Lista: Rejestr faktur zakupu

Dzięki funkcji Rejestr faktur faktury zakupu mogą być zaparkowane natychmiast po ich otrzymaniu, zanim zostaną przekazane do odpowiednich działów lub osób odpowiedzialnych za kontrolę.

Podczas procesu księgowania wstępnie zarejestrowane faktury zakupu są przenoszone do okna dialogowego księgowania, dodawane jest przyporządkowanie konta, a faktury otrzymują status Zaksięgowany w rejestrze faktur.

Niniejszy artykuł opisuje aplikację Lista: Rejestr faktur zakupu, która służy do zarządzania wstępnie zarejestrowanymi fakturami zakupu.

Aplikacja Lista: Rejestr faktur zakupu jest konfigurowalna i może być elastycznie dostosowywana do każdego użytkownika. Szczegółowy opis konfigurowalnych aplikacji typu Lista można znaleźć w aplikacji Listy.

Opis aplikacji

Za pomocą aplikacji Lista: Rejestr faktur zakupu użytkownik może przeglądać wszystkie lub poszczególne wstępnie zarejestrowane dokumenty faktur zakupu i statusu ich przetwarzania. Wyświetlane są wszystkie faktury zakupu, które spełniają kryteria wyszukiwania w nagłówku. Aplikacja umożliwia sprawdzenie, które faktury nie zostały jeszcze zaksięgowane. Korzystając z akcji, użytkownik może zwolnić wstępnie zarejestrowaną fakturę zakupu do zaksięgowania lub zresetować jej status przetwarzania.

Aplikacja składa się z nagłówka i obszaru roboczego.

Nagłówek

W nagłówku znajdują się pola wyszukiwania. Najważniejsze pola wyszukiwania są dostępne od początku pracy z aplikacją, jednak liczba pól i ich rozmieszczenie mogą się różnić. Użytkownik może określić, które pola wyszukiwania będą wyświetlane. Poniżej wymieniono wszystkie pola zapytań, które można wybrać.

Poniżej wymieniono wszystkie ważne pola zapytań. Jeśli dodano więcej pól, ich pełny opis znajduje się w dokumencie pomocy powiązanej aplikacji.

Pola w szczegółach

  • Konto (typ księgowania) — w razie potrzeby użytkownik wybiera typ księgowania dla kont, których wstępnie zarejestrowane faktury zakupu mają być wyświetlane. Może on wybrać następujące ustawienia:
    • (brak)
    • Dłużnik
    • Wierzyciel
  • Konto — w zależności od typu księgowania, użytkownik może użyć tego pola, aby wybrać jedno lub więcej kont jako kryterium wyszukiwania dla faktur zakupu, które mają zostać wyświetlone. Może on użyć pomocy wyszukiwania wartości, aby wyświetlić i wybrać odpowiednie konta.
  • Dokument — numer dokumentu może być dowolnie przypisany. Jeśli podczas wstępnego wprowadzania nie zostanie podany numer dokumentu, wówczas zostanie on określony w oknie dialogowym księgowania na podstawie daty dokumentu i okresu księgowego ze schematu numeracji użytego rodzaju transakcji. Numer dokumentu jest również używany do zapisywania lub generowania rozrachunków.
  • Data dokumentu — w tym polu użytkownik wprowadza datę dokumentu dla tej faktury
  • Kwota faktury — w razie potrzeby, w tym polu użytkownik wprowadza jedną lub więcej kwot jako kryterium wyszukiwania wstępnie zarejestrowanych faktur zakupu, które mają zostać wyświetlone
  • Okres księgowy — w razie potrzeby, w tym polu użytkownik wprowadza jeden lub więcej okresów jako kryterium wyszukiwania wstępnie zarejestrowanych faktur zakupu, które mają zostać wyświetlone
  • Status — status pokazuje status wcześniej wprowadzonej faktury zakupu. Może on mieć następującą wartość:
    • W opracowaniu — faktura może być edytowana.
    • Zwolniony — faktura jest zwolniona do okna dialogowego księgowania
    • W oknie dialogowym księgowania — faktura jest już powiązana z księgowaniem za pośrednictwem okna dialogowego księgowania, ale nie została jeszcze zaksięgowane
    • Zaksięgowany — księgowania z faktury zostały zaksięgowane
    • Anulowane — księgowania z faktury zostały anulowane

Obszar roboczy

W obszarze roboczym dostępna jest tabela, w której wyświetlane są żądane wstępnie zarejestrowane faktury zakupu. Użytkownik może samodzielnie określić, które informacje będą wyświetlane dla takiej faktury zakupu.

