Dokument kompletacji jest dokumentem zawierającym wszystkie towary, w odpowiedniej ilości oraz z odpowiednią specyfikacją, które należy dostarczyć do innego procesu na przykład zlecenia dostawy. Dokument kompletacji jest tworzony wyłącznie z innych dokumentów oraz powiązany jest on z dokumentem zlecenia dostawy. Jest on podstawą dla pracowników magazynów umożliwiając im przygotowanie towaru, który należy dostarczyć na potrzeby innych procesów. Przykłady dokumentów, z których mogą być generowane dokumenty kompletacji:
- Zlecenia produkcyjne
- Zlecenia dostawy dla produkcji obcej w celu dostarczenia materiałów dla podwykonawcy
- Zlecenia dostawy utworzone z zamówień sprzedaży
- Zlecenia dostawy utworzone ze zleceń dystrybucji
Raportowanie kompletacji można rozróżnić na dwa przypadki: pierwszym z nich jest magazyn wysokiego składowania (zawierający strefy). W tym przypadku raportowanie kompletacji wykonuje się z dokumentu zlecenia magazynowego, który jest generowany na podstawie kompletacji. Dokument zlecenia magazynowego jest generowany z sugerowanymi lokacjami, z której towar powinien zostać wydany. Innym przypadkiem jest magazyn płaski. Dla takiego magazynu dokumenty kompletacji są przetwarzane w dwóch krokach. Najpierw należy wprowadzić ilość w kolumnie Raportowanie. Następnie należy zapisać kompletację przy pomocy przycisku [Zapisz]. Czynność może być powtarzana do momentu, w którym wartość kolumny Skompletowane nie przekroczy wartości w kolumnie Całkowita ilość. Uruchomienie akcji [Wykonaj kompletację] kończy kompletowanie towaru, przesyła informację zwrotną do dokumentu powiązanego oraz blokuje możliwość edycji kompletacji.
Aplikacja składa się z:
- Nagłówka – składającego się z paska standardowych przycisków, pól pozwalających na podgląd podstawowych danych tworzonego dokumentu kompletacji oraz zmianę widoku aplikacji
- Obszaru roboczego – który jest podzielony na:
- Tabelę – wyświetlającą dane zlecenia dostawy pozycji dla widoku Zlecenia dostawy oraz pozycje do skompletowania dla danej kompletacji
- Edytor pozycji –umożliwiający podgląd danych pozycji z tabeli
Nagłówek
Oprócz standardowych przycisków w nagłówku aplikacji dostępne są również poniższe przyciski:
- [Wybierz akcję] → [Wykonaj kompletację] – akcja umożliwia zakończenie kompletacji zamówienia. Status dokumentu zostanie zmieniony z W opracowaniu na Edycja dokumentu po wykonaniu kompletacji nie jest możliwa. Wywołanie akcji jest możliwe, jeżeli co najmniej dla jednej pozycji została skompletowana ilość. Jeżeli na potrzeby produkcji procesowi kompletacji podlegają materiały zewnętrznego dostawcy, to po ich skompletowaniu, a przed przyjęciem na magazyn, zostanie oszacowana ich wartość.
- [Wybierz akcję] → [Drukuj dowód kompletacji] – pozwala na wydruk dokumentu kompletacji. Wyświetlane jest okno dialogowe Drukuj kopie dowodu kompletacji. W celu wydania dokumentu należy zaakceptować ustawienia wydania przy pomocy przycisku [Drukuj].
- [Wybierz akcję] → [Realizuj zlecenia dostawy z i wydrukuj dowody dostawy] – umożliwia zakończenie dostawy z poziomu dokumentu kompletacji poprzez utworzenie dokumentu dowodu dostawy oraz zrealizowanie dostawy. Po wybraniu akcji wyświetlane jest okno dialogowe Utwórz zlecenia dostawy z odniesieniem do kompletacji i wydrukuj dowody dostawy, które umożliwia wybranie daty dokumentu dostawy. W celu wydania dokumentu należy zaakceptować ustawienia wydania przy pomocy przycisku [Drukuj]. Akcja jest aktywna po wykonaniu akcji [Wykonaj kompletację].
