Przegląd tematu
Aplikacja Lista: Referencje przeniesienia służy do tworzenia specyfikacji danych, które należy wziąć pod uwagę podczas przesyłania danych z różnych obszarów pochodzenia do kontrolingu i księgowości finansowej. Jeśli na przykład nie wszystkie dane powinny zostać przesłane do kontrolingu, gdy dane są przesyłane po raz pierwszy, punkt początkowy można określić w aplikacji Lista: Referencje przeniesienia (np. od jakiej daty, od jakiego numeru).
Odpowiednie akcje do dalszego przetwarzania w kontrolingu są dostępne w aplikacji Lista: Referencje przeniesienia. Akcje są aktywne w aplikacji tylko wtedy, gdy wykorzystywane są odpowiednie struktury.
Opis aplikacji
Można użyć aplikacji Lista: Referencje przeniesienia, aby uzyskać przegląd wszystkich lub poszczególnych informacji o przeniesieniach, które odpowiadają charakterystyce wyszukiwania w nagłówku, np. dla księgowań magazynowych i bezgotówkowych. Wyświetlane informacje obejmują numery ostatnio przeniesionych rekordów dla każdej organizacji.
Aplikacja składa się z nagłówka i obszaru roboczego.
Nagłówek
Pola zapytań są przechowywane w nagłówku.
Najważniejsze pola zapytań są wyświetlone w widoku domyślnym. Aplikacja umożliwia wyświetlanie i ukrywanie wielu pól wyszukiwania w nagłówku oraz kolumn w obszarze roboczym za pomocy przycisku [Ustaw właściwości zapytań i wyników] na pasku obszaru roboczego, a także zapisywania widoków dla indywidualnych ustawień użytkownika. Poniżej opisano pola zdefiniowane w widoku standardowym.
Szczegółowy opis pól dostępnych w nagłówku:
- Partner — w tym polu można wprowadzić numer jednego bądź kilku partnerów, jako kryterium wyszukiwania
- Aplikacja — możliwe jest ustawienie docelowej aplikacji jako kryterium wyszukiwania z dostępnych opcji:
- (wszystkie)
- Środki trwałe
- Kontroling
- Księgowość finansowa
- ERP
- Obszar pochodzenia — można wybrać obszar pochodzenia referencji przeniesienia, jako kryterium wyszukiwania z dostępnych opcji:
- (wszystkie)
- Produkcja
- Księgowanie magazynowe
- Historia płatności
- Projekty
- Rejestracja czasu
Dodatkowe pola wyszukiwania:
- Ostatni moment opracowania — w tym polu można wpisać datę i godzinę ostatniej modyfikacji przeniesienia
- Ostatni przeniesiony numer rekordu — jako jedno z kryteriów wyszukiwania można wpisać jeden bądź kilka numerów rekordu
- Przeniesienie od daty — po wprowadzeniu daty, system wyszuka jedynie rekordy przeniesione od wybranej daty
- Przeniesienie numeru rekordu — można wprowadzić jeden lub więcej numerów rekordu
Obszar roboczy
Obszar roboczy zawiera tabelę, w której wyświetlane są dane przeniesienia, których dotyczy zapytanie. Można zdecydować, które informacje będą wyświetlane poprzez indywidualne ustawienie wyświetlania kolumn.
Poniżej wypisane są kolumny zdefiniowane w widoku standardowym:
- Partner
- Aplikacja
- Obszar pochodzenia
- Ostatni przeniesiony numer rekordu
- Przeniesienie od numeru rekordu
- Przeniesienie od daty
- Ostatni moment opracowania
Działanie związane z aplikacją [Generuj numer przeniesienia]
Po wywołaniu tej akcji otwierana jest działająca w tle aplikacja Generuj numer rekordu, w której użytkownik określa organizację, miejsce pochodzenia, aplikację i datę przelewu. Odpowiedni numer początkowy przeniesienia jest następnie generowany za pomocą przycisku [W tle].
Konfiguracja
Aplikacja Lista: Referencje przeniesienia nie wymaga dodatkowych ustawień w aplikacji Konfiguracja.
Jednostki biznesowe
Jednostka biznesowa Numery transferowe — com.sem.ext.app.fin.general.obj.InterfaceTransferReference — wykorzystywana jest przez aplikację Lista: Referencje przeniesienia między innymi w celu:
- Przyporządkowywania uprawnień
- Definiowania działań
- Importu i eksportu danych
Jednostka ta stanowi część grupy jednostek biznesowych — com.sem.ext.app.fin.general.MasterData
Uprawnienia
Uprawnienia mogą zostać przypisane za pomocą ról uprawnień jak również poprzez przyporządkowanie organizacji. Szczegółowe informacje można znaleźć w artykule Uprawnienia.
Uprawnienia specjalne
Dla aplikacji Lista: Referencje przeniesienia nie ma dostępnych uprawnień specjalnych.
Przyporządkowania organizacji
Jeśli w aplikacji Konfiguracja, dla funkcji Podstawowe, aktywowano parametr Uprawnienia do treści, aplikacja Lista: Referencje przeniesienia będzie dostępna dla użytkownika wyłącznie w przypadku, gdy w danych podstawowych partnera przyporządkowano organizację powiązaną z co najmniej jedną z następujących struktur organizacyjnych:
- Rachunkowość
W listach dane, które można przeszukiwać, są kontrolowane na podstawie widoków aplikacji. Uprawnienia do widoków muszą być przyporządkowane, aby użytkownik mógł wyszukiwać lub przetwarzać dane w aplikacji Lista: Referencje przeniesienia. Dla każdego widoku należy przyporządkować uprawnienia do otwierania powiązanej aplikacji i uprawnienia do powiązanej jednostki biznesowej przy użyciu roli autoryzacji.
Więcej informacji na temat tabeli Uprawnienia i kompleksowego przeglądu uprawnień opartych na treści można znaleźć w dokumentacji Uprawnienia do treści.
Funkcje specjalne
Dla aplikacji Lista: Referencje przeniesienia nie są dostępne funkcje specjalne.
Uprawnienia dla partnerów biznesowych
Aplikacja Lista: Referencje przeniesienia nie jest udostępniana partnerom biznesowym.