Panel System: Typ Obszar roboczy

Wprowadzenie

Artykuł zawiera informacje na temat aplikacji Panel System dla typu Obszar roboczy.

Obszar roboczy

Knowledge Store jest podzielony na kilka obszarów roboczych, w których można przechowywać pliki. Obszary robocze tworzą podstawy Knowledge Store systemu ERP.

W aplikacji Panel System tylko obszary robocze, które nie są standardowymi obszarami roboczymi, mogą być edytowane za pomocą typu Obszar roboczy. Każde repozytorium i każda baza danych OLTP zawiera standardową przestrzeń roboczą. Standardowy obszar roboczy ma taką samą nazwę jak baza danych i nie musi być wprowadzany osobno.

Można wprowadzić dowolną liczbę obszarów roboczych dla systemu, które nie są standardowymi obszarami roboczymi, na przykład w celu zapisania określonej zawartości w systemie plików zamiast w bazie danych, dzięki czemu można zmniejszyć obciążenie bazy danych. Dodatkowo, obszary robocze z nośnikiem Serwer zdalny umożliwiają integrację obszarów roboczych innych systemów Comarch ERP Enterprise lub zewnętrznych serwerów WebDAV z systemem ERP, podobnie jak w przypadku dysku sieciowego w systemie Windows.

Obszary robocze są przypisane do systemu, a tym samym automatycznie do każdego serwera aplikacji w systemie. Jeśli utworzono, zmieniono lub usunięto obszar roboczy, zmiany te będą widoczne dla serwera aplikacji dopiero po jego ponownym uruchomieniu. Aby uniknąć niespójności, po takiej zmianie należy ponownie uruchomić cały system.

Na zakładce Edytor dostępne są poniższe pola:

GUID obszaru roboczego – identyfikator GUID obszaru roboczego.

Typ – pole nie jest obecnie wykorzystywane i zawsze ma wartość Domyślny. Nie oznacza to jednak, że jest to domyślna przestrzeń robocza bazy danych.

Status – wskazuje, czy obszar roboczy jest aktywny/nieaktywny. Dezaktywowane przestrzenie robocze nie są rejestrowane podczas uruchamiania serwera aplikacji i nie są dostępne.

Nośnik pamięci – należy określić nośnik pamięci, na którym przechowywane są pliki obszaru roboczego. Możliwe wartości to:

  • Baza danych – wszystkie informacje są zapisywane w określonej bazie danych, w tym zawartość plików.
  • System plików – informacje o zarządzaniu plikami, w tym nazwy plików, są zapisywane w określonej bazie danych. Zawartość plików jest zapisywana w folderze określonym w polu Ścieżka serwera plików.
  • Serwer WebDAV/Serwer HTTP
  • Serwer FTP
  • Serwer FTPS
  • Serwer SFTP

W przypadku wyboru opcji serwer zdalny (czyli jednej z dostępnych opcji: serwer WebDAV/serwer HTTP, serwer FTP, serwer FTPS lub serwer SFTP), zawartość pliku zostanie zapisana na serwerze określonym w polu URL. Informacje o zarządzaniu plikami, w tym nazwy plików, są zapisywane w bazie danych repozytorium podczas korzystania ze zdalnego serwera – niezależnie od specyfikacji w polu Baza danych.

Baza danych – baza danych, w której zapisywane są informacje o zarządzaniu plikami w obszarze roboczym. Jeśli w polu Nośnik pamięci wybrano:

  • Baza danych, zawartość plików jest również zapisywana w tej bazie danych.
  • serwer zdalny (Serwer WebDAV/Serwer HTTP, Serwer FTP, Serwer FTPS lub Serwer SFTP), baza danych repozytorium będzie używana jako miejsce przechowywania informacji o zarządzaniu plikami obszaru roboczego – niezależnie od specyfikacji w tym polu.

URL – należy wprowadzić identyfikator URL, aby uzyskać dostęp do serwerów zdalnych. Aby to zrobić, należy określić protokół, nazwę hosta i opcjonalnie port zdalnego serwera.

Należy użyć następujących protokołów:

  • dla serwera WeDAV/serwera HTTP:- http lub https
  • dla serwera FTP – ftp
  • dla serwera FTPS – ftps
  • dla serwera SFTP – sftp

Nazwa hosta może zawierać tylko małe litery, cyfry i myślniki.

Ponadto używanie adresów IP V4 w postaci „125.126.127.128” nie jest dozwolone dla serwerów WebDAV/serwerów HTTP, ponieważ klienci HTTP nie przechowują odpowiednio plików cookie i nie mogą poprawnie uzyskać dostępu do tych adresów.

Ścieżka serwera plików – należy wprowadzić udostępniony folder w systemie plików jako miejsce przechowywania zawartości plików obszaru roboczego.

Uwaga
Podana ścieżka musi być prawidłowa i dostępna dla wszystkich serwerów aplikacji systemu ERP. Jeśli ten wymóg nie jest spełniony, jako alternatywę można określić ścieżkę względem lokalizacji przechowywania systemu ERP. Wymagana notacja to ./relative-path.

Jeśli pole pozostanie puste, system zapisze pliki w folderze prywatnym. Należy pamiętać, że przechowywana jest tam tylko zawartość. Wszystkie inne informacje, w tym nazwa pliku, są zapisywane w bazie danych.