- [Wybierz akcję] → [Anuluj kompletację] – umożliwia anulowanie dokumentu kompletacji. System automatycznie generuje transakcje materiałowe (wydania) ze znakiem przeciwnym dla ilości. W przypadku anulowania kompletacji materiałów od zewnętrznego dostawcy, generowana jest transakcja magazynowa przeszacowania. Jeżeli dla rodzaju kompletacji aktywny jest parametr Anuluj również transakcję zapasów obcych, to również zostanie wygenerowana transakcja materiałowa ze znakiem przeciwnym. W przypadku anulowania kompletacji do produkcji wewnątrz organizacji jest to możliwe, jeżeli na magazynie produkcyjnym znajduje się odpowiednia ilość materiałów do zwrócenia na magazyn przechowywania.
- [Wybierz akcję] → [Utwórz zlecenie magazynowe] – pozwala na wygenerowanie zlecenia magazynowego, które wskazuje konkretne miejsce pobrania materiału z magazynów strukturalnych.
- [Wybierz akcję] → [Utwórz, przyporządkuj i pokaż jednostki ładunkowe] – pozwala na utworzenie jednostek ładunkowych dla pozycji powiązanych zleceń dostawy. Jednostki ładunkowe mogą zostać utworzone automatycznie zgodnie ze schematem pakowania zdefiniowanym dla artykułu w aplikacji Artykuły → widok Podstawowe → sekcja Opakowania. Akcja jest dostępna, jeżeli w aplikacji Konfiguracja → funkcja Wysyłka → funkcja Jednostki ładunkowe jest aktywna oraz dla powiązanego rodzaju zlecenia dostawy aktywny jest parametr Dostarczyć w opakowaniu. Szczegółowy opis akcji znajduje się w artykule Utwórz jednostki ładunkowe.
- [Wybierz akcję] → [Ponownie wyszukaj pozycje opakowań zwrotnych] – akcja w pierwszej kolejności usuwa pozycje dla pustych opakowań podane w zleceniu dostawy. Następnie system ustala konieczne ilości pustych opakowań na podstawie pozycji zlecenia dostawy (wyłączając pozycje dodatkowe) i dodaje je do zlecenia dostawy. Akcja ta może być przydatna, jeśli występują nieścisłości pomiędzy zaplanowanymi ilościami dostaw a informacją zwrotną.
- [Wybierz akcję] → [Podziel zlecenie dostawy] – umożliwia podzielenie zlecenia dostawy w przypadku skompletowania niepełnej ilości. Podział redukuje ilość dostawy do niepełnej skompletowanej ilości, a dla pozostałej ilości tworzone jest nowe zlecenie dostawy. Akcja wyświetla okno dialogowe Podziel zlecenie dostawy, które umożliwia wybranie daty nowego dokumentu.
- [Wybór widoku aplikacji] – pozwala na zdefiniowanie widoku aplikacji, ponieważ dokument kompletacji połączony jest z dokumentem zlecenia dostawy. Dostępne są poniższe widoki:
- Zlecenie dostawy – pozycje w tabeli są wyświetlane w kontekście powiązanego dokumentu zlecenia dostawy
- Kompletacja – widoczne są pozycje z powiązanych zleceń dostawy, które należy skompletować do dostawy
Na nagłówku aplikacji dostępne są poniższe pola oraz zakładka:
- Numer – pole podzielone na dwie części. W pierwszej części znajduje się identyfikator rodzaju kompletacji. W drugiej części wyświetlany jest numer dokumentu, który został nadany automatycznie zgodnie ze schematem numeracji przypisanym w aplikacji Rodzaje kompletacji w polu Schemat numeracji.
