Do przetwarzania np. kompletacji, w zleceniach kompletacji użytkownik może używać dowolnie zdefiniowanych obszarów magazynowania w całej strukturze magazynu. Obszary magazynowania mogą być przypisane do poszczególnych pracowników. Podczas generowania zleceń magazynowych można zastosować grupowanie według obszarów magazynowania w celu utworzenia np. oddzielnych zleceń magazynowych dla obszarów magazynowania, które mogą być przetwarzane przez pracownika odpowiedzialnego za obszar magazynowania.
Niniejsza dokumentacja opisuje sposób obrazowania obszarów magazynowania w systemie oraz strukturę aplikacji o tej samej nazwie. Użytkownik zapozna się również z relacjami między obszarem magazynowania a innymi aplikacjami i jednostkami biznesowymi oraz o tym, jak jest on powiązany z procesami biznesowymi.
Instrukcje dotyczące pracy z obszarami magazynowania, np. w jaki sposób można przypisać lokalizacje do obszaru magazynowania, można znaleźć w dokumentacji Instrukcje: Obszary magazynowania.
Definicje terminów
- Obszar magazynowania — obejmuje dowolną liczbę stref, rzędów, poziomów lub miejsc w magazynie. Obszar magazynowania może być przypisany do pracownika.
- Strefa magazynowa — jeśli w aplikacji Konfiguracja aktywowana jest funkcja Zarządzanie miejscami składowania, wówczas magazyn może być podzielony na strefy magazynowe. Magazyn może zawierać dowolną liczbę stref magazynowych.
- Miejsce składowania — jest to dokładna lokalizacja w magazynie, w której można składować artykuły. Miejsce składowania zawsze znajduje się w strefie magazynowej w magazynie i jest precyzyjnie określany na podstawie rzędu, poziomu i numeru miejsca składowania. Każde miejsce składowania ma swój rodzaj, który określa jego zastosowanie. Istnienie miejsc składowania jest warunkiem do zarządzania miejscami składowania.
- Pole odkładcze — jest to podjednostka lokalizacji magazynowej. Jest to najmniejsza część składowa magazynu. Pole odkładcze może przyjąć dokładnie jedną jednostkę magazynową. Liczba pól odkładczych to maksymalna liczba jednostek magazynowych dozwolona dla lokalizacji magazynu.
Opis aplikacji
Za pomocą aplikacji Obszary magazynowania można tworzyć lub edytować obszary magazynowania oraz przypisywać do nich strefy, rzędy i miejsca.
Aplikacja Obszary magazynowania składa się z nagłówka i obszaru roboczego.
Nagłówek
Nagłówek zawiera pola jednoznacznie identyfikujące obszar magazynowania oraz przypisanego do niego pracownika. Poniżej znajduje się szczegółowy opis pól nagłówka:
- Magazyn — użytkownik wprowadza magazyn, dla którego chciałby utworzyć obszar magazynowania. Obszary magazynowania można tworzyć dla magazynu tylko wtedy, gdy jest on podzielony na strefy magazynowe. Najpierw użytkownik powinien wprowadzić magazyn w aplikacji Magazyny.
- Obszar magazynowania — to pole zawiera identyfikator obszaru magazynowania. Identyfikacja obszaru magazynowania jest unikalna w ramach bazy danych OLTP. Może składać się z dowolnego tekstu zdefiniowanego przez użytkownika. Identyfikator można edytować tylko do momentu jego zapisania.
- Opis — opis służy jako dodatkowa cecha wyróżniająca. Może składać się z dowolnego tekstu zdefiniowanego przez użytkownika. Wprowadza on znaczący opis, który jest tak unikalny, jak to możliwe, aby ułatwić wyszukiwanie.
- Pracownik odpowiedzialny — w razie potrzeby, użytkownik wprowadza pracownika odpowiedzialnego za obszar magazynowania. Jeśli dla obszaru magazynowania zostanie wygenerowane zlecenie magazynowe, pracownik odpowiedzialny za obszar zostanie nadpisany jako pracownik odpowiedzialny za zlecenie magazynowe.
Obszar roboczy
Obszar roboczy zawiera tabelę, w której można tworzyć lub edytować strefy magazynowe, rzędy, poziomy i lokalizacje objęte obszarem magazynowania. Poniżej znajduje się szczegółowy opis kolumn, znajdujących się w obszarze roboczym:
- Strefa magazynowa — użytkownik istniejącą strefę magazynową dla magazynu, do którego należy obszar magazynowania. Jeśli organizacja magazynowa strefy na to nie pozwala, wówczas można wprowadzić rzędy, poziomy i miejsca w poniższych kolumnach. Jeśli nie zostanie wprowadzona żadna strefa magazynowa, to szczegóły wprowadzone w poniższych kolumnach będą miały zastosowania do wszystkich stref.
- Od rzędu — użytkownik wprowadza rząd, od którego powinna zaczynać się sekcja obszaru magazynowania utworzona w tym wierszu tabeli. Jeśli to pole pozostanie puste, wówczas sekcja obszaru magazynowania utworzona w tym wierszu tabeli rozpocznie się od pierwszego rzędu strefy magazynowej.
- Do rzędu — użytkownik wprowadza rząd, do którego powinna sięgać sekcja obszaru magazynowania utworzonego w tym wierszu tabeli. Jeśli to pole pozostanie puste, wówczas sekcja obszaru magazynowania utworzona w tym wierszu tabeli będzie sięgać do ostatniego rzędu strefy magazynowania.
