Lista: Zamówienia zakupu/Pozycje

Przegląd tematu

Niniejsza dokumentacja odnosi się do aplikacji Lista: Zamówienia zakupu/Pozycje. Aplikacja ta służy przede wszystkim do wyszukiwania pozycji zamówień. Można użyć ją także, aby uzyskać przegląd zarejestrowanych pozycji.

Definicje terminów

Zamówienie

Zamówienie to prośba skierowana do dostawcy o świadczenie usług w określonym czasie. Zamówienie zawiera na przykład szczegóły dotyczące pozycji, ceny, ilości, daty dostawy, warunków dostawy, warunków płatności i miejsca dostawy. Zamówienia zakupu mogą odnosić się do ofert zakupu w systemie, a tym samym kontynuować łańcuch dokumentów powiązanych.

Zamówienie zakupu

Zamówienie zakupu jest dokumentem zamówienia. Służy do informowania dostawcy o umowach zawartych w zamówieniu.

Zmiana zamówienia zakupu

Zmiana zamówienia zakupu jest dokumentem zamówienia zakupu, za pomocą którego można przekazywać dostawcy informacje o zmianach w istniejącym i wysłanym zamówieniu zakupu. Zmiany zamówienia mogą również odnosić się do zmian zamówienia, które zostały już wysłane. Podobnie jak zamówienia zakupu, mogą one być wystawiane na różnych nośnikach wyjściowych i przesyłane do dostawców.

Opis aplikacji

Aplikacji Lista: Zamówienia zakupu/Pozycje można użyć, aby uzyskać przegląd wszystkich lub wybranych pozycji zamówienia. Dostępne są również dodatkowe opcje przetwarzania, takie jak wyświetlanie łańcucha dokumentów powiązanych dla pojedynczej pozycji dokumentu lub przełączanie się za pomocą numeru dokumentu lub numeru pozycji dokumentu do aplikacji Zapytania o zamówienia w celu dalszego przetwarzania dokumentu.

Aplikacja składa się z nagłówka i obszaru roboczego.

Nagłówek

Pola zapytań są przechowywane w nagłówku aplikacji. Z reguły najważniejsze pola zapytań są już dostępne. Jednak liczba pól zapytań i ich rozmieszczenie mogą się różnić.

Obszar zapytań jest taki sam dla wszystkich widoków obszaru roboczego. W jego ramach możliwe jest zdefiniowanie pól wyszukiwania dla każdego użytkownika.

Poniżej wymieniono wszystkie niezbędne pola zapytań. Jeśli zostaną dodane dodatkowe pola, ich opis będzie można znaleźć w dokumencie pomocy odpowiedniej aplikacji.

Nagłówek domyślnie składa się z następujących pól zapytań:

