Aplikacja Lista: Miejsca składowania służy przede wszystkim do wyszukiwania miejsc składowania za pomocą ich podstawowych informacji, takich jak magazyny i strefy magazynowe. Za pomocą tej aplikacji można przejrzeć istniejące miejsca składowania. Ponadto, z poziomu aplikacji można wykonywać dalsze czynności dla jednego lub większej liczby miejsc składowania, takie jak np. tworzenie list inwentaryzacyjnych.
Ogólny opis listy, który obejmuje nagłówek i obszar roboczy, można znaleźć w dokumentacji Listy. Informacje na temat Konfiguracji, Jednostek biznesowych i Uprawnień można znaleźć w dokumentacji Miejsca składowania, w której opisana została aplikacja Miejsca składowania. Niniejsza dokumentacja przedstawia tematy, które są szczególnie istotne dla aplikacji Lista: Miejsca składowania.
Opis aplikacji
Za pomocą aplikacji Lista: Miejsca składowania można przejrzeć wszystkie lub wybrane miejsca składowania. Dostępne są również dalsze opcje przetwarzania:
- Przejście do aplikacji Miejsca składowania poprzez identyfikator miejsca składowania
- Wykonywanie działań związanych z aplikacją
Aplikacja składa się z nagłówka i obszaru roboczego.
Nagłówek
Nagłówek zawiera pola zapytań. Z reguły najważniejsze pola zapytań są dostępne od początku pracy z aplikacją, jednak liczba pól zapytań i ich rozmieszczenie mogą się różnić.
Nagłówek jest stały dla każdego widoku. Użytkownik może określić, które pola zapytań będą wyświetlane. W tym celu należy wybrać żądane pola zapytania z listy pól. Opis pól zapytań można zazwyczaj znaleźć w pomocy bezpośredniej.
Ogólne opisy nagłówka można znaleźć w dokumentacji Listy.
Aby uzyskać informacje na temat znaczenia pól, należy zapoznać się z objaśnieniami w dokumentacji Miejsca składowania.
Wyszukiwanie szczegółowe
Oprócz wyszukiwania głównego z funkcją zapytania w nagłówku, dostępne jest wyszukiwanie szczegółowe z funkcją Miejsca stałe i miejsca kompletacji. Wyszukiwanie szczegółowe można połączyć z wyszukiwaniem głównym, tak aby zarówno funkcja zapytania z nagłówka, jak i funkcja zapytania z wyszukiwania szczegółowego były rozpoznane jako Połączenie-AND. W wierszu sekcji wyszukiwania szczegółowego dostępne jest pole wyboru umożliwiające łączenie. Aby móc wyświetlić odpowiednie wyniki w obszarze roboczym, należy użyć przycisku [Miejsca stałe i miejsca kompletacji]. Jeśli przycisk ten zostanie aktywowany, w obszarze roboczym pojawi się kolejny wiersz nagłówka z odpowiednimi szczegółowymi informacjami.
Obszar roboczy
W obszarze roboczym dostępna jest tabela, w której znajdują się zapytania dotyczące miejsc składowania są wyświetlane. Użytkownik może samodzielnie określić, które informacje zostaną wyświetlone. Aby wyświetlić miejsce składowania na różne sposoby i z różnymi informacjami, użytkownik może utworzyć kilka widoków.
Jeśli aktywowano również przycisk wyszukiwania szczegółowego, tabela pokaże dodatkowy wiersz nagłówka i informacje szczegółowe.
Ogólny opis obszaru roboczego można znaleźć w dokumentacji Listy.
Aby uzyskać informacje na temat znaczenia kolumn, należy zapoznać się z objaśnieniami w dokumentacji Miejsc składowania.
Akcje związane z aplikacją
Aplikacja Lista: Miejsca składowania zawiera następujące akcje, które zostały opisane w kolejnych podrozdziałach:
- Akcja [Wstaw znacznik użyteczności]
- Akcja [Usuń znacznik użyteczności]
- Akcja [Zmień status gwarancji jakości]
- Akcja [Utwórz listę inwentaryzacyjną]
Akcja [Wstaw znacznik użyteczności]
Za pomocą akcji [Wstaw znacznik użyteczności] można określić, czy wybrane pojemniki są użyteczne. Po wykonaniu tej akcji w aplikacji Miejsce składowania dla danego miejsca składowania zostanie aktywowana funkcja Do wykorzystania.
Jeśli miejsce składowania jest użyteczne, wówczas jest ono brane pod uwagę przy automatycznych przyjęciach i wydaniach magazynowych.
Instrukcje
- Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Lista: Miejsca składowania.
