Dokument kompletacji jest dokumentem zawierającym wszystkie towary, w odpowiedniej ilości oraz z odpowiednią specyfikacją, które należy dostarczyć do innego procesu na przykład zlecenia dostawy. Dokument kompletacji jest tworzony wyłącznie z innych dokumentów oraz powiązany jest on z dokumentem zlecenia dostawy. Jest on podstawą dla pracowników magazynów umożliwiając im przygotowanie towaru, który należy dostarczyć na potrzeby innych procesów. Przykłady dokumentów, z których mogą być generowane dokumenty kompletacji:
- Zlecenia produkcyjne
- Zlecenia dostawy dla produkcji obcej w celu dostarczenia materiałów dla podwykonawcy
- Zlecenia dostawy utworzone z zamówień sprzedaży
- Zlecenia dostawy utworzone ze zleceń dystrybucji
Raportowanie kompletacji można rozróżnić na dwa przypadki: pierwszym z nich jest magazyn wysokiego składowania (zawierający strefy). W tym przypadku raportowanie kompletacji wykonuje się z dokumentu zlecenia magazynowego, który jest generowany na podstawie kompletacji. Dokument zlecenia magazynowego jest generowany z sugerowanymi lokacjami, z której towar powinien zostać wydany. Innym przypadkiem jest magazyn płaski. Dla takiego magazynu dokumenty kompletacji są przetwarzane w dwóch krokach. Najpierw należy wprowadzić ilość w kolumnie Raportowanie. Następnie należy zapisać kompletację przy pomocy przycisku [Zapisz]. Czynność może być powtarzana do momentu, w którym wartość kolumny Skompletowane nie przekroczy wartości w kolumnie Całkowita ilość. Uruchomienie akcji [Wykonaj kompletację] kończy kompletowanie towaru, przesyła informację zwrotną do dokumentu powiązanego oraz blokuje możliwość edycji kompletacji.
Artykuł opisuje sposób wyświetlania kompletacji w systemie ERP oraz strukturę aplikacji Kompletacje. Zawiera informacje o tym, jak kompletacje są powiązane z innymi aplikacjami i jednostkami biznesowymi oraz w jaki sposób są zintegrowane z procesami biznesowymi.
Szczegółowe informacje można znaleźć w następujących artykułach:
- Rodzaje kompletacji i sposób ich rejestracji — artykuł Rodzaje kompletacji
- Tworzenie kompletacji — artykuł Tworzenie kompletacji
- Proces kompletacji w magazynach zarządzanych — artykuł Kompletacja w magazynach z miejscami składowania
Definicje pojęć
- Prowizja — prowizje są wykorzystywane do dostarczania produktów, na przykład w celu dostawy do klientów lub do produkcji. Prowizje obejmują wszystkie pozycje, które są dostarczane z lokalizacji magazynowej.
- Rodzaje prowizji — rodzaje prowizji służą do identyfikowania prowizji i definiowania wartości domyślnych dla prowizji. Typy prowizji są używane, między innymi, do definiowania kluczy rezerwacji dla etapów produkcji i tego, czy cechy są przypisywane automatycznie.
Opis aplikacji
Aplikacja Kompletacje służy do rejestrowania ilości oraz, w razie potrzeby, cech w celu udostępnienia ich w kolejnych procesach. Dostępne są następujące widoki:
- Widok Kompletacja — dla wszystkich procesów
- Widok Zamówienie dostawy — dla wszystkich procesów z wyjątkiem kompletacji dla produkcji
Kompletacje są zawsze generowane z innych dokumentów.
Przetwarzanie kompletacji odbywa się w co najmniej dwóch etapach:
-
Najpierw potwierdzane i zapisywane są ilości pozycji zamówienia. Proces ten może być powtarzany do momentu, gdy wszystkie pozycje zostaną potwierdzone w wymaganych ilościach.
Jeśli miejsce składowania, z którego pobierane są towary, jest zorganizowanym miejscem składowania, zlecenia magazynowe mogą być generowane z aplikacji do kompletacji zamówień, o ile nie zostały wygenerowane podczas tworzenia zamówienia.
Realizacja zleceń magazynowych skutkuje potwierdzeniem ilości w przesyłce.
Przesyłka zachowuje status W trakcie realizacji nawet po zapisaniu. -
Po potwierdzeniu status przesyłki jest ustawiany na Zrealizowane za pomocą akcji [Wykonaj kompletację]. W przypadku kompletacji używanych do wycofania materiału do produkcji, akcja [Wykonaj kompletację] dodatkowo anuluje księgowanie materiału.
Aplikacja składa się z:
- Nagłówka – składającego się z paska standardowych przycisków, pól pozwalających na podgląd podstawowych danych tworzonego dokumentu kompletacji oraz zmianę widoku aplikacji
- Obszaru roboczego – który jest podzielony na:
- Tabelę – wyświetlającą dane zlecenia dostawy pozycji dla widoku Zlecenia dostawy oraz pozycje do skompletowania dla danej kompletacji
- Edytor pozycji –umożliwiający podgląd danych pozycji z tabeli
Nagłówek
Możliwe jest wybranie widoku aplikacji na pasku narzędzi:
- [Wybór widoku aplikacji] – pozwala na zdefiniowanie widoku aplikacji, ponieważ dokument kompletacji połączony jest z dokumentem zlecenia dostawy. Dostępne są poniższe widoki:
- Zlecenie dostawy – pozycje w tabeli są wyświetlane w kontekście powiązanego dokumentu zlecenia dostawy
- Kompletacja – widoczne są pozycje z powiązanych zleceń dostawy, które należy skompletować do dostawy
Oprócz standardowych przycisków w nagłówku aplikacji dostępne są również dodatkowe akcje znajdujące się pod przyciskiem [Wybierz akcję]:
- [Wykonaj kompletację] – akcja umożliwia zakończenie kompletacji zamówienia. Status dokumentu zostanie zmieniony z W opracowaniu na Edycja dokumentu po wykonaniu kompletacji nie jest możliwa. Wywołanie akcji jest możliwe, jeżeli co najmniej dla jednej pozycji została skompletowana ilość. Jeżeli na potrzeby produkcji procesowi kompletacji podlegają materiały zewnętrznego dostawcy, to po ich skompletowaniu, a przed przyjęciem na magazyn, zostanie oszacowana ich wartość.
- [Drukuj dowód kompletacji] – pozwala na wydruk dokumentu kompletacji. Wyświetlane jest okno dialogowe Drukuj kopie dowodu kompletacji. W celu wydania dokumentu należy zaakceptować ustawienia wydania przy pomocy przycisku [Drukuj].
