Aplikacja Lista: Akcje wycofania/Klienci została opisana poniżej. Ta aplikacja służy do wyszukiwania akcji wycofywania produktów za pośrednictwem informacji o pozycji klienta, takich jak osoba kontaktowa klienta i status klienta akcji wycofywania produktów. Za pomocą tej aplikacji użytkownik może przeglądać klientów, których dotyczy wycofanie.
Z poziomu aplikacji można również generować pisma do klientów lub pozycje klientów dla jednej lub kilku akcji wycofania.
Definicje terminów
Akcja wycofywania — akcja wycofywania produktów z rynku jest centralną aplikacją do zarządzania wycofywaniem produktów z rynku. Akcja wycofywania jest wykorzystywana do określenia, które specyfikacje artykułu mają zostać wycofane z łańcucha dostaw oraz w jakiej ilości i przez jakich klientów. Ponadto, w akcji wycofywania gromadzone są również informacje o postępach wycofania.
Status kontroli jakości — status kontroli jakości można zdefiniować dla poziomu magazynu i strefy magazynowej, a równolegle także dla poziomu specyfikacji. Zapasy mogą być analizowane i wykorzystywane zgodnie ze statusem kontroli jakości. Jeśli status kontroli jakości na poziomie magazynu i status kontroli jakości na poziomie specyfikacji pokrywają się, w każdym przypadku obowiązuje mniej korzystny status kontroli jakości.
Zwrot od klienta — oznacza dokument oraz proces w systemie ERP. Proces ten obejmuje zwrot towaru uprzednio dostarczonego klientowi. W tym przypadku proces ten może rozpocząć się od powiadomienia o zwrocie klienta, aby dokument Zwrot od klienta mógł zostać utworzony przed zwrotem lub w momencie odbioru towaru. Zazwyczaj zwracane towary nie mogą być odsprzedawane jako nowe. W związku z tym, przy odbiorze towarów przeprowadzana jest kontrola jakości, w której ponownie wysłane produkty można sklasyfikować jako produkty drugiego gatunku lub odpad.
Opis aplikacji
Użytkownik może użyć aplikacji Lista: Akcje wycofania/Klienci, aby przeglądać wszystkie lub tylko wybrane pozycje klientów w wycofaniach. Otrzymuje on informacje o osobach kontaktowych klienta i specyfikacjach, które zostały dostarczone klientom. Może on również wykonywać akcje związane z pozycjami klientów.
Aplikacja składa się z nagłówka i obszaru roboczego.
Nagłówek
W nagłówku znajdują się pola wyszukiwania. Najważniejsze pola wyszukiwania są dostępne od początku pracy z aplikacją, jednak liczba pól i ich rozmieszczenie mogą się różnić.
Nagłówek jest zapisywany dla każdego widoku. Użytkownik może określić, które pola wyszukiwania będą wyświetlane. W tym celu, użytkownik wybiera żądane pola wyszukiwania z listy pól. Opis pól wyszukiwania można zazwyczaj znaleźć w pomocy bezpośredniej.
Poniżej wymieniono wszystkie niezbędne pola wyszukiwania. Jeśli użytkownik wprowadził dodatkowe pola, ich opis można znaleźć w dokumentacji pomocy dla odpowiedniej aplikacji:
- Rodzaj akcji wycofywania — użytkownik wprowadza jeden lub więcej rodzaj akcji wycofywania jako kryterium wyszukiwania
- Numer akcji wycofywania — użytkownik wprowadza jeden lub więcej numer akcji wycofywania jako kryterium wyszukiwania
- Klient — użytkownik wprowadza jeden lub więcej identyfikator partnera jako kryterium wyszukiwania dla klientów, którzy otrzymali towary do wycofania
- Nazwa klienta — użytkownik wprowadza jedną lub więcej nazw jako kryterium wyszukiwania klientów, którzy otrzymali towary do wycofania
- Status akcji wycofywania — w razie potrzeby, w tym polu należy wybrać status wyszukiwanej akcji wycofywania. Jako kryterium wyszukiwania można wybrać jeden, kilka lub wszystkie z poniższych statusów:
- Zarejestrowany
- W trakcie generowania pozycji
- Pozycje wygenerowane
- Otwarte
- Zakończone
Wyszukiwanie szczegółowe Kontakty z klientami
Oprócz wyszukiwania głównego z charakterystyką zapytania w obszarze zapytania, dostępne jest wyszukiwanie szczegółowe Kontakty z klientami. Wyszukiwanie szczegółowe można połączyć z wyszukiwaniem głównym, tak aby zarówno kryteria zapytania z nagłówka, jak i kryteria zapytania z wyszukiwania szczegółowego były oceniane jako połączenie AND. W wierszu sekcji wyszukiwania szczegółowego dostępne jest pole wyboru umożliwiające łączenie. Aby móc wyświetlić odpowiednie wyniki w obszarze roboczym należy wybrać przycisk [Kontakty z klientami]. Jeśli przycisk ten zostanie aktywowany, w obszarze roboczym pojawi się kolejny wiersz nagłówka z odpowiednimi informacjami szczegółowymi.
