Aplikacja Lista: Przesunięcia środków trwałych zapewnia kompleksowy, aktualny przegląd istniejących przesunięć dotyczących środków trwałych. Dostępne są takie informacje, jak bieżąca wartość księgowa, kwoty odpisów czy umorzeń. Aplikacja zapewnia możliwość wykorzystania różnych widoków z różnymi kolumnami i polami wyboru, które mogą być indywidualnie kompilowane oraz przypisywane do użytkowników i organizacji. Ta duża zmienność pozwala na elastyczne dostosowanie do indywidualnych wymagań w zakresie oceny i wyświetlania dla każdego użytkownika.
Aplikację Lista: Przesunięcia środków trwałych można również wywołać bez autoryzacji dla wewnętrznej kolekcji narzędzi.
Opis aplikacji
Aplikacja Lista: Przesunięcia środków trwałych umożliwia wybór i wyświetlanie przesunięć księgowania środków trwałych zgodnie z indywidualnymi wymaganiami. Aplikacja jest konfigurowalną aplikacją typu lista, której widoki można tworzyć, modyfikować i organizować w trybie projektowania. Oferowane są w nich dane przesunięć. Można jednak również tworzyć własne widoki, które można uporządkować pod względem formy i składu, przypisywać uprawnienia i przypisywać je do organizacji.
Pola wyboru i kolumny różnią się w poszczególnych widokach. Ze względu na tak szeroki zakres opcji, niniejsza dokumentacja nie zawiera wyczerpującego opisu wszystkich wyświetlanych lub możliwych do wyświetlenia pól na korzyść domyślnego widoku Domyślnego.
Żądane pola wyboru (atrybuty) są wybierane za pomocą przycisku [Wybierz i organizuj widok] oraz akcji następczej [Tryb projektowania] w zakładce Struktura, która jest otwierana i przenoszona do obszaru wyboru metodą przeciągnij i upuść, gdzie są następnie dostępne.
W trybie projektowania można użyć ikony [Ustaw właściwości zapytań i wyników] i akcji następczej [Wybierz kolumny]. W oknie, które zostanie otwarte, można rozwinąć obszary aplikacji i wybrać odpowiednie pola. Pola te można również przenieść do żądanej pozycji w nagłówku zakładki za pomocą metody przeciągnij i upuść.
Szczegółowe informacje na temat trybu projektowania można znaleźć w artykule Personalizacja interfejsu.
Aplikacja Lista: Przesunięcia środków trwałych składa się z nagłówka i obszaru roboczego.
Nagłówek
Pola zapytań są przechowywane w nagłówku aplikacji. Aplikacja umożliwia wyświetlanie i ukrywanie wielu pól wyszukiwania w nagłówku oraz kolumn w obszarze roboczym za pomocy przycisku [Ustaw właściwości zapytań i wyników] na pasku obszaru roboczego.
Domyślne pola wyszukiwania:
- Obszar amortyzacji — w tym polu wybiera się obszar amortyzacji, dla którego mają być wyświetlane dane
- Waluta — w tym miejscu można wybrać walutę, w której zarządzany jest składnik środków trwałych
- Środek trwały — w tym polu można wprowadzić środek trwały, którego dane zostaną wyświetlone w obszarze roboczym
- Grupa środków trwałych — w tym polu można wprowadzić grupę środków trwałych, których dane zostaną wyświetlone w obszarze roboczym
- Konto stanów magazynowych — w tym polu można wprowadzić konto stanów magazynowych , którego dane mają zostać wyświetlone
- Okres od/do — w tych polach należy wprowadzić okres księgowania, od którego mają być wyświetlane wartości
- Wymiar opcjonalny 1 — w tym miejscu określa się, czy ten typ wymiaru (liczba od 1 do 20) jest wstępnie przypisany do zapisanego tutaj wymiaru opcjonalnego.
- Znaczenie w funkcjach wyszukiwania — jeśli ocena ma mieć miejsce tylko dla danych z określonym wymiarem, należy go tutaj wprowadzić (dotyczy to analogicznie wymiarów od 1 do 20). Brak specyfikacji oznacza, że ocena odbywa się niezależnie od odpowiedniego wymiaru.
- Znaczenie w danych transakcji — każdy opcjonalny wymiar reprezentuje inne – zdefiniowane przez użytkownika – informacje o księgowaniu, np. jednostkę kosztów, centrum kosztów, projekt itp. Używane wymiary są zdefiniowane w aplikacji Typy wymiarów.
