Lista: Pozycje rejestracji czasu

Poniższa dokumentacja dotyczy aplikacji Lista: Pozycje rejestracji czasu. Aplikacja ta służy przede wszystkim do wyszukiwania zarejestrowanych czasów. Za pomocą tej aplikacji można uzyskać przegląd wszystkich istniejących pozycji rejestracji czasu. Ponadto można zwolnić czasy, zmienić wybrane dane pozycji rejestracji czasu i rozliczyć czasy z klientami.

Opis aplikacji

Aplikacja Lista: Pozycje rejestracji czasu umożliwia przegląd zarejestrowanych czasów. Można również zwalniać i rozliczać czasy. W tym celu aplikacja posiada nagłówek i obszar roboczy.

Nagłówek

Pola zapytań przechowywane są w nagłówku aplikacji. Z reguły najważniejsze pola zapytań są już dostępne, jednak liczba pól zapytań i ich rozmieszczenie mogą się różnić. Nagłówek jest taki sam dla wszystkich widoków obszaru roboczego. Można określić, które pola zapytań będą wyświetlane. Pola zapytań można również przechowywać w sekcjach Daty i Kwoty.

Poniżej wymieniono wszystkie główne pola zapytań:

  • Pracownik – w tym polu jako funkcję wyszukiwania należy wprowadzić identyfikator partnera pracownika, dla którego został zarejestrowany czas.
  • Data – w tym polu należy wprowadzić datę, dla której został zarejestrowany czas.
  • Rodzaj projektu – w tym polu należy wprowadzić rodzaj projektu, do którego odnosi się pozycja rejestracji czasu.
  • Projekt – w tym polu należy wprowadzić identyfikator projektu, do którego odnosi się pozycja rejestracji czasu.
  • Etap projektu – w tym polu należy wprowadzić etap projektu, do którego odnosi się pozycja rejestracji czasu.
  • Status – w tym polu należy wskazać status pozycji rejestracji czasu.
  • Rodzaj świadczenia – w tym polu należy wprowadzić rodzaj świadczenia dla pozycji rejestracji czasu.
  • Rodzaj rozliczenia – w tym polu należy wprowadzić rodzaj rozliczenia dla pozycji rejestracji czasu.
  • Partner – w tym polu należy wprowadzić identyfikator partnera, do którego odnosi się pozycja rejestracji czasu.
  • Dział – w tym polu należy wprowadzić identyfikator partnera odpowiedzialnego działu projektu, do którego odnosi się pozycja rejestracji czasu.
  • Zwalniający – w tym polu należy wprowadzić identyfikator partnera, który zwolnił pozycję rejestracji czasu.
  • Pozycja zlecenia z odniesieniem – w tym polu należy wprowadzić pozycję zlecenia produkcyjnego, do której odnosi się pozycja rejestracji czasu.
  • Kierownik projektu – w tym polu należy wprowadzić identyfikator kierownika projektu, którego dotyczy pozycja rejestracji czasu.
  • Przełożony – w tym polu należy wprowadzić kierownika liniowego pracownika, dla którego zarejestrowano czas, jako cechę wyszukiwania. Kierownik liniowy jest wprowadzany jako odpowiedzialny pracownik w głównych danych partnera.
  • Osoba odpowiedzialna – w tym polu należy wprowadzić identyfikator partnera pracownika odpowiedzialnego za projekt u partnera.

Obszar roboczy

W obszarze roboczym dostępna jest tabela, w której wyświetlane są żądane pozycje rejestracji czasu. Użytkownik może samodzielnie określić, które informacje będą wyświetlane dla pozycji rejestracji czasu. Można utworzyć kilka widoków, aby móc wyświetlać pozycję na różne sposoby z różnymi informacjami.