Pola zapytania:
- Partner — użytkownik wprowadza jeden lub więcej identyfikator partnera jako kryterium wyszukiwania dla osób kontaktowych klienta
- Nazwa rodzaju komunikacji — użytkownik wprowadza nazwę preferowanego rodzaju komunikacji osoby kontaktowej jako kryterium wyszukiwania osób kontaktowych klienta. Typ komunikacji jest określony przez medium, np. e-mail.
Kolumny na liście wyników:
- Oznaczenie typu relacji — wyświetlana jest nazwa typu relacji partnerskiej między klientem a osobą kontaktową
- Partner — wyświetlany jest identyfikator partnera osoby kontaktowej
- Nazwa partnera — wyświetlana jest nazwa osoby kontaktowej
- Nazwa rodzaju komunikacji — wyświetlana jest nazwa rodzaju komunikacji osoby kontaktowej oznaczonej jako preferowana
- Dane komunikacyjne — dane komunikacyjne osoby kontaktowej są wyświetlane tak, jak są przechowywane w głównych danych partnera klienta
Wyszukiwanie szczegółowe Dostawy
Oprócz wyszukiwania głównego z charakterystyką zapytania w obszarze zapytania, dostępne jest wyszukiwanie szczegółowe Dostawy. Wyszukiwanie szczegółowe można połączyć z wyszukiwaniem głównym, tak aby zarówno kryteria zapytania z nagłówka, jak i kryteria zapytania z wyszukiwania szczegółowego były oceniane jako połączenie AND. W wierszu sekcji wyszukiwania szczegółowego dostępne jest pole wyboru umożliwiające łączenie. Aby móc wyświetlić odpowiednie wyniki w obszarze roboczym należy wybrać przycisk [Dostawy]. Jeśli przycisk ten zostanie aktywowany, w obszarze roboczym pojawi się kolejny wiersz nagłówka z odpowiednimi informacjami szczegółowymi.
