Lista: Przebieg jednostek ładunkowych

Aplikacja Lista: Przebieg jednostek ładunkowych została opisana poniżej. Aplikacja ta służy przede wszystkim do wyszukiwania przebiegu jednostek ładunkowych przy użyciu ich podstawowych informacji, takich jak numer danej jednostki ładunkowej, zarejestrowana zmiana i czas zmiany. Za pomocą tej aplikacji użytkownik może przeglądać zmiany wprowadzone w jednostce ładunkowej.

To, czy przebieg jednostki ładunkowej jest rejestrowany, jest definiowane w danych podstawowych artykułu powiązanego środka załadunku: w aplikacji Artykuły, widok Podstawowe, pole wyboru Zapisz przebieg jest dostępne w sekcji Jednostki ładunkowe.

Definicje terminów

  • Jednostki ładunkowe — jest to kombinacja artykułów w lub na odpowiednim miejscu składowania w celu ich przechowywania lub wysyłki. Jednostka ładunkowa może również obejmować inne jednostki ładunkowe.

Opis aplikacji

Użytkownik może użyć aplikacji Lista: Przebieg jednostki ładunkowej, aby uzyskać przegląd wszystkich lub wybranych historii jednostek ładunkowych.

Wskazówka
To, czy przebieg jednostki ładującej jest rejestrowany, jest zdefiniowane w danych podstawowych artykułu powiązanego środka załadunku.

Aplikacja składa się z nagłówka i obszaru roboczego.

Nagłówek

W nagłówku znajdują się pola wyszukiwania. Najważniejsze pola wyszukiwania są dostępne od początku pracy z aplikacją, jednak liczba pól i ich rozmieszczenie mogą się różnić.

Nagłówek jest zapisywany dla każdego widoku. Użytkownik może określić, które pola wyszukiwania będą wyświetlane. W tym celu, użytkownik wybiera żądane pola wyszukiwania z listy pól. Opis pól wyszukiwania można zazwyczaj znaleźć w pomocy bezpośredniej.

Poniżej wymieniono wszystkie niezbędne pola wyszukiwania. Jeśli użytkownik wprowadził dodatkowe pola, ich opis można znaleźć w dokumentacji pomocy dla odpowiedniej aplikacji:

  • Jednostka ładunkowa — w razie potrzeby, w tym polu użytkownik wybiera jednostki ładunkowe, których szuka, używając jednej lub więcej liczb.
  • Data — w razie potrzeby, użytkownik wprowadza czas lub okres, w którym zarejestrowano wyszukiwane przebiegi jednostek ładunkowych
  • Zarejestrowana zmiana — w tym polu można ograniczyć wyszukiwanie do przebiegów jednostek ładunkowych, dla których zarejestrowano określone zmiany
  • Partner — w tym polu należy wybrać partnera (partnerów), którzy zostali zarejestrowani w przebiegu jednostki ładunkowej jako cecha wyszukiwania, jeśli jest to wymagane. Przykładowo, w przypadku dostarczonych jednostek ładunkowych jest to odbiorca dostawy.
  • Typ dokumentu — w tym polu należy wybrać typ(y) dokumentów, które zostały zarejestrowane w przebiegu jednostki ładunkowej jako cecha wyszukiwania, jeśli jest to wymagane
  • Magazyn — w tym polu należy wybrać magazyn(y), które zostały zarejestrowane w przebiegu jednostki ładunkowej jako cecha wyszukiwania, jeśli jest to wymagane
  • Artykuł — w razie potrzeby, użytkownik wprowadza jeden lub więcej artykułów jako cechę wyszukiwania dla pola Artykuł w przebiegu jednostki ładunkowej
  • Specyfikacja — w razie potrzeby, użytkownik wprowadza jedną lub więcej specyfikację jako cechę wyszukiwania w polu Specyfikacja w przebiegu jednostki ładunkowej
  • Numer jednostki wysyłkowej (NJW) — w tym polu należy wybrać jeden lub więcej numerów jednostek wysyłkowych (NJW), które zostały zarejestrowane w przebiegu jednostek ładunkowych, jeśli jest to wymagane
Sekcja Informacje o przyjęciu towaru

