Instrukcje: Specyfikacje

Przegląd tematu

Niniejszy dokument opisuje instrukcję korzystania z aplikacji Specyfikacje. Instrukcja zawierają opis kroków, dotyczących np. wprowadzania lub edytowania specyfikacji. W dokumentacji użytkownik znajdzie również informacje o możliwych warunkach wstępnych oraz skutkach działań.

Opis aplikacji Specyfikacje, który zawiera również opisy pól i przycisków, można znaleźć w dokumencie Specyfikacje.

Tworzenie nowej specyfikacji

Wymagania wstępne

Artykuł musi posiadać wymaganą specyfikację.

Instrukcje

  1. Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Specyfikacje.
  2. W nagłówku użytkownik wprowadza artykuł, dla którego chce utworzyć dane podstawowe specyfikacji.
  3. Następnie należy wybrać przycisk [Nowy], znajdujący się na standardowym pasku przycisków.
  • Określony artykuł jest sprawdzany pod kątem poprawności. Po pomyślnym sprawdzeniu artykułu, pola wyszukiwania są opróżniane lub wypełniane wartościami domyślnymi, w zależności od ustawień w aplikacji Artykuły i aplikacji Konfiguracja, w funkcji Specyfikacja.
  1. Użytkownik wprowadza unikalny identyfikator nowej specyfikacji w polu Specyfikacja
  2. Użytkownik wprowadza nazwę nowej specyfikacji w polu Oznaczenie. W razie potrzeby, może on również wprowadzić tłumaczenia w innych językach.
  3. W razie potrzeby, można wprowadzać dalsze dane dla nowej specyfikacji w wyświetlonych kategoriach.
  4. Na zakończenie należy wybrać przycisk [Zapisz], znajdujący się na standardowym pasku przycisków.
  • Wprowadzone dane są sprawdzane pod kątem dokładności. Po pomyślnym sprawdzeniu, nowa specyfikacja jest zapisywana.
Uwaga
Po określeniu artykułu i wybraniu przycisku [Nowy], użytkownik nie może go później zmienić. Jeśli chce on wprowadzić specyfikację dla innego artykułu, musi on najpierw wprowadzić nowy artykuł, a następnie nacisnąć przycisk [Nowy]. Należy zawsze postępować zgodnie z tą procedurą, w przeciwnym razie nie będzie można zapisać nowo wprowadzonej specyfikacji.

Duplikowanie specyfikacji

Wymagania wstępne

Artykuł musi posiadać wymaganą specyfikację.

Instrukcje

  1. Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Specyfikacje.
  2. W nagłówku użytkownik wprowadza artykuł i specyfikację, którą chce zduplikować.
  3. Następnie należy wybrać przycisk [Aktualizuj], znajdujący się na standardowym pasku przycisków.
  • Zarówno określony artykuł, jak i identyfikator specyfikacji są sprawdzane pod kątem poprawności. Po pomyślnym sprawdzeniu, otwierana jest specyfikacja, która ma zostać zduplikowana. Dostępne są różne pola wyświetlania i wprowadzania danych w zależności od typu specyfikacji (partia z datą przydatności, partia lub numer serii).
  1. Należy wybrać przycisk [Duplikuj], znajdujący się na standardowym pasku przycisków.
  • Pole Specyfikacja zostanie wyczyszczone.
  1. Użytkownik wprowadza identyfikator nowej specyfikacji w polu Specyfikacja.
  2. W razie potrzeby, może on zmienić pozostałe pola specyfikacji.
  3. Na zakończenie należy wybrać przycisk [Zapisz], znajdujący się na standardowym pasku przycisków.
  • Zmienione dane są sprawdzane pod kątem poprawności. Po pomyślnym sprawdzeniu, nowa specyfikacja jest zapisywana.
Uwaga
Specyfikacje można powielać tylko dla tego samego artykułu. Jeśli użytkownik zmieni artykuł otwartej specyfikacji, wówczas może on wykonać akcję [Nowy] tylko dla tego artykułu; duplikowanie nie jest dostępne.

Jeśli użytkownik zmieni artykuł po jego zduplikowaniu, wówczas nie może on zapisać duplikatu.

Użytkownik otwiera specyfikację dla żądanego artykułu, aby ją zduplikować, lub tworzy nową specyfikację, jeśli dla artykułu nie istnieje żadna specyfikacja.

Otwieranie i edycja specyfikacji

Wymagania wstępne

Artykuł musi posiadać wymaganą specyfikację.

Instrukcje

  1. Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Specyfikacje.
  2. W nagłówku użytkownik wprowadza artykuł i specyfikację, którą chce otworzyć i edytować.
  3. Następnie należy wybrać przycisk [Aktualizuj], znajdujący się na standardowym pasku przycisków.
  • Zarówno określony artykuł, jak i identyfikator specyfikacji są sprawdzane pod kątem poprawności. Po pomyślnym zakończeniu kontroli otwierana jest wymagana specyfikacja. Dostępne są różne pola wyświetlania i wprowadzania danych w zależności od typu specyfikacji (partia, partia z datą przydatności lub numer serii).
  1. Należy zmienić żądane pola specyfikacji. W zależności od typu specyfikacji (partia z datą przydatności, partii lub numer serii), dostępne są różne pola wyświetlania i wprowadzania danych.
  2. Na zakończenie należy wybrać przycisk [Zapisz], znajdujący się na standardowym pasku przycisków.
  • Zmienione dane są sprawdzane pod kątem poprawności. Po pomyślnym sprawdzeniu zmiany są zapisywane.

Usuwanie specyfikacji

Wymagania wstępne

Przed usunięciem specyfikacji muszą zostać spełnione następujące wymagania:

  • Nie może istnieć aktualny zapas danej specyfikacji
  • Nie mogą istnieć żadne transakcje materiałowe z daną specyfikacją
  • Nie mogą istnieć żadne rezerwacje dla danej specyfikacji
  • Specyfikacja nie może występować w żadnej pozycji zamówienia

Instrukcje

  1. Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Specyfikacje.
  2. Użytkownik wyszukuje specyfikację, która ma zostać usunięta.
  3. Następnie należy wybrać przycisk [Usuń], znajdujący się na standardowym pasku przycisków.
  • Gdy powyższe wymagania zostaną sprawdzone, a kontrola zakończy się pomyślnie, cecha zostanie usunięta.

Usuwanie znacznika usuwania

Obecnie nie jest możliwe ustawienie znacznika usuwania dla specyfikacji. Akcja [Usuń wskaźnik usunięcia] jest dostępna, aby specyfikacje, które zostały oznaczone do usunięcia, mogły być ponownie użyte.

Wymagania wstępne

Specyfikacja musi być oznaczona do usunięcia.

Instrukcje

  1. Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Specyfikacje.
  2. Użytkownik otwiera specyfikację, dla której chce usunąć znacznik usuwania.
  3. Następnie należy wybrać przycisk [Usuń znacznik usuwania], znajdujący się na standardowym pasku przycisków.
  • Znacznik usuwania zostanie usunięty.

Czy ten artykuł był pomocny?