Pola zapytania:
- Artykuł — użytkownik wprowadza jeden lub więcej artykuł jako kryterium wyszukiwania dla akcji wycofywania
- Specyfikacja — użytkownik wprowadza jeden lub więcej identyfikatorów specyfikacji jako kryterium wyszukiwania dla akcji wycofywania
- Rodzaj zlecenia dostawy — użytkownik wprowadza rodzaj zlecenia dostawy jako kryterium wyszukiwania dla akcji wycofywania
- Numer zlecenia dostawy — użytkownik wprowadza numer zlecenia dostawy jako kryterium wyszukiwania akcji wycofywania
- Rodzaj faktury sprzedaży — użytkownik wprowadza rodzaj faktury sprzedaży jako kryterium wyszukiwania dla akcji wycofywania
- Numer faktury sprzedaży — użytkownik wprowadza użytkownik wprowadza numer faktury sprzedaży jako kryterium wyszukiwania akcji wycofywania
- Rodzaj zwrotu od klienta — użytkownik wprowadza rodzaj zwrotu od klienta jako kryterium wyszukiwania dla akcji wycofywania
- Numer zwrotu od klienta — użytkownik wprowadza użytkownik wprowadza numer zwrotu od klienta jako kryterium wyszukiwania akcji wycofywania
Kolumny na liście wyników:
- Numer pozycji specyfikacji — generowany jest numer specyfikacji pozycji w akcji wycofania
- Artykuł — zostanie wyświetlony identyfikator artykułu, który ma zostać wycofany
- Specyfikacja — wyświetlany jest identyfikator specyfikacji, który ma zostać wycofany
- Dostarczona ilość — wyświetlona zostanie dostarczona ilość specyfikacji
- Typ zamówienia — wyświetlany jest typ zamówienia, na którym oparta jest pozycja dostawy w akcji wycofywania: zlecenie dostawy lub faktura sprzedaży z transakcją magazynową
- Pozycja dokumentu — wyświetlany jest numer pozycji zlecenia dostawy lub pozycji faktury sprzedaży, do której odnosi się pozycja dostawy akcji wycofywania
- Zwrot od klienta — wyświetlany jest numer pozycji zwrotu od klienta, która została wygenerowana dla pozycji dostawy
- Status pozycji specyfikacji — wyświetlany jest status pozycji specyfikacji w akcji wycofywania. Możliwe wartości to
- Utworzony (w zależności od tego, czy pozycja specyfikacji została wprowadzona ręcznie, czy utworzony przez system)
- Wyłączone — powód wyłączenia jest wyświetlany w tooltipie symbolu statusu
- Zakończony– powód zakończenia jest wyświetlany w tooltipie symbolu statusu
Obszar roboczy
W obszarze roboczym dostępna jest tabela, w której znajdują się następujące pozycje akcje wycofywania produktu. Użytkownik może samodzielnie określić, które informacje będą wyświetlane dla zlecenia dostawy. Można utworzyć kilka widoków, aby móc przeglądać ładunek na różne sposoby z różnymi informacjami.
- Rodzaj akcji wycofywania — wyświetlany jest rodzaj akcji wycofywania. Rodzaj i numer razem jednoznacznie identyfikują akcję wycofywania.
- Numer akcji wycofywania — wyświetlany jest numer akcji wycofywania. Rodzaj i numer razem jednoznacznie identyfikują akcję wycofywania.
- Status — wyświetlany jest status akcji wycofania. Możliwe wartości to;
- Zarejestrowany
- W trakcie generowania pozycji
- Pozycje wygenerowane
- Otwarte
- Zakończone
- Klient — wyświetlany jest identyfikator partnera klienta, który otrzymał towary do wycofania
- Nazwa klienta — wyświetlana jest nazwa klienta, który otrzymał towary do wycofania
- Kod pocztowy — wyświetlany jest kod pocztowy z danych podstawowych klienta
- Miejscowość — wyświetlana jest miejscowość z danych podstawowych klienta
- Ulica — wyświetlana jest ulica z danych podstawowych klienta
- Region — wyświetlany jest identyfikator regionu z danych podstawowych klienta
- Opis kraju — wyświetlany jest opis kraju z danych podstawowych klienta
- Status klienta akcji wycofywania — wyświetlany jest identyfikator statusu zdefiniowanego dla pozycji klienta. Statusy są rejestrowane w aplikacji Status klienta akcji wycofywania i przypisywane do pozycji klienta w aplikacji Akcje wycofywania lub Lista: Akcje wycofywania/Klienci.
- Status pozycji klienta — wyświetlany jest status pozycji klienta w akcji wycofywania. Możliwe wartości to:
- Utworzone
- Wyłączone — powód wyłączenia jest wyświetlany w tooltipie symbolu statusu
- Zakończone — powód zakończenia jest wyświetlany w tootlipie symbolu statusu
Ponadto, użytkownik może dodać dalsze informacje za pomocą przycisków wyszukiwania szczegółowego. Opis kolumn znajduje się w kolejnych rozdziałach:
- Wyszukiwanie szczegółowe Kontakty z klientami
- Wyszukiwanie szczegółowe Dostawy
Akcje związane z aplikacją
W aplikacji Lista: Akcja wycofywania/Klienci dostępne są następujące akcje:
- Akcja [Utwórz pismo do klienta]
- Akcja [Ustaw status klienta]
- Akcja [Zakończ]
- Akcja [Odłącz]
- Akcja [Dołącz]
Akcja [Utwórz pismo do klienta]
Akcja [Utwórz pismo do klienta] służy do utworzenia dokumentu w aplikacji Dokumenty w obszarze Zarządzanie dokumentami i powiązania go z akcją wycofywania. W tym celu należy m. in. określić szablon dokumentu. Plik dokumentu jest generowany automatycznie dla wybranych pozycji klienta na podstawie szablonu dokumentu.
