W niniejszym artykule opisano aplikację Lista: Zlecenia deweloperskie.
Aplikacja ta służy przede wszystkim do odpytywania zleceń deweloperskich, na przykład według ich statusu lub osoby przetwarzającej. Ponadto umożliwia sprawdzenie, jaki status miało zlecenie deweloperskie w określonym momencie lub które zlecenia deweloperskie były przetwarzane przez danego użytkownika w określonym przedziale czasu.
Opis aplikacji
Za pomocą aplikacji Lista: Zlecenia deweloperskie możliwe jest uzyskanie przeglądu wszystkich lub wybranych zleceń deweloperskich.
Aplikacja składa się z nagłówka i obszaru roboczego.
Nagłówek
W nagłówku znajdują się pola służące do definiowania kryteriów wyszukiwania. Zazwyczaj najważniejsze pola zapytań są już dostępne. Liczba pól oraz ich rozmieszczenie mogą jednak się różnić.
Nagłówek jest identyczny dla wszystkich widoków w obszarze roboczym. Można samodzielnie określić, które pola zapytań mają być wyświetlane.
Opis poszczególnych pól zapytań można zazwyczaj znaleźć w pomocy kontekstowej. Poniżej przedstawiono pola zapytań o szczególnym znaczeniu. Jeśli zostaną dodane kolejne pola, ich opis znajduje się w artykule pomocy powiązanym z daną aplikacją.
- Opracowujący użytkownik — nazwa użytkownika aktualnego realizatora zlecenia deweloperskiego podawana jest jako kryterium wyszukiwania
- Status — status zlecenia deweloperskiego wybierany jest jako kryterium wyszukiwania
- Koordynator — nazwa użytkownika pracownika wskazanego jako koordynator zlecenia deweloperskiego podawana jest jako kryterium wyszukiwania
- Numer — numer zlecenia deweloperskiego podawany jest jako kryterium wyszukiwania. W połączeniu z rodzajem zlecenia numer służy identyfikacji zlecenia deweloperskiego.
- Wydanie — w razie potrzeby wydanie wybierane jest jako kryterium wyszukiwania. Każde zlecenie deweloperskie przypisane jest dokładnie do jednego wydania Comarch ERP Enterprise.
- Priorytet — priorytet zlecenia deweloperskiego wybierany jest jako kryterium wyszukiwania. Priorytet określa pilność zlecenia.
- Kategoria — kategoria zlecenia deweloperskiego wybierana jest jako kryterium wyszukiwania. Kategoria klasyfikuje czynność wykonywaną w ramach zlecenia.
- Klasyfikacja — klasyfikacja zlecenia deweloperskiego podawana jest jako kryterium wyszukiwania
- Rejestrujący — nazwa użytkownika pracownika, który zarejestrował zlecenie deweloperskie, podawana jest jako kryterium wyszukiwania
- Programista — nazwa użytkownika pracownika przypisanego jako programista zlecenia deweloperskiego podawana jest jako kryterium wyszukiwania
- Tester — nazwa użytkownika pracownika przypisanego jako tester zlecenia deweloperskiego podawana jest jako kryterium wyszukiwania
- Redaktor — nazwa użytkownika pracownika przypisanego jako redaktor zlecenia deweloperskiego podawana jest jako kryterium wyszukiwania
- Klient obsługi technicznej — numer partnera przedsiębiorstwa, dla którego zlecenie deweloperskie zostało zarejestrowane, podawany jest jako kryterium wyszukiwania
- Partner — numer partnera przedsiębiorstwa odpowiedzialnego za wsparcie klienta serwisowego podawany jest jako kryterium wyszukiwania
- Data utworzenia — data zarejestrowania zlecenia deweloperskiego podawana jest jako kryterium wyszukiwania
- Ostatnia modyfikacja — data ostatniej modyfikacji zlecenia deweloperskiego podawana jest jako kryterium wyszukiwania
Wyszukiwanie szczegółowe Historia
Oprócz wyszukiwania głównego z kryteriami zapytań w nagłówku można korzystać z wyszukiwania szczegółowego Historia. Wyszukiwania szczegółowe mogą być łączone z wyszukiwaniem głównym,
tak aby zarówno kryteria z nagłówka, jak i kryteria wyszukiwania szczegółowego były oceniane w powiązaniu logicznym AND. Do łączenia wyszukiwań w wierszu nagłówka wyszukiwania szczegółowego
dostępne jest pole wyboru.