  • Rodzaj zamówienia zakupu – jeden lub więcej rodzajów zamówień zakupu, które zawierają żądane pozycje zamówienia
  • Numer zamówienia – jeden lub więcej numerów zamówień zakupu
  • Data zamówienia – data lub przedział czasowy, w którym zostało utworzone zamówienie zakupu
  • Obsługujący – jeden lub więcej pracowników, odpowiedzialnych za zamówienie zakupu
  • Dostawca – identyfikator partnera dla dostawcy lub dostawców zamówienia zakupu
  • Magazyn – identyfikator jednego lub większej ilości magazynów odbiorczych, zgodnych z pozycją zamówienia zakupu
  • Artykuł – identyfikator jednego lub większej ilości artykułów
  • Specyfikacja – jedna lub więcej cech artykułu
  • Organizacja zakupu – identyfikator jednej lub większej ilości organizacji zakupowych
  • Odbiorca dostawy – identyfikator jednej lub większej ilości partnerów, pełniących funkcję odbiorcy dostawy dla pozycji zamówienia
  • Wariant ceny – wariant cenowy wyszukiwanych zamówień zakupu. W ramach pola zapytania dostępne są następujące opcje:
    • Zamówienia zakupu z cenami
    • Zamówienia zakupu bez cen
  • Typ zamówienia – typ wyszukiwanych zamówień. W ramach pola zapytania dostępne są następujące opcje:
    • Zamówienie zakupu
    • Zmiana zamówienia
  • Status zamówienia – statusy wyszukiwanych pozycji zamówienia. Możliwy jest wybór jednego, kilku lub wszystkich statusów. W ramach pola zapytania dostępne są następujące opcje:
    • Ogólny status
      • Nieprawidłowe
      • Zrealizowane
      • Reorganizacja rozpoczęta
    • Status potwierdzenia podczas tworzenia
      • Niezatwierdzone
      • Potwierdzone
      • Potwierdzone storno
      • Otrzymana propozycja zmiany
      • Odrzucone
      • Odrzucone storno
      • Zmieniono zatwierdzone warunki
    • Status potwierdzenia
      • Niezatwierdzone
      • Potwierdzone
      • Potwierdzone storno
      • Otrzymana propozycja zmiany
      • Odrzucone
      • Odrzucone storno
      • Zmieniono zatwierdzone warunki
    • Status zlecenia – status pozycji zamówień zakupu. Możliwy jest wybór jednego, wielu lub wszystkich statusów zleceń. Dostępny jest wybór następujących statusów:
      • Ogólny status
        • W opracowaniu
        • Zwolnione
        • Zablokowane
        • Nieprawidłowe
        • Zrealizowane
        • Reorganizacja rozpoczęta
      • Status anulowania
        • Nieanulowane
        • Anulowane
      • Status zamówienia
        • Niezamówione
        • Zamówione
        • Anulowane
        • Wymagana zmiana zamówienia
      • Status potwierdzenia
        • Niezatwierdzone
        • Potwierdzenie w opracowaniu
        • Częściowo potwierdzone
        • Potwierdzone
        • Potwierdzone storno
        • Otrzymana propozycja zmiany
        • Częściowo odrzucone
        • Odrzucone
        • Odrzucone storno
        • Zmieniono zatwierdzone warunki
      • Status oczekiwania na potwierdzenie
        • Oczekiwanie na potwierdzenie
        • Brak oczekiwanego potwierdzenia
      • Status dostawy zewnętrznej
        • Brak zlecenia dostawy w realizacji
        • Zlecenie dostawy w realizacji
      • Status dostawy
        • Niedostarczone
        • Dostarczone częściowo
        • Dostarczono w całości
      • Status fakturowania
        • Niezafakturowane
        • Częściowo zafakturowane
        • Zafakturowane w całości
      • Status rozliczeń wewnętrznych
        • Nierozliczone
        • Częściowo rozliczone
        • Całkowicie rozliczone
      • Data rejestracji – termin lub okres, w którym wprowadzono zamówienie zakupu dla wyszukiwanych pozycji zamówienia
      • Numer zamówienia zakupu – jeden lub więcej numerów zamówień zakupu wyszukiwanych pozycji zamówienia
      • Partner dostawy – identyfikator jednego lub kilku partnerów dostawy pozycji zamówienia zakupu
      • Wystawca faktury identyfikator jednego lub kilku dostawców, pełniących rolę strony fakturującej wyszukiwanych pozycji zamówienia zakupu
      • Termin dostawy – data lub przedział czasowy dostawy pozycji zamówienia
      • Waluta – waluta zamówienia zakupu dla wyszukiwanych pozycji zamówienia
      • Status zmiany – status zmiany wyszukiwanych pozycji zamówienia. Możliwy jest wybór jednego, kilku lub wszystkich statusów. Dostępne są następujące opcje:
        • Dodany
        • Zmieniony
        • Niezmieniony
        • Usunięta
        • Anulowane
        • Cofnięte anulowanie
      • Anulowane – możliwość określenia, czy wyszukiwanie ma obejmować anulowane czy nieanulowane pozycje zamówienia
Uwaga
Należy pamiętać, że kwoty są również przechowywane wewnętrznie w anulowanych pozycjach zamówienia, które są ustawione na 0 na liście i w sumach, ale są brane pod uwagę przy wyborze. Jeśli użytkownik nie chce uwzględniać anulowanych pozycji w wyborze według kwoty, należy odfiltrować anulowane pozycje, jeśli to konieczne.