- [Realizuj zlecenia dostawy z i wydrukuj dowody dostawy] – umożliwia zakończenie dostawy z poziomu dokumentu kompletacji poprzez utworzenie dokumentu dowodu dostawy oraz zrealizowanie dostawy. Po wybraniu akcji wyświetlane jest okno dialogowe Utwórz zlecenia dostawy z odniesieniem do kompletacji i wydrukuj dowody dostawy, które umożliwia wybranie daty dokumentu dostawy. W celu wydania dokumentu należy zaakceptować ustawienia wydania przy pomocy przycisku [Drukuj]. Akcja jest aktywna po wykonaniu akcji [Wykonaj kompletację].
- [Anuluj kompletację] – umożliwia anulowanie dokumentu kompletacji. System automatycznie generuje transakcje materiałowe (wydania) ze znakiem przeciwnym dla ilości. W przypadku anulowania kompletacji materiałów od zewnętrznego dostawcy, generowana jest transakcja magazynowa przeszacowania. Jeżeli dla rodzaju kompletacji aktywny jest parametr Anuluj również transakcję zapasów obcych, to również zostanie wygenerowana transakcja materiałowa ze znakiem przeciwnym. W przypadku anulowania kompletacji do produkcji wewnątrz organizacji jest to możliwe, jeżeli na magazynie produkcyjnym znajduje się odpowiednia ilość materiałów do zwrócenia na magazyn przechowywania.
- [Utwórz zlecenie magazynowe] – pozwala na wygenerowanie zlecenia magazynowego, które wskazuje konkretne miejsce pobrania materiału z magazynów strukturalnych.
- [Utwórz, przyporządkuj i pokaż jednostki ładunkowe] – pozwala na utworzenie jednostek ładunkowych dla pozycji powiązanych zleceń dostawy. Jednostki ładunkowe mogą zostać utworzone automatycznie zgodnie ze schematem pakowania zdefiniowanym dla artykułu w aplikacji Artykuły → widok Podstawowe → sekcja Opakowania. Akcja jest dostępna, jeżeli w aplikacji Konfiguracja → funkcja Wysyłka → funkcja Jednostki ładunkowe jest aktywna oraz dla powiązanego rodzaju zlecenia dostawy aktywny jest parametr Dostarczyć w opakowaniu. Szczegółowy opis akcji znajduje się w artykule Utwórz jednostki ładunkowe.
- [Ponownie wyszukaj pozycje opakowań zwrotnych] – akcja w pierwszej kolejności usuwa pozycje dla pustych opakowań podane w zleceniu dostawy. Następnie system ustala konieczne ilości pustych opakowań na podstawie pozycji zlecenia dostawy (wyłączając pozycje dodatkowe) i dodaje je do zlecenia dostawy. Akcja ta może być przydatna, jeśli występują nieścisłości pomiędzy zaplanowanymi ilościami dostaw a informacją zwrotną.
- [Podziel zlecenie dostawy] – umożliwia podzielenie zlecenia dostawy w przypadku skompletowania niepełnej ilości. Podział redukuje ilość dostawy do niepełnej skompletowanej ilości, a dla pozostałej ilości tworzone jest nowe zlecenie dostawy. Akcja wyświetla okno dialogowe Podziel zlecenie dostawy, które umożliwia wybranie daty nowego dokumentu.
Na nagłówku aplikacji dostępne są poniższe pola oraz zakładka:
- Numer – pole podzielone na dwie części. W pierwszej części znajduje się identyfikator rodzaju kompletacji. W drugiej części wyświetlany jest numer dokumentu, który został nadany automatycznie zgodnie ze schematem numeracji przypisanym w aplikacji Rodzaje kompletacji w polu Schemat numeracji.
- Status – symbol w formie kropki określonego koloru, który wskazuje na status dokumentu kompletacji. Dostępne są poniższe statusy:
- Status dokumentu, który przyjmuje wartości Utworzone, W opracowaniu oraz Zrealizowane
- Status dostawy, który przyjmuje wartości Niedostarczone oraz Dostarczone
- Data dokumentu – wyświetlana jest data utworzenia dokumentu
- Kompletacja: Załączniki/Teksty – umożliwia dodanie tekstu do dokumentu kompletacji. Zakładka dostępna jest pod przyciskiem [Pokaż/Ukryj]. Na zakładce Kompletacja: Załączniki/Teksty znajdują się poniższe przyciski:
- [Dodaj] – umożliwia dodanie tekstu do dokumentu kompletacji
- [Duplikuj] – pozwala na zduplikowanie tekstu dodanego do dokumentu kompletacji
- [Wstaw/Usuń znacznik usuwania] – umożliwia dodanie lub usunięcie znacznika usuwania dla tekstu dodanego do kompletacji
- [Edytuj] – pozwala na edycję tekstu dodanego do dokumentu kompletacji
- [Zastosuj załącznik/tekst we wszystkich językach, jeśli puste] – jeżeli przycisk jest aktywny, a dla danego języka nie został zdefiniowany tekst, to wybrany tekst zostanie zastosowany we wszystkich nieuzupełnionych językach
- [Zastosuj załącznik/tekst we wszystkich językach] – jeżeli przycisk jest aktywny, to wybrany tekst zostanie zastosowany we wszystkich dostępnych językach
- [Eksportuj dane do pliku] – umożliwia wyeksportowanie do pliku danych z tabeli. Plik jest eksportowany w formacie XLS.
Więcej informacji na temat tekstów i załączników do plików oraz ich wykorzystania
można znaleźć w dokumentacji Teksty.
Obszar roboczy
W obszarze roboczym dostępne są dwa widoki:
W aplikacji Konfiguracja w funkcji Kompletacje można ustawić, który z widoków ma być wyświetlany domyślnie.
Potwierdzanie ilości od różnych właścicieli zapasów
Jeśli ilość przeznaczona do zgłoszenia jest przypisana do kilku właścicieli zapasów, przed polem ilości w kolumnie Raport na liście artykułów wyświetlany jest symbol wypełnionego rombu. Jeśli ilość może być przypisana do kilku właścicieli zapasów, ale określony jest tylko jeden z nich, wyświetlany jest pusty symbol rombu.
Kliknięcie symbolu rombu otwiera okno dialogowe, w którym wyświetlane są dane artykułu, a tabela prezentuje podział ilości przeznaczonej do ponownego zgłoszenia dla różnych właścicieli zapasów.
Jeśli otwarte ilości są używane jako wartości domyślne do potwierdzenia, są one określane osobno dla każdego wiersza tabeli. Wszelkie ilości już pobrane w nadmiarze nie są uwzględniane. Suma sugerowanych ilości częściowych może być zatem wyższa niż całkowita ilość artykułu.
