Lista: Płatności

Lista: Płatności jest centralną aplikacją do obsługi płatności. Aplikacja służy do wyświetlania wszystkich wygenerowanych propozycji płatności wraz z odpowiednimi kwotami, takimi jak na przykład kwota potrącenia, kwota zapłaty, saldo itp., oraz informacjami o statusie. Informacje o statusie pokazują stan przetwarzania propozycji płatności, np. propozycja zakończona, dokumenty płatności wygenerowane, księgowania wygenerowane, księgowania anulowane lub awiza wygenerowane. Wszystkie propozycje płatności są dalej przetwarzane w tej aplikacji za pomocą dostępnych akcji.

Lista: Płatności jest konfigurowalną aplikacją i może być elastycznie dostosowywana do każdego użytkownika. Szczegółowy opis konfigurowalnych aplikacji typu lista znajduje się w artykule: Listy.

Wprowadzenie do ustawień, warunków wstępnych i procesów automatycznego obrotu płatniczego znajduje się w artykule Wprowadzenie: Obrót płatniczy.

Definicje terminów

Wybór płatności — wybór płatności określa, które dane mają zostać uwzględnione w propozycji płatności. W ramach wyboru płatności można definiować wybory ogólne według partnerów, według klientów lub dostawców oraz według danych otwartych pozycji płatności. Wybór płatności może zostać zapisany i użyty ponownie przy kolejnym uruchomieniu płatności. Możliwe jest również zdefiniowanie i zapisanie wielu wyborów płatności.

Propozycja płatności — propozycja płatności zawiera te otwarte pozycje, które na podstawie dokonanego wyboru, terminów płatności netto, itp. są proponowane do zapłaty.

Płatności — tworzone są z propozycji płatności. Mogą dotyczyć zarówno regulowania zobowiązań, jak i ściągania należności.

Opis aplikacji

Za pomocą aplikacji Lista: Płatności możliwe jest uzyskanie przeglądu wszystkich lub wybranych propozycji płatności. Wyświetlane są wszystkie propozycje płatności spełniające kryteria wyszukiwania z obszaru zapytania.

Do przeglądania danych propozycji płatności w menu rozwijanym przycisku [Wybierz i organizuj widok] należy wybrać widok Standardowy lub Rozszerzony.

Dodatkowo, za pomocą akcji dostępne są kolejne możliwości przetwarzania. Możliwe jest na przykład przejście z poziomu akcji do aplikacji Generuj propozycję zapłaty oraz Wyświetl/edytuj propozycję płatności, utworzenie dokumentu płatności lub anulowanie płatności.

Aplikacja Lista: Płatności składa się z obszaru zapytania oraz obszaru roboczego.

Obszar zapytań

W obszarze zapytania w razie potrzeby wprowadza się kryteria wyszukiwania w polach zapytania, a następnie za pomocą akcji [Aktualizuj] system wyszukuje dane zgodnie z kryteriami i wyświetla je w obszarze roboczym. Zazwyczaj najważniejsze pola zapytania są już dostępne. Liczba pól oraz ich rozmieszczenie mogą się jednak różnić. Zakres wyświetlanych pól zapytania jest definiowany indywidualnie. Poniżej wymieniono wszystkie istotne pola. Po dodaniu kolejnych pól ich opis znajduje się w artykule pomocy odpowiedniej aplikacji.

Istotne pola zapytania

  • Użytkownik – w tym polu, w razie potrzeby, wskazuje się jednego lub kilku użytkowników jako kryterium wyszukiwania dla wyświetlanych propozycji płatności. Użytkownik to pracownik, który utworzył propozycję płatności.

  • Status opracowania – status pokazuje stan propozycji płatności. W tym polu, w razie potrzeby, wybiera się status jako kryterium wyszukiwania. Należy przy tym wybrać kombinację z następujących obszarów statusu:

    • (Wszystkie)

    • Status opracowania

    • Status pliku

    • Status księgowania

    • Status druku awiz

    • Status usunięcia pojedynczego

    • Status anulowania

  • Propozycja płatności — propozycja płatności to kolejny numer nadawany podczas tworzenia propozycji. Możliwe jest wprowadzanie liczb rozdzielonych przecinkami lub zakresów wartości oraz używanie symboli zastępczych, np. większe, mniejsze, równe.