- Od poziomu — użytkownik wprowadza poziom, od którego powinna zaczynać się sekcja obszaru magazynowania utworzona w tym wierszu tabeli. Jeśli to pole pozostanie puste, wówczas sekcja obszaru magazynowania utworzona w tym wierszu tabeli rozpocznie się od pierwszego poziomu strefy magazynowej.
- Do poziomu — użytkownik wprowadza poziom, do którego powinna sięgać sekcja obszaru magazynowania utworzona w tym wierszu tabeli. Jeśli to pole pozostanie puste, wówczas sekcja obszaru magazynowania utworzona w tym wierszu tabeli będzie sięgać do ostatniego poziomu strefy magazynowej.
- Od miejsca — użytkownik wprowadza miejsce, od którego powinna zaczynać się sekcja obszaru magazynowania utworzona w tym wierszu tabeli. Jeśli to pole pozostanie puste, wówczas sekcja obszaru magazynowania utworzona w tym wierszu tabeli rozpocznie się od pierwszego miejsca strefy magazynowej.
- Do miejsca — użytkownik wprowadza miejsca, do której powinna sięgać sekcja obszaru magazynowania utworzona w tym wierszu tabeli. Jeśli to pole pozostanie puste, wówczas sekcja obszaru magazynowania utworzona w tym wierszu tabeli będzie sięgać do ostatniej lokalizacji strefy magazynowej.
Tabela Szablony dokumentów
W tabeli Szablony dokumentów dla dokumentów typu Zlecenie magazynowe, Etykieta przyjęcia na magazyn i Etykieta przyjęcia na magazyn (przesunięcie międzymagazynowe) można wprowadzić określone ustawienia dla wydruku dokumentu końcowego. Dla każdego typu dokumentu dostępny jest jeden lub więcej wierszy z następującymi kolumnami:
- Typ dokumentu — w tym wierszu wyświetlany jest typ dokumentu końcowego, dla którego definiowane są ustawienia wydruku. Dostępne są następujące typy dokumentów końcowych:
- Zlecenie magazynowe
- Etykieta przyjęcia na magazyn
- Etykieta przyjęcia na magazyn (przesunięcie międzymagazynowe)
- Medium — wyświetlane jest medium wyjścia, na którym dokument końcowy zostanie wydrukowany zgodnie z szablonem dokumentu końcowego. Dostępne są następujące media wyjścia:
- Drukarka (możliwe jest również wyświetlenie jako plik)
- Fax
- Szablon dokumentu końcowego — użytkownik wprowadza szablon dokumentu końcowego, który określa strukturę odpowiedniego dokumentu końcowego. Każdy szablon dokumentu końcowego dotyczy dokładnie jednego z medium wyjścia. Szablon dokumentu końcowego zawiera m. in. ustawienia medium wyjścia, a także strukturę i format dokumentu końcowego. Przykładowo, szablon dokumentu końcowego dla medium drukarki zawiera informacje na temat drukowania jednostronnego lub dwustronnego oraz liczby wydrukowanych kopii.
- Adres odbiorcy — w tym polu można określić metodę komunikacji dla szablonów dokumentów końcowych z mediami wyjścia Fax i E-mail. Pozwala to określić, który z adresów telefaksu lub e-mail odbiorcy jest używany podczas drukowania tego dokumentu. Na podstawie metody komunikacji zdefiniowanej w tym polu system określa konkretne połączenie komunikacyjne od odpowiedniego partnera podczas wydruku dokumentów z danych, tj. konkretny numer faxu lub adres e-mail. Ten numer faxu lub adres e-mail jest używany do wysyłania dokumentu jako adres odbiorcy
- Preferowane — jeśli ustawienia wydruku są zdefiniowane dla typu dokumentu w kilku wierszach, wówczas jeden z nich musi być oznaczony jako preferowany. To pole wyboru jest stosowane domyślnie i oznacza, że te preferowane ustawienia będą używane podczas drukowania dokumentu końcowego, chyba że jedno z pozostałych zdefiniowanych ustawień zostanie wybrane ręcznie.
Konfiguracja
W aplikacji Konfiguracja nie trzeba wprowadzać żadnych ustawień dla aplikacji Obszary magazynowania.
Jednostki biznesowe
Następujące jednostki biznesowe są istotne dla aplikacji Obszary magazynowania, z której można korzystać do np.:
- Przyporządkowywania uprawnień
- Definiowania działań
- Importu lub eksportu danych
Obszar magazynowania
com.cisag.app.inventory.obj.WarehouseArea
Jednostka biznesowa jest częścią następującej grupy jednostek biznesowych:
com.cisag.app.inventory.MasterData
Uprawnienia
Uprawnienia można przypisywać za pomocą ról uprawnień, a także poprzez przyporządkowania organizacyjne. Koncepcja uprawnień została opisana w dokumentacji Uprawnienia.
Uprawnienia specjalne
Aplikacja Obszary magazynowania nie posiada żadnych uprawnień specjalnych.
Przyporządkowywania organizacyjne
Jeśli funkcja Uprawnienia do treści została aktywowana w aplikacji Konfiguracja, wówczas użytkownik może wyświetlić aplikację Obszary magazynowania tylko wtedy, gdy organizacja, która jest powiązana z co najmniej jedną z poniższych struktur, została przypisana do niej w danych podstawowych partnera:
- Logistyka magazynowa
Funkcje specjalne
Podczas weryfikacji uprawnień użytkownika weryfikowane są również uprawnienia użytkownika do magazynów. Aby móc edytować obszary magazynowania, użytkownik musi również posiadać uprawnienia do zmiany magazynów.
Uprawnienia dla partnerów biznesowych
Aplikacja Obszary magazynowania nie jest dostępna dla partnerów biznesowych.