Widok Zlecenie dostawy
Na pasku narzędzi tabeli znajdują się poniższe przyciski:
- [Tylko otwarte] – jeżeli przycisk jest aktywny, w tabeli obszaru roboczego wyświetlane są tylko pozycje, które nie zostały skompletowane
- [Dodaj specyfikację] – jeżeli kompletowane pozycje są zarządzane z wykorzystaniem specyfikacji dodaje linię przyporządkowania specyfikacji do pozycji
- [Dopasuj proponowaną ilość całkowitą do skompletowanej ilości] — za pomocą tej akcji, użytkownik może zmniejszyć sugerowaną ilość całkowitą artykułu do ilości skompletowanej. Warunkiem wstępnym jest wybranie pozycji zawierającej przyporządkowanie specyfikacji.
- [Edytuj jednostki logistyczne] – umożliwia edycję jednostek logistycznych dla pozycji kompletacji
- [Eksportuj dane do pliku] – umożliwia wyeksportowanie do pliku danych z tabeli. Plik jest eksportowany w formacie XLS
W tabeli pozycji dostępne są poniższe kolumny:
- Zamówienie – wyświetlany jest rodzaj oraz numer dokumentu, z którego wygenerowana została pozycja zlecenia dostawy
- Klient/Dostawca – wyświetlany jest identyfikator oraz nazwa partnera będącego klientem lub dostawcą w zależności od rodzaju zlecenia dostawy
- Pozycja – wyświetlany jest numer pozycji artykułu na dokumencie kompletacji
- Numer pozycji – wyświetlany jest numer pozycji artykułu na dokumencie, z którego zostało utworzone zlecenie dostawy
- Artykuł – wyświetlany jest identyfikator oraz nazwa artykułu będącego przedmiotem kompletacji
- Specyfikacja – jeżeli artykuł posiada specyfikację, pod jego nazwą znajdują się wiersze specyfikacji, z którą zostanie dostarczony do klienta. Jeżeli dla rodzaju kompletacji w polu Proponuj określone zapasy wybrana jest wartość Tak, to system zaproponuje specyfikacje, które mają zostać wydane zgodnie ze strategią magazynowania.
- Jednostka ładunkowa – jeżeli dla pozycji zdefiniowana jest jednostka ładunkowa lub opakowanie, zostanie wyświetlony identyfikator oraz nazwa środka załadunku
- Pseudoartykuł — w przypadku pseudoartykułów wyświetlany jest opis artykułu, który może różnić się od danych podstawowych artykułu
UwagaJeśli w typie kompletacji jest włączona funkcja automatycznego podpowiadania cech, a w danej lokalizacji magazynowej dostępna jest wystarczająca ilość zapasu danej cechy, cecha ta jest wyświetlana w wierszu jako wartość domyślna. Wartość ta jest określana na podstawie strategii usuwania zapasów artykułu oraz z uwzględnieniem minimalnej daty przydatności dla partii.
- Środki załadunku — Jeśli w zamówieniu sprzedaży wprowadzono środki załadunku, są one przyjmowane do kompletacji. Środek załadunku stanowi kryterium podziału artykułów oraz określa możliwe jednostki ładunkowe do pobrania z magazynu i dostawy.
UwagaTa kolumna jest wyświetlana tylko wtedy, gdy funkcja Jednostki ładunkowe została aktywowana dla klienta w aplikacji Konfiguracja, w funkcji Wysyłka. - Magazyn – wyświetlany jest magazyn, z którego zostanie zrealizowana dostawa.
jest wykorzystywane do księgowania materiałów w momencie realizacji zlecenia dostawy. W przypadku pozycji zlecenia dostawy, których artykuły są zarządzane według specyfikacji, magazyn, z którego ma zostać pobrany zapas tej specyfikacji, jest wyświetlany w dodatkowych wierszach. - Właściciel zapasów – wyświetlany jest właściciel zapasów dla danej pozycji. Jeżeli w rodzaju kompletacji dla pola Proponuj określone zapasy wybrana jest wartość Tak, to system zaproponuje właściciela zapasów. Dla artykułów posiadających specyfikację, w przypadku wartości proponowanej, system przydzieli właściciela zapasów wybranej specyfikacji. W przypadku wielu właścicieli zapasów, w kolumnie wyświetlana jest wartość oraz w kolumnie Raportowanie wyświetlany jest przycisk [Raportowanie]. Przycisk [Raportowanie] otwiera okno dialogowe Raportowanie pozwalające na przypisanie właścicieli zapasów dla różnych ilości pozycji.
- Całkowita ilość – wyświetlana jest ilość towaru, którą należy dostarczyć. Jeżeli artykuł posiada równoległe jednostki magazynowe, zostaną one wyświetlone pod jednostką podstawową w tabeli.
- Skompletowane – wyświetlane są ilości, które zostały skompletowane
- Zarezerwowane – wyświetlane są ilości, które zostały zarezerwowane dla dostawy. Kolumna jest widoczna, jeżeli w aplikacji Konfiguracja → funkcja Logistyka magazynowa → funkcja Rezerwacje jest aktywna.
- Raportowanie – pozwala na wprowadzenie ilości, która została skompletowana dla pozycji. Pole jest dostępne do edycji, jeżeli kompletacja posiada status W opracowaniu lub System w kolumnie może zaproponować ilość, która zostanie skompletowana w zależności od ustawień w aplikacji Rodzaje kompletacji w polu Otwarta ilość jako wartość domyślna. Możliwe jest wprowadzenie wartości ujemnej, jeżeli została zaraportowana ilość dodatnia. W przypadku wielu właścicieli zapasów w kolumnie przy polu wprowadzania wyświetlany jest przycisk [Raportowanie]. Przycisk [Raportowanie] otwiera do edycji okno dialogowe Raportowanie. Składa się ono z poniższych pól, przycisków oraz kolumn:
- Pozycja – pole podzielone jest na trzy części. W pierwszej wyświetlany jest identyfikator rodzaju kompletacji , w drugiej numer dokumentu kompletacji, a w ostatniej numer pozycji materiału na dokumencie.
- Artykuł – wyświetlany jest identyfikator oraz nazwa artykułu
- Specyfikacja – wyświetlany jest identyfikator specyfikacji pozycji jeżeli artykuł wykorzystuje specyfikację
- [Dodaj] – umożliwia dodanie nowej pozycji do tabeli pozwalającej na zdefiniowanie właściciela zapasów dla pozycji
- [Dopasuj proponowaną ilość całkowitą do skompletowanej ilości] — za pomocą tej akcji, użytkownik może zmniejszyć sugerowaną ilość całkowitą artykułu do ilości skompletowanej. Warunkiem wstępnym jest wybranie pozycji zawierającej przyporządkowanie specyfikacji.
- [Eksportuj dane do pliku] – umożliwia wyeksportowanie do pliku danych z tabeli. Plik jest eksportowany w formacie XLS.
