Instrukcje: Zapytania ofertowe sprzedaży

Niniejsza dokumentacja opisuje instrukcje korzystania z aplikacji Zapytania ofertowe sprzedaży. Instrukcje zawierają kroki instruktażowe, np. jak wprowadzić lub przetworzyć zapytanie ofertowe. Informuje także o możliwych warunkach wstępnych i skutkach.

Opis aplikacji Zapytania ofertowe sprzedaży, który zawiera również opisy pól i działań, można znaleźć w niniejszej dokumentacji: Zapytania ofertowe sprzedaży.

Standardowe akcje

Przyciski [Nowy], [Duplikuj nagłówek], [Aktualizuj], [Weryfikuj], [Zapisz], [Usuń] oraz interakcja między tabelą pozycji a edytorem pozycji zostały opisane w artykule: Ogólne działania związane z przetwarzaniem dokumentów.

Przesunięcie standardowej daty

[Przesuń preferowaną datę] – za pomocą tej akcji znajdującej się pod przyciskiem [Edytuj termin i status dostawy] można przenieść preferowaną datę pozycji.

Więcej informacji można znaleźć w artykule: Akcje: Przesuń termin ponownego opracowania, wysyłki i dostawy.

Zmiana oznaczenia pseudoartykułów

[Zmień oznaczenia pseudoartykułów] – za pomocą akcji dostępnej w nagłówku paska  przechowywać różne opisy pseudoartykułów w artykułach.

Więcej informacji można znaleźć w artykule: Akcja: Zmień oznaczenie pseudoartykułu.

Zmiana statusu ogólnego

Opis akcji [Zwolnij], [Zwolnij pozycje], [Zablokuj], [Zablokuj pozycje] i [Zakończ pozycję] pod przyciskiem [Wykonaj]  na standardowym pasku narzędzi można znaleźć w tej dokumentacji: Więcej informacji można znaleźć w artykule: Akcje: Zwalnianie, blokowanie i uzupełnianie dokumentu lub pozycji.

Dokument ten opisuje również akcje [Zwolnij] i [Zablokuj] pod przyciskiem [Wykonaj] na pasku przycisków edytora pozycji.

Wyszukiwanie i dodawanie elementów (tabela pozycji)

W różnych aplikacjach związanych z dokumentami, np. we wnioskach o zaopatrzenie, ofertach lub zamówieniach sprzedaży, zleceniach dystrybucji itp. można użyć akcji [Wyszukaj i dodaj pozycje], aby wyszukać odpowiednie pozycje z innych dokumentów i dodać je do dokumentu docelowego. Dokument źródłowy, w którym wyszukiwana jest pozycja, może mieć ten sam rodzaj dokumentu co dokument docelowy. Inne rodzaje dokumentów są również dostępne jako źródła.

W przeciwieństwie do przycisku [Duplikuj] w edytorze pozycji, tylko wybrane dane, takie jak identyfikacja pozycji i ilość, są przenoszone z pozycji dokumentu źródłowego, gdy pozycja jest przenoszona z dokumentu oryginalnego.

Więcej informacji można znaleźć w artykule: Akcje: Wyszukaj i dodaj pozycję.

Wyszukiwanie i dodawanie artykułu (tabela pozycji)

Za pomocą akcji [Wyszukaj i dodaj artykuł] na pasku przycisków tabeli pozycji można dodawać nowe pozycje do zapytania ofertowego sprzedaży, wyszukując artykuły sprzedaży lub, w stosownych przypadkach, cechy artykułu.

Opis tej akcji można znaleźć w artykule: Akcje: Wyszukaj i dodaj artykuł.

Wyszukiwanie i dodawanie wariantu do artykułu referencyjnego (tabela pozycji)

Użycie akcji [Wyszukaj i dodaj wariant do artykułu referencyjnego] na pasku przycisków tabeli otwiera okno dialogowe, w którym można wyszukać artykuły wariantowe dla artykułu referencyjnego i wprowadzić łączną ilość dla każdego z żądanych artykułów wariantowych. Jeśli następnie zostanie wybrana akcja [przenieś wszystkie], nowe pozycje podstawowe zostaną automatycznie utworzone i zapisane w tabeli pozycji dokumentu, jeśli nie wystąpią żadne komunikaty uniemożliwiające zapisanie. Jeśli pojawią się komunikaty, transfer zostanie przeprowadzony za pomocą edytora pozycji.

Więcej informacji można znaleźć w artykule: Akcja: Wyszukaj i dodaj wariant do artykułu referencyjnego.

Alternatywne warianty (edytor pozycji)

Za pomocą akcji [Alternatywne warianty] pod przyciskiem [Wykonaj] na pasku przycisków edytora artykułów można wybrać artykuł wariantowy dla artykułu referencyjnego otwartego w edytorze artykułów. Jeśli artykuł wariantowy jest już otwarty, można wybrać alternatywny artykuł wariantowy.

Więcej informacji można znaleźć w artykule: Akcja: Wybierz wariant dla artykułu referencyjnego.

Czy ten artykuł był pomocny?