Artykuł opisuje procedury korzystania z aplikacji Zlecenia dystrybucyjne. Instrukcje zawierają między innymi informację o tym jak wprowadzić lub edytować zlecenie dystrybucji. Użytkownik jest również informowany o możliwych warunkach wstępnych i skutkach.
Opis pól w aplikacji Zlecenie dystrybucji można znaleźć w artykule Zlecenia dystrybucyjne.
Akcje związane z przetwarzaniem zlecenia dystrybucji opisano w artykule Zlecenia dystrybucyjne: Akcje.
Akcje
Akcje standardowe
Akcje [Aktualizuj], [Weryfikuj], [Zapisz], [Usuń] oraz interakcja między tabelą pozycji a edytorem pozycji zostały opisane w artykule: Instrukcje: Aplikacje dokumentów.
Podczas wprowadzania nowego zlecenia dystrybucji i duplikowania nagłówka zlecenia dystrybucji obowiązują specjalne funkcje w odniesieniu do wyboru partnerów dokumentu (podmiot wysyłający, partner dostawy, organizacja sprzedaży i zaopatrzenia). Z tego powodu w kolejnych rozdziałach opisano osobne procedury dla tych akcji.
Wprowadzanie nowego zlecenia dystrybucji
Nowe zlecenie dystrybucji można wprowadzić, uzupełniając obowiązkowe pola wymagane w nagłówku zlecenia, a następnie klikając przycisk [Zapisz].
Instrukcje
- Aby utworzyć nowe zlecenie dystrybucyjne, należy otworzyć aplikację Zlecenia dystrybucyjne.
- Wprowadzić rodzaj zlecenia dystrybucji
- Nacisnąć przycisk [Nowy] na standardowym pasku przycisków.
→System utworzy nowe zlecenie dystrybucyjne z wprowadzonym rodzajem zlecenia. Numer zlecenia jest przypisywany automatycznie na podstawie schematu numeracji zapisanego w rodzaju zlecenia.
Jeśli w rodzaju zlecenia dystrybucji zdefiniowano lokalizację docelową, zostanie ona przeniesiona do nagłówka zlecenia jako odbiorca dostawy. Jeśli w rodzaju zamówienia zdefiniowano lokalizację źródłową, jest ona przyjmowana jako partner dostawy.
Jeśli obie lokalizacje są zdefiniowane w rodzaju zamówienia, organizacja sprzedaży i organizacja zakupu są przenoszone z tabeli Zlecenia dystrybucji w aplikacji Konfiguracja, funkcja Wielofirmowość. Następnie system kopiuje dalsze dane z tej tabeli, a także dane z rodzaju zlecenia dystrybucji i dane podstawowe lokalizacji.
Jeśli w aplikacji Konfiguracja nie można określić żadnej organizacji zakupu, a na pasku tytułu wybrano organizację zakupu, która nie jest taka sama jak określona organizacja sprzedaży, zostanie ona przyjęta jako organizacja zakupu.
- W razie potrzeby można wprowadzić odbiorcę dostawy, partnera dostawy, organizację sprzedaży i organizację zakupu, a następnie kliknąć przycisk [Weryfikuj] lub [Zapisz] na standardowym pasku przycisków.
→W razie potrzeby system pobiera dalsze dane z tabeli Zlecenie dystrybucji (aplikacja Konfiguracja, funkcja Wielofirmowość), a także z rodzaju zlecenia dystrybucji i danych podstawowych lokalizacji.
- W razie potrzeby można wprowadzić lub zmienić dane podstawowe zamówienia.
- Następnie należy wprowadzić pozycje w edytorze pozycji.
- Na koniec, należy wybrać przycisk [Zapisz] na standardowym pasku przycisków.
→Dokument zostanie zapisany.