W tabeli okna dialogowego dostępne są poniższe kolumny:
- Właściciel zapasów – pozwala na wprowadzenie właściciela zapasów dla pozycji, dla ilości skompletowanego artykułu
- Całkowita ilość – wyświetlana jest ilość towaru, którą należy skompletować
- Skompletowana ilość – wyświetlana ilości, które zostały skompletowane
- Zarezerwowana ilość – wyświetlana ilości, które zostały zarezerwowane dla dostawy
- Raportowanie – pozwala na wprowadzenie ilości pozycji, która została skompletowana dla wybranego właściciela zapasów
- Zapas specjalny – oznaczenie skompletowania zapasu specjalnego znajdującego się na magazynie
- Zrealizowane – jeżeli parametr jest aktywny, dostawa dla pozycji zostaje zrealizowana. Pozwala na zrealizowanie dostaw niekompletnych lub nadkompletnych.
Jeżeli wybrany jest widok Zlecenie dostawy, w tabeli wyświetlane są dane zlecenia dostawy, z którego pochodzi dana pozycja kompletacji. Dane zlecenia dostawy wyświetlane są jako nagłówek pozycji kompletacji. Dostępne są poniższe pola, zakładki oraz przyciski:
- Zlecenie dostawy – wyświetlany jest rodzaj oraz numer zlecenia dostawy, do którego należy pozycja
- [Waga i objętość] – wyświetlane jest okno dialogowe Wagi i objętości, które zawiera informacje o wadze i objętości pozycji. W oknie dialogowym dostępne są poniższe pola:
- Jednostka dostawy
- Waga netto ilości docelowej
- Waga brutto ilości docelowej
- Waga netto ilości skompletowanej
- Waga brutto ilości skompletowanej
- Potwierdzona waga netto – pole umożliwiające wprowadzenie wagi netto pozycji zmierzonej w trakcie kompletacji
- Potwierdzona waga brutto – pole umożliwiające wprowadzenie wagi brutto pozycji zmierzonej w trakcie kompletacji
- Objętość netto ilości docelowej
- Objętość brutto ilości docelowej
- Objętość netto ilości skompletowanej
- Objętość brutto ilości skompletowanej
- Potwierdzona objętość netto – pole umożliwiające wprowadzenie objętości netto pozycji zmierzonej w trakcie kompletacji
- Potwierdzona objętość brutto – pole umożliwiające wprowadzenie objętości netto pozycji zmierzonej w trakcie kompletacji
- Organizacja logistyczna – wyświetlana jest organizacja logistyczna odpowiedzialna za dostawę towaru
- Odbiorca dostawy – wyświetlany jest identyfikator oraz nazwa partnera będącego odbiorcą dostawy
- Warunki dostawy – pole podzielone na dwie części. W pierwszej części wyświetlany jest warunek dostawy towaru, który wynika z umowy między stronami. W drugiej części należy wpisać lokalizację referencyjną, jeżeli dla wybranego warunku dostawy zdefiniowanego w aplikacji Warunki dostawy aktywny jest parametr Incoterms.
- Spedytor 1 – wyświetlany jest partner – spedytor odpowiedzialny za transport materiałów do klienta. Spedytor jest istotny w przypadku wyceny kosztów wysyłki.
- Warunki wysyłki – wyświetlany jest warunek wysyłki towaru, który jest definiowany w aplikacji Warunki wysyłki. Warunek wysyłki opisuje sposób przekazania towaru. Wartość domyślna dla pola jest pobierana z danych partnera dostawy, które są zdefiniowane w aplikacji Partnerzy → widok Dostawca → pole Warunki wysyłki. Jeżeli warunek wysyłki nie jest zdefiniowany w danych partnera, jest on pobierany z rodzaju zamówienia sprzedaży, z którego utworzone zostało zlecenie dostawy.
Poniższe zakładki są widoczne po aktywowaniu przycisku [Pokaż/Ukryj]
- Dostawa: Załączone pliki/Teksty – zakładka pozwala na dodanie tekstu do dokumentu dowodu dostawy z poziomu aplikacji Kompletacje. Szczegółowo została opisana w artykule Zlecenia dostawy.
- Wysyłka: Załączone pliki/Teksty – zakładka pozwala na dodanie tekstu do dokumentu wysyłki zlecenia dostawy z poziomu aplikacji Kompletacje. Szczegółowo została opisana w artykule Zlecenia dostawy.
UwagaZakładka jest dostępna, jeżeli w aplikacji Konfiguracja, funkcja Wysyłka jest aktywna. - Informacje właściwe dla Włoch – zakładka pozwala na dodanie informacji specyficznych dla Włoch
UwagaZakładka jest dostępna, jeżeli w aplikacji Konfiguracja w funkcji Specyficzne funkcje krajowe jest wybrana opcja Włochy w polu Specyficzne funkcje krajowe.
Zakładka Dostawa: Załączone pliki/Teksty
Dodatkowe teksty, elementy tekstowe oraz załączone pliki dla zlecenia dostawy mogą być wprowadzane w zakładce Dostawa: Załączone pliki/Teksty. Zapisane teksty i załączone pliki są oznaczone ikoną notatki, która jest wyświetlana w tej samej zakładce.
Więcej informacji na temat tekstów i załączonych plików oraz ich wykorzystania można znaleźć w artykule Teksty.
Warunki wstępne
Teksty i załączniki plikowe mogą być dodawane lub edytowane tylko w przypadku następujących statusów:
- Zlecenie dostawy ma status Niedostarczone
- Status kompletacji to Zakończone lub Brak kompletacji w opracowaniu
Zakładka Wysyłka: Załączone pliki/Teksty
Dodatkowe teksty, elementy tekstowe oraz załączone pliki dla zlecenia dostawy mogą być wprowadzane w zakładce Wysyłka: Załączone pliki/Teksty. Zapisane teksty i załączone pliki są oznaczone ikoną notatki, która jest wyświetlana w tej samej zakładce.
Więcej informacji na temat tekstów i załączonych plików oraz ich wykorzystania można znaleźć w artykule Teksty.
Warunki wstępne
Teksty i załączone pliki mogą być dodawane lub edytowane tylko w przypadku następujących statusów:
- Zlecenie dostawy ma status Niedostarczone
- Kompletacja ma status Zakończone lub Brak kompletacji w opracowaniu
Zakładka Informacje właściwe dla Włoch
Jeśli ustawienie w polu Specyficzne funkcje krajowe jest ustawione na Włochy w funkcji Specyficzne funkcje krajowe dla klienta lub organizacji w aplikacji Konfiguracja, następujące pola są dostępne do edycji w oddzielnym obszarze.
