Artykuł opisuje procedury korzystania z aplikacji Zapytania dystrybucyjne. Procedury zawierają instrukcje, np. jak utworzyć lub edytować zapytanie dystrybucyjne. Informuje także o możliwych wymaganiach wstępnych i skutkach.
Opis aplikacji Zapytania dystrybucyjne, który zawiera również opisy pól i działań, można znaleźć w artykule Zapytania dystrybucyjne.
Akcje przetwarzania
Akcje standardowe
Instrukcje dla aplikacji Zapytania dystrybucyjne odpowiadają ogólnym procedurom dla zapytań o dokumenty, które można znaleźć w dokumentacji Instrukcje: Zapytania o dokumenty.
Podczas wprowadzania nowego zapytania dystrybucyjnego i powielania go obowiązują specjalne funkcje w odniesieniu do rodzaju zapytania o dystrybucję (Dokument lub Szablon). Z tego powodu w kolejnych rozdziałach opisano oddzielne instrukcje dla tych czynności:
- Tworzenie nowego zapytania dystrybucyjnego typu Dokument
- Tworzenie nowego zapytania dystrybucyjnego typu Szablon
- Duplikowanie zapytania dystrybucyjnego
Wprowadzanie nowego zapytania dystrybucyjnego typu Dokument
Zapytanie dystrybucji typu Dokument umożliwia wprowadzenie zapytania dystrybucji tylko dla jednego partnera.
Wymagania wstępne
Musi istnieć możliwość wybrania typu zapytania dystrybucji Dokument.
Instrukcje
- Aby wprowadzić nowe zapytanie dystrybucyjne o typie Dokument należy otworzyć aplikację Zapytania dystrybucyjne.
- W pierwszym polu numeru należy wybrać rodzaj zapytania o dystrybucję typu Dokument.
- Następnie, wybrać akcję [Nowy] na standardowym pasku przycisków.
→System wygeneruje numer dla nowego zapytania o dystrybucję i zasugeruje dane z wybranego rodzaju zapytania o dystrybucję. Aplikacja znajduje się w trybie Nowy.
- Kolejno, należy uzupełnić:
-
- docelową lokalizację magazynu na zakładce Ogólne,
- źródłową lokalizację magazynu na zakładce Partner dostawy.
- Następnie, należy wybrać przycisk [Weryfikuj] lub [Zapisz] na standardowym pasku przycisków.
→Odbiorca, partner dostawy, organizacja zakupu i sprzedaży pochodzą z danych wprowadzonych dla docelowej i źródłowej lokalizacji magazynu.
- Dalej, można wprowadzić dalsze dane do nagłówka dokumentów, na przykład dane wydruku dokumentu, lub w razie potrzeby zmienić dane.
- Wprowadzić pozycje do zamówienia w edytorze pozycji. Mogą one być żądane bezpośrednio lub wynikać z innych jednostek biznesowych, takich jak klasyfikacje lub listy asortymentu produktów. W tym celu należy wybrać żądaną akcję z menu przycisku [Nowy] na pasku przycisków edytora, a następnie żądaną kategorię artykułu. Jako przykład dla dalszej procedury wybrano kategorię artykułów Artykuł..
- Uzupełnić żądaną identyfikację w polu dla jednostki biznesowej. W przypadku kategorii artykułów Artykuł należy wprowadzić identyfikator artykułu.
- Wprowadzić inne wymagane dane, np. minimalną ilość. 10.
- Przenieść artykuł do tabeli pozycji.
- Wybrać przycisk [Zapisz] na standardowym pasku przycisków.
→Zlecenie dystrybucji zostanie zapisane.
Wprowadzanie nowego zlecenia dystrybucji typu Szablon
Zamiast wprowadzać zlecenie dystrybucji tylko dla jednego partnera, można użyć szablonu, aby wprowadzić dane dla kilku partnerów jednocześnie. Na podstawie zapytania dystrybucyjnego typu Szablon generowanych jest kilka identycznych zapytań dystrybucji typu Dokument, które mogą zostać wysłane do partnerów dokumentu.
Wymagania wstępne
Rodzaj zapytań dystrybucji typu Szablon musi być możliwy do wybrania.
