Konfiguracja: Projekty

Funkcja Projekty i jej podfunkcje dostępne są w aplikacji Konfiguracja. Funkcja Projekty umożliwia aktywowanie i dezaktywowanie modułu Projekty. Dodatkowo funkcje umożliwiają wprowadzenie podstawowych ustawień dla projektów, rejestracji czasu i dodatkowych danych pracownika.

Niniejszy dokument opisuje konfigurację obszaru Projekty.

Informacje ogólne dotyczące funkcji biznesowych w aplikacji Konfiguracja oraz zestawienie innych funkcji znajdują się w dokumencie Konfiguracja: Funkcje biznesowe.

Funkcja Projekty

  • Nazwa techniczna: com.sem.ext.app.project.Project
  • Wymagana licencja: com.sem.ext.app.project.Project
  • Możliwość dezaktywacji: tak

Nagłówek

W nagłówku aplikacji znajdują się następujące pola/parametry:

  • Funkcja – pole prezentuje nazwę aktualnie otwartej funkcji
  • Istotny dla – pole zawiera informacje na temat obszarów, do których odnoszą się dane funkcji Kalkulacje
  • Zastosuj dane firmy głównej (parametr) – parametr umożliwia firmom podrzędnym dziedziczenie ustawień firmy nadrzędnej
  • Aktywne (parametr) – pozwala na aktywowanie modułu oraz zdefiniowanie wartości w obszarze roboczym dla wybranej organizacji typu Firma

Zakładka Ustawienia

Na zakładce Ustawienia funkcji Projekty dostępne są pola:

  • Jednostka czasu trwania — Określ jednostkę rejestrowania i wyświetlania czasu trwania. Określona jednostka ma zastosowanie do wszystkich wartości opisujących czas trwania.
  • Zezwól rejestrację czasu w projektach w realizacji — Ustawienie tej funkcji jest używane jako wartość jako wartość domyślna dla typów projektów. Jeśli funkcja jest aktywna dla projektu, elementy rejestracji czasu odnoszące się do tego projektu i jego etapów mogą być również rejestrowane, jeśli mają status „W trakcie przetwarzania”. przetwarzania”. W przeciwnym razie projekt musi mieć status „Zwolniony”.
  • Format wprowadzania czasu — Wybierz, który format rejestracji czasu ma być używany dla wpisów śledzenia czasu. Dostępne są następujące opcje:
    • Godzina od/do — W celu rejestracji czasu należy wprowadzić czas rozpoczęcia i zakończenia.
    • Czas trwania — W celu rejestracji czasu należy wprowadzić czas trwania w określonej jednostce.

Wartość ta jest używana jako wartość domyślna podczas wprowadzania nowych typów aktywności.

  • Dane projektu na utworzenie i dodanie dokumentów — jeśli parametr jest aktywowany, obowiązują poniższe zasady:
    • Generowanie zamówień sprzedaży z projektów:
      • w przypadku rozliczenia projektu w modelu Ryczałt (aplikacja Projekty, akcja [Rozlicz projekt] oraz zakładka Rozliczenie projektu, akcja [Rozlicz pozycję]) — na wygenerowanym zamówieniu sprzedaży organizacja sprzedaży oraz dane kosztowe są przejmowane z projektu. Rodzaj zamówienia sprzedaży używany do rozliczenia projektu jest pobierany z definicji rodzaju projektu.

      • w przypadku rozliczenia projektu w modelu Czas i materiał (aplikacja Lista: Pozycje rejestracji czasu, akcja [Utwórz zamówienia sprzedaży…]) — na wygenerowanym zamówieniu sprzedaży organizacja sprzedaży oraz dane kosztowe są przejmowane z projektu, natomiast właściciel zapasu w pozycjach wygenerowanego zamówienia sprzedaży jest przejmowany z jednostki finansowej wskazanej w rejestracji czasu. Umożliwia to poprawne rozliczenia między podmiotami w środowisku wielooddziałowym (jeśli jest to wymagane). Przy tworzeniu zamówień sprzedaży na podstawie zapisów czasu powiązanych z projektami rodzaj zamówienia sprzedaży może zostać pobrany z rodzaju projektu.

