Lista: Historia monitów

Historia monitów rozrachunków dostarcza informacji o tym, czy i w jakim stopniu faktury partnera zostały zablokowane. Aplikacja Lista: Historia monitów oferuje możliwość oceny rozrachunków dla każdego partnera za pomocą historii monitów w oknie dialogowym.

Aplikacja Lista: Historia monitów jest konfigurowalna i może być elastycznie dostosowana do każdego użytkownika. Szczegółowy opis konfigurowalnych aplikacji typu Lista można znaleźć w artykule Listy.

Opis aplikacji

Za pomocą aplikacji Lista: Historia monitów można przeglądać historii monitów dla poszczególnych partnerów i otwartych pozycji. Wyświetlana jest historia monitów wszystkich rozrachunków, które odpowiadają kryteriom wyszukiwania w obszarze zapytania.

Aplikacja Lista: Historia monitów składa się z nagłówka i obszaru roboczego.

Nagłówek

W nagłówku dostępne są pola zapytań służące do zawężania wyświetlania danych. Zazwyczaj najważniejsze pola zapytań są już dostępne. Liczba i rozmieszczenie pól zapytań mogą się jednak różnić. To, które pola zapytań są wyświetlane, użytkownik może określić samodzielnie.

Poniżej opisano jedynie pola zapytań zdefiniowane w standardzie. Można jednak aktywować również inne pola zapytań, które umożliwiają wybór wydruku historii monitów do wyświetlenia.

  • Konto — konto składa się ze znacznika księgowego (dłużnik lub wierzyciel) oraz numeru konta odpowiadającego znacznikowi księgowemu. W tym miejscu użytkownik, w razie potrzeby, podaje konto rozrachunkowe, dla którego rozrachunki mają zostać uwzględnione w historii monitów do wydruku.
  • Waluta kwoty nierozliczonej — w tym polu użytkownik, w razie potrzeby, podaje jedną lub więcej walut jako kryterium wyszukiwania dla nierozliczonych kwot rozrachunków do wydruku
  • Numer rozrachunku — w tym miejscu użytkownik, w razie potrzeby, podaje jeden lub więcej numerów rozrachunków jako kryterium wyszukiwania rozrachunków do wydruku
  • Data monitu — użytkownik, w razie potrzeby, wybiera datę lub przedział czasu jako kryterium wyszukiwania daty monitu dla rozrachunków do wydruku
  • Stopień monitu — użytkownik, w razie potrzeby, wybiera stopień monitu jako kryterium wyszukiwania rozrachunków do wydruku. Może przy tym wybrać wszystkie lub tylko niektóre z dostępnych wartości.

Obszar roboczy

W obszarze roboczym dostępna jest tabela, w której wyświetlana jest historia monitów dla rozrachunków. Aby przeglądać informacje o historii monitów rozrachunków w różny sposób, użytkownik może utworzyć różne widoki za pomocą trybu projektowania – szczegółowy opis korzystania z trybu projektowania znajduje się w artykule Listy.

Poniżej opisano kolumny zdefiniowane w widoku Domyślny.

Widok Domyślny

W obszarze roboczym dostępna jest tabela, w której prezentowana jest historia monitów dla rozrachunków. Aby umożliwić przegląd historii monitów w różnych układach, użytkownik może tworzyć różne widoki za pomocą trybu projektowania. Szczegółowy opis korzystania z trybu projektowania znajduje się w dokumentacji aplikacji typu cockpit.

Poniżej opisano kolumny zdefiniowane w widoku Domyślny:

  • Konto — w tej kolumnie wyświetlane jest konto osobiste
  • Numer rozrachunku — kolumna zawiera numer rozrachunku
  • Zewnętrzny numer dokumentu — kolumna zawiera zewnętrzny numer dokumentu przypisanego do rozrachunku jako dodatkową informację
  • Data powstania — kolumna zawiera datę powstania rozrachunku
  • Data wymagalności — kolumna zawiera termin płatności rozrachunku
  • Stopień monitu — kolumna zawiera informację o stopniu monitu przypisanym do rozrachunku
  • Data monitu — kolumna zawiera datę monitowania danego rozrachunku
  • Propozycja monitu — kolumna zawiera informację, z jaką propozycją monitowania został ujęty rozrachunek
  • Anulowano — kolumna informuje, czy dany proces monitu został anulowany
  • Kwota monitu — kolumna zawiera kwotę przeznaczoną do monitu

Konfiguracja

Aplikacja Lista: Historia monitów nie wymaga żadnych konkretnych ustawień w aplikacji Konfiguracja.

Jednostki biznesowe

Jednostka biznesowa Rozrachunki: com.sem.ext.app.fin.financialaccounting.obj.OpenItem — wykorzystywana jest przez aplikację Lista: Historia monitów między innymi w celu:
  • Przyporządkowywania uprawnień
  • Konfigurowania definicji działań
  • Importu i eksportu danych

Jednostka biznesowa należy do poniższej grupy jednostek biznesowych:

com.sem.ext.app.fin.financialaccounting.OrderData

Uprawnienia

Uprawnienia mogą zostać przypisane za pomocą ról uprawnień, jak również poprzez przyporządkowanie organizacji. Szczegółowe informacje można znaleźć w artykule Uprawnienia.

Uprawnienia specjalne

Dla aplikacji Lista: Historia monitów nie są dostępne uprawnienia specjalne.

Przyporządkowania organizacyjne

Przyporządkowania organizacyjne służą do kontrolowania, które dane mogą być przeglądane, używane lub edytowane. W tym celu należy aktywować funkcję Uprawnienia do treści w aplikacji Konfiguracja.

Aby aplikacja Lista: Historia monitów była wyświetlana dla danego użytkownika w menu użytkownika, musi on być przypisany do organizacji, która jest połączona z jedną z następujących obszarów organizacyjnych:

  • Rachunkowość

Funkcje specjalne

Dla aplikacji Lista: Historia monitów nie są dostępne funkcje specjalne.

Uprawnienia dla partnerów biznesowych

Aplikacja Lista: Historia monitów nie jest dostępna dla partnerów biznesowych

Czy ten artykuł był pomocny?