Aby możliwe było przeglądanie informacji na temat partnera w kontekście kanału sprzedaży, m.in. informacje, z którymi kanałami jest powiązany lub informacje na temat przypisanych do niego kart lojalnościowych, należy wybrać przycisk [Wybierz i organizuj widoki], rozszerzenie Sprzedaż wielokanałowa w widoku Podstawowe aplikacji Partnerzy.
Dodatkowe zakładki widoczne są w widoku Podstawowe dla wszystkich adapterów. Wyświetlane dane zależą od adaptera.
Zakładka Ogólne
Rozszerzenie Sprzedaż wielokanałowa udostępnia dodatkowe pola w zakładce Ogólne, zawierające informacje o powiązaniu partnera z kanałem sprzedaży:
- Pochodzenie kanału sprzedaży – pole wyświetla identyfikator i opis kanału sprzedaży z którym powiązany jest partner
- Data pierwszego użycia kanału sprzedaży – pole jest wypełniane automatycznie datą pierwszego importu użytkownika do systemu Comarch ERP Enterprise
Zakładka Sprzedaż wielokanałowa
Na zakładce dostępne jest pole:
- NIP UE (Europejski Numer Identyfikacji Podatkowej) – pozwala na wskazanie numeru NIP dla partnera
Sekcja Pochodzenie danych klienta
Sekcja Pochodzenie danych klienta zawiera informacje o relacjach partnera z kanałami sprzedaży, jeśli partner został zaimportowany do systemu. Dane nie podlegają edycji. Można je eksportować do pliku za pomocą przycisku dostępnego w sekcji.
- Kanał sprzedaży – kolumna wyświetla identyfikator kanału sprzedaży, z którym powiązany jest partner
- Organizacja sprzedaży – organizacja, w ramach której działa kanał sprzedaży, z którego zaimportowany został partner
- Typ klienta – rodzaj klienta przyporządkowanego do kanału sprzedaży (np. B2B lub B2C)
- ID konta klienta – unikalny, zewnętrzny numer ID konta klienta pobrany z powiązanego danego kanału sprzedaży
- Konto klienta – nazwa konta klienta w kontekście danego kanału sprzedaży (zazwyczaj imię, nazwisko i adres e–mail)
- Data utworzenia – data utworzenia konta klienta w systemie zewnętrznym
- Data dezaktywacji – jeśli konto klienta zostało usunięte w kanale sprzedaży, kolumna ta wyświetla datę synchronizacji danych, podczas której klient został określony jako usunięty
Zakładka Pracownik sprzedaży wielokanałowej
Na zakładce Pracownik sprzedaży wielokanałowej dostępna jest sekcja Relacje pracowników SWK (Sprzedaż Wielokanałowa). Zawiera ona informacje o partnerach powiązanych z aktualnie otwarty partnerem:
- Partner – identyfikator powiązanego partnera
- Kanał sprzedaży – pole prezentuje kanał sprzedaży, z którym partner jest powiązany
- Organizacja sprzedaży – pole wyświetla organizację sprzedaży partnera
- Typ klienta – w polu znajduje się rodzaj klienta (np. B2B lub B2C)
- Status – aktualny status partnera. Statusami można zarządzać między innymi za pomocą aplikacji Lista: Potwierdzenie partnerów.
- ID konta klienta – pole prezentuje unikalny numer ID dla konta klienta, zdefiniowany automatycznie w systemie zewnętrznym
- Konto klienta – nazwa konta klienta w kanale sprzedaży (zazwyczaj imię, nazwisko i adres e-mail)
- Data utworzenia – data utworzenia konta
- Data dezaktywacji – jeśli konto zostało usunięte w kanale sprzedaży, kolumna ta wyświetla datę i godzinę synchronizacji danych, podczas której konto klienta zostało uznane za usunięte
Zakładka Sprzedaż Wielokanałowa – Lojalność
Na zakładce Sprzedaż Wielokanałowa – Lojalność znajdują się informacje o programach lojalnościowych, do których dołączył klient (na przykład został przypisany do karty w aplikacji Karty lojalnościowe). W sekcji głównej dostępne jest pole:
- Punkty – pole wyświetla punkty, które klient zbiera w programie lojalnościowym poza systemem. Pola nie można edytować, jest obsługiwane przez aplikacje Import danych, Eksport danych i może być użyte do integracji z systemami zewnętrznymi. Punkty są uwzględniane podczas eksportu partnera.
Sekcja Karty lojalnościowe
Jeśli klient korzysta z kart lojalnościowych, w tej sekcji wyświetlane są o nich informacje:
- Typ – rodzaj karty lojalnościowej, określony w aplikacji Rodzaje kart lojalnościowych
- Numer – numer rodzaju karty, nadany domyślnie w aplikacji Karty lojalnościowe
- Obowiązuje od – czas rozpoczęcia okresu obowiązywania karty lojalnościowej
- Obowiązuje do – czas zakończenia okresu obowiązywania karty lojalnościowej
- Nieaktywna – parametr zaznaczony automatycznie, w przypadku, gdy wskazana karta lojalnościowa w aplikacji Karty lojalnościowe została oznaczona jako nieaktywna
- Status – aktualny status karty. Dostępne statusy kart:
- Aktywne – karta jest aktywna, możliwa do użycia
- Nieaktywne – karta jest nieaktywna (minął jej okres obowiązywania)
- Wyłączone – karta została oznaczona jako nieaktywna w aplikacji Karty lojalnościowe
Jednostki biznesowe
Dla aplikacji Partnerzy istotna jest następująca jednostka biznesowa: com.sem.ext.app.mcs.partner.obj.SalesChannelAssignment.
Jednostka ta jest wykorzystywana między innymi do:
- przyporządkowywania partnera do kanału sprzedaży.
Nie należy ona do żadnej grupy jednostek biznesowych.