Lista: Artykuły dostawcy

Przegląd tematu

Dane zakupowe pozycji mogą zostać zastąpione dla każdego dostawcy przez dane zakupowe specyficzne dla dostawcy. Pozycje dostawców są wprowadzane w aplikacji Artykuły.

Opisana poniżej aplikacja Lista: Artykuły dostawcy służy do sprawdzania danych zakupowych artykułów pod kątem specyfikacji dostawcy.

Definicje terminów

Alias

Pozycje aliasowe są również często nazywane pozycjami wirtualnymi. Są one używane do sprzedaży tego samego artykułu pod różnymi numerami i opisami, na przykład w celu zróżnicowania ich cen w zależności od zastosowania. Artykuły te w rzeczywistości nie istnieją jako niezależne przedmioty. Nie są produkowane, magazynowane, ani kupowane.

Przykład
Artykuł 10010 jest sprzedawany zarówno pod własnym opisem Artykuł 10010 jak i pod opisem Artykuł 10010 – oryginalna część zamienna. Oba przedmioty są fizycznie identyczne, ale mają różne ceny.

Artykuł alternatywny

Do każdej pozycji można przypisać kilka pozycji alternatywnych. Artykuł alternatywny to pozycja, która może być użyta jako zamiennik, jeśli poszukiwana pozycja nie jest dostępna.

Na przykład pozycja alternatywna ma takie same lub podobne atrybuty (z niewielkimi różnicami).

Partia

Partia to jeden z możliwych identyfikatorów elementu. Zarządzanie partiami oznacza, że część inwentarza przedmiotu można zidentyfikować za pomocą numeru partii. Do partii zawsze przypisana jest data ważności. Zarządzanie zapasami w magazynie odbywa się w takiej sytuacji na poziomie artykułu i partii.

Numer EAN

Kategoria numeru artykułu w europejskim systemie numeracji artykułów (EAN). Wskazuje, w jaki sposób system Comarch ERP Enterprise określa numer EAN, który ma zostać przypisany wewnętrznie i jakie kryteria testowe musi spełniać numer EAN tej kategorii.

Zestaw

Zestaw jest typem materiału w systemie Comarch ERP Enterprise . Elementy zestawu mają co najwyżej nagłówek, dane dotyczące zakupów i sprzedaży. Są one podstawą do utworzenia zestawu. Zestaw zawiera wszystkie komponenty pozycji, które należą do pozycji zestawu.

Artykuł referencyjny

Artykuł referencyjny musi być zawsze rozpatrywany w połączeniu z wariantami artykułu. Artykuły referencyjne nie są prawdziwymi przedmiotami. Nie można ich kupić ani sprzedać. Łączą one jedynie ważne informacje dla powiązanych z nimi artykułami wariantowymi i służą jako szablon do generowania tych pozycji.

Numer seryjny

Numery seryjne są możliwymi identyfikatorami artykułów. Identyfikacja za pomocą numeru seryjnego oznacza, że każda jednostka artykułu otrzymuje numer seryjny, który identyfikuje ją jednoznacznie w całym systemie. W przeciwieństwie do partii i lotów, numer seryjny odnosi się do dokładnie jednej jednostki podstawowej artykułu.

Jednostka magazynowa

Jednostka magazynowa to ogólny termin określający wszystkie materiały magazynowe i opakowaniowe używane podczas magazynowania, transportu i wysyłki artykułu. Jednostka magazynowa jest kategorią.

Nowa wersja artykułu

Nowa wersja artykułu to niezależny element, który jest tworzony jako unikalny następca artykułu. Jest on używany, jeśli rzeczywisty element nie jest już uwzględniony w inwentarzu ponieważ nie można go już kupić ani wyprodukować. Dlatego jest to pozycja następna dla pozycji, która jest stopniowo wycofywana.

Artykuł wariantowy

Artykuł można podzielić jeszcze bardziej poprzez artykuły wariantowe. Dla wariantów można definiować dodatkowe cechy artykułu takie jak kolory. Termin identyfikuje pozycję wariantową. Jest on zawsze powiązany z identyfikacją pozycji, ponieważ rozszerza identyfikację artykułu referencyjnego, albo jest tworzony jako element wariantowy z własnym identyfikatorem, który różni się od elementu referencyjnego. Zarządzanie zapasami i wycena zapasów, pełna wycena i zapotrzebowanie materiałowe znajduje się na poziomie pozycji wariantowej. W zależności od zastosowania wariantów, specjalnymi funkcjami można zarządzać tylko dla pozycji referencyjnej. Następnie mają one zastosowanie do wszystkich odpowiednich pozycji wariantowych.

Opis aplikacji

Aplikacji Lista: Artykuły dostawcy można użyć, aby uzyskać przegląd istniejących rekordów artykułów.

Widok składa się z nagłówka i obszaru roboczego.

Nagłówek

Nagłówek aplikacji zawiera pola, za pomocą których można zdefiniować warunki wyszukiwania artykułów dostawcy.

Nagłówek jest taki sam dla wszystkich widoków. Dostępne pola zapytań i ich przypisanie można dostosować indywidualnie.

Standardowe pola zapytań to:

  • Artykuł – w razie potrzeby należy wprowadzić identyfikator jednego lub większej ilości artykułów jako kryterium wyszukiwania
  • Dostawca – w razie potrzeby należy wprowadzić identyfikator jednego lub większej ilości dostawców jako kryterium wyszukiwania
  • Numer artykułu dostawcy – w razie potrzeby należy wprowadzić jeden lub więcej numerów pozycji dostawcy jako kryterium wyszukiwania
  • Nazwa artykułu dostawcy – w razie potrzeby należy wprowadzić jeden lub więcej opisów pozycji dostawcy jako kryterium wyszukiwania
  • Podmiot – w razie potrzeby należy wprowadzić jedną lub więcej organizacji jako kryterium wyszukiwania

Obszar roboczy

Obszar roboczy zawiera tabelę, w której wyświetlane są dane pozycji dostawcy. Można indywidualnie określić informacje, które mają być wyświetlane w tym miejscu.