Wszystkie główne kolumny tabeli dla widoku standardowego zostały opisane poniżej:

  • Typ odniesienia – w tej kolumnie wyświetlany jest rodzaj dokumentu, do którego odnosi się pozycja rejestracji czasu, wraz z ikoną.
  • Pracownik – w tej kolumnie wyświetlany jest numer partnera pracownika, dla którego zarejestrowano czas.
  • Nazwisko pracownika – w tej kolumnie wyświetlane jest imię i nazwisko pracownika, dla którego zarejestrowano czas.
  • Data – w tej kolumnie wyświetlana jest data zarejestrowania czasu.
  • Od – ta kolumna pokazuje czas rozpoczęcia zarejestrowanej aktywności. W przypadku wpisów wykorzystujących typ aktywności z jednostką miary wyświetlana jest wartość 00:00.
  • Do – ta kolumna pokazuje czas, do którego trwa zarejestrowana aktywność. W przypadku wpisów wykorzystujących typ aktywności z jednostką miary wyświetlana jest wartość 00:00.
  • Przerwa – w tej kolumnie wyświetlany jest czas trwania przerwy. Wartość 0 jest wyświetlana dla wpisów, które używają typu aktywności z jednostką miary.
  • Ilość – jeśli typ aktywności wpisu wykorzystuje jednostkę czasu, w tej kolumnie wyświetlany jest czas trwania zarejestrowanego czasu pomniejszony o czas trwania przerwy. Jeśli typ aktywności wpisu wykorzystuje jednostkę miary, zarejestrowana ilość jest wyświetlana w tej kolumnie.
  • Partner – w tej kolumnie wyświetlany jest numer partnera, do którego odnosi się wpis. Jeśli zarejestrowany czas odnosi się do etapu projektu, klient określony w projekcie jest wyświetlany w tej kolumnie.
  • Nazwa partnera – w tej kolumnie wyświetlana jest nazwa partnera, do którego odnosi się wpis. Jeśli zarejestrowany czas odnosi się do etapu projektu, klient określony w projekcie jest wyświetlany w tej kolumnie.
  • Zwalniający – w tej kolumnie wyświetlany jest numer partnera, który zwolnił element rejestracji czasu.
  • Nazwa zwalniającego – w tej kolumnie wyświetlana jest nazwa partnera, który zwolnił pozycję rejestracji czasu.
  • Status – w tej kolumnie wyświetlany jest stan elementu rejestracji czasu.
  • Rodzaj świadczenia – ta kolumna zawiera identyfikator rodzaju świadczenia, w ramach którego zarejestrowano czas.
  • Oznaczenie rodzaju świadczenia – w tej kolumnie wyświetlany jest opis rodzaju świadczenia, w ramach którego zarejestrowano czas.
  • Rodzaj rozliczenia – ta kolumna zawiera identyfikator rodzaju rozliczenia używanego do rejestrowania czasu.
  • Oznaczenie rodzaju rozliczenia – ta kolumna zawiera oznaczenie rodzaju rozliczenia używanego do rejestrowania czasu.
  • Referencja – w tej kolumnie wyświetlany jest etap projektu lub element zlecenia produkcyjnego, do którego odnosi się element rejestracji czasu
  • Dział – ta kolumna zawiera numer partnera działu odpowiedzialnego za projekt.
  • Nazwa działu – w tej kolumnie wyświetlana jest nazwa działu odpowiedzialnego za projekt.
Przycisk Opis

Po aktywowaniu przycisku [Opis] wyświetlana jest również następująca kolumna:

  • Opis – w tej kolumnie wyświetlany jest opis pozycji rejestracji czasu wprowadzony w aplikacji Rejestracja czasu.
Przycisk Zamówienie sprzedaży

Po aktywowaniu przycisku [Zamówienie sprzedaży] wyświetlane są również następujące kolumny, które zawierają dane już utworzonych zamówień sprzedaży:

  • Rodzaj zamówienia sprzedaży – ta kolumna wskazuje rodzaj utworzonego zamówienia sprzedaży.
  • Numer zamówienia sprzedaży – w tej kolumnie wyświetlany jest numer wygenerowanego zamówienia sprzedaży.
  • Numer pozycji zamówienia sprzedaży – w tej kolumnie wyświetlany jest numer pozycji wygenerowanego zamówienia sprzedaży, która zawiera naliczony czas.
  • Status zlecenia – status zamówienia sprzedaży jest wyświetlany w tej kolumnie.