Duplikacja zlecenia dystrybucji
Za pomocą akcji [Duplikuj nagłówek] w menu [Nowy] na standardowym pasku przycisków tworzone jest nowe zlecenie dystrybucyjne, do którego kopiowane są dane nagłówka ze zlecenia dystrybucyjnego otwartego w aplikacji Zlecenia dystrybucyjne. W ten sposób nie trzeba ponownie wprowadzać danych. Dane pozycji zamówienia nie są kopiowane.
Instrukcje
- Aby zduplikować nagłówek zlecenia, należy otworzyć aplikację Zlecenia dystrybucyjne.
- Otworzyć zlecenie dystrybucyjne, które ma zostać skopiowane.
- Wybrać przycisk [Duplikuj nagłówek] na standardowym pasku narzędzi w menu Nowy.
→System utworzy nowe zlecenie dystrybucyjne. Kopiowane są dane z nagłówka zamówienia poprzednio otwartego zlecenia dystrybucyjnego. Nowy numer zlecenia jest przypisywany automatycznie na podstawie schematu numeracji zapisanego w rodzaju zlecenia.
- W razie potrzeby można zmienić lub dodać zduplikowane dane.
- Należy wprowadzić pozycje zamówienia. W razie potrzeby można użyć akcji [Wyszukaj i dodaj pozycje] w tabeli pozycji.
- Nacisnąć przycisk [Zapisz] na standardowym pasku przycisków, by zachować zlecenie.
→Dokument zostanie zapisany.
Przenoszenie terminów
Opis akcji [Przesuń termin ponownego opracowania], [Przesuń termin wysyłki], [Przesuń termin dostawy] i [Przesuń preferowany termin] można znaleźć w artykule Akcje: Przesunięcie terminu ponownego opracowania, wysyłki, dostawy i preferowanego terminu.
Zakończ dostawę
Opis akcji [Ręcznie zakończ dostawę dla źródła], [Ręcznie zakończ dostawę dla miejsca docelowego], [Anuluj ręczne zakończenie dostawy dla źródła] i [Anuluj ręczne zakończenie dostawy dla miejsca docelowego] można znaleźć w tej dokumentacji: Akcje: Ręczna realizacja dostawy i rozliczanie pozycji.
Zmiana warunków faktury
Opis akcji [Zmień warunki faktury] można znaleźć w artykule Akcja: Zmień warunki faktury.
Zmiana opisu pseudoartykułu
Za pomocą akcji [Zmień opis pseudoartykułu] na standardowym pasku przycisków i akcji [Zmień opis pseudoartykułu] w edytorze pozycji można przechowywać różne opisy pseudoartykułów w artykułach.
Więcej informacji można znaleźć w niniejszej dokumentacji: Akcja: Zmień opis pseudoartykułu.
Zmiana statusu ogólnego
Opis akcji [Zwolnij], [Zwolnij pozycje], [Zablokuj] i [Zablokuj pozycje] pod przyciskiem [Akcje] na standardowym pasku przycisków można znaleźć w artykule: Akcje: Zwolnij, zablokuj i zakończ dokument lub pozycje.
Dokument ten opisuje również akcje [Zwolnij] i [Zablokuj] pod przyciskiem [Akcje] na pasku przycisków edytora pozycji.
Wyszukiwanie i dodawanie pozycji (tabela pozycji)
Opis akcji [Wyszukaj i dodaj pozycje] można znaleźć w artykule Akcja: Wyszukaj i dodaj pozycje.
Wyszukiwanie i dodawanie artykułów (tabela pozycji)
Opis akcji [Wyszukaj i dodaj artykuły] można znaleźć w artykule Akcja: Wyszukaj i dodaj artykuły.
Wyszukiwanie i dodawanie artykułów wariantowych do artykułów referencyjnych (tabela pozycji)
Opis akcji [Wyszukaj i dodaj artykuł wariantowy do artykułu referencyjnego] można znaleźć w artykule Akcja: Wyszukaj i dodaj artykuł wariantowy do artykułu referencyjnego.