Obszar roboczy

W obszarze roboczym dostępna jest tabela, w której wyświetlane są anulowane pozycje. Można samodzielnie określić, które informacje będą wyświetlane dla pozycji. Można również utworzyć kilka widoków, aby wyświetlić pozycję zamówienia na różne sposoby z różnymi informacjami.

Widok standardowy

Wszystkie główne kolumny tabeli w tym widoku zostały opisane poniżej. Jeśli dodane zostaną dodatkowe kolumny, ich opis będzie można znaleźć w dokumencie pomocy odpowiedniej aplikacji.

W ramach widoku standardowego dostępne są następujące kolumny:

  • Rodzaj zamówienia zakupu – wraz z numerem zamówienia tworzy jednoznaczną identyfikację zamówienia zakupu
  • Numer zamówienia – wraz z rodzajem zamówienia tworzy jednoznaczną identyfikację zamówienia zakupu
  • Numer pozycji zamówienia – wraz z rodzajem i numerem zamówienia zakupu tworzy jednoznaczną identyfikację pozycji zamówienia zakupu
  • Artykuł – identyfikator artykułu zgodnie z pozycją podstawową
  • Opis artykułu – oznaczenie artykułu zgodnie z pozycją podstawową
Uwaga
W przypadku pseudoartykułów opis artykułu, który może różnić się od danych podstawowych, jest wyświetlany zgodnie z pozycją zamówienia.
  • Preferowana data – preferowana data zgodnie z pozycją zamówienia
  • Zamówiona ilość – zamówiona ilość towaru zgodnie z pozycją zamówienia
  • Kwota brutto według zamówienia (waluta dokumentu) – kwota brutto towaru według pozycji zamówienia zgodna z walutą dokumentu
  • Kwota brutto – kwota brutto pozycji zamówienia w walucie wiodącej
  • Wartość netto po rabacie zgodnie z zamówieniem zakupu – wartość netto pozycji zamówienia zgodna z walutą dokumentu
  • Wartość netto po rabacie według zamówienia zakupu (WW) – wartość netto pozycji zamówienia zgodna z walutą wiodącą
  • Dostawca – identyfikator dostawcy zgodny z pozycją zamówienia
  • Nazwa dostawcy – oznaczenie dostawcy zgodne z pozycją zamówienia
  • Specyfikacja – charakterystyka pozycji, jeśli została wprowadzona w zamówieniu
  • Oznaczenie (specyfikacja) – oznaczenie specyfikacji dla pozycji, jeśli specyfikacja została określona w zamówieniu
  • Magazyn – miejsce przechowywania odbiorczego zgodnie z pozycją zamówienia
  • Status zmiany – status zmiany pozycji zamówienia
  • Anulowane – informacja, czy pozycja zamówienia została anulowana
Pozycje szczegółowe

Wyszukiwanie Pozycji szczegółowych jest opcjonalnie dostępne jako wyszukiwanie szczegółowe. Odpowiednie pola zostały wyjaśnione poniżej.

  • Numer pozycji szczegółowej – numer pozycji szczegółowej zamówienia
  • Artykuł – identyfikator artykułu zgodnie z pozycją szczegółową zamówienia
  • Opis artykułu – oznaczenie artykułu zgodnie z pozycją szczegółową zamówienia
  • Preferowany termin – preferowana data zgodnie z pozycją szczegółową zamówienia
  • Zamówiona ilość – ilość zamówiona zgodnie z pozycją szczegółową zamówienia
  • Status – status pozycji szczegółowej zamówienia
Widok rozszerzony

Oprócz pól w widoku standardowym widok rozszerzony wyświetla następujące kolumny dla informacji o dostawie w trzecim wierszu i informacji o zamówieniu w ostatnim wierszu:

