Obiekt deweloperski: Report

Wprowadzenie

Aplikacja Obiekty deweloperskie pozwala na rejestrowanie i przeglądanie obiektów deweloperskich różnych typów. W niniejszym artykule opisany został obiekt o typie Report.

Opis

Raporty służą do tworzenia raportów lub dokumentów za pomocą ERP System Output Manager. Układ i parametry raportu są projektowane za pomocą Crystal Reports.
Gotowe pliki raportów można importować i uzupełniać o dodatkowe dane. Dane te obejmują na przykład etykiety parametrów i stałych tekstowych w raporcie.

Na zakładce Edytor dostępne są poniższe pola:

Oznaczenie – opis raportu wyświetlany w aplikacji Raport: Dokumenty raportów. Nazwa powinna być unikalna dla wszystkich raportów w jednym języku. Nazwa jest ograniczona do 80 znaków i może zostać przetłumaczona.

Typ dokumentu – określa, czy raport może być używany do tworzenia dokumentów raportów, czy do tworzenia pojedynczych dokumentów:

  • Dokument raportu – tworzy listę i może być używany w aplikacji Raport: Dokumenty raportów. Oprócz ogólnych parametrów standardowych, raport ma kilka parametrów z String, Valueset lub Timestamp.
  • Dokument – raport generuje pojedynczy dokument i nie może być używany w aplikacji Raport: Dokumenty raportów. Aby użyć raportu do generowania dokumentów, należy go wprowadzić w szablonie dokumentu w aplikacji Szablony dokumentów. Oprócz standardowych parametrów, raport zazwyczaj posiada parametr typu GUID.

Silnik raportu – to oprogramowanie, które przetwarza pliki raportów. Obecnie wszystkie raporty korzystają z silnika Crystal Reports.

Widok – określa, czy funkcja jest wyświetlana na zakładce aplikacji Raport: Dokumenty raportów.

Framework do którego przypisany jest raport. Raporty są przypisywane do framework’ów w celu grupowania zawartości, ma to wpływ na przypisywanie i sprawdzanie uprawnień do raportów. Ponadto raport jest wymieniony w zakładce aplikacji Raport: Dokumenty raportów poniżej danego framework’a.

Zastąpiony raport – raport do zastąpienia. Jeśli określono aktualnie otwarty raport, to jest on używany podczas wysyłania raportu. Zastąpienie nie ma miejsca podczas wyprowadzania dokumentów pojedynczych.

Podzakładka Parametry
Zestaw parametrów raportu jest definiowany przez pola parametrów pliku raportu. Gdy pliki raportów są importowane do obiektu deweloperskiego, zestaw parametrów jest aktualizowany. Na zakładce Parametry nie można dodawać ani usuwać poszczególnych parametrów. Jeśli na zakładce Pliki
zdefiniowano kilka plików raportów, parametry określają plik raportu niezależny od języka, jeśli jest dostępny, w przeciwnym razie plik raportu w oryginalnym języku raportu.
Wszystkie pliki raportu muszą zawierać te same pola parametrów oraz typy danych pól.

Dostępne kolumny w tabeli:

Nazwa parametru – nazwa parametru raportu. Następujące nazwy są predefiniowane lub
zarezerwowane dla rozszerzeń:

  • SystemVariables
  • SystemValues
  • TextConstant
  • TextValues
  • ReportTitle
  • Report

Nazwy te są zdefiniowane jako stałe w klasie: com.cisag.pgm.services.output.CisAttributes.

Logiczny typ danych jest określony dla parametru raportu, którego opis danych definiuje
etykietę, bezpośrednią pomoc i pomoc wartości dla parametru.
Pierwotny typ logicznego typu danych musi być zgodny z typem pola parametru i jest on automatycznie ustawiany dla wszystkich predefiniowanych parametrów raportu i nie można go zmienić.

Etykieta – pole prezentuje etykietę wynikającą z określonego logicznego typu danych w celu sprawdzenia.

Podzakładka Pliki
Przed zaimportowaniem raportu należy zdefiniować języki, dla których został on utworzony. Gdy tworzony jest nowy raport, domyślnie ma on plik raportu niezależny od języka. Na tej zakładce można zdefiniować pliki dla innych języków, a istniejące pliki można oznaczyć do usunięcia.

Dostępne kolumny w tabeli:
Zależne od języka – określa, czy plik raportu jest zależny od języka. Raport może zawierać maksymalnie jeden plik niezależny od języka i dowolną liczbę plików zależnych od języka. Jeśli dane wyjściowe mają być w określonym języku, pliki raportu zależne od języka mają pierwszeństwo przed plikiem raportu niezależnym od języka. Domyślnie podczas tworzenia, raporty mają plik
raportu niezależny od języka. Korzystając z plików raportów zależnych od języka, można np. zaprojektować układ raportu w różny sposób w zależności od języka.

Język używany w pliku raportu dla plików raportów zależnych od języka.
Ostatnia zmiana – data, w której plik raportu został ostatnio zmieniony.
Rozmiar w bajtach – pliki raportów są kompaktowo przechowywane w bazie danych. Rozmiar w bajtach wskazuje rozmiar po kompresji.


Podzakładka Teksty
Aby uniknąć konieczności tworzenia oddzielnego pliku raportu dla każdego języka podczas tworzenia raportów wielojęzycznych, można użyć symbolicznych stałych tekstowych. Umożliwia to również tłumaczenie raportów za pomocą aplikacji Panel redakcja.
Stałe tekstowe pełnią tę samą funkcję, co wpisy w tabelach ciągów znaków, tj. ich tłumaczenie jest określane w czasie wykonywania. W pliku raportu tłumaczenie na stałą tekstową można sprawdzić podczas generowania raportu za pomocą funkcji użytkownika Crystal Reports.

Dostępne kolumny w tabeli:
Stała – unikalna nazwa stałej wprowadzana wyłącznie wielkimi literami. Pozwala na uzyskanie dostępu do tekstu tabeli string. Stała jest ograniczona do 120 znaków.
Tekst – tekst do tłumaczenia ograniczony do 2000 znaków.


Podzakładka Źródła danych
Źródła danych ODBC i tabele używane w poszczególnych plikach raportów można wyświetlić na tej zakładce dla raportów, które zostały już zaimportowane do systemu. Jeśli źródła danych ODBC mają symboliczne nazwy Semiramis OLTP, Semiramis OLAP, Semiramis Repository lub Semiramis Configuration,
odpowiedni obiekt biznesowy (Business Object) lub widok OQL (OQL View) jest obliczany i wyświetlany na podstawie nazwy tabeli. Informacje te stanowią również podstawę dla listy wykazów zastosowania obiektów biznesowych i widoków OQL w raportach.

Dostępne kolumny w tabeli:
Język pliku raportu.
Źródło danych – nazwa źródła danych ODBC.

Typ – rodzaj kolumny wyświetlany w kolumnie Tabela.

  • Zewnętrzne źródło danych – tabela pochodzi z innego źródła niż CEE
  • Obiekt biznesowy  – tabela jest obiektem biznesowym w CEE
  • Tabela wirtualna – tabela jest tabelą wirtualną
  • Funkcja wirtualna  – tabela jest funkcją wirtualną

Tabela – nazwa tabeli w źródle danych ODBC.
Używany obiekt – obiekt biznesowy lub widok OQL.

Czy ten artykuł był pomocny?