Wariant alternatywny (edytor pozycji)
Opis akcji [Alternatywne warianty] można znaleźć w artykule Akcja: Wyszukaj i dodaj artykuł wariantowy dla artykułu referencyjnego.
Weryfikuj dostępność (edytor pozycji)
Opis akcji [Weryfikuj dostępność] można znaleźć w artykule Weryfikacja dostępności.
Pochodzenie ceny (edytor pozycji)
Opis akcji [Pochodzenie ceny] można znaleźć w artykule Akcja: Pochodzenie ceny.
Aktualizacja danych deklaracji źródłowej (edytor pozycji)
Wymagania wstępne
Akcja jest dostępna, jeśli spełnione są następujące wymagania:
- Dokument może być edytowany.
- W używanym rodzaju zlecenia dystrybucji zdefiniowano następujące elementy:
- Typ Dostawa
- Funkcja Zastosuj ceny jest aktywna
- Dla pozycji nie jest ustawiony znacznik usuwania.
Instrukcje
- Należy otworzyć aplikację Zlecenia dystrybucji
- Otworzyć odpowiednie zlecenie dystrybucyjne lub wprowadzić nowe zlecenie dystrybucyjne
- Otworzyć istniejącą pozycję do edycji w edytorze pozycji lub wprowadzić nową pozycję
- Wybrać akcję [Aktualizuj dane deklaracji źródłowej] pod przyciskiem [Akcje] na pasku przycisków edytora pozycji.
→Dane dla pól Pochodzenie konta przychodów, Konto przychodów, Centrum kosztów źródłowych i Jednostka kosztów źródłowych są określane na podstawie danych podstawowych, z uwzględnieniem czasu obliczeń (nagłówek) i daty dostawy (pozycja), i wstawiane do odpowiednich pól.
Aktualizacja danych deklaracji docelowej (edytor pozycji)
Warunki wstępne
Akcja jest dostępna, jeśli spełnione są następujące wymagania:
- Dokument może być edytowany.
- W używanym rodzaju zlecenia dystrybucji zdefiniowano następujące elementy:
- Typ Dostawa
- Funkcja Zastosuj ceny jest aktywna
- Dla pozycji nie jest ustawiony znacznik usuwania.
Instrukcje
- Należy otworzyć aplikację Zlecenia dystrybucji
- Otworzyć odpowiednie zlecenie dystrybucyjne lub wprowadzić nowe zlecenie dystrybucyjne
- Otworzyć istniejącą pozycję do edycji w edytorze pozycji lub wprowadzić nową pozycję
- Wybrać akcję [Aktualizuj dane deklaracji docelowej] pod przyciskiem [Akcje] na pasku przycisków edytora pozycji.
→Dane dla pól Pochodzenie konta kosztowego/rozrachunkowego, Konto kosztowe/ rozrachunkowe, Centrum kosztów docelowych Jednostka kosztów docelowych są określane na podstawie danych podstawowych, z uwzględnieniem czasu obliczeń (nagłówek) i daty dostawy (pozycja), i wstawiane do odpowiednich pól.
Oblicz ponownie
Za pomocą tej akcji można między innymi przeliczyć ceny i kwoty nieprawidłowego zlecenia dystrybucji.
Instrukcje
- W tym celu, należy otworzyć aplikację Zlecenia dystrybucji
- Otworzyć zlecenie dystrybucji, dla którego ceny i kwoty mają zostać przeliczone.
- Kliknąć akcję [Oblicz ponownie] na standardowym pasku przycisków pod przyciskiem [Akcje].
→Ceny i kwoty zlecenia zostaną przeliczone. Zmiany zostaną natychmiast zapisane.
Rezerwacja ilości
Opis akcji [Rezerwuj ilości] można znaleźć w artykule Akcja: Rezerwuj ilości.