  • Partner dostawy – identyfikator partnera dostawy zgodnie z pozycją zamówienia
  • Nazwa partnera dostawy –oznaczenie partnera dostawy zgodnie z pozycją zamówienia
  • Strona wysyłki – strona wysyłająca zgodnie z pozycją zamówienia
  • Nazwa odbiorcy –oznaczenie odbiorcy zgodnie z pozycją zamówienia
  • Spedytor – identyfikator spedytora zgodnie z pozycją zamówienia
  • Nazwa spedytora – oznaczenie spedytora zgodnie z pozycją zamówienia
  • Numer zamówienia – wraz z rodzajem zamówienia służy do jednoznacznej identyfikacji zamówienia zakupu
  • Numer pozycji zamówienia – wraz z rodzajem i numerem zamówienia służy do jednoznacznej identyfikacji pozycji zamówienia zakupu
  • Data rejestracji – data wprowadzenia zamówienia zakupu
  • Kwota brutto według zamówienia (waluta dokumentu) – kwota brutto towaru według pozycji zamówienia zgodna z walutą dokumentu
  • Kwota brutto – kwota brutto pozycji zamówienia w walucie wiodącej
  • Wartość netto po rabacie zgodnie z zamówieniem zakupu – wartość netto pozycji zamówienia zgodna z walutą dokumentu
  • Wartość netto po rabacie według zamówienia zakupu (WW) – wartość netto pozycji zamówienia zgodna z walutą wiodącą

Konfiguracja

Dla aplikacji Lista: Zamówienia zakupu/Pozycje nie ma konieczności definiowania ustawień w aplikacji Konfiguracja.

Jednostki biznesowe

Dla aplikacji Lista: Zamówienia zakupu/Pozycje istotna jest następująca jednostka biznesowa, stosowana przykładowo do:

  • Przypisywania uprawnień
  • Konfigurowania definicji aktywności
  • Importowania lub eksportowania danych

Zamówienie:

com.cisag.apurchasing.obj.PurchaseOrderCorrespondence

Jednostka biznesowa należy do następującej grupy jednostek biznesowych:

com.cisag.app.purchasing.OrderData

Uprawnienia

Uprawnienia mogą być przypisywane zarówno przy użyciu ról uprawnień, jak i poprzez przypisanie organizacji. Koncepcję autoryzacji można znaleźć w dokumentacji technicznej Uprawnienia.

Specjalne możliwości

Aplikacja Lista: Zamówienia zakupu/Pozycje nie posiada żadnych specjalnych możliwości.

Przypisania organizacji

Struktury organizacyjne służą do kontrolowania, które dane są widoczne, możliwe do wykorzystania lub edycji. W tym celu należy aktywować funkcję Uprawnienia do treści w aplikacji Konfiguracja.

Aby aplikacja Lista: Zamówienia zakupu/Pozycje była wyświetlana osobie w menu użytkownika, musi ona być przypisana do organizacji, która jest zintegrowana z jedną z następujących struktur organizacyjnych:

  • Zakup

Aby dana osoba mogła wyszukiwać pozycje zamówień, jedna z przypisanych do niej organizacji musi być wpisana w tabeli Uprawnienia w aplikacji Rodzaje zamówień zakupu. Użytkownik musi również mieć możliwość korzystania z roli uprawnień dla jednostki biznesowej Zapytanie o zamówienia.

Więcej informacji na temat tabeli Uprawnienia oraz przegląd uprawnień związanych z treścią można znaleźć w dokumentacji Uprawnienia związane z treścią.

Funkcje specjalne

Aplikacja Lista: Zamówienia zakupu/Pozycje nie posiada żadnych funkcji specjalnych.

Uprawnienia dla partnerów biznesowych

Aplikacja Lista: Zamówienia zakupu/Pozycje jest dostępna dla partnerów z rolą Dostawca.

Czy ten artykuł był pomocny?