- Status – symbol w formie kropki określonego koloru, który wskazuje na status dokumentu kompletacji. Dostępne są poniższe statusy:
- Status dokumentu, który przyjmuje wartości Utworzone, W opracowaniu oraz Zrealizowane
- Status dostawy, który przyjmuje wartości Niedostarczone oraz Dostarczone
- Data dokumentu – wyświetlana jest data utworzenia dokumentu
- Kompletacja: Załączniki/Teksty – umożliwia dodanie tekstu do dokumentu kompletacji. Zakładka dostępna jest pod przyciskiem [Pokaż/Ukryj]. Na zakładce Kompletacja: Załączniki/Teksty znajdują się poniższe przyciski:
- [Dodaj] – umożliwia dodanie tekstu do dokumentu kompletacji
- [Duplikuj] – pozwala na zduplikowanie tekstu dodanego do dokumentu kompletacji
- [Wstaw/Usuń znacznik usuwania] – umożliwia dodanie lub usunięcie znacznika usuwania dla tekstu dodanego do kompletacji
- [Edytuj] – pozwala na edycję tekstu dodanego do dokumentu kompletacji
- [Zastosuj załącznik/tekst we wszystkich językach, jeśli puste] – jeżeli przycisk jest aktywny, a dla danego języka nie został zdefiniowany tekst, to wybrany tekst zostanie zastosowany we wszystkich nieuzupełnionych językach
- [Zastosuj załącznik/tekst we wszystkich językach] – jeżeli przycisk jest aktywny, to wybrany tekst zostanie zastosowany we wszystkich dostępnych językach
- [Eksportuj dane do pliku] – umożliwia wyeksportowanie do pliku danych z tabeli. Plik jest eksportowany w formacie XLS.
Obszar roboczy
Obszar roboczy – tabela widoku Zlecenie dostawy
Na pasku narzędzi tabeli znajdują się poniższe przyciski:
- [Tylko otwarte] – jeżeli przycisk jest aktywny, w tabeli obszaru roboczego wyświetlane są tylko pozycje, które nie zostały skompletowane
- [Dodaj specyfikację] – jeżeli kompletowane pozycje są zarządzane z wykorzystaniem specyfikacji dodaje linię przyporządkowania specyfikacji do pozycji
- [Dopasuj proponowaną ilość całkowitą do skompletowanej ilości] — za pomocą tej akcji, użytkownik może zmniejszyć sugerowaną ilość całkowitą artykułu do ilości skompletowanej. Warunkiem wstępnym jest wybranie pozycji zawierającej przyporządkowanie specyfikacji.
- [Edytuj jednostki logistyczne] – umożliwia edycję jednostek logistycznych dla pozycji kompletacji
- [Eksportuj dane do pliku] – umożliwia wyeksportowanie do pliku danych z tabeli. Plik jest eksportowany w formacie XLS
W tabeli pozycji dostępne są poniższe kolumny:
- Zlecenie – wyświetlany jest rodzaj oraz numer dokumentu, z którego wygenerowana została pozycja zlecenia dostawy
- Klient/Dostawca – wyświetlany jest identyfikator oraz nazwa partnera będącego klientem lub dostawcą w zależności od rodzaju zlecenia dostawy
- Pozycja – wyświetlany jest numer pozycji artykułu na dokumencie kompletacji
- Numer pozycji – wyświetlany jest numer pozycji artykułu na dokumencie, z którego zostało utworzone zlecenie dostawy
- Artykuł – wyświetlany jest identyfikator oraz nazwa artykułu będącego przedmiotem kompletacji
- Specyfikacja – jeżeli artykuł posiada specyfikację, pod jego nazwą znajdują się wiersze specyfikacji, z którą zostanie dostarczony do klienta. Jeżeli dla rodzaju kompletacji w polu Proponuj określone zapasy wybrana jest wartość Tak, to system zaproponuje specyfikacje, które mają zostać wydane zgodnie ze strategią magazynowania.
