Lista: Miejsca składowania

Aplikacja Lista: Miejsca składowania służy przede wszystkim do wyszukiwania miejsc składowania za pomocą ich podstawowych informacji, takich jak magazyny i strefy magazynowe. Za pomocą tej aplikacji można przejrzeć istniejące miejsca składowania. Ponadto, z poziomu aplikacji można wykonywać dalsze czynności dla jednego lub większej liczby miejsc składowania, takie jak np. tworzenie list inwentaryzacyjnych.

Ogólny opis listy, który obejmuje nagłówek i obszar roboczy, można znaleźć w dokumentacji Listy. Informacje na temat Konfiguracji, Jednostek biznesowych i Uprawnień można znaleźć w dokumentacji Miejsca składowania, w której opisana została aplikacja Miejsca składowania. Niniejsza dokumentacja przedstawia tematy, które są szczególnie istotne dla aplikacji Lista: Miejsca składowania.

Opis aplikacji

Za pomocą aplikacji Lista: Miejsca składowania można przejrzeć wszystkie lub wybrane miejsca składowania. Dostępne są również dalsze opcje przetwarzania:

  • Przejście do aplikacji Miejsca składowania poprzez identyfikator miejsca składowania
  • Wykonywanie działań związanych z aplikacją

Aplikacja składa się z nagłówka i obszaru roboczego.

Nagłówek

Nagłówek zawiera pola zapytań. Z reguły najważniejsze pola zapytań są dostępne od początku pracy z aplikacją, jednak liczba pól zapytań i ich rozmieszczenie mogą się różnić.

Nagłówek jest stały dla każdego widoku. Użytkownik może określić, które pola zapytań będą wyświetlane. W tym celu należy wybrać żądane pola zapytania z listy pól. Opis pól zapytań można zazwyczaj znaleźć w pomocy bezpośredniej.

Ogólne opisy nagłówka można znaleźć w dokumentacji Listy.

Aby uzyskać informacje na temat znaczenia pól, należy zapoznać się z objaśnieniami w dokumentacji Miejsca składowania.

Wyszukiwanie szczegółowe

Oprócz wyszukiwania głównego z funkcją zapytania w nagłówku, dostępne jest wyszukiwanie szczegółowe z funkcją Miejsca stałe i miejsca kompletacji. Wyszukiwanie szczegółowe można połączyć z wyszukiwaniem głównym, tak aby zarówno funkcja zapytania z nagłówka, jak i funkcja zapytania z wyszukiwania szczegółowego były rozpoznane jako Połączenie-AND. W wierszu sekcji wyszukiwania szczegółowego dostępne jest pole wyboru umożliwiające łączenie. Aby móc wyświetlić odpowiednie wyniki w obszarze roboczym, należy użyć przycisku [Miejsca stałe i miejsca kompletacji]. Jeśli przycisk ten zostanie aktywowany, w obszarze roboczym pojawi się kolejny wiersz nagłówka z odpowiednimi szczegółowymi informacjami.

Obszar roboczy

W obszarze roboczym dostępna jest tabela, w której znajdują się zapytania dotyczące miejsc składowania są wyświetlane. Użytkownik może samodzielnie określić, które informacje zostaną wyświetlone. Aby wyświetlić miejsce składowania na różne sposoby i z różnymi informacjami, użytkownik może utworzyć kilka widoków.

Jeśli aktywowano również przycisk wyszukiwania szczegółowego, tabela pokaże dodatkowy wiersz nagłówka i informacje szczegółowe.

Ogólny opis obszaru roboczego można znaleźć w dokumentacji Listy.

Aby uzyskać informacje na temat znaczenia kolumn, należy zapoznać się z objaśnieniami w dokumentacji Miejsc składowania.

Akcje związane z aplikacją

Aplikacja Lista: Miejsca składowania zawiera następujące akcje, które zostały opisane w kolejnych podrozdziałach:

  • Akcja [Wstaw znacznik użyteczności]
  • Akcja [Usuń znacznik użyteczności]
  • Akcja [Zmień status gwarancji jakości]
  • Akcja [Utwórz listę inwentaryzacyjną]
Akcja [Wstaw znacznik użyteczności]

Za pomocą akcji [Wstaw znacznik użyteczności] można określić, czy wybrane pojemniki są użyteczne. Po wykonaniu tej akcji w aplikacji Miejsce składowania dla danego miejsca składowania zostanie aktywowana funkcja Do wykorzystania.

Jeśli miejsce składowania jest użyteczne, wówczas jest ono brane pod uwagę przy automatycznych przyjęciach i wydaniach magazynowych.