- Powód wysyłki — w tym polu należy wprowadzić istniejący powód wysyłki lub wybrać go z listy wartości pomocniczych. Edycja powodów wysyłki odbywa się w aplikacji Powody wysyłki. W przypadku Włoch powody wysyłki służą do jednoznacznego przyporządkowania dostaw zgodnie z przepisami podatkowymi.
- Liczba Colli — w tym polu można wprowadzić liczbę opakowań (Colli) dla dokumentu dostawy
- Opakowanie — w tym polu można tekstowo opisać rodzaj opakowania dla dokumentu dostawy
- Spedytor 2-3 — w tym polu można wprowadzić drugiego spedytora uczestniczącego w procesie transportu, korzystając z numeru partnera dostawcy oznaczonego jako spedytor
- Początek transportu — w tym polu należy wprowadzić datę określającą początek transportu zlecenia dostawy
- Numer załadunku — w tym polu należy wprowadzić numer ładunku, który ma być wydrukowany na dokumencie dostawy
Potwierdzanie ilości od różnych właścicieli zapasów
Dystrybucja ilości przeznaczonej do zgłoszenia, przypisanej do kilku właścicieli zapasów, jest wyświetlana w oknie dialogowym Raportowanie.
Obszar roboczy – edytor pozycji
W widoku Zlecenia dostawy dostępny jest edytor pozycji umożliwiający wprowadzanie dodatkowych pozycji związanych ze zleceniem dostawy, takich jak specjalne opakowanie, które może podlegać opłacie. Możliwe jest również zapisywanie, edytowanie i usuwanie tekstów dostawy oraz wysyłki dla prostych pozycji zlecenia dostawy.
Rozróżniane jest wprowadzanie pozycji dodatkowych podlegających opłacie, niepodlegających opłacie oraz opakowań zwrotnych. Dla obu typów pozycji dostępne są osobne zakładki o nazwie Ogólne. Jeśli do edytora załadowano pojedynczą pozycję zlecenia dostawy, w zakładce Ogólne wyświetlane są jedynie atrybuty bez możliwości ich edycji.
Edytor pozycji widoku Zlecenie dostawy pozwala na wprowadzenie pozycji na dokument dostawy z poziomu aplikacji Kompletacje. Oprócz standardowych przycisków w nagłówku edytora pozycji dostępne są również poniższe przyciski:
- [Utwórz nową dodatkową pozycję] – pozwala na dodanie nowej pozycji artykułu do dokumentu zlecenia dostawy z poziomu aplikacji Kompletacje
- [Utwórz nową pozycję opakowania zwrotnego] – umożliwia dodanie do zlecenia dostawy środka załadunku z poziomu aplikacji Kompletacje
Zakładka Ogólne dla pozycji zlecenia dostawy
- Zlecenie dostawy – wyświetlany jest rodzaj oraz numer dokumentu zlecenia dostawy do którego należy pozycja
- Artykuł – pozwala na wybranie artykułu, który zostanie dodany do zlecenia dostawy jako pozycja dodatkowa.
- Ilość – umożliwia zdefiniowanie ilości artykułu dodatkowego
- Magazyn – pozwala na wybranie magazynu, z którego pobrany zostanie artykuł dodatkowy dla zlecenia dostawy
- Rozliczalny – jeżeli parametr jest aktywny, pozycja jest dostępna do fakturowania
- Zapas specjalny – jeżeli parametr jest aktywny, do dostarczenia wydany zostanie zapas specjalny wybranego artykułu. Parametr jest widoczny jedynie do podglądu pozycji znajdujących się na dokumencie zlecenia dostawy.
- Zamówienie sprzedaży – pozwala na wybranie zamówienia sprzedaży, do którego zostaną przypisane nowe pozycje. Dopuszczalna jest tylko wartość zlecenia, z którego wygenerowany został dokument zlecenia dostawy.
Zakładka Ogólne dla pozycji opakowań zwrotnych
- Zlecenie dostawy – wyświetlany jest rodzaj oraz numer dokumentu zlecenia dostawy do którego należy pozycja
- Środki załadunku – pozwala na wybranie środka załadunku, który zostanie dodany do zlecenia dostawy z poziomu aplikacji Kompletacje
- Ilość – umożliwia zdefiniowanie ilości wybranego środka załadunku, który zostanie dodany do zlecenia dostawy z poziomu aplikacji Kompletacje
- Zamówienie sprzedaży – pozwala na wybranie zamówienia sprzedaży, do którego zostaną przypisane puste jednostki ładunkowe. Dopuszczalna jest tylko wartość zlecenia, z którego wygenerowany został dokument zlecenia dostawy.
Edytor pozycji zawiera również poniższe zakładki:
- Dostawa: Załączone pliki/Teksty
- Wysyłka: Załączone pliki/Teksty
Umożliwiają one dodanie tekstów do pozycji. Zakładki zostały opisane w artykule Zlecenia dostawy.
Zakładka Dostawa: Załączone pliki/Teksty
Dodatkowe teksty, elementy tekstowe oraz załączone pliki dla zlecenia dostawy mogą być wprowadzane w zakładce Dostawa: Załączone pliki/Teksty. Zapisane teksty i załączone pliki są oznaczone ikoną notatki, która jest wyświetlana w tej samej zakładce.
Więcej informacji na temat tekstów i załączonych plików oraz ich wykorzystania można znaleźć w artykule Teksty.
Warunki wstępne
Teksty i załączniki plikowe mogą być dodawane lub edytowane tylko w przypadku następujących statusów:
- Zlecenie dostawy ma status Niedostarczone
- Status kompletacji to Zakończone lub Brak kompletacji w opracowaniu
Zakładka Wysyłka: Załączone pliki/Teksty
Dodatkowe teksty, elementy tekstowe oraz załączone pliki dla zlecenia dostawy mogą być wprowadzane w zakładce Wysyłka: Załączone pliki/Teksty. Zapisane teksty i załączone pliki są oznaczone ikoną notatki, która jest wyświetlana w tej samej zakładce.
Więcej informacji na temat tekstów i załączonych plików oraz ich wykorzystania można znaleźć w artykule Teksty.
Warunki wstępne
Teksty i załączone pliki mogą być dodawane lub edytowane tylko w przypadku następujących statusów:
- Zlecenie dostawy ma status Niedostarczone
- Kompletacja ma status Zakończone lub Brak kompletacji w opracowaniu
Widok Kompletacja
Tabela obszaru roboczego widoku Kompletacja w aplikacji Kompletacje zawiera pozycje do skompletowania.
Na nagłówku tabeli dostępne są poniższe przyciski:
- [Tylko otwarte] – jeżeli filtr jest włączony, w tabeli obszaru roboczego wyświetlane są tylko pozycje, które nie zostały skompletowane.