Instrukcje
- Aby wprowadzić nowe zlecenie dystrybucyjne o typie Szablon, należy otworzyć aplikację Zapytania dystrybucyjne.
- W pierwszym polu numeru należy wybrać rodzaj zapytania o dystrybucję typu Szablon.
- Następnie, wybrać akcję [Nowy] na standardowym pasku przycisków.
→System wygeneruje numer dla nowego zapytania o dystrybucję i zasugeruje dane z wybranego rodzaju zapytania o dystrybucję. Aplikacja znajduje się w trybie Nowy.
- Następnie, należy uzupełnić dane:
-
- jeśli poziom kierunku dystrybucji Lokalizacja jest zdefiniowany w wybranym typie:
- odbiorcę dostawy
- na zakładce Partner dostawy – partnera dostawy
- jeśli poziom kierunku dystrybucji Lokalizacja jest zdefiniowany w wybranym typie:
-
- jeśli poziom kierunku dystrybucji Magazyn jest zdefiniowany w wybranym typie
- na zakładce Ogólne docelowy magazyn
- na zakładce Partner dostawy magazyn docelowy.
- jeśli poziom kierunku dystrybucji Magazyn jest zdefiniowany w wybranym typie
- Następnie, należy wybrać przycisk [Weryfikuj] lub [Zapisz] na standardowym pasku przycisków.
→Organizacja zakupu i sprzedaży wynika z danych wprowadzonych dla odbiorcy dostawy i partnera dostawy lub docelowej i źródłowej lokalizacji przechowywania.
- Wprowadzić dodatkowe dane do nagłówka dokumentów, na przykład załączniki plików i teksty, lub w razie potrzeby zmienić dane.
- Wprowadzić pozycje, które mają zostać zamówione w edytorze pozycji. Mogą one być żądane bezpośrednio lub wynikać z innych jednostek biznesowych, takich jak klasyfikacje lub listy asortymentu produktów. W tym celu należy wybrać żądaną akcję z menu przycisku [Nowy] na pasku przycisków edytora, a następnie żądaną kategorię artykułu. Jako przykład dla dalszej procedury wybrano kategorię artykułów Artykuł.
- Wprowadzić żądaną identyfikację w polu dla jednostki biznesowej. W przypadku kategorii artykułów Artykuł należy wprowadzić identyfikator artykułu.
- Wprowadzić inne wymagane dane, np. minimalną ilość. 10.
- Przenieść artykuł do tabeli pozycji.
- Wybrać przycisk [Zapisz] na standardowym pasku przycisków.
→Zlecenie dystrybucji typu Szablon zostanie zapisane.
Duplikat zapytania dystrybucyjnego
Za pomocą akcji [Duplikuj nagłówek] w menu [Nowy] na standardowym pasku przycisków, nagłówek otwartego zapytania dystrybucji jest duplikowany dla nowego zapytania dystrybucji. W ten sposób nie trzeba ponownie wprowadzać danych. Dane pozycji zapytania nie są kopiowane.
Warunki wstępne
Zapytanie dystrybucji jest otwarte w aplikacji Zapytania dystrybucji.
Instrukcje
- Aby zduplikować nagłówek zapytania, należy otworzyć aplikację Zapytania dystrybucyjne
- Otworzyć zapytanie dystrybucji, które ma zostać zduplikowane.
- Wybrać akcję [Duplikuj nagłówek] w menu przycisku [Nowy] na standardowym pasku przycisków.
→System utworzy nowy numer i zduplikuje dane wcześniej otwartego zapytania dystrybucji w nagłówku. Aplikacja znajduje się w trybie Nowy.
- Na tym etapie można zmienić lub dodaj zduplikowane dane zgodnie z wymaganiami.
- Dodać pozycje zapytania. W razie potrzeby można użyć przycisku [Wyszukaj i dodaj pozycje] w tabeli pozycji.
- Naciśnij przycisk [Zapisz] na standardowym pasku przycisków.
→Zapytanie dystrybucji zostanie zapisane.
Edycja ręczna
Za pomocą akcji [Zakończ edycję ręcznie] można ręcznie zakończyć pozycje zlecenia dystrybucyjnego w zleceniu dystrybucyjnym typu Dokument.
Wymagania wstępne
- Ta akcja jest dostępna tylko dla zapytań dystrybucji typu Dokument.