- Jednostka ładunkowa – jeżeli dla pozycji zdefiniowana jest jednostka ładunkowa lub opakowanie, zostanie wyświetlony identyfikator oraz nazwa środka załadunku
- Magazyn – wyświetlany jest magazyn, z którego zostanie zrealizowana dostawa
- Właściciel zapasów – wyświetlany jest właściciel zapasów dla danej pozycji. Jeżeli w rodzaju kompletacji dla pola Proponuj określone zapasy wybrana jest wartość Tak, to system zaproponuje właściciela zapasów. Dla artykułów posiadających specyfikację, w przypadku wartości proponowanej, system przydzieli właściciela zapasów wybranej specyfikacji. W przypadku wielu właścicieli zapasów, w kolumnie wyświetlana jest wartość oraz w kolumnie Raportowanie wyświetlany jest przycisk [Raportowanie]. Przycisk [Raportowanie] otwiera okno dialogowe Raportowanie pozwalające na przypisanie właścicieli zapasów dla różnych ilości pozycji.
- Całkowita ilość – wyświetlana jest ilość towaru, którą należy dostarczyć. Jeżeli artykuł posiada równoległe jednostki magazynowe, zostaną one wyświetlone pod jednostką podstawową w tabeli.
- Skompletowane – wyświetlane są ilości, które zostały skompletowane
- Zarezerwowane – wyświetlane są ilości, które zostały zarezerwowane dla dostawy. Kolumna jest widoczna, jeżeli w aplikacji Konfiguracja → funkcja Logistyka magazynowa → funkcja Rezerwacje jest aktywna.
- Raportowanie – pozwala na wprowadzenie ilości, która została skompletowana dla pozycji. Pole jest dostępne do edycji, jeżeli kompletacja posiada status W opracowaniu lub System w kolumnie może zaproponować ilość, która zostanie skompletowana w zależności od ustawień w aplikacji Rodzaje kompletacji w polu Otwarta ilość jako wartość domyślna. Możliwe jest wprowadzenie wartości ujemnej, jeżeli została zaraportowana ilość dodatnia. W przypadku wielu właścicieli zapasów w kolumnie przy polu wprowadzania wyświetlany jest przycisk [Raportowanie]. Przycisk [Raportowanie] otwiera do edycji okno dialogowe Raportowanie. Składa się ono z poniższych pól, przycisków oraz kolumn:
- Pozycja – pole podzielone jest na trzy części. W pierwszej wyświetlany jest identyfikator rodzaju kompletacji , w drugiej numer dokumentu kompletacji, a w ostatniej numer pozycji materiału na dokumencie.
- Artykuł – wyświetlany jest identyfikator oraz nazwa artykułu
- Specyfikacja – wyświetlany jest identyfikator specyfikacji pozycji jeżeli artykuł wykorzystuje specyfikację
- [Dodaj] – umożliwia dodanie nowej pozycji do tabeli pozwalającej na zdefiniowanie właściciela zapasów dla pozycji
- [Dopasuj proponowaną ilość całkowitą do skompletowanej ilości] — za pomocą tej akcji, użytkownik może zmniejszyć sugerowaną ilość całkowitą artykułu do ilości skompletowanej. Warunkiem wstępnym jest wybranie pozycji zawierającej przyporządkowanie specyfikacji.
- [Eksportuj dane do pliku] – umożliwia wyeksportowanie do pliku danych z tabeli. Plik jest eksportowany w formacie XLS.
W tabeli okna dialogowego dostępne są poniższe kolumny:
- Właściciel zapasów – pozwala na wprowadzenie właściciela zapasów dla pozycji, dla ilości skompletowanego artykułu
- Całkowita ilość – wyświetlana jest ilość towaru, którą należy skompletować
- Skompletowana ilość – wyświetlana ilości, które zostały skompletowane
- Zarezerwowana ilość – wyświetlana ilości, które zostały zarezerwowane dla dostawy
- Raportowanie – pozwala na wprowadzenie ilości pozycji, która została skompletowana dla wybranego właściciela zapasów
- Zapas specjalny – oznaczenie skompletowania zapasu specjalnego znajdującego się na magazynie
- Zrealizowane – jeżeli parametr jest aktywny, dostawa dla pozycji zostaje zrealizowana. Pozwala na zrealizowanie dostaw niekompletnych lub nadkompletnych.