  • Oznaczenie (Propozycja płatności) – W razie potrzeby wprowadza się jedno lub kilka oznaczeń jako kryterium wyszukiwania.

  • Data dokumentu – w tym polu, w razie potrzeby, wprowadza się datę lub przedział dat jako kryterium wyszukiwania dla daty dokumentu propozycji płatności

  • Termin – w tym polu, w razie potrzeby, wprowadza się datę lub przedział dat jako kryterium wyszukiwania dla daty granicznej propozycji płatności.

  • Znacznik usuwania – możliwe jest wyszukiwanie propozycji płatności ze znacznikiem usunięcia lub bez znacznika usunięcia. Należy wybrać jeden z poniższych wpisów:

    • Wszystkie

    • Ze znacznikiem usuwania

    • Bez znacznika usuwania

Wyszukiwanie szczegółowe

Poniżej głównego obszaru zapytania można dodatkowo zdefiniować pola zapytania dla wyszukiwania szczegółowego. Wyszukiwanie szczegółowe składa się z: Bank główne. Szczegółowe informacje o wyszukiwaniach szczegółowych znajdują się w artykule: Listy.

Obszar roboczy

W obszarze roboczym dostępna jest lista, w której wyświetlane są wyszukane propozycje płatności. Zakres informacji wyświetlanych dla propozycji płatności jest definiowany indywidualnie.

Poniżej opisano kolumny zdefiniowane standardowo dla widoków Standardowy i Rozszerzony. Z puli kolumn wyszukiwania głównego można wybrać dodatkowe kolumny do wyświetlania dla obu widoków.

Widok Standardowy
  • Użytkownik – wyświetlany jest użytkownik, który utworzył propozycję płatności.

  • Typ przebiegu płatności – typ identyfikuje przebieg płatności jako polecenie zapłaty lub płatność i jest wyświetlany jako ikona

  • Propozycja płatności – wyświetlany jest numer propozycji płatności. Numer jest nadawany kolejno przez system podczas tworzenia propozycji.

  • Oznaczenie (Propozycja płatności) – wyświetlane jest oznaczenie propozycji płatności

  • Proces księgowania – wyświetlany jest numer procesu księgowania. Numer jest nadawany kolejno przez system podczas tworzenia księgowań.

  • Termin – termin jest podawany podczas tworzenia propozycji płatności. Na jego podstawie ustalane jest, które otwarte pozycje, ze względu na termin, są uwzględniane w propozycji płatności. Przy ustalaniu terminu uwzględnia się między innymi moment płatności z profilu płatności oraz ustawienia z aplikacji Utwórz propozycję płatności.

  • Saldo – wyświetlana jest łączna kwota wszystkich otwartych pozycji ujętych w propozycji płatności, łącznie z zablokowanymi otwartymi pozycjami, w walucie krajowej

  • Z tego zablokowane – wyświetlana jest kwota wszystkich zablokowanych otwartych pozycji ujętych w propozycji płatności, w walucie krajowej

  • Kwota potrącenia – wyświetlana jest łączna kwota potrąceń dla wszystkich otwartych pozycji propozycji płatności w walucie krajowej. Kwoty potrąceń dla zablokowanych otwartych pozycji nie są uwzględniane.

  • Kwota zapłaty – wyświetlana jest łączna kwota płatności propozycji płatności w walucie krajowej