- Ta akcja może być wykonana tylko dla pozycji z otwartą ilością.
- Nie można użyć tej akcji do przetwarzania pozycji zlecenia dystrybucji, do których przypisane jest zlecenie dystrybucji o statusie W trakcie opracowania.
Instrukcje
- Należy otworzyć aplikację Zapytania dystrybucyjne.
- Otworzyć zapytanie dystrybucji typu Dokument, którego pozycje mają zostać zakończone ręcznie
- Wybrać akcję [Zakończ edycję ręcznie] pod przyciskiem [Edytuj status] na standardowym pasku przycisków.
→Otworzy się okno dialogowe, w którym wyświetlone zostaną wszystkie pozycje z otwartą ilością. Wszystkie pozycje są już zaznaczone.
- Jeśli nie ma potrzeby zakończyć wszystkich pozycji, można dezaktywować odpowiednie pola wyboru dla danych pozycji.
- Aby zaakceptować wybór, należy nacisnąć przycisk [OK].
→Okno dialogowe zostanie zamknięte.
→Status wybranych pozycji zmienia się na Zakończony i W pełni opracowane (Zrealizowane ręcznie) otwarta ilość zostaje ustawiona na zero.
→Status zlecenia dystrybucji jest aktualizowany zgodnie ze statusem pozycji.
Anulowanie ręcznego zakończenia edycji
Można użyć akcji [Anuluj ręczne zakończenie edycji], aby przenieść ręcznie ukończone pozycje zlecenia dystrybucji w zleceniu dystrybucji typu Dokument z powrotem do przetwarzania.
Wymagania wstępne
- Ta akcja jest dostępna tylko dla zapytań dystrybucji typu Dokument.
- Tę akcję można wykonać tylko dla pozycji, które zostały zakończone ręcznie.
Instrukcje
- Aby anulować ręczne zakończenie pozycji należy otworzyć aplikację Zapytania dystrybucyjne.
- Otworzyć zapytanie dystrybucji typu Dokument, którego ręcznie zakończone pozycje mają zostać ponownie przetworzone.
- Wybrać akcję [Anuluj ręczne zakończenie edycji] na standardowym pasku przycisków pod przyciskiem [Edytuj status].
→Otworzy się okno dialogowe, w którym wyświetlone zostaną wszystkie ręcznie zakończone pozycje. Wszystkie pozycje są już zaznaczone.
- Jeśli nie wszystkie pozycje mają zostać ponownie przetworzone, należy dezaktywować odpowiednie pola wyboru dla danych pozycji.
- Na koniec, należy wybrać przycisk [OK], aby potwierdzić wybór.
→Okno dialogowe zostanie zamknięte.
→Status wybranych pozycji zmienia się na Zwolnione i Nieprzetworzone lub Częściowo przetworzone, otwarta ilość jest ponownie obliczana.
→Status zlecenia dystrybucji jest aktualizowany zgodnie ze statusem artykułów.
Zmiana opisu pseudoartykułu
Za pomocą akcji [Zmień opis pseudoartykułu] na standardowym pasku przycisków i akcji [Zmień opis pseudoartykułu] w edytorze pozycji. w edytorze artykułów można przechowywać różne opisy pseudoartykułów w artykułach.
Opis akcji można znaleźć w niniejszej dokumentacji: Akcja: Zmień opis pseudoelementu.
Zmiana statusu ogólnego
Opis akcji [Zwolnij], [Zwolnij pozycje], [Zablokuj] i [Zablokuj pozycje] pod przyciskiem [Akcje] na standardowym pasku przycisków można znaleźć w artykule: Akcje: Zwolnij, zablokuj i zakończ dokument lub pozycje.
Dokument ten opisuje również akcje [Zwolnij] i [Zablokuj] pod przyciskiem [Akcje] na pasku przycisków edytora pozycji.
Wyszukiwanie i dodawanie pozycji (tabela pozycji)
Opis akcji [Wyszukaj i dodaj pozycje] można znaleźć w artykule Akcja: Wyszukaj i dodaj pozycje.
Wyszukiwanie i dodawanie artykułów (tabela pozycji)
Opis akcji [Wyszukaj i dodaj artykuły] można znaleźć w artykule Akcja: Wyszukaj i dodaj artykuły.