Aby możliwe było wyświetlanie odpowiednich wyników w obszarze roboczym, dostępny jest przycisk [Historia]. Jeśli ten przycisk jest aktywny, w obszarze roboczym pojawia się dodatkowy wiersz nagłówka z odpowiednimi informacjami szczegółowymi.
Szczegóły dotyczące konfigurowalnych aplikacji typu lista i sposobu ich obsługi można znaleźć w artykule Konfigurowalne listy.
- Czas — data, w której zlecenie deweloperskie zostało zmienione, podawana jest jako kryterium wyszukiwania
- Uczestnik — nazwa użytkownika pracownika, który przetwarzał zlecenie deweloperskie, podawana jest jako kryterium wyszukiwania
- Zmiana — status, który zlecenie deweloperskie miało w momencie zmiany, wybierany jest jako kryterium wyszukiwania
Kolumny wyszukiwania szczegółowego w obszarze roboczym:
- Czas — w tej kolumnie wyświetlana jest data i godzina zmiany
- Uczestnik — w tej kolumnie wyświetlana jest nazwa użytkownika pracownika, który zmienił zlecenie deweloperskie
- Zmiana — w tej kolumnie wyświetlana jest zmiana
Każda zmiana zlecenia deweloperskiego wyświetlana jest w osobnym wierszu.
Wyszukiwanie szczegółowe Logistyka oprogramowania
Oprócz wyszukiwania głównego z kryteriami zapytań w nagłówku można korzystać z wyszukiwania szczegółowego Logistyka oprogramowania. Wyszukiwania szczegółowe mogą być łączone z wyszukiwaniem głównym, tak aby zarówno kryteria z nagłówka, jak i kryteria wyszukiwania szczegółowego były oceniane w powiązaniu logicznym AND. Do łączenia wyszukiwań w wierszu nagłówka wyszukiwania szczegółowego dostępne jest pole wyboru.
Aby możliwe było wyświetlanie odpowiednich wyników w obszarze roboczym, dostępny jest przycisk [Logistyka oprogramowania]. Jeśli ten przycisk jest aktywny, w obszarze roboczym pojawia się dodatkowy wiersz nagłówka z odpowiednimi informacjami szczegółowymi.
Szczegóły dotyczące konfigurowalnych aplikacji typu lista i sposobu ich obsługi można znaleźć w artykule Konfigurowalne listy.
Pola wyszukiwania szczegółowego:
- Typ — typ komponentu logistyki oprogramowania wybierany jest jako kryterium wyszukiwania
- Nazwa obiektu — nazwa obiektu komponentu logistyki oprogramowania podawana jest jako kryterium wyszukiwania
- Nazwa systemu — nazwa systemu, na którym komponent logistyki oprogramowania został wygenerowany, podawana jest jako kryterium wyszukiwania
- Status — status komponentu logistyki oprogramowania wybierany jest jako kryterium wyszukiwania
Kolumny wyszukiwania szczegółowego:
- Typ — w tej kolumnie wyświetlany jest typ komponentu logistyki oprogramowania
- Nazwa obiektu — w tej kolumnie wyświetlana jest nazwa komponentu logistyki oprogramowania
- Nazwa systemu — w tej kolumnie wyświetlana jest nazwa systemu, na którym komponent został wygenerowany
- Status — w tej kolumnie wyświetlany jest status komponentu logistyki oprogramowania
Wyszukiwanie szczegółowe Relacje
Oprócz wyszukiwania głównego z kryteriami zapytań w nagłówku można korzystać z wyszukiwania szczegółowego Relacje. Wyszukiwania szczegółowe mogą być łączone z wyszukiwaniem głównym, tak aby zarówno kryteria z nagłówka, jak i kryteria wyszukiwania szczegółowego były oceniane w powiązaniu logicznym AND. Do łączenia wyszukiwań w wierszu nagłówka wyszukiwania szczegółowego dostępne jest pole wyboru.