Generowanie kolejnych dokumentów i ich drukowanie
W tym rozdziale opisano instrukcje, których można użyć w celu wygenerowania kolejnych dokumentów lub dokumentów końcowych. Procedura dla różnych akcji jest taka sama, podobnie jak odpowiednie opcje ustawień dla przetwarzania w tle i wydruku w odpowiednich oknach dialogowych, dlatego informacje te znajdują się w tych rozdziałach:
Parametry poszczególnych działań opisano w następujących rozdziałach:
- Generowanie i wydruk faktury proforma
- Tworzenie alokacji zasobów
- Generowanie zlecenia dostawy z odniesieniem do zamówienia
- Generowanie wewnętrznego rozliczenia
Instrukcja ogólna
W tym rozdziale znajduje się ogólna instrukcja dla różnych akcji. Jeśli procedura dla danej akcji jest inna, można ją znaleźć w rozdziale poświęconym tej akcji.
Instrukcje
- Należy otworzyć aplikację Zlecenia dystrybucyjne.
- Otworzyć zlecenie dystrybucji, dla którego ma zostać wygenerowany dokument lub wydruk dokumentu.
- W razie potrzeby można wprowadzić ilości zadysponowane w odpowiednim widoku tabeli pozycji, aby na przykład wygenerować fakturę proforma.
- Wybrać żądaną akcję na standardowym pasku przycisków pod przyciskiem [Akcje].
→Otworzy się okno dialogowe.
- W razie potrzeby można zmienić ustawienia w oknie dialogowym na zakładce Parametry.
- W razie potrzeby można zdefiniować ustawienia w tle lub wydruku.
- Nacisnąć jeden z tych przycisków, aby przetworzyć dane dokumentu:
- [Drukuj]
- [Pokaż]
Z pominięciem drukowania dostępny jest przycisk [W tle].
→Okno dialogowe zostanie zamknięte, a system wygeneruje kolejny dokument w zależności od wybranej akcji i w razie potrzeby wydrukuje odpowiedni dokument.
Ogólne informacje na temat okna dialogowego
Okno dialogowe z różnymi opcjami ustawień jest otwierane w celu wygenerowania kolejnych dokumentów lub ich drukowania. Ogólne informacje na temat przetwarzania w tle i ustawień wydruku w oknie dialogowym można znaleźć w tym rozdziale, a opisy parametrów można znaleźć w rozdziale dotyczącym odpowiedniej akcji.
Okno dialogowe zawiera następujące zakładki:
- Parametry – ustawienia na zakładce Parametry zależą od akcji. Informacje te można znaleźć w rozdziale poświęconym danej akcji.
- Ustawienia (przetwarzania w tle)
- Ustawienia wydruku (w przypadku jednoczesnego druku dokumentu końcowego)
Ustawienia w zakładkach Ustawienia (przetwarzania w tle) i Ustawienia wydruku są takie same dla wszystkich akcji.
Ustawienia wydruku
Dane wydruku dokumentów dla zlecenia dystrybucji są kontrolowane za pomocą szablonów dokumentów końcowych, z których każdy dotyczy typu dokumentu, takiego jak Faktura proforma. Zawierają one takie ustawienia, jak struktura i format dokumentu oraz dozwolone media wydruku(drukarka, e-mail, faks, EDI). Szablon dokumentu dla medium Drukarka zawiera m.in. informacje o drukowaniu jedno- lub dwustronnym czy liczbie drukowanych kopii.
Niektóre ustawienia zlecenia dystrybucji można wyświetlić i w razie potrzeby zmienić na zakładce Dokument wydruku (patrz dokumentacja: Zlecenia dystrybucji).
System określa prawidłowy szablon dokumentu dla typu dokumentu i używa go do wydruku dokumentu. Prawidłowe szablony dokumentów są zdefiniowane w danych podstawowych klienta odbiorcy faktury (faktura proforma). Jeśli nie znaleziono tam żadnego szablonu, przyjmowane są ustawienia zapisane dla organizacji sprzedaży zamówienia w aplikacji Konfiguracja, funkcja Sprzedaż, podfunkcja Dokumenty.