Działania związane z aplikacją

W aplikacji Lista: Pozycje rejestracji czasu dostępne są następujące akcje związane z aplikacją:

  • Zatwierdź czas
  • Anuluj zatwierdzenie
  • Utwórz zamówienia sprzedaży
  • Zmień rodzaj rozliczenia
  • Zmień rodzaj usługi
  • Zmień centrum kosztowe
  • Zmień etap projektu
  • Zmień opis
  • Przejmij partnera z projektu
Akcja Zatwierdź czas

Ta akcja umożliwia zatwierdzenie wybranych elementów rejestracji czasu.

Akcja Anuluj zatwierdzenie

Ta akcja anuluje zatwierdzenie wybranych pozycji rejestracji czasu. Status pozycji zostanie zmieniony na Nie zatwierdzono czasu.

Akcja Utwórz zamówienia sprzedaży

Za pomocą tej akcji można utworzyć zamówienie sprzedaży dla wybranych pozycji i wystawić klientom rachunek za zarejestrowany czas. Warunkiem wstępnym jest, aby pozycja rejestracji czasu miała odniesienie do projektu lub etapu projektu albo do partnera.

Artykuły pozycji zamówienia są określane przy użyciu przyporządkowań artykułów. Ceny są określane przy użyciu cennika sprzedaży zdefiniowanego dla klienta zamówienia sprzedaży. Klient projektu jest przyjmowany jako strona zamawiająca.

Jeśli w wybranym elemencie rejestracji czasu znajdują się odniesienia do projektów lub etapów projektu, zamówienie sprzedaży jest generowane dla każdej kombinacji klienta i odbiorcy faktury określonych w projektach lub etapach projektu.

Jeśli pole wyboru Suma nie jest aktywne dla rodzaju świadczenia, dla każdej wybranej pozycji rejestracji czasu tworzona jest oddzielna pozycja zamówienia sprzedaży. Jeśli pole wyboru Suma jest aktywne dla rodzaju świadczenia, tworzona jest pojedyncza pozycja zamówienia sprzedaży dla wszystkich wybranych pozycji rejestracji czasu.

Nie można zmieniać pozycji rejestracji czasu, dla których utworzono już zamówienia sprzedaży.

Po wykonaniu akcji otwierane jest okno dialogowe, w którym dostępne są następujące pola:

  • Rodzaj – w tym polu należy wprowadzić rodzaj zamówienia sprzedaży.
  • Rozliczenie – w tym polu należy wybrać obiekt, z którym zamówienie sprzedaży powinno zostać powiązane. Wartość domyślna znajduje się w polu Rozliczenie do utworzenia zamówienia sprzedaży w aplikacji Konfiguracja, funkcji Rejestracja czasu. Dostępne możliwości to:
    • Partner
    • Projekt
    • Etap projektu
  • Etap projektu – w tych polach należy wprowadzić etap projektu, do którego powinno zostać przyporządkowane zamówienie sprzedaży. Alternatywnie, pozycja rejestracji czasu jest już powiązana z projektem lub etapem projektu.
  • Przenieś dodatkowe informacje jako tekst pozycji – za pomocą tej funkcji można określić, czy dodatkowe informacje z pozycji rejestracji czasu są przenoszone do pozycji zamówienia sprzedaży. Informacje są przesyłane jako teksty pozycji. Pierwsze trzy informacje są przenoszone do jednego tekstu pozycji, a opis do innego. W przypadku utworzenia jednej pozycji zamówienia sprzedaży dla kilku pozycji rejestracji czasu, nie są generowane żadne teksty pozycji. Dzieje się tak, jeśli pole wyboru Suma jest aktywne dla rodzaju świadczenia, określonego dla pozycji rejestracji czasu. Do przenoszonych informacji należą:
    • Identyfikator referencyjnego projektu lub etapu projektu, jeśli odniesienie do niego zostało zarejestrowane
    • Imię i nazwisko pracownika, dla którego rejestracja czasu została wprowadzona
    • Data wprowadzenia rejestracji czasu pracy
    • Opis pozycji rejestracji czasu pracy
  • Potwierdź ostrzeżenia – tej funkcji należy użyć, aby określić, czy ostrzeżenia pojawiające się podczas tworzenia zamówień sprzedaży powinny być potwierdzane automatycznie. Jeśli nie zostaną potwierdzone automatycznie, tworzenie zamówień sprzedaży zostanie anulowane.
Akcja Zmień rodzaj rozliczenia

Ta akcja służy do zmiany rodzaju rozliczenia wybranych elementów rejestracji czasu.