Instrukcje

  1. Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Lista: Miejsca składowania.
  2. Użytkownik wybiera miejsca składowania, dla których chce ustawić znacznik użyteczności.
  3. Na standardowym pasku przycisków, pod przyciskiem [Akcje], należy wybrać akcję [Wstaw znacznik użyteczności].
    • Zostanie otwarte okno dialogowe.
  4. W razie potrzeby należy zmienić ustawienia tła.
  5. Należy wybrać jeden z przycisków, aby wykonać akcję.
    • System aktywuje funkcję Do wykorzystania dla danych miejsc składowania z opóźnieniem lub natychmiast.
Akcja [Usuń znacznik użyteczności]

Za pomocą akcji [Usuń znacznik użyteczności] można określić, że wybrane miejsca składowania nie są użyteczne. Po wykonaniu tej akcji funkcja Do wykorzystania w aplikacji Miejsca składowania zostanie wyłączona dla danego miejsca składowania.

Jeśli miejsce składowania nie może być używane, nie jest ono brane pod uwagę przy automatycznych przyjęciach lub wydaniach magazynowych.

Instrukcje

  1. Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Lista: Miejsca składowania.
  2. Użytkownik wybiera miejsca składowania, dla których chce usunąć znacznik użyteczności.
  3. Na standardowym pasku narzędzi, pod przyciskiem [Akcje], należy kliknąć akcję [Usuń znacznik użyteczności].
    • Zostanie otwarte okno dialogowe.
  4. W razie potrzeby można zmienić ustawienia tła.
  5. Należy wybrać jeden z przycisków, aby wykonać akcję.
    • System dezaktywuje funkcję Do wykorzystania dla danych miejsc składowania z opóźnieniem lub natychmiast.
Akcja [Zmień status gwarancji jakości]

Za pomocą akcji [Zmień status gwarancji jakości] można zmienić status gwarancji jakości miejsc składowania.

Akcja nie może zostać wykonana, jeśli serwer logistyki magazynowej musi przetworzyć otwartą akcję w celu zmiany statusu gwarancji jakości specyfikacji, magazynu lub strefy magazynowej. Statusy gwarancji jakości mogą być zmieniane jedynie oddzielnie dla specyfikacji i elementów ustrukturyzowanych magazynów.

Wymagania wstępne

Aby zmienić status gwarancji jakości specyfikacji, magazynu lub strefy magazynowej, serwer logistyki magazynowej nie może mieć otwartego zadania.

Instrukcje

  1. Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Lista: Miejsca składowania.
  2. Użytkownik wybiera miejsca składowania, dla których chce zmienić status gwarancji jakości.
  3. Na standardowym pasku narzędzi, pod przyciskiem [Akcje], należy wybrać akcję [Zmień status gwarancji jakości]
    • Zostanie otwarte okno dialogowe.
  4. W razie potrzeby można zmienić ustawienia żądanego statusu gwarancji jakości w zakładce Parametry. Opis znajduje się w podrozdziale: Okno dialogowe Zmień status gwarancji jakości.
  5. W razie potrzeby można zmienić ustawienia tła i wyjścia.
  6. Należy wybrać jeden z przycisków, aby wykonać akcję.
    • System zmienia status gwarancji jakości specyfikacji z opóźnieniem lub natychmiast.
Okno dialogowe Zmień status gwarancji jakości

W oknie dialogowym znajdują się następujące parametry:

  • Status gwarancji jakości — w tym polu należy określić status gwarancji jakości, który ma zostać przypisany do wybranej specyfikacji. Do wyboru są następujące statusy gwarancji jakości:
    • Zwolniony
    • W kwarantannie
    • Zablokowany
Akcja [Utwórz listę inwentaryzacyjną]

Akcji [Utwórz listę inwentaryzacyjną] można użyć, aby utworzyć listy inwentaryzacyjne dla wybranych obiektów.

Listy inwentaryzacji mogą być generowane tylko dla nieukończonej inwentaryzacji. Obiekty, które nie pasują do cech inwentaryzacji z natury są ignorowane.

Przykładowo, jeśli istnieje otwarta pozycja listy inwentaryzacyjnej o takich samych cechach, jak wybrany zapas, wówczas zostanie utworzona pozycja informacyjna, jeżeli aktywowano odpowiednią funkcję.

Wygenerowana lista inwentaryzacyjna zawiera zapasy wybranego artykułu lub miejsca składowania, zgodnie z innymi cechami generowania listy inwentaryzacyjnej. Przykładowo, jeśli wybrano tylko jeden z kilku stanów magazynowych w miejscu składowania, na liście inwentaryzacyjnej zostaną wygenerowane pozycje dla wszystkich stanów magazynowych w miejscu składowania.

Więcej informacji na temat tej akcji można znaleźć w dokumentacji Arkusze inwentaryzacyjne.

Czy ten artykuł był pomocny?