    • Przypisywanie zamówień sprzedaży/faktur zakupu w aplikacji Dokumenty projektu:
      • jeżeli obiekt kosztów (jednostka/miejsce kosztów) powiązanego projektu/kroku projektu nie odpowiada obiektowi kosztów pozycji dokumentu, wyświetlane jest ostrzeżenie z dokładnym wyjaśnieniem, które dokumenty są uwzględniane w kalkulacji kosztów i przychodów projektu
      • jeżeli obiekt kosztów pozycji dokumentu nie jest określony, po potwierdzeniu odpowiedniego ostrzeżenia do pozycji przypisywany jest obiekt kosztów z projektu – ale tylko wtedy, gdy obiekt kosztów projektu jest określony oraz gdy jednostka finansowa organizacji sprzedaży projektu jest taka sama jak jednostka finansowa zamówienia sprzedaży.

Funkcja: Rejestracja czasu

  • Nazwa techniczna: com.sem.ext.app.timerec.Timerec
  • Wymagana licencja: com.sem.ext.app.timerec.Timerec
  • Możliwość dezaktywacji: tak

Za pomocą funkcji Rejestracja czasu można aktywować lub dezaktywować aplikacje w obszarze Rejestracja czasu. Aby możliwa była aktywacja tej funkcji, musi być aktywna funkcja Projekty.

Dodatkowo funkcja Rejestracja czasu pozwala określić wartość domyślną, która będzie proponowana w parametrze Rozliczenie podczas tworzenia zamówień sprzedaży na podstawie rejestracji czasu.

Zakładka ustawienia

Na zakładce Ustawienia funkcji Projekty dostępne jest pole:

  • Rozliczenie do utworzenia zamówień sprzedaży — w tym polu definiowana jest wartość domyślna, która jest proponowana dla parametru Rozliczenie podczas tworzenia zamówień sprzedaży na podstawie rejestracji czasu (Lista: Pozycje rejestracji czasu, Lista: Pozycje rejestracji czasu projektu, akcja [Generuj zamówienia sprzedaży]). W zależności od tego ustawienia wygenerowane zamówienie sprzedaży odnosi się do:
    • projektu (projekt, dla którego wprowadzono rejestracje czasu),

    • etapu projektu (konkretny etap projektu, dla którego wprowadzono rejestracje czasu),

    • lub nie odnosi się ani do etapu projektu, ani do projektu, jeżeli jako Rozliczenie wybrano opcję Partner.

Funkcja: Przyporządkowanie artykułów

  • Nazwa techniczna: com.sem.ext.app.timerec.ItemAssignments
  • Wymagana licencja: tak
  • Możliwość dezaktywacji: tak

Za pomocą funkcji Przyporządkowanie artykułów definiowana jest kolejność określonych pól dla aplikacji Przyporządkowania artykułu. Ta kolejność determinuje sposób ustalania artykułów na potrzeby rozliczania usług.

Zakładka ustawienia

Na zakładce Ustawienia funkcji Przyporządkowanie artykułów dostępne są pola:

  • Priorytet 1-5 — za pomocą tych pól definiowana jest kolejność pól, na podstawie których artykuł jest przypisywany do kombinacji danych. Do przyporządkowań artykułów można wykorzystać następujące dane:
    • rodzaj usługi

    • rodzaj rozliczenia

    • klasyfikacja pracownika 1

    • pracownik

    • referencja

    Każdą wartość można wybrać tylko jeden raz.
    Jeżeli nie wszystkie dane mają być używane do przypisania artykułu, należy użyć wartości Brak. Wartość Brak można wykorzystać wielokrotnie. Nie można jej jednak umieszczać w kolejności priorytetów pomiędzy dwiema innymi wartościami, tzn. kolejność wartości nie może zawierać luk. Ustawienia można zmieniać tylko wtedy, gdy w aplikacji Przyporządkowanie artykułu nie istnieją żadne wpisy.

Czy ten artykuł był pomocny?