- Użytkownik wybiera miejsca składowania, dla których chce ustawić znacznik użyteczności.
- Na standardowym pasku przycisków, pod przyciskiem [Akcje], należy wybrać akcję [Wstaw znacznik użyteczności].
- Zostanie otwarte okno dialogowe.
- W razie potrzeby należy zmienić ustawienia tła.
- Należy wybrać jeden z przycisków, aby wykonać akcję.
- System aktywuje funkcję Do wykorzystania dla danych miejsc składowania z opóźnieniem lub natychmiast.
Akcja [Usuń znacznik użyteczności]
Za pomocą akcji [Usuń znacznik użyteczności] można określić, że wybrane miejsca składowania nie są użyteczne. Po wykonaniu tej akcji funkcja Do wykorzystania w aplikacji Miejsca składowania zostanie wyłączona dla danego miejsca składowania.
Jeśli miejsce składowania nie może być używane, nie jest ono brane pod uwagę przy automatycznych przyjęciach lub wydaniach magazynowych.
Instrukcje
- Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Lista: Miejsca składowania.
- Użytkownik wybiera miejsca składowania, dla których chce usunąć znacznik użyteczności.
- Na standardowym pasku narzędzi, pod przyciskiem [Akcje], należy kliknąć akcję [Usuń znacznik użyteczności].
- Zostanie otwarte okno dialogowe.
- W razie potrzeby można zmienić ustawienia tła.
- Należy wybrać jeden z przycisków, aby wykonać akcję.
- System dezaktywuje funkcję Do wykorzystania dla danych miejsc składowania z opóźnieniem lub natychmiast.
Akcja [Zmień status gwarancji jakości]
Za pomocą akcji [Zmień status gwarancji jakości] można zmienić status gwarancji jakości miejsc składowania.
Akcja nie może zostać wykonana, jeśli serwer logistyki magazynowej musi przetworzyć otwartą akcję w celu zmiany statusu gwarancji jakości specyfikacji, magazynu lub strefy magazynowej. Statusy gwarancji jakości mogą być zmieniane jedynie oddzielnie dla specyfikacji i elementów ustrukturyzowanych magazynów.
Wymagania wstępne
Aby zmienić status gwarancji jakości specyfikacji, magazynu lub strefy magazynowej, serwer logistyki magazynowej nie może mieć otwartego zadania.
Instrukcje
- Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Lista: Miejsca składowania.
- Użytkownik wybiera miejsca składowania, dla których chce zmienić status gwarancji jakości.
- Na standardowym pasku narzędzi, pod przyciskiem [Akcje], należy wybrać akcję [Zmień status gwarancji jakości]
- Zostanie otwarte okno dialogowe.
- W razie potrzeby można zmienić ustawienia żądanego statusu gwarancji jakości w zakładce Parametry. Opis znajduje się w podrozdziale: Okno dialogowe Zmień status gwarancji jakości.
- W razie potrzeby można zmienić ustawienia tła i wyjścia.
- Należy wybrać jeden z przycisków, aby wykonać akcję.
- System zmienia status gwarancji jakości specyfikacji z opóźnieniem lub natychmiast.
Okno dialogowe Zmień status gwarancji jakości
W oknie dialogowym znajdują się następujące parametry:
- Status gwarancji jakości — w tym polu należy określić status gwarancji jakości, który ma zostać przypisany do wybranej specyfikacji. Do wyboru są następujące statusy gwarancji jakości:
- Zwolniony
- W kwarantannie
- Zablokowany
Akcja [Utwórz listę inwentaryzacyjną]
Akcji [Utwórz listę inwentaryzacyjną] można użyć, aby utworzyć listy inwentaryzacyjne dla wybranych obiektów.
Listy inwentaryzacji mogą być generowane tylko dla nieukończonej inwentaryzacji. Obiekty, które nie pasują do cech inwentaryzacji z natury są ignorowane.
Przykładowo, jeśli istnieje otwarta pozycja listy inwentaryzacyjnej o takich samych cechach, jak wybrany zapas, wówczas zostanie utworzona pozycja informacyjna, jeżeli aktywowano odpowiednią funkcję.
Wygenerowana lista inwentaryzacyjna zawiera zapasy wybranego artykułu lub miejsca składowania, zgodnie z innymi cechami generowania listy inwentaryzacyjnej. Przykładowo, jeśli wybrano tylko jeden z kilku stanów magazynowych w miejscu składowania, na liście inwentaryzacyjnej zostaną wygenerowane pozycje dla wszystkich stanów magazynowych w miejscu składowania.
Więcej informacji na temat tej akcji można znaleźć w dokumentacji Arkusze inwentaryzacyjne.