  • Status opracowania – wyświetlany jest stan opracowania propozycji płatności

Widok Rozszerzony
  • Wybór – wyświetlana jest identyfikacja użytego wyboru płatności
  • Następny termin – wyświetlana jest data, dla której ma zostać utworzona kolejna propozycja płatności
  • Data dokumentu – wyświetlana jest data dokumentu, z którą księgowany jest przebieg płatności
  • Data wymagalności stałych poleceń zapłaty – kolumna pokazuje termin wymagalności poleceń zapłaty jednorazowych i pierwszych
  • Termin jednorazowych i pierwszych poleceń zapłaty – kolumna pokazuje termin wymagalności poleceń zapłaty jednorazowych i pierwszych
  • Osoba odpowiedzialna za płatności – wyświetlana jest osoba odpowiedzialna za przebieg płatności
  • Dni z rabatem – mogą zostać określone w wyborze płatności. Podczas tworzenia propozycji płatności, przy płatnościach, dni te są uwzględniane przy ustalaniu terminu wymagalności otwartych pozycji z rabatem.
  • Edytowana – wyświetlane są informacje, przez którego pracownika oraz kiedy propozycja płatności została edytowana
  • Przeprowadzono – wyświetlane są informacje, przez którego pracownika oraz kiedy przebieg płatności został wykonany
  • Anulowane – wyświetlany jest pracownik, który anulował przebieg płatności, oraz data przebiegu anulowania
  • Proces księgowania – wyświetlany jest numer procesu księgowania. Numer jest nadawany kolejno podczas tworzenia księgowania.
  • Oznaczenie (propozycja płatności) – Wyświetlane jest oznaczenie propozycji płatności.

Wyszukiwanie szczegółówe Bank główny

Po wybraniu przycisku [Bank główny] wyświetlany jest dodatkowy wiersz nagłówka pod głównym nagłówkiem kolumn lub następuje ukrycie wyświetlonego wiersza. Dodatkowo dla każdej propozycji płatności wyświetlane są lub ukrywane dodatkowe wiersze dotyczące użytych banków głównych.

Dostępne są następujące kolumny:

  • Bank główny – wyświetlany jest numer banku głównego

  • Oznaczenie – wyświetlane jest oznaczenie banku głównego

  • Saldo bankowe – wyświetlane jest saldo banku głównego w momencie tworzenia propozycji płatności, w walucie banku

  • Kwota zapłaty– wyświetlana jest kwota w walucie banku, która w ramach przebiegu płatności jest wypłacana lub pobierana za pośrednictwem tego banku

  • Nowe saldo konta – wyświetlane jest saldo konta bankowego w walucie banku po wypłacie lub pobraniu kwoty płatności

Dostępne akcje

  • [Utwórz propozycję płatności]

  • [Wyświetl/edytuj propozycję płatności]

  • [Utwórz dokument płatności]

  • [Księguj płatności]

  • [Drukuj propozycję płatności]

  • [Drukuj awiza]

  • [Anuluj płatności]

  • [Anuluj poszczególne obciążenia zwrotne/płatności]

  • [Utwórz raport Z4]

  • [Wykonaj płatności]

  • [Usuń propozycję płatności]

Utwórz propozycję płatności

Za pomocą tej akcji następuje przejście do aplikacji Generuj propozycję zapłaty, w której wybiera się istniejący wybór płatności do utworzenia propozycji płatności lub rejestruje nowy wybór. W aplikacji dostępne są liczne cechy wyboru oraz opcjonalne możliwości sortowania. Szczegółowy opis tej aplikacji znajduje się w artykule Generuj propozycję zapłaty.

Wyświetl/edytuj propozycję płatności

Za pomocą tej akcji otwierana jest aplikacja Wyświetlanie/edycja propozycji płatności dla wcześniej zaznaczonej propozycji płatności. W aplikacji możliwa jest edycja propozycji płatności, na przykład dodawanie lub usuwanie pojedynczych pozycji. Szczegółowy opis tej aplikacji znajduje się w artykule Wyświetlanie/edycja propozycji płatności.

Utwórz dokument płatności

Po zakończeniu propozycji płatności za pomocą akcji [Zakończ propozycję] w aplikacji Wyświetlanie/edycja propozycji płatności wykonywana jest akcja [Utwórz dokument płatności]. Akcja umożliwia utworzenie dokumentów płatności dla propozycji.

Instrukcje

  • Należy otworzyć aplikację Lista: Płatności.

  • Należy odświeżyć widok i w razie potrzeby wprowadzić w obszarze zapytania kryteria wyszukiwania dla propozycji płatności, dla której mają zostać utworzone dokumenty płatności.

