Przegląd tematu
Zlecenie dostawcy dostarczenia wymaganych dóbr materialnych i niematerialnych znajduje odzwierciedlenie w zamówieniach zakupu. Zamówienie zakupu opisuje dokładny zakres zamówienia. Zamówienia zakupu mogą być wystawiane i wysyłane w celu przekazania treści zamówienia dostawcy. Specjalne poprawki do zamówienia mogą być wystawiane w celu wprowadzenia zmian w zamówieniu i zamówieniu zakupu, aby poinformować dostawcę o zmienionych pozycjach zamówienia.
Niniejsza dokumentacja opisuje procedury korzystania z aplikacji Zapytania o zamówienia. Procedury zawierają instrukcje, np. wystawiania zamówienia zakupu. Użytkownik zostanie również poinformowany o możliwych warunkach wstępnych i skutkach działań.
Opis aplikacji Zapytania o zamówienia, który zawiera również opisy pól i przycisków, znajduje się w dokumentacji Zapytania o zamówienia.
Usuwanie zamówienia zakupu
Wymagania wstępne
Dopóki nie ma żadnych zmian w zamówieniu zakupu lub wyzwalającym zamówieniu, zamówienie zakupu ze wszystkimi pozycjami można usunąć bezpośrednio.
Instrukcje
W celu usunięcia zamówienia zakupu należy:
- Otworzyć aplikację Zapytania o zamówienia.
- Otworzyć zamówienie zakupu, które ma zostać usunięte.
- Wybrać akcję [Usuń] na standardowym pasku narzędzi. W wyniku tego działania otwarte zostanie okno dialogowe.
- Potwierdzić usunięcie zamówienia poprzez wybranie przycisku [Tak]. Zamówienie zostaje w ten sposób usunięte.
Tworzenie kopii zamówienia
W aplikacji Zapytania o zamówienia dostępna jest specyficzna dla aplikacji akcja Wydruk kopii zamówienia. Można użyć tej akcji, aby wydrukować kopię dokumentu. W zależności od oryginału, wystawiane jest zamówienie zakupu z ceną lub bez albo zmiana zamówienia zakupu.
Więcej informacji na temat warunków wstępnych i efektów tego działania można znaleźć w dokumentacji aplikacji Zapytania o zamówienia.
Warunki wstępne
Kopia zamówienia zakupu może zostać wystawiona w dowolnym momencie.
Instrukcje
W celu wystawienia kopii zamówienia należy:
- Otworzyć aplikację Zapytania o zamówienia.
- Otworzyć zamówienie zakupu, dla którego ma zostać wystawiona kopia.
- Wybrać akcję Wydruk kopii zamówienia na standardowym pasku narzędzi. W wyniku tego działania wyświetlone zostanie okno dialogowe.
- W razie potrzeby zmienić ustawienia w tle i ustawienia wyjściowe.
- Wybrać jeden z dostępnych typów wydruku: [Drukuj] lub [Pokaż]. W wyniku tego działania kopia zamówienia zostanie wygenerowana i wydrukowana na ustalonym lub określonym nośniku wyjściowym oraz w formacie zgodnym z zapisanym lub wybranym szablonem dokumentu lub wyświetlona.
Wystawienie przypomnienia o potwierdzeniu
W aplikacji Zapytania o zamówienia dostępna jest specyficzna dla aplikacji akcja Wydanie monitu potwierdzenia. Można użyć tej akcji, aby wysłać przypomnienie o oczekiwanym potwierdzeniu zamówienia lub zmiany zamówienia.
Wymagania wstępne
Dokument Przypomnienie o potwierdzeniu może zostać wysłany tylko wtedy, gdy wartość Oczekiwane potwierdzenie jest ustawiona w nagłówku zamówienia, a data w polu Potwierdzenie do jest mniejsza niż bieżąca data.
Ponadto aktualnie wyświetlane zamówienie lub zmiana zamówienia musi być ostatnim dokumentem zamówienia dla zamówienia.
Instrukcje
W celu wydania monitu o potwierdzeniu należy:
- Otworzyć aplikację Zapytania o zamówienie.
- Otworzyć zamówienie, dla którego ma zostać wystawione przypomnienie o potwierdzeniu.
- Wybrać akcję Wydanie monitu potwierdzenia na standardowym pasku narzędzi. W wyniku tego działania otwarte zostanie okno dialogowe.
- W razie potrzeby zmienić ustawienia przetwarzania w tle i ustawienia wyjściowe.
- Określić datę dokumentu.
- Określić ustawienie poziomu monitorowania.
Przypomnienie o potwierdzeniu jest generowane i wydawane na określonym lub wskazanym nośniku wyjściowym oraz w formacie zgodnym z zapisanym lub wybranym szablonem dokumentu końcowego.