Jeżeli wybrany jest widok Zlecenie dostawy, w tabeli wyświetlane są dane zlecenia dostawy, z którego pochodzi dana pozycja kompletacji. Dane zlecenia dostawy wyświetlane są jako nagłówek pozycji kompletacji. Dostępne są poniższe pola, zakładki oraz przyciski:
- Zlecenie dostawy – wyświetlany jest rodzaj oraz numer zlecenia dostawy, do którego należy pozycja
- [Waga i objętość] – wyświetlane jest okno dialogowe Wagi i objętości, które zawiera informacje o wadze i objętości pozycji. W oknie dialogowym dostępne są poniższe pola:
- Jednostka dostawy – pole informacyjne
- Waga netto ilości docelowej – pole informacyjne
- Waga brutto ilości docelowej – pole informacyjne
- Waga netto ilości skompletowanej – pole informacyjne
- Waga brutto ilości skompletowanej – pole informacyjne
- Potwierdzona waga netto – pole umożliwiające wprowadzenie wagi netto pozycji zmierzonej w trakcie kompletacji
- Potwierdzona waga brutto – pole umożliwiające wprowadzenie wagi brutto pozycji zmierzonej w trakcie kompletacji
- Objętość netto ilości docelowej – pole informacyjne
- Objętość brutto ilości docelowej – pole informacyjne
- Objętość netto ilości skompletowanej – pole informacyjne
- Objętość brutto ilości skompletowanej – pole informacyjne
- Potwierdzona objętość netto – pole umożliwiające wprowadzenie objętości netto pozycji zmierzonej w trakcie kompletacji
- Potwierdzona objętość brutto – pole umożliwiające wprowadzenie objętości netto pozycji zmierzonej w trakcie kompletacji
- Organizacja logistyczna – wyświetlana jest organizacja logistyczna odpowiedzialna za dostawę towaru
- Odbiorca dostawy – wyświetlany jest identyfikator oraz nazwa partnera będącego odbiorcą dostawy
- Warunki dostawy – pole podzielone na dwie części. W pierwszej części wyświetlany jest warunek dostawy towaru, który wynika z umowy między stronami. W drugiej części należy wpisać lokalizację referencyjną, jeżeli dla wybranego warunku dostawy zdefiniowanego w aplikacji Warunki dostawy aktywny jest parametr Incoterms.
- Spedytor 1 – wyświetlany jest partner – spedytor odpowiedzialny za transport materiałów do klienta. Spedytor jest istotny w przypadku wyceny kosztów wysyłki.
- Warunki wysyłki – wyświetlany jest warunek wysyłki towaru, który jest definiowany w aplikacji Warunki wysyłki. Warunek wysyłki opisuje sposób przekazania towaru. Wartość domyślna dla pola jest pobierana z danych partnera dostawy, które są zdefiniowane w aplikacji Partnerzy → widok Dostawca → pole Warunki wysyłki. Jeżeli warunek wysyłki nie jest zdefiniowany w danych partnera, jest on pobierany z rodzaju zamówienia sprzedaży, z którego utworzone zostało zlecenie dostawy.
Poniższe zakładki są widoczne po aktywowaniu przycisku [Pokaż/Ukryj]
- Dostawa: Załączniki pliku/Teksty – zakładka pozwala na dodanie tekstu do dokumentu dowodu dostawy z poziomu aplikacji Kompletacje. Szczegółowo została opisana w artykule Zlecenia dostawy.
- Wysyłka: Załączniki pliku/Teksty – zakładka pozwala na dodanie tekstu do dokumentu wysyłki zlecenia dostawy z poziomu aplikacji Kompletacje. Szczegółowo została opisana w artykule Zlecenia dostawy. UwagaZakładka jest dostępna, jeżeli w aplikacji Konfiguracja → funkcja Wysyłka jest aktywna.