Aby możliwe było wyświetlanie odpowiednich wyników w obszarze roboczym, dostępny jest przycisk [Relacje]. Jeśli ten przycisk jest aktywny, w obszarze roboczym pojawia się dodatkowy wiersz nagłówka z odpowiednimi informacjami szczegółowymi.
Szczegóły dotyczące konfigurowalnych aplikacji typu lista i sposobu ich obsługi można znaleźć w artykule Konfigurowalne listy.
Pola wyszukiwania szczegółowego:
- Typ — typ powiązania wybierany jest jako kryterium wyszukiwania
- Rodzaj + numer — rodzaj i numer powiązanego zlecenia deweloperskiego lub powiązanego zgłoszenia supportowego podawane są jako kryterium wyszukiwania
- Status — status powiązanego zlecenia deweloperskiego lub powiązanego zgłoszenia supportowego wybierany jest jako kryterium wyszukiwania
Kolumny wyszukiwania szczegółowego:
- Typ — w tej kolumnie wyświetlany jest typ powiązania
- Rodzaj + numer — w tej kolumnie wyświetlane są rodzaj i numer powiązanego zlecenia deweloperskiego lub powiązanego zgłoszenia supportowego
- Status — w tej kolumnie wyświetlany jest status powiązanego zlecenia deweloperskiego lub powiązanego zgłoszenia supportowego
Obszar roboczy
W obszarze roboczym dostępna jest tabela, w której wyświetlane są zlecenia deweloperskie.
Zakres wyświetlanych informacji można ustalać samodzielnie. Aby możliwe było analizowanie zleceń deweloperskich na różne sposoby, z wykorzystaniem określonych zestawów informacji, możliwe jest tworzenie wielu widoków.
Poniżej opisano kolumny tabeli w widoku standardowym.
- Zlecenie — w tej kolumnie wyświetlana jest identyfikacja zlecenia deweloperskiego
- Oznaczenie — w tej kolumnie wyświetlana jest nazwa zlecenia deweloperskiego
- Kategoria — w tej kolumnie wyświetlana jest kategoria, do której przypisane jest zlecenie deweloperskie
- Wydanie — w tej kolumnie wyświetlane jest wydanie Comarch ERP Enterprise, którego dotyczy zlecenie deweloperskie
- Priorytet — w tej kolumnie wyświetlany jest priorytet zlecenia deweloperskiego
- Opracowujący użytkownik — w tej kolumnie wyświetlany jest numer partnera aktualnego realizatora zlecenia deweloperskiego
- Status — w tej kolumnie wyświetlany jest aktualny status zlecenia deweloperskiego
Konfiguracja
Aplikacja Lista: Zlecenia deweloperskie nie wymaga definiowania dodatkowych ustawień w aplikacji Konfiguracja.
Jednostki biznesowe
Dla aplikacji Lista: Zlecenia deweloperskie istotna jest następująca jednostka biznesowa, którą można wykorzystywać na przykład do:
- nadawania uprawnień,
- definiowania działań,
- importu i eksportu danych.
Zlecenie deweloperskie:
com.cisag.app.internal.obj.SupportRequest
Uprawnienia
Uprawnienia mogą być nadawane zarówno poprzez role uprawnień, jak i poprzez przypisanie organizacji.
Koncepcja uprawnień opisana jest w artykule Uprawnienia.
Specjalne możliwości
Aplikacja Lista: Zlecenia deweloperskie nie posiada specjalnych możliwości.
Przypisania organizacyjne
Dla aplikacji Lista: Zlecenia deweloperskie nie są wymagane przypisania organizacyjne.
Funkcje specjalne
Aplikacja Lista: Zlecenia deweloperskie nie posiada funkcji specjalnych.
Uprawnienia dla partnerów biznesowych
Aplikacja Lista: Zlecenia deweloperskie nie jest udostępniana partnerom biznesowym.