  • Należy zaznaczyć propozycję płatności.

  • Należy wybrać z przycisku akcji na standardowym pasku narzędzi akcję [Utwórz dokument płatności].

  • W razie potrzeby należy zmienić ustawienia w tle.

  • W oknie dialogowym należy wybrać przycisk [Drukuj] lub [Pokaż].

  • → Dokumenty płatności zostają utworzone.

Wraz z dokumentami płatności tworzone są również czeki i weksle, a także drukowane są listy czeków oraz listy przelewów i poleceń zapłaty. Ponadto drukowane są awiza, o ile nie zostały już utworzone wcześniej. W zależności od ustawień w aplikacji Konfiguracja awiza są drukowane, wysyłane e-mailem lub faksem.

Jeżeli propozycja płatności używa drogi płatności, dla której aktywowane jest pole Utwórz obligp w utworzonym środku płatniczym (np. wekslu) w ramach tej akcji nadawany jest ostateczny numer obligo dla środka płatniczego. Numer jest pobierany ze schematu numeracji obligo użytego banku głównego. Dodatkowo status środka płatniczego zmienia się z W trakcie tworzenia na Utworzono.

Szczegółowe informacje znajdują się w artykule Wprowadzenie: Środki płatnicze

Księguj płatności

Przebieg płatności oraz księgowanie płatności może zostać wykonane po uruchomieniu dla propozycji płatności akcji [Utwórz dokument płatności].

Instrukcje

  • Należy otworzyć aplikację Lista: Płatności.

  • Należy odświeżyć widok i w razie potrzeby wprowadzić w obszarze zapytania kryteria wyszukiwania dla propozycji płatności, która ma zostać zaksięgowana.

  • Należy zaznaczyć propozycję płatności.

  • Należy wybrać na standardowym pasku narzędzi akcję [Księguj płatności].

  • → Otwiera się okno dialogowe Utwórz księgowania.

  • W razie potrzeby należy zmienić ustawienia w tle.

  • W oknie dialogowym należy wybrać przycisk [Natychmiast] lub [W tle].

  • → Płatności zostają zaksięgowane.

Za pomocą akcji [Księguj płatności] dla wszystkich wybranych propozycji płatności tworzone są księgowania na kontach obrotu środkami pieniężnymi oraz następuje rozliczenie otwartych pozycji.

Jeżeli dla propozycji płatności utworzono środki płatnicze, otrzymują one status Zaksięgowano.

Drukuj propozycję płatności

Podczas tworzenia propozycji płatności automatycznie może zostać wydrukowana również lista propozycji. Za pomocą akcji [Drukuj propozycję płatności] drukowanie może zostać w dowolnym momencie powtórzone dla jednej lub wielu zaznaczonych propozycji.

Instrukcje

  • Należy otworzyć aplikację Lista: Płatności.

  • Należy odświeżyć widok i w razie potrzeby wprowadzić w obszarze zapytania kryteria wyszukiwania dla propozycji płatności, która ma zostać ponownie wydrukowana.

  • Należy zaznaczyć propozycję płatności.

  • Należy wybrać na standardowym pasku narzędzi akcję [Drukuj propozycję płatności].

  • → Otwiera się okno dialogowe Wydaj propozycję zapłaty.

  • W razie potrzeby należy zmienić ustawienia w tle oraz ustawienia drukowania.

  • W oknie dialogowym należy wybrać przycisk [Drukuj] lub [Pokaż].

  • → Lista propozycji płatności zostaje zaksięgowana.

W ramach obrotu płatniczego w grupie kapitałowej dla propozycji płatności może zostać dodatkowo wydrukowana lista propozycji posortowana według organizacji księgowania.

Drukuj awiza

Za pomocą akcji [Drukuj awiza] możliwe jest ponowne utworzenie już wygenerowanych awiz lub ich wcześniejsze wydrukowanie.

Instrukcje

  • Należy otworzyć aplikację Lista: Płatności.