- [Dodaj specyfikację] – jeżeli kompletowane pozycje posiadają specyfikację, dodawana jest linia przyporządkowania specyfikacji do pozycji
- [Dopasuj proponowaną ilość całkowitą do skompletowanej ilości] – za pomocą tej akcji, użytkownik może zmniejszyć sugerowaną ilość całkowitą artykułu do ilości skompletowanej. Warunkiem wstępnym jest wybranie pozycji zawierającej przyporządkowanie specyfikacji.
- [Raportuj jednostki ładunkowe] — akcja ta otwiera okno Raportowanie jednostek ładunkowych i umożliwia raportowanie jednostek ładunkowych dla pozycji kompletacji
- [Edytuj jednostki logistyczne] – umożliwia edycję jednostek logistycznych dla pozycji kompletacji
- [Eksportuj dane do pliku] – umożliwia wyeksportowanie do pliku danych z tabeli. Plik jest eksportowany w formacie XLS.
- [Pokaż/Ukryj wiersz nagłówka] – pozwala ukryć lub pokazać nagłówki kolumn tabeli
W tabeli dostępne są poniższe kolumny:
- Pozycja – wyświetlany jest numer pozycji artykułu na dokumencie kompletacji
- Artykuł – wyświetlany jest identyfikator oraz nazwa artykułu będącego przedmiotem kompletacji
- Specyfikacja – jeżeli artykuł zarządzany jest z wykorzystaniem specyfikacji, pod jego nazwą znajdują się wiersze specyfikacji, z którą zostanie dostarczony do klienta. Jeżeli w rodzaju kompletacji dla pola Proponuj określone zapasy wybrana jest wartość Tak, to system zaproponuje specyfikacje, które mają zostać skompletowana zgodnie ze strategią magazynowania.
UwagaJeśli w typie kompletacji jest włączona funkcja automatycznego podpowiadania cech, a w danej lokalizacji magazynowej dostępna jest wystarczająca ilość zapasu danej cechy, cecha ta jest wyświetlana w wierszu jako wartość domyślna. Wartość ta jest określana na podstawie strategii usuwania zapasów artykułu oraz z uwzględnieniem minimalnej daty przydatności dla partii.
- Specyfikacja – jeżeli artykuł zarządzany jest z wykorzystaniem specyfikacji, pod jego nazwą znajdują się wiersze specyfikacji, z którą zostanie dostarczony do klienta. Jeżeli w rodzaju kompletacji dla pola Proponuj określone zapasy wybrana jest wartość Tak, to system zaproponuje specyfikacje, które mają zostać skompletowana zgodnie ze strategią magazynowania.
- Środki załadunku — Jeśli w zamówieniu sprzedaży wprowadzono środki załadunku, są one przyjmowane do kompletacji. Środek załadunku stanowi kryterium podziału artykułów oraz określa możliwe jednostki ładunkowe do pobrania z magazynu i dostawy.
UwagaTa kolumna jest wyświetlana tylko wtedy, gdy funkcja Jednostki ładunkowe została aktywowana dla klienta w aplikacji Konfiguracja, w funkcji Wysyłka. - Magazyn – wyświetlany jest magazyn, z którego zostanie zrealizowana dostawa
- Właściciel zapasów – wyświetlany jest właściciel zapasów dla danej pozycji. Jeżeli w rodzaju kompletacji dla pola Proponuj określone zapasy wybrana jest wartość Tak, to system zaproponuje właściciela zapasów. Dla artykułów posiadających specyfikację, w przypadku wartości proponowanej, system przydzieli właściciela zapasów wybranej specyfikacji. W przypadku wielu właścicielu zapasów w kolumnie wyświetlana jest wartość … oraz w kolumnie Raportowanie wyświetlany jest przycisk [Raportowanie]. Przycisk [Raportowanie] otwiera okno dialogowe Raportowanie pozwalające na przypisanie właścicieli zapasów dla różnych ilości pozycji.
- Całkowita ilość – wyświetlana jest ilość towaru, którą należy dostarczyć. Jeżeli artykuł posiada równoległe jednostki magazynowe, zostaną one wyświetlone pod jednostką podstawową w tabeli.
- Skompletowane – wyświetlane są ilości, które zostały skompletowane
- Zarezerwowane – wyświetlane są ilości, które zostały zarezerwowane dla dostawy. Kolumna jest widoczna, jeżeli w aplikacji Konfiguracja, w funkcji Logistyka magazynowa funkcja Rezerwacje jest aktywna.
- Raportowanie – pozwala na wprowadzenie ilości, która została skompletowana dla pozycji. Pole jest dostępne do edycji, jeżeli kompletacja posiada status W opracowaniu lub W kolumnie Raportowanie system może zaproponować ilość, która zostanie skompletowana w zależności od ustawień w aplikacji Rodzaje kompletacji w polu Otwarta ilość jako wartość proponowana. Możliwe jest wprowadzenie wartości ujemnej, jeżeli została zaraportowana ilość dodatnia. Dla numerów seryjnych pole przyjmuje postać parametru. W przypadku wielu właścicieli zapasów, w kolumnie przy polu wprowadzania wyświetlany jest przycisk [Raportowanie]. Przycisk [Raportowanie] otwiera do edycji okno dialogowe Raportowanie. Okno dialogowe Raportowanie składa się z poniższych pól, przycisków oraz kolumn:
- Pozycja – pole podzielone jest na trzy części. W pierwszej wyświetlany jest identyfikator rodzaju kompletacji, w drugiej numer dokumentu kompletacji, a w ostatniej numer pozycji materiału na dokumencie.
- Artykuł – wyświetlany jest identyfikator oraz nazwa artykułu
- Specyfikacja – wyświetlany jest identyfikator specyfikacji pozycji
- [Dodaj] – umożliwia dodanie nowej pozycji do tabeli, pozwalającej na zdefiniowanie właściciela zapasów dla pozycji
- [Dopasuj proponowaną ilość całkowitą do skompletowanej ilości] — za pomocą tej akcji, użytkownik może zmniejszyć sugerowaną ilość całkowitą artykułu do ilości skompletowanej. Warunkiem wstępnym jest wybranie pozycji zawierającej przyporządkowanie specyfikacji.
- [Eksportuj dane do pliku] – umożliwia wyeksportowanie do pliku danych z tabeli. Plik jest eksportowany w formacie XLS.