Wybrani klienci są również powiązani z dokumentem i przyjęci jako adresaci dokumentu.
Użytkownik może również użyć tej akcji do utworzenia korespondencji seryjnej i wiadomości e-mail z korespondencją seryjną. W tym celu należy użyć szablonu dokumentu połączonego z szablonem korespondencji seryjnej programu Microsoft® Word lub szablonu wiadomości e-mail z polami korespondencji seryjnej. Więcej informacji można znaleźć w dokumentacji Dokumenty.
Wymagania wstępne, parametry w oknie dialogowym i efekty akcji są opisane w dokumentacji Akcje wycofywania produktu.
Akcja [Ustaw status klienta]
Użytkownik może użyć akcji [Ustaw status klienta], aby przypisać status do wybranych klientów, który opisuje np. stan komunikacji z klientem. Możliwe wartości statusu zostały wcześniej zapisane w aplikacji Status klienta akcji wycofywania.
Akcja [Zakończ]
Użytkownik może użyć akcji [Zakończ], aby określić dla wybranych klientów, że nie mają być uwzględnieni w tej i kolejnych akcjach wycofania. Aby to zrobić, należy wprowadzić powód zakończenia, który jest następnie wyświetlany w tootlipie symbolu stanu dla tej pozycji.
Pozycje klientów otrzymują status Zakończone. W kolejnych akcjach wycofania klienci nie są uwzględniani w automatycznym tworzeniu pozycji.
W wyniku tej akcji wszystkie pozycje dostawy do klienta również otrzymują status Zakończone. Następujący tekst jest automatycznie używany jako powód ukończenia pozycji dostawy: Wycofywanie od klienta {Numer klienta} ({Nazwa}) zakończone ręcznie.
Jeśli wszystkie pozycje klienta związane ze specyfikacją zostały ukończone, powiązana pozycja specyfikacji również otrzymuje status Zakończone. Następujący tekst jest automatycznie używany jako powód ukończenia dla pozycji biegłości: Ręczna realizacja wycofania od wszystkich zainteresowanych klientów.
Przykładowo, użytkownik może użyć akcji dla klientów, którzy zakończyli działalność i nie można się już z nimi skontaktować.
Akcja jest dostępna tylko wtedy, gdy akcja wycofania ma status Otwarte, a aplikacja jest w trybie Wyświetlanie. Akcja nie może być wykonana dla pozycji o statusie Wyłączone.
Akcji nie można cofnąć.
Akcja [Odłącz]
Użytkownik może użyć akcji [Odłącz], aby określić, że wybrane pozycje nie powinny być uwzględnione w tej akcji wycofywania. Aby to zrobić, należy wprowadzić powód wyłączenia, który jest następnie wyświetlany w tooltipie ikony stanu elementu.
Pozycje klientów otrzymują status Wyłączone. Klienci ci są ponownie uwzględniani w kolejnych akcjach wycofywania podczas automatycznego tworzenia pozycji.
W wyniku tej akcji wszystkie pozycje dostawy do tego klienta również otrzymują status Wyłączone. Następujący tekst jest automatycznie używany jako powód wykluczenia pozycji dostawy: Klient [numer (nazwa)] wyłączony ręcznie.
Jeśli wszystkie pozycje dostawy specyfikacji są wykluczone, odpowiednia pozycja specyfikacji również otrzymuje status Wyłączone. Następujący tekst jest automatycznie używany jako powód wyłączenia dla tej pozycji specyfikacji: Ręczne wykluczenie wszystkich powiązanych klientów.