Dokumenty są generowane w języku korespondencyjnym odbiorcy faktury (faktura proforma).
Specjalne uprawnienia i możliwości generowania dokumentów
Uprawnienia dotyczące specjalnych możliwości generowania dokumentów są istotne dla akcji związanych z generowaniem dokumentów.
Funkcja Zastąp szablony dokumentów końcowych jest dostępna w celu zmiany ustawień wydruku. Tylko jeśli ta funkcja jest przypisana do użytkownika w roli uprawnień i jest ustawiona na Dozwolone, użytkownik może zmienić ustawienia wyjściowe zdefiniowane w szablonie dokumentu w oknie dziennika wyjściowego dokumentu.
- Możliwość Zastąp szablony dokumentów końcowych
com.cisag.app.general.OverrideDocumentOutputOptions
Można użyć następujących możliwości, aby kontrolować, czy numer faksu i adres e-mail nadawcy mogą być zmieniane w oknie dialogowym wydruku.
- Możliwość: Użyj innego nadawcy e-mail
com.cisag.sys.services.output.UseDifferentMailFrom
- Możliwość: Użyj innego nadawcy faksu
com.cisag.sys.services.output.UseDifferentFaxSender
Generowanie i wydruk faktury proforma
Wymagania wstępne
- Zlecenie zawiera zatwierdzone pozycje. Fakturę proforma można wygenerować tylko dla zatwierdzonych pozycji.
- Nagłówek zlecenia ma status Zwolnione.
- W używanym rodzaju zlecenia dystrybucji zdefiniowane są następujące elementy:
- Typ Dostawa
- Funkcja Zastosuj ceny jest aktywna
- Rodzaj faktury pro forma
Okno dialogowe Generuj faktury proforma
Aby zakończyć tę akcję, najpierw otwierane jest okno dialogowe, w którym dostępna jest zakładka Parametry. Należy zapoznać się także z rozdziałem:
Ogólne informacje na temat okna dialogowego
Szczegółowe informacje o polach:
Objaśnienie pola
- Definicja daty
- Data dokumentu
Za pomocą tych dwóch pól można określić datę dokumentu faktury proforma.
Jeśli w polu Definicja daty ustawiona jest opcja Użyj daty realizacji, jako data dokumentu używana jest data utworzenia dokumentu. Jeśli ustawiona jest opcja Użyj określonej daty, datę można wprowadzić w polu Data dokumentu.
System zaproponuje bieżącą datę. Okres księgowania dla żądanej daty musi być otwarty dla odpowiedniego roku finansowego.
Tworzenie alokacji zasobów
W przypadku zwolnionego zlecenia dystrybucji z pozycjami zamówienia ilość do dostawy można określić i przydzielić jako ilość zadysponowaną za pomocą akcji [Utwórz alokację zasobów], jeśli jest to wymagane. Podczas alokacji dostawy dostępny zapas pozycji jest przypisywany do pozycji zlecenia, dzięki czemu można następnie wygenerować zlecenie dostawy.
Warunki wstępne
Poniższe warunki są zdefiniowane w używanym rodzaju zlecenia dystrybucji:
- Typ Dostawa
- Przydział dostawy dla dokumentu jest zdefiniowany w polu Alokacja zasobów (nie jest wskazana wartość Brak).
Instrukcje
- Aby utworzyć alokację zasobów, należy otworzyć aplikację Zlecenia dystrybucji
- Otworzyć zlecenie dystrybucyjne, do którego potrzeba przypisać ilości zadysponowane za pomocą akcji [Utwórz alokację zasobów].
- Wybrać akcję [Utwórz alokację zasobów] na standardowym pasku przycisków pod przyciskiem [Akcje].