Obszar roboczy – edytor pozycji widoku Zlecenie dostawy
Edytor pozycji widoku Zlecenie dostawy pozwala na wprowadzenie pozycji na dokument dostawy z poziomu aplikacji Kompletacje. Oprócz standardowych przycisków w nagłówku edytora pozycji dostępne są również poniższe przyciski:
- [Rejestruj nową dodatkową pozycję] – pozwala na dodanie nowej pozycji artykułu do dokumentu zlecenia dostawy z poziomu aplikacji Kompletacje
- [Rejestruj nową pozycję pustego opakowania] – umożliwia dodanie do zlecenia dostawy środka załadunku z poziomu aplikacji Kompletacje
Zakładka Ogólne dla dodatkowej pozycji składa się z poniższych pól oraz parametrów:
- Zlecenie dostawy – wyświetlany jest rodzaj oraz numer dokumentu zlecenia dostawy do którego należy pozycja
- Artykuł – pozwala na wybranie artykułu, który zostanie dodany do zlecenia dostawy jako pozycja dodatkowa.
- Ilość – umożliwia zdefiniowanie ilości artykułu dodatkowego
- Magazyn – pozwala na wybranie magazynu, z którego pobrany zostanie artykuł dodatkowy dla zlecenia dostawy
- Rozliczalny – jeżeli parametr jest aktywny, pozycja jest dostępna do fakturowania
- Zapas specjalny – jeżeli parametr jest aktywny, do dostarczenia wydany zostanie zapas specjalny wybranego artykułu. Parametr jest widoczny jedynie do podglądu pozycji znajdujących się na dokumencie zlecenia dostawy.
- Zamówienie sprzedaży – pozwala na wybranie zamówienia sprzedaży, do którego zostaną przypisane nowe pozycje. Dopuszczalna jest tylko wartość zlecenia, z którego wygenerowany został dokument zlecenia dostawy.
Zakładka Ogólne dla pozycji pustego opakowania składa się z poniższych pól:
- Zlecenie dostawy – wyświetlany jest rodzaj oraz numer dokumentu zlecenia dostawy do którego należy pozycja
- Środki załadunku – pozwala na wybranie środka załadunku, który zostanie dodany do zlecenia dostawy z poziomu aplikacji Kompletacje
- Ilość – umożliwia zdefiniowanie ilości wybranego środka załadunku, który zostanie dodany do zlecenia dostawy z poziomu aplikacji Kompletacje
- Zamówienie sprzedaży – pozwala na wybranie zamówienia sprzedaży, do którego zostaną przypisane puste jednostki ładunkowe. Dopuszczalna jest tylko wartość zlecenia, z którego wygenerowany został dokument zlecenia dostawy.
Edytor pozycji zawiera również poniższe zakładki:
- Dostawa: Załączniki pliku/Teksty
- Wysyłka: Załączniki pliku/Teksty
Umożliwiają one dodanie tekstów do pozycji. Zakładki zostały opisane w artykule Zlecenia dostawy.
Obszar roboczy – tabela widoku Kompletacja
Tabela obszaru roboczego widoku Kompletacja w aplikacji Kompletacje zawiera pozycje do skompletowania.
Na nagłówku tabeli dostępne są poniższe przyciski:
- [Tylko otwarte] – jeżeli filtr jest włączony, w tabeli obszaru roboczego wyświetlane są tylko pozycje, które nie zostały skompletowane.
- [Dodaj specyfikację] – jeżeli kompletowane pozycje posiadają specyfikację, dodawana jest linia przyporządkowania specyfikacji do pozycji
- [Dopasuj proponowaną ilość całkowitą do skompletowanej ilości] – za pomocą tej akcji, użytkownik może zmniejszyć sugerowaną ilość całkowitą artykułu do ilości skompletowanej. Warunkiem wstępnym jest wybranie pozycji zawierającej przyporządkowanie specyfikacji.
- [Eksportuj dane do pliku] – umożliwia wyeksportowanie do pliku danych z tabeli. Plik jest eksportowany w formacie XLS.
