Aplikacja Odtworzenie rekordów dostępności odtwarza rekordy dostępności dla różnych typów zleceń (zamówienie sprzedaży, oferta sprzedaży, zamówienie zakupu, zlecenie produkcyjne, zlecenie dystrybucji, zlecenie dostawy, kompletacja, dyspozycja magazynowa, przyjęcie towaru) i typów innych niż zlecenia (transakcja magazynowa, błędna transakcja magazynowa, zapotrzebowanie bez dowodu, stan magazynowy partii z datą przydatności).
Definicje terminów
- Dostępność — jest to przewidywana podaż artykułu w bieżącym lub przyszłym dniu. Dostępność jest obliczana za pomocą reguły dostępności i składa się z:
- bieżącego stanu magazynowego
- planowanych przychód
- planowanych rozchód
Przy obliczaniu dostępności można również uwzględnić ewentualne zaległości. Jeśli aktywowana została funkcja Rezerwacja, to dostępność składa się z:
- niezarezerwowanych bieżących stanów magazynowych
- niezarezerwowanych planowanych przychodów
- niezarezerwowanych planowanych rozchodów
Ilości częściowe są również brane pod uwagę w procesie.
Opis aplikacji
Aplikacja Odtworzenie rekordów dostępności odtwarza rekordy dostępności dla następujących inicjatorów:
- Typy zleceń:
- Oferta sprzedaży
- Zamówienie sprzedaży
- Zlecenie dostawy
- Kompletacja
- Zlecenie dystrybucji
- Zlecenie produkcyjne
- Zamówienie zakupu
- Dyspozycje magazynowe
- Przyjęcie towarów
- Typy inne niż zlecenie:
- Transakcja magazynowa
- Błędna transakcja magazynowa
- Zapotrzebowanie bez dowodu
- Stan magazynowy
Typy zleceń i typy inne niż zlecenie można wybierać pojedynczo, łącznie lub wszystkie. Nową strukturę można również ograniczyć do pojedynczej pozycji.
Typ Stan magazynowy jest używany do tworzenia nowych rekordów dostępności, które odnoszą się do stanów partii z datą przydatności (Więcej informacji na ten temat można znaleźć w dokumentacji Wprowadzenie: Dostępność).
Parametry sterowania są używane do wpływania na prędkość i wydajność aplikacji.
Procedura
Odtworzenie rekordów dostępności może działać poprawnie tylko wtedy, gdy żaden inny proces nie zmienia danych dostępności w tym samym czasie; odwrotnie, jednoczesna przebudowa może również zakłócić te procesy. Z tego powodu, pierwszą rzeczą, która jest sprawdzana po uruchomieniu zlecenia przetwarzania w celu przebudowy, jest to, czy żaden użytkownik nie otworzył aplikacji dialogowej (między bazami danych). W przeciwnym razie, dla każdej aktywnej aplikacji generowany jest komunikat o błędzie, a odtworzenie jest natychmiast przerywane; wyjątkiem są serwery logistyki magazynowej, które również mogą działać podczas odtworzenia.
Użytkownik uruchamiający tę aplikację powinien się najpierw wylogować. Następnie, powinien on uruchomić ponownie sesję, aby upewnić się, że ta aplikacja jest jedyną otwartą aplikacją.
Gdy system zweryfikuje, że żadna inna aplikacja dialogowa nie jest aktywna, rozpoczyna się odtworzenie; dla każdego typu zlecenia lub typu innego niż zlecenie, wszystkie rekordy dostępności dla tego typu są najpierw usuwane z bazy danych (w razie potrzeby, tylko dla określonego artykułu), a następnie odbudowywane ze zleceń, dokumentów lub innych danych źródłowych.
Po przetworzeniu wszystkich typów zleceń i typów innych niż zlecenia, utworzone dane są porównywane z wymaganiami i danymi rezerwacji:
- Zarezerwowane ilości są kopiowane do rekordów dostępności;
- Informacje o istniejących danych wymagań są wprowadzane do rekordów dostępności;
- Nowe rekordy dostępności 0 są tworzone zgodnie z wymaganiami dla istniejących ukończonych danych zapotrzebowania, jeśli nie zostały lub nie mogły zostać utworzone podczas odtworzenia(ze względu na integralność danych);
- Ilości dostępne są zwiększane, jeśli w danych dotyczących wymagań odnotowano nadwyżkę ilości wymaganych.
Same dane dotyczące zapotrzebowania i rezerwacji nie ulegają zmianie.
Szczególne przypadki przyjęć towarów
Potwierdzenia przyjęcia towarów nie powinny mieć własnych danych dostępności lub rezerwacji. Odtworzenie rekordów dostępności dla przyjęć towarów oznacza, że wszystkie dane dostępności dla przyjęć towarów są usuwane i nie są rekonstruowane.
W tej sytuacji, konieczne jest usunięcie wszelkich istniejących zapotrzebowań i danych rezerwacji, ponieważ w przeciwnym razie zostałyby one wygenerowane automatycznie podczas końcowego porównania (Więcej informacji można znaleźć w sekcji Proces, znajdującej się powyżej). Odbywa się to poprzez bezpośrednie wywołanie aplikacji Reorganizacja danych rezerwacji dla przyjęć towarów.