→Otworzy się okno dialogowe. Więcej informacji na temat okna dialogowego można znaleźć w rozdziale: Okno dialogowe Utwórz alokację zasobów.
- W razie potrzeby można zmienić ustawienia na zakładce Parametry.
- Nacisnąć przycisk [W tle], aby wykonać akcję.
→Okno dialogowe zostanie zamknięte.
→System oblicza przydział dostawy dla pozycji zamówienia, sprawdza ograniczenie dostawy i, jeśli to konieczne, wprowadza ilość zadysponowaną w odpowiednim widoku tabeli pozycji lub, jeśli to konieczne, blokuje zamówienie do dalszego przetwarzania z powodu ograniczenia dostawy.
Okno dialogowe Utwórz alokację zasobów
Aby wykonać tę akcję, najpierw otwierane jest okno dialogowe, w którym dostępna jest zakładka Parametry. W razie potrzeby należy zapoznać się z tym rozdziałem: Ogólne informacje na temat okna dialogowego.
Pola:
- Data dostawy – w razie potrzeby można użyć daty dostawy, aby określić, które pozycje zamówienia mają być brane pod uwagę przy przydzielaniu dostawy. W tym celu należy wprowadzić datę lub przedział czasowy w tym polu. W związku z tym uwzględniane są tylko zwolnione pozycje, których data dostawy odpowiada tej dacie lub mieści się w tym okresie.
Jeśli data dostawy nie zostanie wprowadzona, przydział dostawy zostanie przeprowadzony dla każdej zwolnionej pozycji zamówienia.
Generowanie zlecenia dostawy z odniesieniem do zamówienia
Warunki wstępne
Zlecenie dostawy można utworzyć dla pozycji zamówienia o następujących statusach:
- Status ogólny Zwolniony
- Status zlecenia dostawy Brak zlecenia dostawy w realizacji
- Status dostawy Częściowo dostarczone lub Niedostarczone.
Ponadto nagłówek zamówienia musi mieć status Zwolnione.
Zlecenie dystrybucji jest zleceniem typu Dostawa.
Jeśli wymagany jest przydział dostawy zgodnie z rodzajem zamówienia, ilość do dostarczenia musi zostać wprowadzona w polu Ilość dyspozycyjna w widoku Zlecenie dostawy w tabeli pozycji. W tym celu należy użyć akcji [Utwórz alokację zasobów] lub wprowadzić ilość zadysponowaną. Warunki ograniczenia dostawy muszą być spełnione.
Więcej informacji w rozdziale Tworzenie alokacji zasobów.
Okno dialogowe Generuj zlecenie dostawy z odniesieniem do zamówienia
W celu realizacji ten akcji, najpierw otwierane jest okno dialogowe, w którym dostępna jest zakładka Parametry.
Należy zapoznać się także z rozdziałami:
Ogólne informacje na temat okna dialogowego
P:la
- Definicja daty
- Data dokumentu
Za pomocą tych dwóch pól można określić datę dokumentu faktury proforma.
Jeśli w polu Definicja daty ustawiona jest opcja Użyj daty realizacji, jako data dokumentu używana jest data utworzenia dokumentu. Jeśli ustawiona jest opcja Użyj określonej daty, datę można wprowadzić w polu Data dokumentu.
System zaproponuje bieżącą datę. Okres księgowania dla żądanej daty musi być otwarty dla odpowiedniego roku finansowego.
- Utwórz wiele zleceń przetwarzania (pole wyboru)
Funkcja ta jest dostępna ze względu na możliwe duże ilości danych do przetworzenia. Pozwala określić, czy system powinien wygenerować kilka zleceń przetwarzania dla wybranych dokumentów i zleceń dostawy, które mają zostać dla nich wygenerowane w celu przyspieszenia przetwarzania.