Wyszukiwanie i dodawanie artykułów wariantowych do artykułów referencyjnych (tabela pozycji)
Opis akcji [Wyszukaj i dodaj artykuł wariantowy do artykułu referencyjnego] można znaleźć w artykule Akcja: Wyszukaj i dodaj artykuł wariantowy do artykułu referencyjnego.
Generowanie kolejnych dokumentów i ich drukowanie
Tworzenie zapytań dystrybucyjnych
Akcji [Utwórz zapytanie dystrybucji] można użyć do utworzenia zapytań dystrybucji typu Dokument z zapytania dystrybucji typu Szablon.
Wymagania wstępne
Ta akcja jest dostępna tylko dla zwolnionych zapytań dystrybucji typu Szablon.
Instrukcje
- Aby utworzyć zapytanie dystrybucyjne, należy otworzyć aplikację Zapytania dystrybucyjne
- Otworzyć zapytanie dystrybucji typu Szablon, na podstawie którego mają zostać wygenerowane zapytania typu Dokument
- Wybrać akcję [Utwórz zapytanie dystrybucji] pod przyciskiem [Akcje] na standardowym pasku przycisków.
→Otworzy się okno dialogowe. Więcej informacji na temat okna dialogowego można znaleźć w tym rozdziale: Okno dialogowe Utwórz zapytania dystrybucji. - W razie potrzeby można zmienić ustawienia na zakładce Parametry.
- Jeśli dla użytkownika istnieją odpowiednie uprawnienia, może on zmodyfikować ustawienia druku i przetwarzania w tle zgodnie z wymaganiami.
- Na zakończenie, należy wybrać przycisk:
-
- [W tle], aby dodać do kolejki przetwarzania
- [Wyświetl] aby wyświetlić dokument
→Generowane są zapytania dystrybucji typu Dokument.
System generuje zapytanie dystrybucji dla każdej z określonych źródłowych lokalizacji przechowywania z określonymi docelowymi lokalizacjami przechowywania. Alternatywnie można również wygenerować zapytania dystrybucji z lokalizacji źródłowych (partnerów dostawy) z określonymi lokalizacjami docelowymi (odbiorcami dostawy), w którym to przypadku lokalizacje przechowywania są dodawane do wynikowych zapytań dystrybucji z ustawień w aplikacji Konfiguracja.
Informacje na temat znaczenia poszczególnych parametrów można znaleźć w tej dokumentacji: Zlecenia dystrybucji.
Okno dialogowe Utwórz zapytania dystrybucji
Kliknięcie akcji powoduje otwarcie okna dialogowego, w którym można między innymi zdefiniować parametry generowania zleceń dystrybucji.
Pola:
- Szablon – w polach szablonu wyświetlany jest rodzaj dokumentu i numer dokumentu szablonu zapytania dystrybucji, na podstawie którego generowane są nowe zapytania dystrybucji typu Dokument.
- Ostatnia pozycja użyta do utworzenia dokumentu – jeśli zapytania o dystrybucję zostały już wygenerowane i generowanie to było nieprawidłowe, w tym polu wyświetlana jest ostatnia pomyślnie wygenerowana pozycja.
- Rodzaj zapytania dystrybucji dokumentu – w tym polu należy wprowadzić identyfikator rodzaju zapytania dystrybucji, który ma być używany do generowania zapytań dystrybucji z szablonu. Dla tego typu zapytania dystrybucji należy określić typ Dokument.
Kategorie pozycji użytkowych określonego typu zapytania dystrybucji muszą co najmniej odpowiadać kategoriom pozycji użytkowych szablonu. Pole można edytować tylko wtedy, gdy w rodzaju zapytania dystrybucji określono typ Szablon.
- Ustalenie preferowanej daty – określa, w jaki sposób ma być określana data generowanych zapytań dystrybucji typu Dokument. Należy wybrać jedno z następujących ustawień:
- Zgodnie z dokumentem rodzaju zapytania dystrybucyjnego – data jest określana zgodnie z ustawieniami w określonym rodzaju zapytania dystrybucji dokumentu.
- Zastosuj datę realizacji – data jest datą wykonania akcji.
