Niniejszy artykuł zawiera informacje na temat aplikacji Panel System dla kategorii Połączenie z ERP System Output Manager. Ogólne informacje wprowadzające na temat panelu systemowego, a także odniesienia do dokumentacji innych typów można znaleźć w artykule Panel System.
Obszar roboczy
Ten widok umożliwia przeglądanie i przetwarzanie połączeń System Output Manager wprowadzonych do bazy danych konfiguracji. Gdy każdy serwer aplikacji Comarch ERP Enterprise uruchamia się, sprawdza, które połączenia System Output Manager są zdefiniowane dla jego systemu i otwiera połączenia z wprowadzonymi tam System Output Manager. Dokumenty i raporty są wysyłane na różne nośniki wyjściowe, takie jak drukarka lub faks, za pośrednictwem tych menedżerów wyjść. Aby uzyskać bardziej szczegółowe informacje na temat funkcji i konfiguracji System Output Manager, należy zapoznać się z artykułem System Output Manager.
Połączenia System Output Manager są przypisane do ich systemu, a tym samym domyślnie do każdego serwera aplikacji systemu. Jeśli utworzono, zmieniono lub usunięto połączenie System Output Manager, zmiany te będą widoczne dla serwera aplikacji dopiero po jego ponownym uruchomieniu. Aby uniknąć niespójności, po wprowadzeniu tego typu zmian należy ponownie uruchomić cały system.
Zakładka Edytor
W tym widoku dostępne są podstawowe ustawienia dla połączeń System Output Manager.
Zakładka składa się z następujących pól:
- GUID połączenia z Output Manager — identyfikator GUID połączenia System Output Manager
- Status — status połączenia SOM. Możesz użyć tego ustawienia, aby dezaktywować połączenia SOM bez ich usuwania. Domyślnym ustawieniem jest Aktywne. Możliwe wartości to:
- Aktywne — urządzenia wyjściowe SOM podłączone przez to połączenie są brane pod uwagę
- Nieaktywowane — urządzenia wyjściowe SOM podłączone przez to połączenie nie są brane pod uwagę
- Połączenie — całkowita liczba połączeń, które każdy serwer aplikacji systemu może utrzymywać otwarte jednocześnie dla menedżerów wyjść skonfigurowanych w polu SOM URI. Połączenia te służą do przesyłania żądań informacji dotyczących stanu urządzeń wyjściowych i żądań dokumentów wyjściowych do SOM. Dla tych połączeń otwierane są gniazda TCP/IP, ale nie są generowane ani rezerwowane żadne dodatkowe wątki. Domyślna liczba nowo utworzonych połączeń SOM wynosi 5. Połączenie SOM z dużą liczbą połączeń jest zwykle używane do analizowania plików raportów i drukowania raportów za pomocą drukarki No printer. Jeśli użytkownik chce dezaktywować określone połączenie SOM, powinien wprowadzić wartość 0.
- SOM URI — pełny adres System Output Manager, składający się z protokołu, nazwy hosta i portu
- Serwer docelowy ODBC — serwer aplikacji, do którego System Output Manager wysyła żądania ODBC. Serwer aplikacji wprowadzony w tym miejscu powinien używać opcji Nieograniczony dostęp jako ustawienia dostępu ODBC, nie powinien wykonywać żadnych innych zadań ani usług w możliwym zakresie i powinien mieć dużą liczbę połączeń z bazą danych do przetwarzania żądań ODBC. Aby uzyskać zalecenia dotyczące wyboru tego ustawienia, należy zapoznać się z artykułem Panel System, rozdziałem Połączenia z bazą danych. W systemach deweloperskich i testowych wystarczy, jeśli serwer aplikacji korzysta z ustawienia dostępu ODBC Ograniczony dostęp. Ustawienie Brak dostępu nie może być używane dla wprowadzonego tutaj serwera aplikacji, ponieważ uniemożliwia ono generowanie dokumentów przez Semiramis Output Manager.
Zakładka Zlecenia
Ta zakładka wyświetla zlecenia wyjściowe System Output Manager, dla których istnieje połączenie System Output Manager. Jeśli Semiramis Output Manager jest używany przez kilka systemów Comarch ERP Enterprise, zadania z innych systemów oprócz systemu aktualnie otwartego połączenia System Output Manager mogą być również widoczne tutaj.
Na ekranie wyświetlane są następujące kolumny:
- Nazwa — nazwa zlecenia wyjściowego
- Status — status przetwarzania zlecenia wyjściowego
- Właściciel — użytkownik, dla którego wygenerowano zlecenie wyjściowe
- Drukarka — urządzenie wyjściowe lub typ wyjścia dla zlecenia wyjściowego
Akcje związane z aplikacją
Poniżej opisano akcje związane z aplikacją dostępne na standardowym pasku narzędzi dla tej kategorii.
- [Weryfikuj wszystkie] — tego przycisku należy użyć, aby zatwierdzić wszystkie obiekty aktualnie wybranej kategorii. Jeśli aktualnie otworzono i zmieniono obiekt, nalezy najpierw zapisać te zmiany. Po naciśnięciu przycisku zostanie otwarty pierwszy obiekt, dla którego walidacja generuje ostrzeżenia lub błędy. Ostrzeżenia i błędy są wyświetlane w panelu nawigacji na zakładce Komunikaty. Aby zweryfikować wszystkie obiekty ze wszystkich kategorii, należy użyć polecenia powłoki narzędzia chkcnf (weryfikacja konfiguracji).
- [Zrestartuj ERP System Output Manager] — tej akcji można użyć, aby ponownie uruchomić System Output Manager (SOM), do którego odnosi się pierwszy URI wskazany na liście URI SOM. Warunkiem wstępnym użycia tej akcji jest zezwolenie na dostęp do SOM za pomocą certyfikatu bieżącego użytkownika.
- [Wyłącz ERP System Output Manager] — tej akcji można użyć, aby zamknąć System Output Manager (SOM), do którego odnosi się pierwszy URI wskazany na liście URI SOM. Warunkiem wstępnym użycia tej akcji jest umożliwienie dostępu do SOM za pomocą certyfikatu bieżącego użytkownika.