Aby wyświetlić dane pozycji dostawcy różnych typów, można utworzyć własne widoki. Widoki zapytań zostały opisane poniżej.

Widok Standardowy

Tabela widoku podstawowego składa się z następujących kolumn:

  • Artykuł – wyświetlany jest identyfikator artykułu
  • Opis artykułu – wyświetlany jest opis artykułu dostawcy
  • Dostawca – wyświetlany jest identyfikator dostawcy powiązanego z artykułem
  • Nazwa dostawcy – wyświetlana jest nazwa dostawcy
  • Numer artykułu dostawcy – wyświetlany jest numer pozycji dostawcy, wprowadzony w danych artykułu dostawcy, jeśli taki istnieje
  • Nazwa artykułu dostawcy – wyświetlany jest opis artykułu dostawcy, wprowadzony w danych artykułu dostawcy, jeśli taki istnieje
  • Podmiot – wyświetlany jest identyfikator organizacji dostawy
  • Nazwa organizacji – wyświetlana jest nazwa organizacji dostawy
Widok Artykuł

W tym widoku wyniki są wyświetlane w grupach według pozycji.

Wstępnie wypełnione kolumny tabeli tego widoku zostały opisane poniżej.

  • Dostawca – wyświetla identyfikator dostawcy, z którym powiązany jest artykuł dostawcy
  • Nazwa dostawcy – wyświetla oznaczenie dostawcy, z którym powiązany jest artykuł dostawcy
  • Podmiot – wyświetla organizację, dla której wprowadzono rekord artykułu dostawcy.
  • Nazwa organizacji – wyświetla opis organizacji, dla której wprowadzono rekord artykułu dostawcy.
  • Numer EAN pozycji dostawcy – wyświetla numer EAN wprowadzony w danych pozycji dostawcy, jeśli taki istnieje.
  • Klasyfikacja ABC – wyświetla klasyfikację ABC artykułu.
  • Numer artykułu dostawcy – wyświetla numer artykułu dostawcy wprowadzony w danych artykułu dostawcy, jeśli taki istnieje.
  • Nazwa artykułu u dostawcy – wyświetla opis artykułu dostawcy wprowadzony w danych artykułu dostawcy, jeśli taki istnieje.
  • Czas odnowienia zapasów – wyświetla czas realizacji uzupełnienia.
  • Minimalna ilość zamówienia – wyświetla minimalną ilość zamówienia.
  • Minimalna wartość zamówienia – wyświetla minimalną wartość zamówienia.
  • Koszty zakupu (w %) – wyświetla koszty zakupu w procentach.
  • Koszty zakupu – wyświetla koszty zakupu.
Widok Dostawca

Wstępnie wypełnione kolumny tabeli tego widoku zostały opisane poniżej.

  • Dostawca – wyświetla dostawcę, z którym powiązany jest rekord pozycji dostawcy.
  • Nazwa dostawcy –  wyświetla nazwę dostawcy.
  • Ciąg wyszukiwania dostawcy – wyświetla ciąg wyszukiwania partnera dostawcy.
  • Organizacja – wyświetla organizację dostawcy.
  • Nazwa organizacji – wyświetla opis organizacji dostawcy.
  • Numer artykułu dostawcy – wyświetla numer artykułu dostawcy wprowadzony w danych artykułu dostawcy, jeśli taki istnieje.
  • Nazwa artykułu u dostawcy – wyświetla opis artykułu dostawcy wprowadzony w danych artykułu dostawcy, jeśli taki istnieje.
  • Artykuł – wyświetla artykuł, z którym powiązany jest rekord artykułu dostawcy.
  • Opis artykułu – wyświetla opis artykułu.

Działania związane z aplikacją

Jeśli wybrano wiersz i uruchomiono przycisk [Wyświetl dane konfiguracyjne artykułu] system wyświetli artykuł w aplikacji Artykuły, w widoku Dostawca.

Przycisk znajduje się na pasku narzędzi obszaru roboczego.

Konfiguracja

Aplikacja Lista: Artykuły dostawcy nie wymaga definiowania ustawień w aplikacji Konfiguracja.

Jednostki biznesowe

Następujące jednostki biznesowe są istotne dla aplikacji Lista: Artykuły dostawcy, wykorzystywanej m.in. do:

  • przypisywania uprawnień
  • dostarczania definicji aktywności
  • importowania lub eksportowania danych

Artykuł dostawcy:

com.cisag.app.purchasing.obj.SupplierPurchaseItem

Jednostki biznesowe należą do następującej grupy jednostek biznesowych:

com.cisag.app.purchasing.MasterData

Uprawnienia

Uprawnienia można przypisywać za pomocą ról uprawnień, a także poprzez przypisanie organizacji. Koncepcja uprawnień opisana jest w dokumentacji technicznej Autoryzacje.

Funkcje specjalne

Aplikacja Lista: Artykuły dostawcy nie posiada specjalnych funkcji.

Przypisania organizacyjne

Aby użytkownik mógł korzystać z aplikacji Lista: Artykuły dostawcy musi być on przypisany do organizacji, która jest posiada co najmniej jedną z następujących struktur organizacyjnych:

  • Zakup

Funkcje specjalne

Aplikacja Lista: Artykuły dostawcy nie posiada specjalnych funkcji.

Uprawnienia dla partnerów biznesowych

Aplikacja Lista: Artykuły dostawcy nie jest dostępna dla partnerów biznesowych.

Czy ten artykuł był pomocny?