosuj wpisy].
    • Zmienione konfiguracje atrybutów są przyjmowane w wybranej konfiguracji obiektu danych.
  5. Należy wybrać przycisk [Zapisz] na standardowym pasku narzędzi, aby zapisać konfigurację obiektu danych.

Dodawanie odchyleń do konfiguracji

  1. W zakładce Konfiguracja obiektu danych należy znaleźć obiekt, który ma zostać dodany.
    • Po wybraniu kryteriów wyszukiwania i zaktualizowaniu widoku system wyświetli obiekty odpowiadające cechom wyszukiwania w nagłówku.
  2. W tabeli należy kliknąć dwukrotnie wiersz konfiguracji obiektu danych, którego zachowanie atrybutów ma zostać dodane.
    • Jeśli dla obiektu danych nie istnieją konfiguracje atrybutów (pola danych z różnymi zachowaniami atrybutów), w zakładce Konfiguracja atrybutów szczególnych przypadków wyświetlane są tylko organizacja zależna i obiekt danych wybranej konfiguracji obiektu danych. Tabela nie zawiera żadnych danych.
  3. Aby ustawić inne zachowanie atrybutu, należy wybrać przycisk [Nowy] na pasku narzędzi zakładki.
    • Otworzy się okno dialogowe Utwórz nową konfigurację atrybutu.
  4. W oknie należy wybrać jednostkę biznesową, dla której atrybutu ma zostać ustawione inne zachowanie.
  5. Następnie należy wybierać atrybut i zachowanie atrybutu.
  6. Należy potwierdzić wpisane dane, klikając przycisk [OK].
    • Nowa konfiguracja atrybutu zostanie dodana do tabeli.
  7. Następnie należy zaakceptować zmiany za pomocą przycisku [Zastosuj wpisy].
    • Konfiguracja atrybutu jest przyjmowana w wybranej konfiguracji obiektu danych, a liczba przypadków specjalnych jest odpowiednio zwiększana.
  8. Należy wybrać przycisk [Zapisz] na standardowym pasku narzędzi, aby zapisać konfigurację obiektu danych.

Usuwanie odchyleń konfiguracji

  1. W zakładce Konfiguracja obiektu danych należy znaleźć obiekt, który ma zostać usunięty.
    • Po wybraniu kryteriów wyszukiwania i zaktualizowaniu widoku system wyświetli obiekty odpowiadające cechom wyszukiwania w nagłówku.
  2. W tabeli należy kliknąć  dwukrotnie wiersz konfiguracji obiektu danych, dla którego ma zostać usunięta konfiguracja atrybutu.
    • Organizacja zależna, obiekt danych i istniejące konfiguracje atrybutów odchylających wybranej konfiguracji obiektu danych są wyświetlane w zakładce Konfiguracja atrybutów szczególnych przypadków.
  3. Następnie należy zaznaczyć wiersze konfiguracji atrybutu, które mają zostać usunięte i wybrać przycisk [Usuń] na pasku narzędzi.
    • Konfiguracja atrybutu zostanie oznaczona wskaźnikiem usunięcia.
  4. Następnie należy zaakceptować zmiany za pomocą przycisku [Zastosuj wpisy].
    • Konfiguracja atrybutu jest usuwana z tabeli. Zachowanie atrybutu pola danych jest resetowane do zachowania replikacji obiektu danych.
    • Zmiana zostanie przyjęta w wybranej konfiguracji obiektu danych, a liczba szczególnych przypadków zostanie odpowiednio zmniejszona.
  5. Należy wybrać przycisk [Zapisz] na standardowym pasku narzędzi, aby zapisać konfigurację obiektu danych.

Czy ten artykuł był pomocny?