Po wykonaniu akcji wyświetlane jest okno dialogowe, w którym dostępne jest następujące pole:

  • Rodzaj rozliczenia – w tym polu należy wprowadzić istniejący rodzaj rozliczenia, który ma zostać przypisany do elementu rejestracji czasu.
Akcja Zmień rodzaj usługi

Ta akcja służy do zmiany rodzaju usługi wybranych elementów rejestracji czasu.

Po wykonaniu akcji wyświetlane jest okno dialogowe, w którym dostępne jest następujące pole:

  • Rodzaj świadczenia – w tym polu należy wprowadzić istniejący rodzaj świadczenia, który ma zostać przypisany do elementu rejestracji czasu.
Akcja Zmień etap projektu

Ta akcja służy do zmiany etapu projektu, do którego odnosi się element rejestracji czasu. Etap projektu musi mieć status Zwolniony.

Po wykonaniu akcji wyświetlane jest okno dialogowe, w którym dostępne jest następujące pole:

  • Etap projektu z odniesieniem – w tym polu należy wskazać zwolniony etap projektu.
Uwaga
Jeśli pozycja rejestracji czasu ma odnosić się do całego projektu, należy pozostawić trzecią część pola pustą. Projekt musi mieć również status Zwolniony.
Akcja Przejmij  partnera z projektu

Ten element kontrolny zawiera metadane i nie wolno go usuwać. Za pomocą tej akcji można przenieść zmiany danych klienta projektów do powiązanych pozycji rejestracji czasu. W wybranych elementach rejestracji czasu wartość w polu Partner zostanie zastąpiona aktualnie zapisaną wartością pola Klient z projektu lub etapu projektu. Czynność ta jest wykonywana tylko dla pozycji rejestracji czasu, które mają odniesienie do projektu lub etapu projektu, nie są zwolnione i dla których partner został już określony.

Konfiguracja

W przypadku aplikacji Lista: Pozycje rejestracji czasu i Lista: Pozycje rejestracji czasu projektu istotne jest następujące ustawienie w funkcji Projekty w aplikacji Konfiguracja.

  • Rejestracja czasu – jeśli ta podfunkcja jest aktywna, można zdefiniować wartość domyślną dla parametru Rozliczenie do utworzenia zamówień sprzedaży, który jest używany w procesie generowania zamówień sprzedaży z ewidencji czasu pracy.

Jednostki biznesowe

Następująca jednostka biznesowa jest istotna dla aplikacji Lista: Pozycje rejestracji czasu, wykorzystywanej przykładowo do:

  • Nadawania uprawnień
  • Konfigurowania definicji aktywności
  • Importowania i eksportowania danych

Rejestracja czasu:

com.sem.ext.app.timerec.obj.TimeAccounting

Uprawnienia

Uprawnienia można przypisywać zarówno przy użyciu ról uprawnień, jak i poprzez przypisanie organizacji. Koncepcję uprawnień można znaleźć w dokumentacji technicznej Autoryzacje.

Umiejętności specjalne

Aplikacja Lista: Pozycje rejestracji czasu nie ma specjalnych umiejętności.

Przypisania organizacyjne

Jeśli funkcja Uprawnienia do treści jest aktywna w aplikacji Konfiguracja, osoba może korzystać z aplikacji Lista: Pozycje rejestracji czasu tylko wtedy, gdy w danych podstawowych partnera przypisano jej organizację, która należy do co najmniej jednej z następujących struktur organizacyjnych:

  • Logistyka magazynowa
  • Rachunkowość
  • Sprzedaż

Funkcje specjalne

Aplikacja Lista: Pozycje rejestracji czasu nie posiada funkcji specjalnych.

Uprawnienia dla partnerów biznesowych

Aplikacja Lista: Pozycje rejestracji czasu nie jest udostępniana partnerom biznesowym.

Czy ten artykuł był pomocny?