Oprócz powodu wyłączenia, zapisywany jest również użytkownik wykonujący akcję oraz czas jej wykonania.
Użytkownik może użyć tej akcji, jeśli np. chciałby włączyć klienta do innej akcji wycofywania.
Akcja jest dostępna tylko wtedy, gdy akcja wycofywania ma status Pozycje wygenerowane, a aplikacja jest w trybie Wyświetlanie.
Akcja [Dołącz]
Użytkownik może użyć akcji [Dołącz], aby określić dla wybranych pozycji w statusie Wyłączone, że mają one zostać ponownie uwzględnione w powiązanej akcji wycofywania.
Akcja jest dostępna tylko wtedy, gdy akcja wycofywania ma status Pozycje wygenerowane.
Konfiguracja
Następujące ustawienia są istotne dla aplikacji Lista: Akcja wycofywania/Klienci w aplikacji Konfiguracja:
- Funkcja Sprzedaż, podfunkcja Zwroty od klientów — pole i akcja [Utwórz zwroty od klientów] są dostępne tylko wtedy, gdy podfunkcja Zwroty od klientów została aktywowana dla organizacji głównej
- Funkcja Logistyka magazynowa, podfunkcja Specyfikacje — akcje wycofywania produktów służą do przywoływania specyfikacji artykułów. Aby móc korzystać z akcji wycofywania, podfunkcja Specyfikacja musi być aktywna w głównej funkcji Logistyka magazynowa.
- Funkcja Logistyka magazynowa, podfunkcja Specyfikacje, opcja Śledzenie specyfikacji — pozycje akcji wycofywania są generowane na podstawie rekordów danych śledzenia specyfikacji. Można je zatem wygenerować tylko wtedy, gdy ustawienie Śledzenie specyfikacji jest aktywne dla klienta. W przeciwnym razie nie będzie można korzystać ze wszystkich funkcji akcji wycofywania.
Jednostka biznesowa
Poniższa jednostka biznesowa jest istotna dla aplikacji Lista: Akcja wycofywania/Klienci, która jest używana np. do
- Przyporządkowywania uprawnień
- Definicji działań
- Importu lub eksportu danych
Akcja wycofywania produktu
com.cisag.app.inventory.recall.obj.ProductRecall
Jednostka biznesowa należy do następującej grupy jednostek biznesowych:
com.cisag.app.inventory.OrderData
Uprawnienia
Uprawnienia mogą zostać przyporządkowane za pomocą ról uprawnień jak również poprzez przyporządkowanie organizacji. Szczegółowe informacje można znaleźć w artykule Uprawnienia.
Uprawnienia specjalne
Aplikacja Lista: Akcja wycofywania/Klienci nie posiada żadnych uprawnień specjalnych.
Przyporządkowania organizacyjne
Przyporządkowania organizacyjne służą do kontrolowania, które dane mogą być przeglądane, używane lub edytowane. W tym celu w aplikacji Konfiguracja należy aktywować funkcję Uprawnienia do treści.
Aby upewnić się, że dany użytkownik ma dostęp do aplikacji Lista: Akcja wycofywania/Klienci w menu użytkownika i może ją otworzyć, użytkownik musi być przypisany do organizacji, która jest połączona z następującą strukturą organizacji:
- Sprzedaż
Aby dany użytkownik mógł wysyłać wyszukiwać ładunki w tej aplikacji, musi on być przyporządkowany do jednej z organizacji wprowadzonych w tabeli Uprawnienia w aplikacji Rodzaje akcji wycofywania.
Więcej informacji na temat tabeli Uprawnienia oraz kompleksowy przegląd uprawnień związanych z treścią można znaleźć w dokumentacji Uprawnienia do treści.
Funkcje specjalne
Aplikacja Lista: Akcja wycofywania/Klienci nie posiada żadnych funkcji specjalnych.
Uprawnienia dla partnerów biznesowych
Aplikacja Lista: Akcja wycofywania/Klienci jest dostępna dla następujących typów partnerów biznesowych:
- Klienci
- Przedstawiciele