- Zastosuj wybraną datę – datę można określić w polu Data.
- Data – data, w której elementy mają zostać dostarczone. Jest ona proponowana zgodnie z ustawieniami w używanym rodzaju zapytania dystrybucji.
Jeśli zlecenie dystrybucji jest tworzone w odniesieniu do zapytania dystrybucji, data zlecenia dystrybucji jest sugerowana w zapytaniu dystrybucji.
To pole jest gotowe do wprowadzenia tylko dla zapytań dystrybucji typu Dokument. Nie jest ono używane dla szablonów.
W zależności od ustawienia wybranego w polu Definicja daty,, data jest wyświetlana lub może zostać wprowadzona w tym polu. Należy zwrócić uwagę na następujące efekty w zależności od wybranego ustawienia:
-
- Zgodnie z dokumentem rodzaju zapytania dystrybucyjnego – jeśli do określenia wybrano pozycję Zgodnie z rodzajem zapytania dystrybucji dokumentu, system oblicza datę zgodnie z ustawieniami rodzaju zapytania dystrybucji i wyświetla ją.
- Zastosuj datę realizacji – jeśli dokonano tego wyboru, nie jest wyświetlana żadna data. Jako preferowana data używana jest bieżąca data.
- Zastosuj wybraną datę – ren wybór umożliwia określenie daty, która ma być używana dla zapytań dystrybucji generowanych w tym polu.
Sugerowana jest data określona zgodnie z rodzajem zapytania dystrybucji dokumentu.
- Wydrukuj utworzone zapytania dystrybucyjne (pole wyboru) – można użyć tej funkcji, aby określić, czy dokumenty dokumentów dla generowanych zapytań dystrybucji mają być drukowane.
Jeśli ta funkcja jest aktywna, dokumenty dla wygenerowanych zapytań są drukowane zgodnie z ustawieniami wydruku wybranymi dla akcji. Zakłada to, że wpis Zwolniony jest zdefiniowany dla statusu otwarcia w rodzaju zapytania dystrybucji dokumentów.
Jeśli ta funkcja jest wyłączona, nie są generowane żadne dokumenty, a ustawienia druku są ignorowane.
- Automatycznie potwierdzaj ostrzeżenia (pole wyboru) – za pomocą tej funkcji można określić, czy ostrzeżenia pojawiające się podczas wykonywania akcji mają być potwierdzane automatycznie.
Jeśli funkcja jest włączona, akcja zostanie wykonana pomyślnie, nawet jeśli wystąpią ostrzeżenia.
Jeśli funkcja jest nieaktywna, akcja jest anulowana w przypadku wystąpienia ostrzeżeń.
Drukowanie zapytań dystrybucyjnych
Akcji [Wydrukuj zapytania dystrybucyjne] można używać do wydruku zapytań dystrybucji, które zawierają co najmniej jeden zwolniony element.
Wymagania wstępne
- Otwarte jest zwolnione zapytanie dystrybucji typu Dokument.
- Dostępne są ustawienia wydruku dokumentu.
Instrukcje
- Aby wydrukować zapytanie, należy otworzyć aplikację Zapytania dystrybucyjne.
- Otworzyć zapytanie dystrybucji typu Dokument, które ma zostać wydrukowane
- Wybrać akcję [Wydrukuj zapytanie dystrybucyjne] na standardowym pasku przycisków pod przyciskiem [Akcje].
→Otworzy się okno dialogowe.
- W razie potrzeby można zmienić ustawienia na zakładce Parametry:
- Definicja daty – można wybrać jedno z dostępnych ustawień:
- Zastosuj datę realizacji
- Zastosuj wybraną datę
- Data dokumentu – pozwala wprowadzić datę dokumentu, jeśli w polu Definicja daty wybrano opcję Zastosuj wybraną datę. W przeciwnym razie pole nie będzie dostępne.
- Jeśli użytkownik posiada odpowiednie uprawnienia, w razie potrzeby można zmienić ustawienia druku i przetwarzania w tle w odpowiednich zakładkach.
- Na zakończenie, należy wybrać przycisk:
-
- [W tle], aby dodać do kolejki przetwarzania
- [Wyświetl] aby wyświetlić dokument
→Dokument został wydrukowany.