Konfiguracja: Wsparcie oprogramowania

Niniejszy artykuł opisuje funkcje w obszarze Wsparcie oprogramowania. Funkcje w tym obszarze obejmują funkcję główną Wsparcie oprogramowania, w której określana jest przykładowo rola systemu wsparcia.

Ogólne informacje na temat funkcji biznesowych w aplikacji Konfiguracja oraz listę tych dodatkowych funkcji można znaleźć w artykule Konfiguracja: Funkcje biznesowe.

Funkcja Wsparcie oprogramowania

  • OznaczenieWsparcie oprogramowania
  • Nazwa technicznacom.cisag.app.internal.Support
  • Wymagana licencjacom.cisag.app.internal.Support
  • Możliwość dezaktywacji — tak

Funkcja dotyczy bazy danych OLTP

Funkcja Wsparcie oprogramowania umożliwia aktywację lub dezaktywację obszaru o tej samej nazwie. Obszar Wsparcie oprogramowania jest przeznaczony dla partnerów, którzy oferują wsparcie oprogramowania dla systemów Comarch ERP Enterprise. Zawiera wszystkie niezbędne aplikacje do tworzenia zadań deweloperskich, przykładowo zgłoszeń rozwoju, zleceń deweloperskich czy dostawy wsparcia.

Uwaga
Możliwe jest również samodzielne przeprowadzanie rozwoju oprogramowania lub dostosowań, lub zlecanie ich przeprowadzenia, bez korzystania z obszaru Wsparcie oprogramowania. W takim przypadku użytkownik będzie miał jednak tylko ograniczone opcje dostaw wsparcia i obsługi klienta.

Zakładka Ustawienia

  • Typ instalacji — za pomocą typu instalacji użytkownik określa, jaką rolę powinien odgrywać system wsparcia. Partnerzy Comarch ERP Enterprise, którzy chcą korzystać z automatycznego transferu z centrum wsparcia, powinni określić typ Partner. Typ Centrum supportu jest używany tylko w systemach testowych do testowania funkcji automatycznego transferu. Dostępne są następujące kategorie:
    • Centrum supportu
    • Partner
  • Koordynator — w tym polu należy zdefiniować domyślną wartość dla pracownika, który ma przejąć rolę wewnętrznego koordynatora wsparcia oprogramowania. Aby to zrobić, należy określić identyfikator jednego z wewnętrznych pracowników firmy, który jest zdefiniowany jako taki w bieżącej bazie danych OLTP. Pracownik zdefiniowany w tym polu jest następnie wyświetlany jako domyślny koordynator dla nowych zleceń deweloperskich. Jest to pomocne, jeśli twórca zlecenia deweloperskiego nie zna odpowiedzialnego koordynatora. Dla każdego zlecenia deweloperskiego należy utworzyć koordynatora. Osoba ta ma za zadanie przypisywanie zleceń deweloperskich do odpowiedzialnych pracowników. Jeśli pole jest puste, dla nowych zleceń deweloperskich nie jest sugerowany żaden koordynator. W takim przypadku koordynator musi zostać wprowadzony ręcznie.
  • Ścieżka — jeśli wybrano typ instalacji Partner, należy określić ścieżkę do panelu roboczego zdalnego centrum wsparcia, który ma być używany do automatycznego transferu. W przypadku typu instalacji Centrum supportu nalezy określić ścieżkę zawierającą podkatalogi z folderem partnerów dla automatycznych transferów.
  • Składniki logistyki oprogramowania — w tym polu można aktywować lub dezaktywować weryfikację komponentów logistycznych oprogramowania na zakładce Składniki logistyki oprogramowania w aplikacji Zlecenia deweloperskie.
    • Wykonać kontrole — aplikacja Zlecenia deweloperskie przeprowadza dodatkowe weryfikacje dla niektórych zmian statusu. Przykładowo przed ukończeniem zlecenia deweloperskiego sprawdzane jest, czy inne zlecenia deweloperskie są nadal otwarte.
    • Nie wykonywać weryfikacji — aplikacja Zlecenia deweloperskie nie przeprowadza żadnych dodatkowych weryfikacji. To ustawienie ma sens na przykład w przypadku systemów szkoleniowych.

Czy ten artykuł był pomocny?