Sekcja Informacje o przyjęciu towaru zawiera dalsze pola wyszukiwania, które zostały wyjaśnione poniżej:

  • Rodzaj przyjęcia towaru — w tym polu użytkownik wybiera jeden lub więcej rodzajów przyjęcia towaru jako cechy wyszukiwania dla przyjęć towaru
  • Numer przyjęcia towaru — użytkownik może użyć tego pola, aby ograniczyć przyjęcia towaru, których szuka, używając jednego lub więcej numerów, jeśli jest to wymagane
  • Data przyjęcia towaru — w razie potrzeby, użytkownik wprowadza czas lub okres, w którym zarejestrowano przyjęty towar
  • Partner dostawy — w tym polu jednostki ładunkowe można zawęzić według partnera dostawy
  • Status — w tym polu użytkownik wybiera status(y) przyjęcia towaru, których szuka, jeśli jest to wymagane. Jako cechę wyszukiwania można wybrać jeden, kilka lub wszystkie z poniższych statusów:
    • Ogólny status
      • Zwolnione
      • Zrealizowane
      • Anulowane
      • Nieprawidłowe
    • Status przyjęcia na magazyn
      • Nieprzyjęte
      • Częściowo przyjęte na magazyn
      • Przyjęte w całości
    • Status fakturowania
      • Niezafakturowane
      • Częściowo zafakturowane
      • Zafakturowane w całości
Sekcja Informacje o zleceniu dostawy

Sekcja Informacje o zleceniu dostawy zawiera dalsze pola wyszukiwania, które zostały wyjaśnione w poniższej tabeli:

  • Rodzaj zlecenia dostawy — użytkownik wprowadza rodzaje zlecenia dostawy, które chce wybrać jako cechy wyszukiwania
  • Numer zlecenia dostawy — użytkownik wprowadza numery zlecenia dostawy, które chce wybrać jako cechy wyszukiwania
  • Data dokumentu — w tym polu może być zawężona data dokumentu zleceń dostawy
  • Status — w razie potrzeby, użytkownik wprowadza tutaj status wyszukiwanych zleceń dostawy. Podczas wykonywania nowego zapytania, wymienione statusy należą do wartości domyślnych, które zostały już wybrane przez system. Jeśli użytkownik nie zmieni ustawienia w tym polu, wartości domyślne zostaną automatycznie użyte jako cechy wyszukiwania. Status funkcji wyszukiwania można zmienić w dowolnym momencie za pomocą menu wyboru.
    • Status dostawy
      • Anulowane
      • Niedostarczone
      • Dostarczone
      • Częściowo zafakturowane
      • Zafakturowane
      • Reorganizacja rozpoczęta
    • Status blokady
      • Zablokowane do fakturowania
      • Częściowo zablokowane do fakturowania
      • Udostępnione do fakturowania
    • Status opakowania
      • Brak opakowania
      • Częściowo zapakowane
      • W całości zapakowany
    • Status kompletacji
      • Brak kompletacji w opracowaniu
      • Kompletacja w opracowaniu
      • Kompletacja zakończona
    • Status wysyłki
      • Załadowane
      • Wysłane
      • Niezaładowane i niewysłane

Obszar roboczy

W obszarze roboczym dostępna jest tabela, w której wyświetlane są dane przebiegi jednostek ładunkowych. Użytkownik może samodzielnie określić, które informacje będą wyświetlane dla przebiegu jednostki ładunkowej. Może on utworzyć kilka widoków, aby móc przeglądać przebieg jednostki ładunkowej na różne sposoby z różnymi informacjami.