W tabeli okna dialogowego dostępne są poniższe kolumny:
- Właściciel zapasów – pozwala na wprowadzenie właściciela zapasów dla ilości skompletowanego artykułu
- Całkowita ilość – wyświetlana jest ilość towaru, którą należy skompletować
- Skompletowana ilość – wyświetlane są ilości, które zostały skompletowane
- Zarezerwowana ilość – wyświetlane są ilości, które zostały zarezerwowane dla dostawy
- Raportowanie – pozwala na wprowadzenie ilości, która została skompletowana dla wybranego właściciela zapasów
- Zapas specjalny – oznaczenie skompletowania zapasu specjalnego znajdującego się na magazynie
- Status pozycji – ta kolumna wyświetla następujące statusy pozycji zlecenia dostawy:
- Pierwszy status pokazuje, czy i w jakim stopniu pozycje zlecenia dostawy zostały pobrane. Możliwe wartości:
- Dostępne do kompletacji
- Częściowo skompletowane
- W całości skompletowane
- Status tworzenia zlecenia magazynowego pokazuje, czy i w jakim stopniu pozycje zlecenia magazynowego zostały utworzone dla pozycji kompletacji. Możliwe wartości:
- Nie wygenerowano
- Wygenerowano częściową ilość
- Wygenerowano pełną ilość
Zlecenie magazynowe zostało utworzone dla pozycji konsygnacyjnej lub dla zlecenia magazynowego, z którego później utworzono kolejne zlecenie magazynowe.
- Pierwszy status pokazuje, czy i w jakim stopniu pozycje zlecenia dostawy zostały pobrane. Możliwe wartości:
Potwierdzanie ilości od różnych właścicieli zapasów
Dystrybucja ilości przeznaczonej do potwierdzenia, przypisanej do kilku właścicieli zapasów, jest wyświetlana w oknie dialogowym Raportowanie.
Obszar roboczy – edytor pozycji
Edytor pozycji widoku Kompletacja pozwala na podgląd danych pozycji do skompletowania. Zawiera on poniższe pola oraz parametr:
- Artykuł – wyświetlany jest identyfikator oraz nazwa artykułu będącego przedmiotem kompletacji.
- Ilość – wyświetlana jest ilość towaru, którą należy dostarczyć
- Magazyn – wyświetlany jest magazyn, z którego zostanie zrealizowana dostawa
- Zapas specjalny – oznaczenie skompletowania zapasu specjalnego znajdującego się na magazynie
Zakładka Kompletacje: Załączone pliki/Teksty
Dodatkowe teksty, elementy tekstowe oraz załączone pliki dla zlecenia dostawy mogą być wprowadzane w zakładce Kompletacja: Załączone pliki/Teksty. Zapisane teksty i załączone pliki są oznaczone ikoną notatki, która jest wyświetlana w tej samej zakładce.
Więcej informacji na temat tekstów i załączonych plików oraz ich wykorzystania można znaleźć w artykule Teksty.
Statusy i zmiany statusu
Status kompletacji
Kompletacja może mieć następujące statusy:
- Status edycji — po utworzeniu kompletacja ma status W opracowaniu. Status przesyłki jest ustawiany za pomocą działań opisanych w rozdziale Działania związane z aplikacją.
Możliwe wartości:- W opracowaniu
- Zrealizowane
- Status dostawy — kompletacja ma status Niedostarczona po jej utworzeniu. Status przesyłki jest ustawiany za pomocą działań opisanych w sekcji Działania związane z aplikacją.
Możliwe wartości:- Niedostarczone
- Dostarczone częściowo
- Dostarczone
- Status zlecenia magazynowego — jeśli kompletacja jest przeprowadzana z lokalizacji magazynowej zarządzanej przez pojemnik magazynowy, wyświetlany jest również status zlecenia magazynowego.
Możliwe wartości:- Zlecenia magazynowe zrealizowane
- Zlecenia magazynowe wygenerowane
Status pozycji kompletacji
Akcja [Wykonaj kompletację] kończy przetwarzanie przesyłki. Status przetwarzania zmienia się z W opracowaniu na Zrealizowane, a pól w tabeli pozycji nie można już edytować.
Warunkiem ukończenia zlecenia jest potwierdzenie ilości dla co najmniej jednej pozycji. Jeśli nie jest możliwe potwierdzenie ilości dla żadnej pozycji, zlecenie dostawy może zostać jedynie anulowane.
Jeśli wraz z przesyłką przetwarzanych jest kilka zleceń dostawy, te zlecenia dostawy, dla których nie potwierdzono ilości pozycji, są usuwane z przesyłki. Podczas tego procesu zachodzą następujące zmiany:
- Status kompletacji danego zlecenia dostawy zostaje ustawiony na Brak kompletacji w opracowaniu,
- Wpisy łańcucha dokumentów między zleceniem dostawy a przesyłką są usuwane,
- Wpisy łańcucha dokumentów między zleceniem źródłowym a kompletacją są usuwane, jeśli nie są już potrzebne.
Jeśli towary od zewnętrznego dostawcy są wykorzystywane do produkcji w zleceniu, towary te są najpierw przypisywane do firmy lokalizacji po zakończeniu zlecenia, a następnie ponownie przypisywane do lokalizacji magazynowej.
Akcja [Drukuj dowód kompletacji]
Za pomocą akcji [Drukuj dowód kompletacji] można ponownie wydać dokument kompletacji wygenerowany podczas tworzenia kompletacji.
Akcja [Realizuj zlecenia dostawy i wydrukuj dowody dostawy]
Za pomocą akcji [Realizuj zlecenia dostawy i wydrukuj dowody dostawy] można z poziomu kompletacji zrealizować powiązane zlecenia dostawy oraz wydać odpowiadające im dokumenty dostawy. Kompletacja musi mieć status Zrealizowane. Podczas wykonywania tej akcji transakcje magazynowe są przeprowadzane automatycznie w tle. Po pomyślnym zakończeniu dostawy kompletacja otrzymuje status Dostarczono.
Akcja [Anuluj kompletację]
Za pomocą akcji [Anuluj kompletację] można usunąć otwartą przesyłkę, jeśli jej status przesyłki to W opracowaniu.
Transakcje magazynowe dla kompletacji do produkcji są również anulowane, a ilości ponownie rezerwowane z odwróconymi prefiksami.
W przypadku anulowania kompletacji dla produkcji, dla której utworzono transakcję magazynową procesu Przeszacowanie – Przychód, wraz z którym własność towarów od dostawcy zewnętrznego jest przenoszona na firmę w danej lokalizacji, te transakcje magazynowe również zostaną anulowane, jeśli zostało to określone w rodzaju kompletacji.
Jeżeli kompletacja jest anulowana dla produkcji, w której dozwolony był nadmiar, można ją anulować tylko wtedy, gdy nadmiarowa ilość jest także przechowywana w magazynie produkcyjnym. W związku z tym całkowite anulowanie może nie być możliwe, a kompletacja otrzymuje status Częściowo anulowane. W takim przypadku czynność może być wykonywana wielokrotnie, o ile w kompletacji pozostają pozycje nieanulowane.
