Instrukcje: Zarządzanie raportami Z4

W niniejszym artykule opisano instrukcję obsługi aplikacji Zarządzanie raportami Z4. Instrukcja zawiera kroki instruktażowe umożliwiające np. edytowanie raportów Z4.

Opis samej aplikacji, w tym opisy pól, znajduje się w dokumentacji Zarządzanie raportami Z4.

Instrukcje dotyczące zgłaszania, rejestrowania itp. udostępnia Deutsche Bundesbank w formie arkuszy informacyjnych i nie są one częścią tej dokumentacji.

Uwaga
Aplikacja Zarządzanie raportami Z4 została przystosowana do wymogów niemieckiego i austriackiego systemu księgowego.

Otwieranie raportu Z4

Wskazówka
Raport Z4 można wyszukać w nagłówku, używając pól wyszukiwania, lub postępować zgodnie z poniższą instrukcją.
  1. Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Zarządzanie raportami Z4.
  2. Użytkownik wybiera organizację w pasku narzędzi Workflow, jeśli jest to konieczne.
  3. Następnie wybiera żądany raport Z4 za pomocą wyszukiwania wartości w polu Raport.
  4. Należy wybrać przycisk [Aktualizuj] w standardowym pasku narzędzi.
    → Podstawowe informacje raportu Z4 zostaną wyświetlone w polach nagłówka. W obszarze roboczym dostępne są wszystkie pozycje raportu w formie tabeli.

Edytowanie pozycji raportu

Wymagania wstępne

Edycja jest możliwa tylko dla pozycji raportu, których status to Utworzony lub Edytowany.

Instrukcja

  1. Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Zarządzanie raportami Z4 i wyszukanie raportu, którego pozycje użytkownik chciałby edytować.
  2. Należy dwukrotnie kliknąć wybraną pozycję w celu edycji.
    → Otworzy się okno dialogowe z daną pozycją.
  3. Użytkownik zmienia dane pozycji i zatwierdza je przyciskiem [OK].
    → Pozycja zostanie zapisana, a okno dialogowe zamknięte.

Dodawanie pozycji raportu

Zazwyczaj raport Z4 jest tworzony automatycznie przez aplikację Listę: Sprawozdania księgowości finansowej przy użyciu akcji [Wykonaj deklarację] i zawiera wszystkie dane obowiązkowe do raportu za dany miesiąc. W razie potrzeby można jednak ręcznie dodać pozycje raportu i wprowadzić dane samodzielnie.

Instrukcja

  1. Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Zarządzanie raportami Z4 i wyszukanie raportu, do którego użytkownik chciałby dodać nową pozycję.
  2. W zależności od typu pozycji, naciśnij w pasku narzędzi tabeli pozycji przycisk [Nowa pozycja DIKAP], [Nowa pozycja TRANSIT] lub [Nowa pozycja DRINV].→ Otworzy się odpowiednie okno dialogowe.
  3. Użytkownik wprowadza wymagane dane.
  4. Należy zatwierdzić dane przyciskiem [OK].
    → Pozycja zostanie zapisana, a okno zamknięte.

Usuwanie pozycji raportu

Wymagania wstępne

Użytkownik może usuwać tylko pozycje raportu o statusie Utworzony lub Edytowany.

Instrukcja

  1. Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Zarządzanie raportami Z4 i wyszukanie raportu, z którego użytkownik chciałby usunąć pozycję.
  2. Użytkownik zaznacza pozycję do usunięcia.
  3. Należy wybrać przycisk [Usuń] w pasku narzędzi tabeli pozycji.
    → Pozycja zostanie usunięta z tabeli i z raportu Z4.

Anulowanie pozycji raportu

Akcja ta zmienia status wybranej pozycji raportu z Zgłoszony na Oznaczony do anulowania. Jeżeli pozycja już ma status Oznaczony do anulowania, akcja przywraca status Zgłoszony.

Instrukcja

  1. Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Zarządzanie raportami Z4 i wyszukanie raportu.
  2. Użytkownik zaznacza odpowiednią pozycję.
  3. Kliknij przycisk [Anuluj].
    → Status zostanie odpowiednio zmieniony.

Ręczne tworzenie raportu Z4

Choć raport Z4 zazwyczaj tworzony jest automatycznie przez aplikację, można go również utworzyć ręcznie.

Instrukcja

  1. Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Zarządzanie raportami Z4.
  2. Użytkownik wybiera organizację w pasku Workflow, jeśli dotyczy.
  3. W standardowym pasku narzędzi wybierz [Nowy] > [Nowy].
    → Nowy raport Z4 zostaje przygotowany. Dane jak numer firmy LZB, ID Extranet i osoba kontaktowa są wypełniane automatycznie.
  4. Użytkownik wprowadza identyfikator i miesiąc sprawozdawczy.
  5. Należy zapisać raport Z4.
  6. Użytkownik wprowadza wymagane pozycje raportu.
  7. Należy zapisać ponownie.

Usuwanie raportu Z4

Wymagania wstępne

Raport nie może mieć statusu Utworzony.

Instrukcja

  1. Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Zarządzanie raportami Z4 i wyszukanie raportu do usunięcia.
  2. Kliknij przycisk [Ustaw znacznik usunięcia].
    → Raport zostaje oznaczony do usunięcia.
  3. Należy zapisać raport.
    → Raport zostaje usunięty.

Czy ten artykuł był pomocny?