  • Należy odświeżyć widok i w razie potrzeby wprowadzić w obszarze zapytania kryteria wyszukiwania dla propozycji płatności, dla której mają zostać wyprowadzone awiza.

  • Należy zaznaczyć propozycję płatności.

  • Należy wybrać na standardowym pasku narzędzi akcję [Drukuj awiza].

  • W razie potrzeby należy zmienić ustawienia w tle.

  • W oknie dialogowym należy wybrać przycisk [Drukuj] lub [Pokaż].

  • → Awiza zostają wydrukowane.

Jeżeli awiza nie zostały utworzone wcześniej albo propozycja po utworzeniu została ponownie edytowana, awiza są tworzone automatycznie podczas drukowanie.

Anuluj płatności

Za pomocą tej akcji możliwe jest anulowanie wszystkich księgowań utworzonych z zaksięgowanego przebiegu płatności. W wyniku anulowania księgowań wszystkie otwarte pozycje odpowiedniego przebiegu płatności ponownie są dostępne i mogą zostać uwzględnione w nowych propozycjach płatności. Dodatkowo wszystkie środki płatnicze utworzone w propozycji płatności otrzymują status Anulowano. Dla czeków dodatkowo tworzona jest lista anulowanych czeków.

Instrukcje

  • Należy otworzyć aplikację Lista: Płatności.

  • Należy odświeżyć widok i w razie potrzeby wprowadzić w obszarze zapytania kryteria wyszukiwania dla propozycji płatności, która ma zostać anulowana.

  • Należy zaznaczyć propozycję płatności.

  • Należy wybrać na standardowym pasku narzędzi akcję [Anuluj płatności].

  • → Otwiera się okno dialogowe. Należy uzupełnić następujące pola:

    • Okres księgowania – z okresów księgowania wybiera się dowolny okres (niezablokowany, ale już otwarty), który ma zostać użyty dla księgowań anulujących.

    • Tekst księgowania – wprowadza się tekst dla księgowań anulujących

    • Okres podatkowy – z okresów podatkowych wybiera się dowolny okres (niezablokowany, ale już otwarty), który ma zostać użyty dla księgowań anulujących

  • W razie potrzeby należy zmienić ustawienia w tle

  • W oknie dialogowym należy wybrać przycisk [Natychmiast] lub [W tle].

  • → Płatności zostają anulowane

Anuluj poszczególne obciążenia zwrotne/płatności

Za pomocą tej akcji otwierana jest aplikacja Pojedyncze usuwanie płatności. W aplikacji możliwe jest anulowanie pojedynczych płatności i poleceń zapłaty z jednego lub wielu zaksięgowanych przebiegów płatności. W wyniku wstecznego anulowania płatności lub poleceń zapłaty odpowiednie otwarte pozycje ponownie stają się aktywne. Szczegółowy opis tej aplikacji znajduje się w artykule Pojedyncze usuwanie płatności.

Utwórz raport Z4

Dla płatności i poleceń zapłaty, które przekraczają próg zgłoszeniowy dla płatności zagranicznych z aplikacji Kraje, należy utworzyć dane zgłoszeniowe Z4. Dane te muszą zostać przekazane bezpośrednio do Deutsche Bundesbank najpóźniej do 7. dnia kalendarzowego miesiąca następującego po miesiącu sprawozdawczym. Za pomocą akcji [Utwórz raport Z4] następuje wyprowadzenie danych dla zgłoszenia Z4.

Instrukcje

  • Należy otworzyć aplikację Lista: Płatności.

  • Należy odświeżyć widok i w razie potrzeby wprowadzić w obszarze zapytania kryteria wyszukiwania dla propozycji płatności, dla której mają zostać utworzone dane zgłoszeniowe Z4.

  • Należy zaznaczyć propozycję płatności.

  • Należy wybrać na standardowym pasku narzędzi akcję [Utwórz raport Z4].

  • → Otwiera się okno dialogowe Generuj raport Z4. Do informacyjnie wyświetlanych ustawień parametrów należy uzupełnić następujące pola:

    • Edytuj deklarację przed wydrukiem – pole określa, czy zgłoszenie Z4 jest tworzone jako plik w katalogu docelowym, czy przekazywane do aplikacji Zarządzaj raportami Z4 w celu edycji i wyprowadzenia.