W kontekście rezerwacji obowiązują następujące zasady:
- Jeśli cała ilość może zostać zarezerwowana w magazynie produkcyjnym, anulowanie może zostać wykonane,
- Jeśli nie cała ilość może być zarezerwowana, dokonywane jest tylko częściowe anulowanie, a czynność może być powtarzana, dopóki w przesyłce istnieją pozycje nieanulowane,
- Jeśli dotyczy to rezerwacji o wysokim priorytecie, nie można ich zmienić, kompletacja może zostać anulowana tylko częściowo i pozostaje w tym stanie, chyba że osoba odpowiedzialna za autoryzację anuluje zarezerwowaną ilość.
Następujące autoryzacje mogą rezerwować ilości z wysokim priorytetem:- Zlecenia dostawy
- Inwentaryzacja
- Ręczna transakcja magazynowa
W przypadku pozycji z cechą anulowanie jest możliwe tylko wtedy, gdy odpowiednia ilość tej cechy znajduje się w magazynie produkcyjnym.
Jeżeli praca odbywa się bez rezerwacji, anulowanie jest możliwe tylko wtedy, gdy odpowiednia ilość jest dostępna w magazynie produkcyjnym.
Akcja [Utwórz zlecenie magazynowe]
Akcja [Utwórz zlecenie magazynowe] służy do generowania zleceń magazynowych dla otwartej przesyłki. Po potwierdzeniu zleceń magazynowych ilości są również potwierdzane dla przesyłki.
Warunkiem wstępnym jest, aby przesyłka zawierała co najmniej jedną pozycję z przypisaną lokalizacją magazynową.
Akcja [Utwórz, przyporządkuj i wyświetl jednostki ładunkowe]
Za pomocą akcji [Utwórz, przyporządkuj i wyświetl jednostki ładunkowe] otwierane jest okno dialogowe umożliwiające wyświetlanie lub edycję jednostek ładunkowych.
W oknie dialogowym można zestawiać jednostki ładunkowe z pozycji zlecenia dostawy, które zostało przetworzone w ramach otwartej przesyłki. Poszczególne pozycje zlecenia dostawy wraz z ich ilościami są dostępne na liście do wyboru. Jeśli kilka zleceń dostawy jest przetwarzanych w jednej przesyłce zbiorczej, należy najpierw wybrać odpowiednie zlecenie dostawy w oknie dialogowym.
W oknie dialogowym dostępne są różne konfiguracje umożliwiające utworzenie jednostki ładunkowej, które mogą być użyte między innymi w następujących celach:
- Tworzenia jednostki ładunkowej przy użyciu szablonu jednostki ładunkowej,
- Tworzenia jednostki ładunkowej z pojedynczych ilości artykułów przy użyciu szablonu jednostki ładunkowej
- Przypisywanie ilości artykułów do istniejących jednostek ładunkowych
Więcej informacji na temat akcji oraz okna dialogowego można znaleźć w artykule Tworzenie, przyporządkowanie i wyświetlanie jednostek ładunkowych.
Akcja [Ponownie wyszukaj pozycje opakowań zwrotnych]
Akcja [Ponownie wyszukaj pozycje opakowań zwrotnych] usuwa wszystkie pozycje opakowań zwrotnych ze zlecenia dostawy, a następnie określa wymagane pozycje puste na podstawie pozycji zlecenia dostawy, z wyłączeniem pozycji dodatkowych, i dodaje je ponownie do zlecenia dostawy.
Akcja [Podziel zlecenie dostawy]
Za pomocą akcji [Podziel zlecenie dostawy] można podzielić zlecenie dostawy, które zostało już częściowo zatwierdzone.
Podział zmniejsza ilość zlecenia dostawy (ilość do dostarczenia) w oryginalnym zleceniu dostawy do ilości już potwierdzonej. Nowe zlecenie dostawy jest tworzone dla pozostałej ilości i dodawane do zlecenia, które zainicjowało podział. Status dokumentu poprzedzającego pozostaje bez zmian.
Natychmiast po dokonaniu podziału, oryginalne i nowe zlecenie dostawy znajdują się w przesyłce i mogą być nadal potwierdzane. Dopóki przesyłka nie zostanie potwierdzona, wszystkie zlecenia dostawy mogą być dalej przetwarzane, a nawet dzielone. Podzielonego zlecenia dostawy nie można anulować.
Konfiguracja
W aplikacji Konfiguracja dla aplikacji Kompletacje istotne są poniższe funkcje:
- Funkcja Wysyłka – jeżeli nie jest aktywna, to zakładka Wysyłka: Załączone pliki/Teksty ma zmienioną nazwę na Załączone pliki/Teksty.
- Funkcja Logistyka magazynowa → funkcja Kompletacje:
- Widok domyślny – pozwala na wybranie widoku domyślnego, który będzie wybrany w momencie uruchomienia aplikacji Kompletacje. Dostępne są poniższe wartości:
- Zlecenie dostawy
- Kompletacja
- Otwarta ilość jako wartość domyślna – pozwala określić, czy w procesie kompletacji system automatycznie będzie podpowiadał ilości, które mają zostać skompletowane dla pozycji. Dostępne są poniższe wartości:
- Nie proponuj
- Zawsze wstaw wartość domyślną
- Proponuj, gdy nie podano kompletowanej ilości
- Widok domyślny – pozwala na wybranie widoku domyślnego, który będzie wybrany w momencie uruchomienia aplikacji Kompletacje. Dostępne są poniższe wartości:
Jednostki biznesowe
Dla aplikacji Kompletacje istotna jest jednostka biznesowa: com.cisag.app.sales.obj.PickingOrder. Jest ona wykorzystywana m.in. podczas:
- nadawania uprawnień
- ustawiania definicji aktywności
- importu lub eksportu lub eksportowania danych
Jednostka biznesowa jest częścią grupy jednostek biznesowych:
com.cisag.app.inventory.OrderData
Uprawnienia
Uprawnienia mogą być nadawane zarówno za pomocą ról uprawnień, jak i poprzez przyporządkowanie do organizacji. Reguły zarządzania uprawnieniami opisane są w dokumentacji technicznej Uprawnienia.
Uprawnienia specjalne
Nie istnieją żadne uprawnienia specjalne dla aplikacji Kompletacje.
Przyporządkowania organizacji
Aplikacja Kompletacje będzie widoczna w menu użytkownika tylko wtedy, gdy użytkownik jest przyporządkowany do organizacji podpiętej przynajmniej do jednej z poniższych struktur organizacyjnych:
- Logistyka magazynowa
Aby móc korzystać z aplikacji, użytkownik musi być przypisany do organizacji zawartej w tabeli uprawnień dla wybranego rodzaju zlecenia dostawy.
Funkcje specjalne
Nie istnieją żadne funkcje specjalne dla aplikacji Kompletacje.
Uprawnienia dla partnerów biznesowych
Aplikacja Kompletacje nie jest udostępniana partnerom biznesowym.