- Typ — to pole zawiera typ (lub typy) danych, których wartości mają być wyświetlane (dane rzeczywiste, dane planu i/lub symulacji).
Możliwe wartości:- (wszystkie)
- Aktualne dane — dane rzeczywiste są generowane podczas przebiegu rozliczenia. Wartości pochodzą wyłącznie z przesunięć zaksięgowanych na środkach trwałych, dla których wskaźnik Planowane środki trwałe jest nieaktywny.
- Planowane dane — planowane dane są generowane podczas przebiegu planu. Wartości pochodzą wyłącznie z przesunięć zaksięgowanych w środkach trwałych, dla których wskaźnik Planowane środki trwałe jest aktywny.
- Dane symulacyjne — dane symulacyjne są generowane podczas przebiegu symulacji. Wartości pochodzą wyłącznie z przesunięć zaksięgowanych na środkach trwałych, dla których wskaźnik Planowane środki trwałe jest nieaktywny.
- Dokument środków trwałych — numer dokumentu identyfikuje dokument środka trwałego. Gdy tworzony jest nowy dokument środka trwałego, numer dokumentu jest przypisywany automatycznie zgodnie z wpisanych schematem numeracji.
- Data dokumentu — data dokumentu pobierana jest z rodzaju transakcji w zależności od parametru pola Domyślna data
- Rodzaj transakcji — w tym polu można wprowadzić identyfikator rodzaju transakcji
- Stornowanie — w tym polu można określić, czy środki trwałe poddane stornowaniu mają być brane pod uwagę przy wyświetlaniu wyników.
Możliwe opcje:- Tak
- Nie
- (ignoruj)
Dodatkowe pola wyszukiwania:
- Amortyzacja częściowa — w tym polu można wskazać kwotę amortyzacji częściowej jako kryterium wyszukiwania
- Amortyzacja dowolna — w tym polu można wskazać kwotę amortyzacji dowolnej jako kryterium wyszukiwania
- Amortyzacja rezerwy — w tym polu można wpisać kwotę amortyzacji rezerwy jako kryterium wyszukiwania
- Amortyzacja zwykła — w tym polu można wskazać kwotę amortyzacji zwykłej jako kryterium wyszukiwania
- Częściowa korekta wartości — w tym polu można wpisać kwotę częściowej korekty wartości jako kryterium wyszukiwania
- Data księgowania kontroling — data księgowania kontrolingu jest wstępnie ustawiana na podstawie daty dokumentu. Wskazana w tym polu data księgowania służy jako kryterium wyszukiwania.
- Data księgowania księgowość finansowa — data księgowania dla księgowości finansowej jest wstępnie ustawiona przez datę dokumentu. W tym miejscu można wpisać datę księgowania jako kryterium wyszukiwania.
- Data obrotu — data obrotu dla dokumentu środka trwałego jest wstępnie ustawiana na podstawie daty przesunięć pozycji dokumentu środka trwałego. W tym polu można wpisać datę obrotu jako kryterium wyszukiwania
- Data utworzenia — czas, w którym dane wprowadzone przez użytkownika są automatycznie zapisywane w bazie danych. Odpowiedni czas jest wyświetlany w polach lub kolumnach wyświetlania. W nagłówku możliwe jest wprowadzenie daty lub godziny, o której dane mają zostać wyszukane.
- Data zmiany — data zmiany to czas, w którym dane zmienione przez użytkownika są automatycznie zapisywane w bazie danych. Odpowiedni czas jest wyświetlany w polach wyświetlania lub kolumnach. W tym polu można wprowadzić datę lub godzinę zmiany jako kryterium wyszukiwania. Dane zostaną wyświetlone w odpowiedniej kolumnie tabeli w obszarze roboczym.
- Dodatkowe jednostki organizacyjne — w przypadku organizacji wielofirmowej w tym polu można wprowadzić jednostki organizacyjne, które również mają zostać wykorzystane jako kryterium wyszukiwania. Przesunięcia wszystkich wybranych jednostek organizacyjnych są wyświetlane w obszarze roboczym, ale bez nie są tworzone ich sumy.