      Wskazówka
      Jeśli pole jest aktywowane, wyprowadzenie zgłoszenia Z4 jest możliwe wyłącznie z aplikacji Zarządzaj raportami Z4.

    • Plik docelowy – wprowadza się ścieżkę dla danych zgłoszeniowych Z4. Jako ustawienie domyślne używana jest ścieżka określona w aplikacji Konfiguracja w funkcji Comarch Financials Enterprise, w polu [Drukuj folder danych bankowych] na zakładce Płatności funkcji Wartości domyślne.

    • Osoba kontaktowa – w tym polu wprowadza się pracownika jako osobę kontaktową dla danych zgłoszeniowych Z4

    • Zgłoszenie za miesiąc – w tym polu prowadza się miesiąc, za który mają zostać zgłoszone dane. Dopuszczalne jest wyłącznie wprowadzenie miesiąca poprzedzającego. Jeżeli płatności z poprzednich miesięcy zostały anulowane, zgłoszenia anulowania muszą zostać utworzone również dla tych miesięcy.

  • W razie potrzeby należy zmienić ustawienia w tle.

  • W oknie dialogowym należy wybrać przycisk [Natychmiast] lub [W tle].

  • → Dane zgłoszeniowe Z4 zostają utworzone.

W tym procesie zbierane są wszystkie zgłoszenia Z4 występujące w podanym miesiącu. W zależności od ustawienia pola Edytuj deklarację przed wydaniem zgłoszenia Z4 są zapisywane w pliku do przekazania do Deutsche Bundesbank lub udostępniane do edycji w aplikacji Zarządzaj zgłoszeniami Z4.

Przy wyprowadzaniu jako plik tworzony jest plik awzel_JJJJMM_XXXXXXXX_hhhhhh.xml. Struktura rekordu tego pliku odpowiada wytycznym Deutsche Bundesbank.

Nazwa pliku zgłoszenia jest nadawana automatycznie i składa się ze stałej awzel oraz trzech zmiennych opisanych poniżej:

  • JJJJMM – zmienna zastępowana jest rokiem i miesiącem zgłoszenia

  • XXXXXXXX – zmienna zastępowana jest numerem firmy LZB z kartoteki partnera.

  • hhhhhh – zmienna zastępowana jest godziną zgłoszenia

Jeżeli zgłoszenie Z4 jest udostępniane do edycji w aplikacji Zarządzaj raportami Z4, należy sprawdzić, czy dla kraju DE skonfigurowano następujące klucze usług. Klucze usług są wymagane do prawidłowej transformacji danych dla edycji.

Zestawienie kluczy usług
Klucz usługi – Oznaczenie – Typ – Obowiązek zgłoszeniowy Z4

  • 000 – Przejście na import towarów – Handel tranzytowy – Nieaktywne

  • 001 – Bezpośrednio przeprowadzone transakcje tranzytowe – Handel tranzytowy – Nieaktywne

  • 002 – Przerywane transakcje tranzytowe –Handel tranzytowy  – Nieaktywne

  • 003 – Handel tranzytowy – Handel tranzytowy – Aktywne

  • 250 – Nebenleistungen im Warenverkehr – Handel tranzytowy – Nieaktywne

Brakujące klucze usług należy utworzyć w aplikacji Kody usług. Może to zostać wykonane ręcznie lub przez import z użyciem aplikacji Import danych.

Filtr używany do importu musi zostać utworzony dla następującego obiektu biznesowego:
com.sem.ext.app.fin.financialaccounting.obj.ServiceCode

Wykonaj płatności

Za pomocą tej akcji możliwe jest utworzenie dokument płatności i jednoczesne zaksięgowanie płatności z propozycji płatności. Akcja jest dostępna wyłącznie, jeśli edycja wybranej propozycji płatności została zakończona akcją [Zakończ propozycję] w aplikacji Wyświetlanie/Edycja propozycji płatności.