Obsługa błędów
Zlecenie przetwarzania nie zostanie uruchomione, jeśli nie wybrano inicjatora lub wprowadzono nieistniejący artykuł.
Zlecenie przetwarzania jest anulowane, jeśli otwarta jest co najmniej jedna aplikacja dialogowa z obszaru APP.
Jeśli działanie zostanie przerwane z powodu poważnego błędu, to należy natychmiast znaleźć przyczynę błędu, naprawić błąd i ponownie wykonać odtworzenie, ponieważ w przeciwnym razie może brakować wszystkich rekordów dostępności dla danego typu zlecenia.
Podczas końcowego porównywania danych dotyczących zapotrzebowania i rezerwacji, użytkownik może również wykryć różne nieprawidłowe kombinacje; w takim przypadku błędy te są zgłaszane, a odtworzenie jest kontynuowane z następnym elementem danych.
Obszar roboczy
W górnej części obszaru roboczego znajduje się krótki opis aplikacji. Dostępne są również następujące pola:
- Inicjator — w tym polu użytkownik wybiera inicjatora lub inicjatorów, dla których chce zrekonstruować rekordy dostępności. Jako inicjatorów można użyć następujących typów zleceń lub typów innych niż zlecenia.
- Typy zleceń:
- Oferta sprzedaży
- Zamówienie sprzedaży
- Zlecenie dostawy
- Kompletacja
- Zlecenie dystrybucji
- Zlecenie produkcyjne
- Zamówienie zakupu
- Dyspozycja magazynowa
- Przyjęcie towarów
- Typy inne niż zlecenie:
- Transakcja magazynowa
- Błędna transakcja magazynowa
- Zapotrzebowanie bez dowodu
- Stan magazynowy
- Typy zleceń:
- Artykuł — w razie potrzeby, użytkownik wprowadza artykuł, dla którego chce odtworzyć rekordy dostępności. Jeśli nie wprowadzi on artykułu, to rekordy dostępności zostaną odtworzone dla wszystkich artykułów.
Sekcja Parametry sterowania:
- Szybkie usuwanie — jeśli ta funkcja nie jest aktywna, to wszystkie rekordy dostępności do usunięcia są usuwane w blokach o regulowanym rozmiarze za pośrednictwem usługi trwałości.Jeśli ta funkcja jest aktywna, to wszystkie rekordy dostępności do usunięcia są usuwane w jednym kroku za pomocą instrukcji DELETE-OQL w dużej transakcji bazy danych. Mimo, że jest to szybszy proces, może to prowadzić do przerwania, jeśli ilość danych jest zbyt duża, ponieważ systemy baz danych mają ograniczone bufory dla transakcji, w zależności od konfiguracji.
- Rozmiar bloku przy usuwaniu — rozmiar transakcji bazy danych dla usuwania rekordów dostępności podczas usuwania za pośrednictwem usługi trwałości (maksymalna liczba usuniętych rekordów dostępności, po których następuje zmiana transakcji).
- Wynik postępu — jeśli funkcja ta jest aktywna, to po każdym przetworzonym bloku danych w dzienniku komunikatów zapisywany jest komunikat o postępie
- Rozmiar bloku przy wstawianiu — rozmiar transakcji bazy danych do zapisywania wygenerowanych rekordów dostępności (maksymalna liczba wstawionych rekordów dostępności, po których następuje zmiana transakcji).
Akcja związana z aplikacją : [Uruchom korektę danych]
Akcja wykonuje odtworzenie rekordów dostępności dla wybranych inicjatorów.
Konfiguracja
Aplikacja Odtworzenie rekordów dostępności nie posiada żadnych uprawnień specjalnych.
Jednostki biznesowe
Dla aplikacji Odtworzenie rekordów dostępności nie istnieją istotne jednostki biznesowe.
Uprawnienia
Uprawnienia można przyporządkowywać zarówno przy użyciu ról autoryzacji, jak i poprzez przyporządkowanie organizacji. Koncepcję uprawnień można znaleźć w dokumentacji Uprawnienia.
Umiejętności specjalne
Aplikacja Odtworzenie rekordów dostępności nie posiada żadnych uprawnień specjalnych.
Przyporządkowania organizacyjne
Dla aplikacji Odtworzenie rekordów dostępności nie jest wymagane przyporządkowanie organizacyjne.
Funkcje specjalne
W przypadku aplikacji Odtworzenie rekordów dostępności należy wziąć pod uwagę następujące funkcje szczególne:
Aplikacji nie można otworzyć za pomocą menu użytkownika. Można ją otworzyć za pośrednictwem adresu URL https://<SYSTEM>/com.cisag.app.inventory.tools.ui.RefreshAvailabilityDetail.class. Alternatywnie, można ją otworzyć za pomocą aplikacji Obiekty deweloperskie (aplikacja: com.cisag.app.inventory.tools.ui.RefreshAvailabilityDetail).
Uruchomienie korekty wymaga, aby żaden użytkownik nie otworzył aplikacji dialogowej. Jeśli odpowiednia aplikacja jest aktywna, to odtworzenie rekordów dostępności zostanie przerwane z komunikatem o błędzie. Komunikat o błędzie informuje o aplikacji, która uniemożliwiła wykonanie aktualizacji danych.
Uprawnienia dla partnerów biznesowych
Aplikacja Odtworzenie rekordów dostępności nie jest dostępna dla partnerów biznesowych.