- [Pokaż/Ukryj wiersz nagłówka] – pozwala ukryć lub pokazać nagłówki kolumn tabeli
W tabeli dostępne są poniższe kolumny:
- Pozycja – wyświetlany jest numer pozycji artykułu na dokumencie kompletacji
- Artykuł – wyświetlany jest identyfikator oraz nazwa artykułu będącego przedmiotem kompletacji
- Specyfikacja – jeżeli artykuł zarządzany jest z wykorzystaniem specyfikacji, pod jego nazwą znajdują się wiersze specyfikacji, z którą zostanie dostarczony do klienta. Jeżeli w rodzaju kompletacji dla pola Proponuj określone zapasy wybrana jest wartość Tak, to system zaproponuje specyfikacje, które mają zostać skompletowana zgodnie ze strategią magazynowania.
- Magazyn – wyświetlany jest magazyn, z którego zostanie zrealizowana dostawa
- Właściciel zapasów – wyświetlany jest właściciel zapasów dla danej pozycji. Jeżeli w rodzaju kompletacji dla pola Proponuj określone zapasy wybrana jest wartość Tak, to system zaproponuje właściciela zapasów. Dla artykułów posiadających specyfikację, w przypadku wartości proponowanej, system przydzieli właściciela zapasów wybranej specyfikacji. W przypadku wielu właścicielu zapasów w kolumnie wyświetlana jest wartość … oraz w kolumnie Raportowanie wyświetlany jest przycisk [Raportowanie]. Przycisk [Raportowanie] otwiera okno dialogowe Raportowanie pozwalające na przypisanie właścicieli zapasów dla różnych ilości pozycji.
- Całkowita ilość – wyświetlana jest ilość towaru, którą należy dostarczyć. Jeżeli artykuł posiada równoległe jednostki magazynowe, zostaną one wyświetlone pod jednostką podstawową w tabeli.
- Skompletowane – wyświetlane są ilości, które zostały skompletowane
- Zarezerwowane – wyświetlane są ilości, które zostały zarezerwowane dla dostawy. Kolumna jest widoczna, jeżeli w aplikacji Konfiguracja → funkcja Logistyka magazynowa → funkcja Rezerwacje jest aktywna.
- Raportowanie – pozwala na wprowadzenie ilości, która została skompletowana dla pozycji. Pole jest dostępne do edycji, jeżeli kompletacja posiada status W opracowaniu lub W kolumnie Raportowanie system może zaproponować ilość, która zostanie skompletowana w zależności od ustawień w aplikacji Rodzaje kompletacji w polu Otwarta ilość jako wartość proponowana. Możliwe jest wprowadzenie wartości ujemnej, jeżeli została zaraportowana ilość dodatnia. Dla numerów seryjnych pole przyjmuje postać parametru. W przypadku wielu właścicieli zapasów, w kolumnie przy polu wprowadzania wyświetlany jest przycisk [Raportowanie]. Przycisk [Raportowanie] otwiera do edycji okno dialogowe Raportowanie. Okno dialogowe Raportowanie składa się z poniższych pól, przycisków oraz kolumn:
- Pozycja – pole podzielone jest na trzy części. W pierwszej wyświetlany jest identyfikator rodzaju kompletacji, w drugiej numer dokumentu kompletacji, a w ostatniej numer pozycji materiału na dokumencie.
- Artykuł – wyświetlany jest identyfikator oraz nazwa artykułu
- Specyfikacja – wyświetlany jest identyfikator specyfikacji pozycji
- [Dodaj] – umożliwia dodanie nowej pozycji do tabeli, pozwalającej na zdefiniowanie właściciela zapasów dla pozycji
- [Dopasuj proponowaną ilość całkowitą do skompletowanej ilości] — za pomocą tej akcji, użytkownik może zmniejszyć sugerowaną ilość całkowitą artykułu do ilości skompletowanej. Warunkiem wstępnym jest wybranie pozycji zawierającej przyporządkowanie specyfikacji.
- [Eksportuj dane do pliku] – umożliwia wyeksportowanie do pliku danych z tabeli. Plik jest eksportowany w formacie XLS.