Sekcja Dostęp do serwera zdalnego

W sekcji Dostęp do serwera zdalnego znajdują się dane służące do identyfikacji systemu ERP, które są zapisywane podczas logowania do serwera zdalnego, jeśli jako nośnik danych wybrano jedną z opcji identyfikowaną jako Serwer zdalny.

Dostępne pola:

Uwierzytelnianie – typ uwierzytelniania podczas logowania do serwera zdalnego. W takim przypadku wszystkie serwery aplikacji systemu używają tej identyfikacji, gdy logują się do zdalnego serwera jako Użytkownicy lub Klienci WebDAV. Możliwe wartości to:

  • Brak – brak uwierzytelniania na serwerze zdalnym
  • Z certyfikatem – uwierzytelnianie odbywa się za pomocą certyfikatu użytkownika. Jest to możliwe tylko w przypadku gdy w polu Nośnik pamięci wskazano opcję: Serwer WebDAV/Serwer HTTP.
  • Z hasłem – uwierzytelnianie odbywa się poprzez wprowadzenie nazwy użytkownika i hasła.

Zdalna nazwa użytkownika – nazwa użytkownika skonfigurowana w systemie zdalnym. Pole podlega edycji jeśli w polu Uwierzytelnianie wybrano opcję Z hasłem.

Hasło użytkownika zdalnego – hasło do uwierzytelniania jako użytkownik zdalny. Pole podlega edycji jeśli w polu Uwierzytelnianie wybrano opcję Z hasłem.

Potwierdzenie hasła – należy ponownie wpisać hasło dostępu do zdalnego serwera. Pole podlega edycji jeśli w polu Uwierzytelnianie wybrano opcję Z hasłem.

Klucz prywatny – informacje o pochodzeniu klucza prywatnego. Wyświetlana jest informacja, czy klucz prywatny certyfikatu użytkownika zdalnego został wygenerowany, czy zaimportowany z systemu plików. Pole jest uzupełniane w przypadku gdy w polu Uwierzytelnianie wybrano opcję Z certyfikatem.

Sekcja Certyfikat

W sekcji Certyfikat wyświetlany jest certyfikat użytkownika zdalnego obszaru roboczego, jeśli jako Nośnik pamięci wybrano serwer zdalny, a jako uwierzytelnianie wybrano opcję Z certyfikatem. Pola te zostały opisane w rozdziale Okno dialogowe Wyświetl dane certyfikatu w artykule Okna dialogowe certyfikatów.

Uwaga
Funkcje tworzenia, importowania lub eksportowania certyfikatów użytkowników zdalnych są dostępne za pomocą przycisku akcji na standardowym pasku narzędzi.

Niestandardowe obszary robocze muszą zostać zreorganizowane po skopiowaniu przypisanej bazy danych. Aby to zrobić, należy użyć polecenia rgzwspcnt.

Uwaga
Po usunięciu przestrzeni roboczej jej zawartość nie jest już dostępna. Dlatego przed usunięciem przestrzeni roboczej należy usunąć całą jej zawartość w konfiguracji systemu. Można to zrobić za pomocą polecenia dltwspcnt. Jeśli przestrzeń robocza została usunięta bez wcześniejszego usunięcia jej zawartości, można ją zreorganizować za pomocą polecenia: rgzwspcnt.

Dostępne akcje na pasku narzędzi

Poniżej opisano akcje związane z aplikacją dostępne dla tego typu na standardowym pasku narzędzi.

Weryfikuj wszystkie

Przycisku należy użyć, aby sprawdzić wszystkie obiekty wybranego typu. Jeśli otwarto i zmieniono obiekt, w pierwszej kolejności należy zapisać zmiany. Po naciśnięciu przycisku zostanie otwarty pierwszy obiekt, dla którego kontrola generuje ostrzeżenia lub błędy. Są one wyświetlane w oknie Komunikaty w obszarze nawigacji. Aby sprawdzić wszystkie obiekty wszystkich typów, należy użyć polecenia chkcnf.

Utwórz lub importuj certyfikat użytkownika zdalnego

Aby utworzyć lub zaimportować certyfikat dla obszaru roboczego należy wybrać opcję Utwórz lub importuj certyfikat użytkownika zdalnego. Otwarte zostanie okno dialogowe, w którym można wybrać, wygenerowanie certyfikatu lub jego import.

Wyświetlone okno dialogowe zostało opisane w artykule Okna dialogowe certyfikatów.

Eksport certyfikatu użytkownika zdalnego

Aby wyeksportować certyfikat obszaru roboczego jako plik należy wybrać opcję Eksport certyfikatu użytkownika zdalnego. Otwarte zostanie okno dialogowe, w którym można wprowadzić format i nazwę pliku.

Wyświetlane okno dialogowe opisano w artykule Okna dialogowe certyfikatów.

Testuj obszar roboczy

Aby sprawdzić, czy serwer jest dostępny dla zdalnych obszarów roboczych i czy pliki na serwerze są wyświetlane poprawnie należy wybrać opcję Testuj obszar roboczy.

Otwarte zostanie okno dialogowe Wybór pliku. Aby przetestować dostęp do zapisu na serwerze należy użyć przycisku [Przekaż dokument]. Przycisk [Wybierz] w oknie dialogowym zamyka okno dialogowe i nie ma żadnego dalszego efektu.

Akcja jest dostępna tylko dla obszarów roboczych należących do systemu, w którym aktualnie otworzono aplikację Panel System.

Czy ten artykuł był pomocny?