Obiekt deweloperski: Message

Wprowadzenie

Aplikacja Obiekty deweloperskie pozwala na rejestrowanie i przeglądanie obiektów deweloperskich różnych typów. W niniejszym artykule opisany został obiekt o typie Message.

Opis

Wiadomość jest komunikatem dla użytkownika, która dostarcza wyniku działania lub informacji o określonym stanie aplikacji. Nazwa obiektu deweloperskiego to numer komunikatu, który jest przypisywany automatycznie lub przez użytkownika podczas tworzenia nowego obiektu. Numer komunikatu musi być unikalny w klasie komunikatów.

W kodzie źródłowym komunikaty są wywoływane przez MessageManager. Komunikaty są określane i wyświetlane w systemie za pomocą klasy komunikatów i numeru komunikatu. Ponadto można przekazać do dziesięciu parametrów.

  • Klasa zgłoszenia – przypisanie komunikatu do klasy komunikatów. Klasa komunikatu musi zostać określona podczas tworzenia nowego komunikatu, zanim obiekt zostanie zablokowany po raz pierwszy. Tego przypisania nie można już zmienić. Powiadomienie znajduje się na liście Wykazy zastosowania klasy powiadomień.
  • Typ powiadomienia – kategoryzacja wiadomości:
    • Wiersz statusu – wyświetlanie w wierszu stanu. Brak wpływu na dalszy proces w aplikacji.
    • Informacja – wyświetlanie na pasku stanu i  na zakładce Komunikaty w obszarze nawigacji. Brak wpływu na dalszy proces w aplikacji.
    • Ostrzeżenie – wyświetlane na pasku stanu i na zakładce Komunikaty w obszarze nawigacji. Jeśli ostrzeżenie zostanie potwierdzone przez użytkownika, akcja może zostać wykonana.
    • Błąd – wyświetlany na pasku stanu i na zakładce Komunikaty w obszarze nawigacji. Akcja nie może zostać wykonana, dopóki błąd nie zostanie naprawiony.
  • Krótki tekst komunikatu – tekst wiadomości wyświetlany na pasku stanu i na zakładce Komunikaty  w obszarze nawigacji. Tekst jest ograniczony do 1024 znaków i może zostać przetłumaczony. Do tekstu wiadomości można przenieść do 10 parametrów. Parametry są określone w nawiasach klamrowych (od {0} do {9}). Teksty wiadomości można podzielić na jednostki logiczne za pomocą znaczników:
    • Klucz <key>…</key> (niebieska pogrubiona czcionka)
    • Funkcja <fun>…</fun> (pogrubiona czcionka)
    • Przykład <samp>…</samp> (czcionka standardowa)
    • Definicja <def>…</def> (kursywa)
    • Akcja <action>…</action> (pogrubiona czcionka)
    • Przyczyna <cause>…</cause> (czcionka pogrubiona)
  • Rozwinięty tekst komunikatu – wyświetlany na zakładce Komunikaty w obszarze nawigacji. Tekst jest ograniczony do 1024 znaków i może zostać przetłumaczony.

Wiadomości są wywoływane za pośrednictwem MessageManager:

com.cisag.pgm. appserver.CisMessageManager.sendMessage

(<nazwa klasy wiadomości>, numer wiadomości, parametr1, …, parametr-ter10);

Przykład
CisEnvironment env = CisEnvironment.getInstance();

CisMessageManager mm = env.getMessageManager();

mm.sendMessage(„APP”, 100, „Parameter1”, „Parameter2”);

Czy ten artykuł był pomocny?