Poniżej opisano kolumny zdefiniowane w widoku domyślnym. Użytkownik może jednak wybrać dodatkowe kolumny do wyświetlenia.

Widok Domyślny
  • Nr Rejestr przyjęć faktur zakupu — w tej kolumnie wyświetlany jest numer serii przypisany przez system do wstępnie zarejestrowanej faktury zakupu
  • Dokument — w tej kolumnie wyświetlany jest numer dokumentu wstępnie zarejestrowanej faktury zakupu
  • Data dokumentu — w tej kolumnie wyświetlana jest data dokumentu wstępnie zarejestrowanej faktury zakupu
  • Numer rachunku — w tej kolumnie wyświetlany jest numer wstępnie zarejestrowanej faktury
  • Okres księgowy — w tej kolumnie wyświetlany jest okres księgowy wstępnie zarejestrowanej faktury zakupu
  • Kod podatkowy — w tej kolumnie wyświetlany jest kod podatkowy, z którym wstępnie zarejestrowano fakturę
  • Kwota faktury — w tej kolumnie wyświetlana jest kwota faktury wstępnie zarejestrowanej faktury w walucie dokumentu
  • Status (Dokument) — w tej kolumnie wyświetlany jest aktualny status wstępnie zarejestrowanej faktury zakupu

Akcje związane z aplikacją

W aplikacji Lista: Rejestr faktur zakupu dostępne są następujące akcje związane z aplikacją:

Akcja [Księguj]

Za pomocą tej akcji użytkownik może zwolnić jedną lub więcej zaznaczonych, wstępnie zarejestrowanych faktur zakupu o statusie W opracowaniu w oknie dialogowym księgowania. Wybrane faktury zakupu otrzymują status Zwolniony i mogą zostać wybrane do przetworzenia w oknie dialogowym księgowania.

Akcja [Edytuj]

Wstępnie zarejestrowane faktury zakupu, które otrzymały już status Zwolniony, można zresetować do statusu W opracowaniu za pomocą tej akcji. Te faktury zakupu nie będą już dostępne w oknie dialogowym księgowania.

Akcja [Usuń]

Za pomocą tej akcji użytkownik może usunąć wybrane wstępnie wprowadzone faktury. Akcja ta służy przede wszystkim do usuwania anulowanych faktur, a tym samym do usuwania ich z wyświetlacza. Zasadniczo nie można usuwać faktur o statusie Zaksięgowany.

Konfiguracja

Aplikacja Lista: Rejestr faktur zakupu nie wymaga żadnych specjalnych ustawień w aplikacji Konfiguracja.

Jednostki biznesowe

Jednostka biznesowa Rejestr faktur
com.sem.ext.app.fin.financialaccounting.receiptbook.obj.ReceiptBook — wykorzystywana jest przez aplikację Lista: Rejestr faktur zakupu między innymi w celu:
  • Przyporządkowywania uprawnień
  • Konfigurowania definicji działań
  • Importu i eksportu danych

Jednostka biznesowa jest częścią następującej grupy jednostek biznesowych:

com.sem.ext.app.fin.financialaccounting.receiptbook.OrderData

Uprawnienia

Uprawnienia mogą zostać przypisane za pomocą ról uprawnień, jak również poprzez przyporządkowanie organizacji. Szczegółowe informacje można znaleźć w artykule Uprawnienia.

Uprawnienia specjalne

Dla aplikacji Lista: Rejestr faktur zakupu nie są dostępne uprawnienia specjalne.

Przyporządkowania organizacyjne

Przyporządkowania organizacyjne służą do kontrolowania, które dane mogą być przeglądane, używane lub edytowane. W tym celu należy aktywować funkcję Uprawnienia do treści w aplikacji Konfiguracja.

Aby aplikacja Lista: Rejestr faktur zakupu była wyświetlana dla danego użytkownika w menu użytkownika, musi on być przypisany do organizacji, która jest połączona z jedną z następujących obszarów organizacyjnych:

  • Rachunkowość

Funkcje specjalne

Dla aplikacji Lista: Rejestr faktur zakupu nie są dostępne funkcje specjalne.

Uprawnienia dla partnerów biznesowych

Aplikacja Lista: Rejestr faktur zakupu nie jest dostępna dla partnerów biznesowych.

Czy ten artykuł był pomocny?