Partnerzy – Sprzedaż wielokanałowa

Aby możliwe było przeglądanie informacji na temat partnera w kontekście kanału sprzedaży, m.in. informacje, z którymi kanałami jest powiązany lub informacje na temat przypisanych do niego kart lojalnościowych, należy wybrać przycisk [Wybierz i organizuj widoki], rozszerzenie Sprzedaż wielokanałowa w widoku Podstawowe aplikacji Partnerzy.

Dodatkowe zakładki widoczne są w widoku Podstawowe dla wszystkich adapterów. Wyświetlane dane zależą od adaptera.

Zakładka Ogólne

Rozszerzenie Sprzedaż wielokanałowa udostępnia dodatkowe pola w zakładce Ogólne, zawierające informacje o powiązaniu partnera z kanałem sprzedaży:

  • Pochodzenie kanału sprzedaży – pole wyświetla identyfikator i opis kanału sprzedaży z którym powiązany jest partner
  • Data pierwszego użycia kanału sprzedaży – pole jest wypełniane automatycznie datą pierwszego importu użytkownika do systemu Comarch ERP Enterprise
Zakładka Ogólne widoku Podstawowe
Zakładka Ogólne widoku Podstawowe

Zakładka Sprzedaż wielokanałowa

Zakładka Sprzedaż wielokanałowa w widoku Podstawowe

Na zakładce dostępne jest pole:

  • NIP UE (Europejski Numer Identyfikacji Podatkowej) – pozwala na wskazanie numeru NIP dla partnera

Sekcja Pochodzenie danych klienta

Sekcja Pochodzenie danych klienta zawiera informacje o relacjach partnera z kanałami sprzedaży, jeśli partner został zaimportowany do systemu. Dane nie podlegają edycji. Można je eksportować do pliku za pomocą przycisku dostępnego w sekcji.

  • Kanał sprzedaży – kolumna wyświetla identyfikator kanału sprzedaży, z którym powiązany jest partner
  • Organizacja sprzedaży – organizacja, w ramach której działa kanał sprzedaży, z którego zaimportowany został partner
  • Typ klienta – rodzaj klienta przyporządkowanego do kanału sprzedaży (np. B2B lub B2C)
  • ID konta klienta – unikalny, zewnętrzny numer ID konta klienta pobrany z powiązanego danego kanału sprzedaży
  • Konto klienta – nazwa konta klienta w kontekście danego kanału sprzedaży (zazwyczaj imię, nazwisko i adres e–mail)
  • Data utworzenia – data utworzenia konta klienta w systemie zewnętrznym
  • Data dezaktywacji – jeśli konto klienta zostało usunięte w kanale sprzedaży, kolumna ta wyświetla datę synchronizacji danych, podczas której klient został określony jako usunięty

Zakładka Pracownik sprzedaży wielokanałowej

Zakładka Pracownik sprzedaży wielokanałowej w widoku Podstawowe

Na zakładce Pracownik sprzedaży wielokanałowej dostępna jest sekcja Relacje pracowników SWK (Sprzedaż Wielokanałowa). Zawiera ona informacje o partnerach powiązanych z aktualnie otwarty partnerem:

  • Partner – identyfikator powiązanego partnera
  • Kanał sprzedaży – pole prezentuje kanał sprzedaży, z którym partner jest powiązany
  • Organizacja sprzedaży – pole wyświetla organizację sprzedaży partnera
  • Typ klienta – w polu znajduje się rodzaj klienta (np. B2B lub B2C)
  • Status – aktualny status partnera. Statusami można zarządzać między innymi za pomocą aplikacji Lista: Potwierdzenie partnerów.
  • ID konta klienta – pole prezentuje unikalny numer ID dla konta klienta, zdefiniowany automatycznie w systemie zewnętrznym
  • Konto klienta – nazwa konta klienta w kanale sprzedaży (zazwyczaj imię, nazwisko i adres e-mail)
  • Data utworzenia – data utworzenia konta
  • Data dezaktywacji – jeśli konto zostało usunięte w kanale sprzedaży, kolumna ta wyświetla datę i godzinę synchronizacji danych, podczas której konto klienta zostało uznane za usunięte

Zakładka Sprzedaż Wielokanałowa – Lojalność

Zakładka Sprzedaż wielokanałowa – Lojalność w widoku Podstawowe

Na zakładce Sprzedaż Wielokanałowa – Lojalność znajdują się informacje o programach lojalnościowych, do których dołączył klient (na przykład został przypisany do karty w aplikacji Karty lojalnościowe). W sekcji głównej dostępne jest pole:

  • Punkty – pole wyświetla punkty, które klient zbiera w programie lojalnościowym poza systemem. Pola nie można edytować, jest obsługiwane przez aplikacje Import danych, Eksport danych i może być użyte do integracji z systemami zewnętrznymi. Punkty są uwzględniane podczas eksportu partnera.

Sekcja Karty lojalnościowe

Jeśli klient korzysta z kart lojalnościowych, w tej sekcji wyświetlane są o nich informacje:

  • Typ – rodzaj karty lojalnościowej, określony w aplikacji Rodzaje kart lojalnościowych
  • Numer – numer rodzaju karty, nadany domyślnie w aplikacji Karty lojalnościowe
  • Obowiązuje od – czas rozpoczęcia okresu obowiązywania karty lojalnościowej
  • Obowiązuje do – czas zakończenia okresu obowiązywania karty lojalnościowej
  • Nieaktywna – parametr zaznaczony automatycznie, w przypadku, gdy wskazana karta lojalnościowa w aplikacji Karty lojalnościowe została oznaczona jako nieaktywna
  • Status – aktualny status karty. Dostępne statusy kart:
    • Aktywne – karta jest aktywna, możliwa do użycia
    • Nieaktywne – karta jest nieaktywna (minął jej okres obowiązywania)
    • Wyłączone – karta została oznaczona jako nieaktywna w aplikacji Karty lojalnościowe
Jednostki biznesowe

Dla aplikacji Partnerzy istotna jest następująca jednostka biznesowa: com.sem.ext.app.mcs.partner.obj.SalesChannelAssignment.

Jednostka ta jest wykorzystywana między innymi do:

  • przyporządkowywania partnera do kanału sprzedaży.

Nie należy ona do żadnej grupy jednostek biznesowych.

Czy ten artykuł był pomocny?