Widok standardowy

Poniżej opisano wszystkie główne kolumny tabeli w tym widoku. Jeśli dodano dodatkowe kolumny, ich opis można znaleźć w dokumencie pomocy odpowiedniej aplikacji:

  • Jednostka ładunkowa — numer jednostki ładunkowej służy do identyfikacji przebiegu jednostki ładunkowej
  • Data — ta kolumna pokazuje czas, w którym jednostka ładunkowa została zarejestrowana
  • Zarejestrowana zmiana — wyświetlana jest zarejestrowana zmiana zgodnie z przebiegiem jednostki ładunkowej
  • Partner — jeśli partner został zarejestrowany, wówczas zostanie to wyświetlone. Partner jest rejestrowany tylko w przypadku niektórych zmian, np. jeśli dostarczana jest jednostka ładunkowa, to odbiorca dostawy jest rejestrowany jako partner.
  • Nazwa partnera — jeśli partner został zarejestrowany, to wyświetlana jest jego nazwa
  • Typ dokumentu — jeśli typ dokumentu został zarejestrowany, wówczas zostanie to wyświetlone. Typ dokumentu jest rejestrowany tylko w przypadku niektórych zmian, np. jeśli dostarczana jest jednostka ładunkowa, to rejestrowany jest typ dokumentu zlecenie dostawy.
  • Artykuł — wyświetlany jest zarejestrowany artykuł zgodnie z przebiegiem jednostki ładunkowej. Artykuł został zarejestrowana tylko wtedy, gdy jednostka ładunkowa była pusta.
  • Oznaczenie artykułu — jeśli artykuł został zarejestrowany, to wyświetlana jest jego nazwa
  • Specyfikacja — wyświetlana jest zarejestrowana specyfikacja zgodnie z przebiegiem jednostki ładunkowej. Specyfikacja została zarejestrowana tylko wtedy, gdy jednostka ładunkowa była artykułem i była jednorodna pod względem specyfikacji.
  • Oznaczenie (specyfikacja) — jeśli specyfikacja została zarejestrowana, to wyświetlana jest jej nazwa
  • Ilość — wyświetlana jest zarejestrowana ilość zgodnie z przebiegiem jednostki ładunkowej. Ilość została zarejestrowana tylko wtedy, gdy jednostka ładunkowa była pusta.
  • Licznik przebiegów — wyświetlany jest zarejestrowany licznik przebiegu zgodnie z przebiegiem jednostki ładunkowej
  • Data kontroli technicznej — wyświetlana jest zarejestrowana data kontroli technicznej zgodnie z przebiegiem jednostki ładunkowej
  • Oczekiwana data zwrotu — wyświetlana jest zarejestrowana oczekiwana data dostawy zwrotnej zgodnie z przebiegiem jednostki ładunkowej
  • Status — wyświetlany jest status jednostki ładunkowej w momencie rejestrowania. Wyświetlany tooltip statusu jest rozszerzony o status blokady, jeśli jednostka ładunkowa została zablokowana.
Uwaga
Ze względu na to, ze transakcje magazynowe są przetwarzane tylko z opóźnieniem czasowym, mogą występować rozbieżności między zarejestrowanym statusem (np. Przyjęcie towaru) a statusem jednostki ładunkowej na końcu procesu (np. Przyjęte na magazyn).
  • Przyczyna blokady — jeśli przyczyna blokady została zarejestrowana, to zostanie ona wyświetlona
  • Opis przyczyny blokady — jeśli przyczyna blokady została zarejestrowana, to wyświetlana jest jej nazwa
  • Wersja — wyświetlana jest wersja jednostki ładunkowej, która została zarejestrowana
  • Magazyn — jeśli magazyn został zarejestrowany, to zostanie on wyświetlony
  • Nazwa magazynu — jeśli magazyn został zarejestrowany, to wyświetlana jest jego nazwa
  • Numer jednostki wysyłkowej (NJW) — jeśli numery jednostek wysyłkowych (NJW) są używane i zostały zarejestrowane, to są one wyświetlane
Przycisk [Informacje o przyjęciu towaru]