- Dokument księgowy księgowości finansowej — w tym miejscu można wpisać numer dokumentu księgowego księgowości finansowej jako kryterium wyszukiwania
- Dokument przyjęcia — jest to wewnętrzny numer dokumentu przychodzącego zgodny z ustalonym schematem numeracji
- Dowolna korekta wartości — w tym polu można wpisać kwotę dowolnej korekty wartości jako kryterium wyszukiwania
- Koszty nabycia — w tym polu można wpisać koszty nabycia i walutę obszaru amortyzacji składnika środków trwałych dla przesunięć dotyczących składnika środków trwałych
- Koszty napraw — w tym polu można wpisać koszty naprawy przesunięć dotyczących środków trwałych jako kryterium wyszukiwania
- Kwota amortyzacji — w tym polu można wybrać kwotę amortyzacji przesunięć dotyczących środka trwałego. Pole zawiera sumę kwot amortyzacji klas 01-04.
- Kwota anulowanego odpisu — w tym polu można wpisać kwotę anulowanego odpisu przesunięć dotyczących środka trwałego jako cechę wyszukiwania
- Likwidacja rezerwy wyceny — w tym miejscu można wpisać kwotę likwidacji rezerwy wyceny przesunięć dotyczących środka trwałego jako cechę wyszukiwania
- Lokalizacja środków trwałych — lokalizacja wskazuje przypisanie przestrzenne środków trwałych. Może to być na przykład firma, dział, magazyn lub pomieszczenie. Lokalizacja musi być określona. Po zaksięgowaniu środka trwałego lokalizację można zmienić tylko poprzez wykonanie księgowania przeniesienia.
- Nabycie – rezerwa wyceny — w tym miejscu można wpisać rezerwę wyceny jako kryterium wyszukiwania
- Numer podrzędny środka trwałego — w tym miejscu można wprowadzić podrzędny numer środka trwałego, który został przetworzony
- Numer rozliczenia okresowego — numer rozliczenia okresowego służy wyłącznie do identyfikacji poszczególnych przebiegów rozliczeń. W tym polu można wpisać numer rozliczenia okresowego jako kryterium wyszukiwania.
- Numer wiersza (Przesunięcia środków) — numer wiersza identyfikuje obszar amortyzacji dla wszystkich przesunięć dotyczących środków trwałych. Są one kolejno numerowane. Numer wskazuje kolejność, w jakiej tworzone są rekordy przesunięć, przy czym obszary amortyzacji mogą być numerowane w różny sposób.
- Odsetki — w tym miejscu można wpisać kwotę odsetek przesunięć dotyczących środków trwałych jako kryterium wyszukiwania
- Podpunkt wiersza (Przesunięcia środków) — podpunkty są przypisywane do liczby księgowań lub rozliczeń. Na przykład wycofanie jest zawsze przypisane do podpunktu wiersza pierwszego. Umorzenie występuje raz w okresie przy przesunięciu księgowania. W przypadku przebiegu amortyzacji, która ma obliczyć 12 miesięcy, można przypisać podpunkty przebiegu 1-12, po jednym numerze na okres.
- Przychody ze sprzedaży — w tym miejscu można wpisać przychody ze sprzedaży przesunięć dotyczących środków trwałych jako kryterium wyszukiwania
- Rezerwy — w tym polu można wpisać kwotę rezerwy jako kryterium wyszukiwania
- Rok obrachunkowy — w tym miejscu można wpisać rok obrachunkowy jako kryterium wyszukiwania
- Specjalna korekta wartości — w tym miejscu można wpisać kwotę specjalnej korekty wartości jako kryterium wyszukiwania
- Specjalny odpis amortyzacyjny — w tym polu można wpisać kwotę specjalnego odpisu amortyzacyjnego jako kryterium wyszukiwania
- Status dokumentu — w tym miejscu należy wybrać status dokumentu, który ma zostać przetworzony. Brak specyfikacji oznacza, że wszystkie dokumenty środków trwałych zostaną wyświetlone niezależnie d ich statusu.
Możliwe wartości:- (wszystkie)
- W opracowaniu
- Gotowy do księgowania
- Księgowanie w toku
- Zaksięgowany
- Wystornowane
- Nieprawidłowy
- Gotowy do anulowania
- (inne)
- Status obroty — w tym polu można wybrać aktualny status obrotów dotyczącego środków trwałych jako kryterium wyszukiwania.
Możliwe wartości:- (wszystkie)
- Przetwarzanie
- Gotowy do księgowania
- Księgowanie w toku
- Zaksięgowany
- (inne)
- Strata — w tym polu można wpisać stratę przesunięć dotyczących środków trwałych jako kryterium wyszukiwania
- Wartość księgowa — w tym polu możne wpisać wartość księgową przesunięć dotyczących środków trwałych
- Wymiar opcjonalny 2-20 — w tym miejscu określa się, czy ten typ wymiaru (liczba od 1 do 20) jest wstępnie przypisany do zapisanego tutaj wymiaru opcjonalnego.