- Grupuj według daty wysyłki (pole wyboru) – pozycje zlecenia dystrybucji o takich samych cechach dostawy są grupowane w celu utworzenia zlecenia dostawy. Można użyć tej funkcji, aby określić, że data wysyłki pozycji jest również brana pod uwagę jako charakterystyka dostawy podczas tworzenia zlecenia dostawy.
Jeśli funkcja Grupuj według daty wysyłki jest aktywna, data wysyłki jest zawsze używana jako data dokumentu, niezależnie od ustawienia w polu Definicja daty dokumentu.
- Generuj
W tym polu można określić, czy zamówienia dostawy powinny być generowane dla wszystkich zamówień. Do wyboru są następujące ustawienia:
- Na zamówienie – przy tym ustawieniu zamówienie dostawy zawiera tylko pozycje z jednego zamówienia.
- Z dostaw zbiorczych – przy tym ustawieniu zlecenia dostawy są tworzone dla wszystkich zleceń, tj. pozycje z różnych zleceń, ale o tych samych cechach dostawy, są łączone we wspólne zlecenia dostawy.
Wartością domyślną jest Na zamówienie.
- Automatycznie potwierdzaj ostrzeżenia (pole wyboru)
Można użyć tej funkcji, aby określić, czy ostrzeżenia pojawiające się podczas wykonywania akcji powinny być automatycznie potwierdzane.
Jeśli funkcja jest włączona, akcja zostanie wykonana pomyślnie, nawet jeśli wystąpią ostrzeżenia.
Jeśli funkcja jest nieaktywna, akcja jest anulowana w przypadku wystąpienia ostrzeżeń.
Generowanie wewnętrznego rozliczenia
Wymagania wstępne
Rozliczenie wewnętrzne zlecenia dystrybucji można wygenerować dla pozycji zlecenia o następujących statusach:
- Status ogólny Zwolniony
- Status zamówienia dostawy nie ma wartości Zablokowane do fakturowania
Nagłówek zlecenia musi mieć również status Zwolnione.
Użyty rodzaj zlecenia dystrybucji określa, że mają być używane ceny.
Okno dialogowe Utwórz rozliczenie wewnętrzne
W celu realizacji ten akcji, najpierw otwierane jest okno dialogowe, w którym dostępna jest zakładka Parametry.
Należy zapoznać się także z rozdziałami:
Ogólne informacje na temat okna dialogowego
P:la
- Definicja daty
- Data dokumentu
Za pomocą tych dwóch pól można określić datę dokumentu faktury proforma.
Jeśli w polu Definicja daty ustawiona jest opcja Użyj daty realizacji, jako data dokumentu używana jest data utworzenia dokumentu. Jeśli ustawiona jest opcja Użyj określonej daty, datę można wprowadzić w polu Data dokumentu.
System zaproponuje bieżącą datę. Okres księgowania dla żądanej daty musi być otwarty dla odpowiedniego roku finansowego.
- Pola podsumowania
Uwaga:
W tym polu można określić, czy faktury wychodzące mają być generowane dla wszystkich zamówień.
Do wyboru są następujące ustawienia:
- Pojedyncze fakturowanie – dla każdego zlecenia generowana jest jedna faktura sprzedaży.
- Faktura zbiorcza – za pomocą tego ustawienia można określić, że zamówienia o tej samej charakterystyce faktury są podsumowywane na fakturze zbiorczej.
Wartością domyślną jest Pojedyncze fakturowanie.
- Automatycznie potwierdzaj ostrzeżenia (pole wyboru) – za pomocą tej funkcji można określić, czy ostrzeżenia pojawiające się podczas wykonywania działania powinny być potwierdzane automatycznie.
Jeśli funkcja jest włączona, akcja zostanie wykonana pomyślnie, nawet jeśli wystąpią ostrzeżenia.
Jeśli funkcja jest nieaktywna, działanie zostanie anulowane w przypadku wystąpienia ostrzeżeń.