Lista: Zamówienia zakupu

Przegląd tematu

Aplikacja Lista: Zamówienia zakupu służy przede wszystkim do wyszukiwania zamówień przy użyciu podstawowych informacji, takich jak typ i numer zamówienia. Aplikacja ta zapewnia przegląd wprowadzonych zamówień. Ponadto z poziomu aplikacji można wykonywać dalsze działania dla jednego lub większej liczby dokumentów, takie jak ustawianie i usuwanie wskaźnika usuwania w celu reorganizacji lub wystawiania zamówień zakupu.

Główny ogólny opis aplikacji typu lista, który obejmuje zwykłą obsługę zapytania i obszaru roboczego, można znaleźć w dokumentacji Kokpity.

Informacje na temat konfiguracji, jednostek biznesowych i uprawnień można znaleźć w dokumentacji Zamówienia zakupu, która opisuje zastosowanie dokumentu.

Poniżej omówiono tematy, które odnoszą się do aplikacji Lista: Zamówienia zakupu.

Opis aplikacji

Za pomocą aplikacji zapytań Lista: Zamówienia zakupu można uzyskać przegląd wszystkich lub wybranych zamówień. Dostępne są również dalsze opcje przetwarzania, takie jak:

  • Wyświetlanie łańcucha dokumentów powiązanych dla pojedynczego zamówienia.
  • Przełączanie się za pomocą numeru dokumentu do aplikacji Zamówienia zakupu w celu dalszego przetwarzania dokumentu.
  • Ustawianie i usuwanie wskaźnika usuwania dla reorganizacji.
  • Wykonywanie działań związanych z aplikacją.

Aplikacja składa się z nagłówka i obszaru roboczego.

Nagłówek

Pola zapytań są przechowywane w nagłówku aplikacji. Z reguły najważniejsze pola zapytań są już dostępne. Jednak liczba pól zapytań i ich rozmieszczenie mogą się różnić.

Obszar zapytań jest zapisywany dla każdego widoku. Można indywidualnie określić, które pola zapytań będą wyświetlane. W tym celu należy wybrać żądane pola zapytań z listy pól. Opis pól zapytań można zazwyczaj znaleźć w bezpośredniej pomocy.

Ogólne opisy pól zapytań można znaleźć w dokumentacji Kokpity.

Aby uzyskać informacje na temat znaczenia pól, należy zapoznać się z wyjaśnieniami w dokumentacji Zamówienia zakupu.

Wyszukiwanie szczegółowe

Oprócz wyszukiwania głównego z charakterystyką zapytania w obszarze zapytań, można również korzystać z wyszukiwania szczegółowego. Wyszukiwanie szczegółowe można połączyć z wyszukiwaniem głównym, tak aby zarówno charakterystyka zapytania z obszaru zapytania, jak i charakterystyka zapytania z wyszukiwania szczegółowego były oceniane jako połączenie AND. W wierszu sekcji wyszukiwania szczegółowego dostępne jest pole wyboru umożliwiające łączenie. Dla każdego wyszukiwania szczegółowego dostępny jest osobny przycisk, dzięki któremu odpowiednie wyniki mogą być również wyświetlane w obszarze roboczym. Jeśli przycisk ten jest aktywny, w obszarze roboczym pojawia się dodatkowy wiersz nagłówka z odpowiednimi szczegółowymi informacjami.

Dostępne są następujące wyszukiwania szczegółowe:

  • Pozycje podstawowe
  • Pozycje szczegółowe

Z reguły najważniejsze pola zapytania są już dostępne. Można indywidualnie określić, które pola zapytań będą wyświetlane. W tym celu należy wybrać wymagane pola zapytania z listy pól. Opis pól zapytań można zazwyczaj znaleźć w bezpośredniej pomocy. W razie potrzeby należy skorzystać z pomocy wprowadzania dla pola zapytania.

Obszar roboczy

W obszarze roboczym dostępna jest tabela, w której wyświetlane są zapytania dotyczące zamówień. Można samodzielnie określić, które informacje będą wyświetlane dla zamówienia. Można również utworzyć kilka widoków, aby wyświetlić zamówienie na różne sposoby z różnymi informacjami. Jeśli aktywowano przyciski wyszukiwania szczegółowego, tabela będzie zawierać dodatkowe wiersze nagłówka i szczegółowe informacje.

Ogólny opis obszaru roboczego można znaleźć w dokumentacji Kokpity.

Aby uzyskać informacje na temat znaczenia kolumn, należy zapoznać się z wyjaśnieniami w dokumentacji Zamówienia zakupu.

Działania związane z aplikacją

Udostępnienie zamówień zakupu

Akcji Udostępnij zamówienia zakupu, dostępnej pod przyciskiem [Wybierz akcję] na standardowym pasku narzędzi można użyć, aby zwolnić dokumenty. Po wykonaniu akcji podstawa dokumentu i wszystkie jego pozycje otrzymują status Zwolnione.