- Znaczenie w funkcjach wyszukiwania — jeśli ocena ma mieć miejsce tylko dla danych z określonym wymiarem, należy go tutaj wprowadzić (dotyczy to analogicznie wymiarów od 1 do 20). Brak specyfikacji oznacza, że ocena odbywa się niezależnie od odpowiedniego wymiaru.
- Znaczenie w danych transakcji — każdy opcjonalny wymiar reprezentuje inne – zdefiniowane przez użytkownika – informacje o księgowaniu, np. jednostkę kosztów, centrum kosztów, projekt itp. Używane wymiary są zdefiniowane w aplikacji Typy wymiarów.
- Zewnętrzny numer dokumentu — jeśli środki trwałe są połączone z księgowością finansową za pośrednictwem interfejsu przychodzącego, pole jest wypełnione numerem faktury dostawcy, w przeciwnym razie musi być utrzymywane ręcznie. Służy wyłącznie do celów informacyjnych. W tym miejscu można wpisać numer dokumentu przychodzącego jako kryterium wyszukiwania.
- Zwykła korekta wartości — w tym miejscu można wpisać kwotę zwykłej korekty wartości jako kryterium wyszukiwania
- Zysk — w tym polu można wpisać zysk z przesunięć dotyczących środka trwałego jako kryterium wyszukiwania
Obszar roboczy
W obszarze roboczym dostępna jest tabela, w której wyświetlane są przesunięcia środków trwałych zgodnie z ustawionymi kryteriami wyszukiwania w nagłówku. W tym celu dostępnych jest kilka widoków. Na przykład Zbycie, Amortyzacja, Informacje o księgowaniu, Dalsze informacje, Dalsze wartości, i Umorzenie W tych widokach wyświetlane są informacje w formie tabeli odpowiednie dla tematu.
Użytkownik może samodzielnie określić, które informacje będą wyświetlane dla przesunięć środków trwałych.
Widok Domyślny
- Środek trwały — w tym miejscu wyświetlony jest identyfikator środka trwałego
- Rodzaj transakcji — ta kolumna zawiera unikalny identyfikator rodzaju transakcji
- Dokument środków trwałych — numer dokumentu identyfikuje dokument środka trwałego. Jest on przypisywany automatycznie podczas tworzenia nowego dokumentu środka trwałego.
- Okres — w tej kolumnie można sprawdzić powiązany okres księgowania
- Data obrotu — data obrotu dla dokumentu środka trwałego jest wstępnie ustawiona na podstawie daty obrotu pozycji dokumentu środka trwałego
- Stornowanie — informacja o tym, czy przesunięcie dotyczące środka trwałego zostało poddana stornowaniu
- Koszty nabycia — kolumna zawiera koszty nabycia i walutę obszaru amortyzacji składnika środków trwałych dla przesunięć
- Kwota anulowanego odpisu — kolumna zawiera kwotę anulowanego odpisu przesunięć dotyczących środków trwałych. Pole zawiera sumę kwot amortyzacji klas 01-04.
- Kwota amortyzacji — kolumna zawiera kwotę amortyzacji przesunięć dotyczących środków trwałych. Pole zawiera sumę kwot amortyzacji klas 01-04.
- Wartość księgowa — w tej kolumnie wyświetlana jest wartość księgowa tego środka trwałego
Działanie związane z aplikacją
W aplikacji Lista: Przesunięcia środków trwałych nie ma działań związanych z aplikacją.
Konfiguracja
Aplikacja Lista: Przesunięcia środków trwałych nie wymaga dodatkowych ustawień w aplikacji Konfiguracja.
Uprawnienia
Uprawnienia mogą zostać przypisane za pomocą ról uprawnień jak również poprzez przyporządkowanie organizacji. Szczegółowe informacje można znaleźć w artykule Uprawnienia.
Uprawnienia specjalne
Dla aplikacji Lista: Przesunięcia środków trwałych nie ma dostępnych uprawnień specjalnych.
Przyporządkowania organizacji
Dla aplikacji Lista: Przesunięcia środków trwałych nie są wymagane przyporządkowania organizacji.
Funkcje specjalne
Dla aplikacji Lista: Przesunięcia środków trwałych nie są dostępne funkcje specjalne.
Uprawnienia dla partnerów biznesowych
Aplikacja Lista: Przesunięcia środków trwałych nie jest udostępniana partnerom biznesowym.