Po kliknięciu przycisku [Informacje o przyjęciu towaru] na liście pojawią się wiersze z polami opisanymi poniżej:

  • Rodzaj przyjęcia towaru — rodzaj przyjęcia towaru wraz z numerem przyjęcia towaru służy do identyfikacji przyjęcia towaru
  • Numer przyjęcia towaru — numer przyjęcia towaru wraz z rodzajem przyjęcia towaru służy do identyfikacji przyjęcia towaru
  • Rodzaj korekty — w tej kolumnie wyświetlany jest symbol rodzaju korekty. Znaczenie symbolu rodzaju korekty jest wyjaśnione w tooltipie.
  • Data przyjęcia towaru — wyświetlana jest data przyjęcia towaru
  • Status — wyświetlany jest status przyjęcia towaru
Przycisk [Informacje o zleceniu dostawy

Po kliknięciu przycisku [Informacje o zleceniu dostawy] na liście pojawią się wiersze z polami wyjaśnionymi poniżej:

  • Rodzaj zlecenia dostawy — rodzaj zlecenia dostawy wraz z numerem zlecenia dostawy służy do identyfikacji zlecenia dostawy
  • Numer zlecenia dostawy — numer zlecenia dostawy jest używany wraz z rodzajem zlecenia dostawy w celu identyfikacji zlecenia dostawy
  • Data dokumentu — w tej kolumnie wyświetlana jest data dokumentu zlecenia dostawy
  • Status — wyświetlany jest status zlecenia dostawy

Konfiguracja

Dla aplikacji Lista: Przebieg jednostek ładunkowych należy zdefiniować specjalne ustawienia w aplikacji Konfiguracja, takie jak poniższe.

Funkcja Jednostki ładunkowe

Poniższe ustawienia w funkcji Jednostki ładunkowe w aplikacji Konfiguracja dotyczą aplikacji Lista: Przebieg jednostek ładunkowych.

  • Jednostki ładunkowe — jednostki ładunkowe mogą być używane, a aplikację Lista: Przebieg jednostek ładunkowych jest dostępna tylko wtedy, gdy owa funkcja została aktywowana dla organizacji głównej

Jednostki biznesowe

Poniższa jednostka biznesowa jest istotna dla aplikacji Lista: Przebieg jednostek ładunkowych, która jest używana do np.:

  • Przyporządkowywania uprawnień
  • Definiowania działań
  • Importu lub eksportu danych.

Przebieg jednostek ładunkowych

com.cisag.app.shipping.obj.UnitLoadHistory

Jednostka biznesowa należy do następującej grupy jednostek biznesowych:

com.cisag.app.inventory.OrderData

Uprawnienia

Uprawnienia mogą zostać przyporządkowane za pomocą ról uprawnień jak również poprzez przyporządkowanie organizacji. Szczegółowe informacje można znaleźć w artykule Uprawnienia.

Uprawnienia specjalne

Aplikacja Lista: Przebieg jednostek ładunkowych nie posiada żadnych uprawnień specjalnych.

Przyporządkowania organizacyjne

Struktury organizacyjne służą do kontrolowania, które dane mogą być przeglądane lub edytowane. W tym celu w aplikacji Konfiguracja należy aktywować funkcję Uprawnienia do treści.

Aby umożliwić użytkownikowi korzystanie z aplikacji Lista: Przebieg jednostek ładunkowych, użytkownik ten musi być przyporządkowany do organizacji, która jest połączona z następującą strukturą organizacyjną:

  • Logistyka magazynowa

Funkcje specjalne

Aplikacja Lista: Przebieg jednostek ładunkowych nie posiada żadnych funkcji specjalnych.

Uprawnienia dla partnerów biznesowych

Aplikacja Lista: Przebieg jednostek ładunkowych nie jest dostępna dla partnerów biznesowych.

Czy ten artykuł był pomocny?