Blokowanie zamówień zakupu

Jeśli podstawa dokumentu nie ma statusu Zrealizowane ani statusu Nieprawidłowe, możliwe jest zablokowanie całego dokumentu, w tym wszystkich jego pozycji.

Aby to zrobić, należy wykonać akcję Zablokuj zamówienia zakupu, dostępną pod przyciskiem akcji na standardowym pasku narzędzi dla dokumentu, a baza dokumentu i wszystkie pozycje zostaną przeniesione do statusu Zablokowane.

Generowanie zamówień zakupu z cenami

Akcja Generuj zamówienia zakupu z cenami może być użyta do utworzenia zamówienia zakupu ze szczegółami cenowymi i wydrukowania odpowiedniego dokumentu kuponu. Cena brutto pozycji jest wyświetlana na dokumencie dla każdej pozycji.

Uwaga
Ta akcja nie jest dostępna dla zamówień konsygnacyjnych.

Generowanie zamówień zakupu bez podania cen

Akcja Generuj zamówienia zakupu bez cen może być użyta do utworzenia zamówienia zakupu bez szczegółów ceny i wydrukowania odpowiedniego dokumentu.

Drukowanie zmian zamówienia

Akcja Drukowanie zmian zamówienia może być użyta do utworzenia zmodyfikowanego zamówienia i wydrukowania odpowiedniego dokument. Zmiana zamówienia śledzi zmiany we wcześniej utworzonych zamówieniach lub zmianach zamówień i wyświetla je. Akcji zmiany zamówienia można użyć, aby poinformować dostawcę o zmienionych pozycjach zamówienia.

Zmianę zamówienia zakupu można utworzyć tylko dla zamówienia zakupu, jeśli zamówienie zakupu już istnieje dla tego zamówienia. Jeśli to zamówienie zakupu zawiera ceny, wszystkie zmiany zamówienia zakupu dla tego zamówienia również zawierają ceny. Jeśli to zamówienie nie zawiera szczegółów cenowych, wówczas wszystkie zmiany zamówienia dla tego zamówienia również nie zawierają szczegółów cenowych.

Aby zmiana zamówienia mogła zostać wygenerowana, dla danego zamówienia nie może być przetwarzane żadne potwierdzenie zamówienia. Zamówienie musi również mieć status zamówienia Wymagana zmiana zamówienia.

Należy zwrócić również uwagę na wyjaśnienia dotyczące akcji w dokumentacji Zamówienia zakupu: Akcje.

Wydawanie monitów potwierdzeń

Jeśli funkcja Wymagane potwierdzenie jest aktywowana zarówno zgodnie z ostatnim zamówieniem, jak i w zamówieniu, a potwierdzenie jest nadal nieuregulowane dla zamówienia lub jednej z pozycji ostatniego zamówienia, a termin wskazany w polu Potwierdzenie do minął, wówczas można wydać przypomnienie o potwierdzeniu dla zamówienia za pomocą tej akcji.

Przypomnienie o potwierdzeniu zawsze odnosi się do ostatniego zamówienia lub zmiany zamówienia, a nie do ewentualnie odbiegających bieżących danych zamówienia.

Należy zwrócić również uwagę na wyjaśnienia dotyczące akcji w dokumentacji Zamówienia zakupu: Akcje.

Drukowanie przypomnień o dostawie

Dokument przypomnienia o dostawie można wystawić dla zamówienia za pomocą akcji Drukuj przypomnienie o dostawie. Wszystkie pozycje, które nie zostały jeszcze w pełni dostarczone, są wymienione w przypomnieniu o dostawie.

Jeśli akcja zostanie wykonana, liczba już wystawionych przypomnień o dostawie zostanie odnotowana w zamówieniu zakupu.

Tworzenie zleceń dostawy dla dostaw zewnętrznych

Akcji Utwórz zlecenia dostawy dla dostaw zewnętrznych należy użyć, aby utworzyć zamówienia dostawy typu Dostawa zewnętrzna dla odbiorów, przesyłek zewnętrznych lub dostaw do lokalizacji wewnętrznej.

Należy zapoznać się również z objaśnieniami dotyczącymi tej akcji w dokumentacji Zamówienia zakupu: Akcje.

Tworzenie faktury zakupu dla dostaw bezpośrednich

Za pomocą akcji Utwórz faktury zakupu dla dostaw bezpośrednich generowane są faktury przychodzące dla dostaw zewnętrznych w ramach zewnętrznej przesyłki upuszczanej, jeśli dla dostawcy stosowana jest procedura noty uznaniowej dostawcy.

Należy zwrócić również uwagę na wyjaśnienia dotyczące tej akcji w dokumentacji Zamówienia zakupu: Akcje.

Czy ten artykuł był pomocny?