W tabeli okna dialogowego dostępne są poniższe kolumny:
- Właściciel zapasów – pozwala na wprowadzenie właściciela zapasów dla ilości skompletowanego artykułu
- Całkowita ilość – wyświetlana jest ilość towaru, którą należy skompletować
- Skompletowana ilość – wyświetlane są ilości, które zostały skompletowane
- Zarezerwowana ilość – wyświetlane są ilości, które zostały zarezerwowane dla dostawy
- Raportowanie – pozwala na wprowadzenie ilości, która została skompletowana dla wybranego właściciela zapasów
- Zapas specjalny – oznaczenie skompletowania zapasu specjalnego znajdującego się na magazynie
- Status pozycji – wyświetlany jest aktualny status pozycji kompletacji
Obszar roboczy – edytor pozycji widoku Kompletacja
Edytor pozycji widoku Kompletacja pozwala na podgląd danych pozycji do skompletowania. Zawiera on poniższe pola oraz parametr:
- Artykuł – wyświetlany jest identyfikator oraz nazwa artykułu będącego przedmiotem kompletacji.
- Ilość – wyświetlana jest ilość towaru, którą należy dostarczyć
- Magazyn – wyświetlany jest magazyn, z którego zostanie zrealizowana dostawa
- Zapas specjalny – oznaczenie skompletowania zapasu specjalnego znajdującego się na magazynie
Edytor pozycji zawiera również poniższą zakładkę:
Kompletacja: Załączniki/Teksty – zakładka wyświetla teksty przypisane do pozycji kompletacji. Szczegółowy opis zakładki znajduje się w opisie nagłówka aplikacji
Konfiguracja
W aplikacji Konfiguracja dla aplikacji Kompletacje istotne są poniższe funkcje:
- Funkcja Wysyłka – jeżeli nie jest aktywna, to zakładka Wysyłka: Załączniki pliku/Teksty ma zmienioną nazwę na Załączniki pliku/Teksty.
- Funkcja Logistyka magazynowa → funkcja Kompletacje:
- Widok domyślny – pozwala na wybranie widoku domyślnego, który będzie wybrany w momencie uruchomienia aplikacji Kompletacje. Dostępne są poniższe wartości:
- Zlecenie dostawy
- Kompletacja
- Otwarta ilość jako wartość domyślna – pozwala określić, czy w procesie kompletacji system automatycznie będzie podpowiadał ilości, które mają zostać skompletowane dla pozycji. Dostępne są poniższe wartości:
- Nie proponuj
- Zawsze wstaw wartość domyślną
- Proponuj, gdy nie podano kompletowanej ilości
- Widok domyślny – pozwala na wybranie widoku domyślnego, który będzie wybrany w momencie uruchomienia aplikacji Kompletacje. Dostępne są poniższe wartości:
Jednostki biznesowe
Dla aplikacji Kompletacje istotna jest jednostka biznesowa: com.cisag.app.sales.obj.PickingOrder. Jest ona wykorzystywana m.in. podczas:
- nadawania uprawnień
- ustawiania definicji aktywności
- importu lub eksportu lub eksportowania danych
Jednostka biznesowa jest częścią grupy jednostek biznesowych:
com.cisag.app.inventory.OrderData
Uprawnienia
Uprawnienia mogą być nadawane zarówno za pomocą ról uprawnień, jak i poprzez przyporządkowanie do organizacji. Reguły zarządzania uprawnieniami opisane są w dokumentacji technicznej Uprawnienia.
Uprawnienia specjalne
Nie istnieją żadne uprawnienia specjalne dla aplikacji Kompletacje.
Przyporządkowania organizacji
Aplikacja Kompletacje będzie widoczna w menu użytkownika tylko wtedy, gdy użytkownik jest przyporządkowany do organizacji podpiętej przynajmniej do jednej z poniższych struktur organizacyjnych:
- Logistyka magazynowa
Aby móc korzystać z aplikacji, użytkownik musi być przypisany do organizacji zawartej w tabeli uprawnień dla wybranego rodzaju zlecenia dostawy.
Funkcje specjalne
Nie istnieją żadne funkcje specjalne dla aplikacji Kompletacje.
Uprawnienia dla partnerów biznesowych
Aplikacja Kompletacje nie jest udostępniana partnerom biznesowym.