Jeżeli wraz z propozycją płatności utworzono środki płatnicze, wykonywane są te same operacje, co przy akcjach [Utwórz dokument płatności] oraz [Księguj płatności].

Instrukcje

  • Należy otworzyć aplikację Lista: Płatności.

  • Należy odświeżyć widok i w razie potrzeby wprowadzić w obszarze zapytania kryteria wyszukiwania dla propozycji płatności, dla której mają zostać wykonane płatności.

  • Należy zaznaczyć propozycję płatności.

  • Należy wybrać na standardowym pasku narzędzi akcję [Wykonaj płatności].

  • → W wyświetlonym oknie dialogowym płatności wykonuje się przyciskiem [Drukuj] lub [Wyświetl]. Oprócz informacyjnie wyświetlanych ustawień uwzględniane są następujące parametry:

    • Data czeku – wprowadza się datę, która ma zostać nadrukowana na czekach

    • Data wykonania dokumentu płatności – wprowadza się datę przetwarzania (wczytania) dokumentu płatności

Usuń propozycję płatności

Możliwe jest usunięcie propozycji płatności, która nie została jeszcze zaksięgowana. W wyniku usunięcia wszystkie zawarte w niej otwarte pozycje zostają ponownie zwolnione i są dostępne do ujęcia w nowej lub istniejącej propozycji płatności.

Dodatkowo środki płatnicze otrzymują status Usunięto, jeśli wcześniej, po wykonaniu akcji [Utwórz dokument płatności], miały status Utworzono.

Instrukcje

  • Należy otworzyć aplikację Lista: Płatności.

  • Należy odświeżyć widok i w razie potrzeby wprowadzić w obszarze zapytania kryteria wyszukiwania dla propozycji płatności, która ma zostać usunięta.

  • Należy zaznaczyć propozycję płatności.

  • Na standardowym pasku narzędzi należy wybrać przycisk usuwania.

  • → Otwiera się okno dialogowe Usuń.

  • W oknie dialogowym należy wybrać przycisk [Tak], jeśli usunięcie ma zostać wykonane.

Konfiguracja

Aplikacja Lista: Płatności nie wymaga dodatkowych ustawień w aplikacji Konfiguracja.

Jednostki biznesowe 

Jednostka biznesowa Propozycja płatności com.sem.ext.app.fin.financialaccounting.payment.obj.PaymentProposal wykorzystywana jest przez aplikację Lista: Płatności między innymi w celu:

  • Przyporządkowywania uprawnień

  • Definiowania działań

  • Importu i eksportu danych

Jednostka ta należy do grupy jednostek biznesowych Płatność, dane dokumentu, księgowość finansowa — com.sem.ext.app.fin.financialaccounting.payment.OrderData.

Propozycja płatności

com.sem.ext.app.fin.financialaccounting.payment.obj.PaymentProposal

Jednostka biznesowa należy do następującej grupy jednostek biznesowych:

Płatność, dane dokumentu, księgowość finansowa

com.sem.ext.app.fin.financialaccounting.payment.OrderData

Uprawnienia

Uprawnienia mogą zostać przypisane za pomocą ról uprawnień, jak również poprzez przyporządkowanie organizacji. Szczegółówe informacje można znaleźć w artykule Uprawnienia.

Specjalne prawa dostępu

Dla aplikacji Lista: Płatności nie są wymagane żadne specjalne prawa dostępu.

Przyporządkowania organizacji

Jeśli w aplikacji Konfiguracja, dla funkcji Podstawowe, aktywowano parametr Uprawnienia do treści, aplikacja Lista: Płatności będzie dostępna dla użytkownika wyłącznie w przypadku, gdy w danych podstawowych partnera przyporządkowano organizację powiązaną z co najmniej jedną z następujących struktur organizacyjnych:
Rachunkowość

Funkcje specjalne

Dla aplikacji Lista: Płatności nie są dostępne funkcje specjalne. 

Uprawnienia dla partnerów biznesowych

Aplikacja Lista: Płatności nie jest udostępniana partnerom biznesowym. 

 

 

 

 

Czy ten artykuł był pomocny?