Przyporządkowania artykułu

Zamówienia sprzedaży są tworzone w celu rozliczania wpisów rejestracji czasu pracy. To, który artykuł zostanie użyty w pozycji zamówienia sprzedaży, zależy od danych we wpisie rejestracji czasu pracy. W aplikacji Przyporządkowania artykułu do artykułu przypisuje się kombinację rodzaju usługi, rodzaju rozliczenia i wszelkich innych czynników wpływających. Przypisanie to służy do określenia ceny, która zostanie naliczona za zarejestrowany czas.

Podczas tworzenia zamówienia sprzedaży z danymi z wpisu rejestracji czasu system wyszukuje w określonej kolejności pasujący artykuł dla pozycji zamówienia. Po znalezieniu pierwszej pasującej kombinacji wyszukiwanie zostaje zakończone, a artykuł zostaje użyty w pozycji zamówienia sprzedaży.

Kolejność wyszukiwania przypisania artykułu jest określana przez ustawienia funkcji Rejestracja czasu w aplikacji Konfiguracja.

Niniejsza dokumentacja opisuje strukturę aplikacji Przyporządkowania artykułu.

Instrukcje dotyczące obsługi przydziałów artykułów, np. jak wprowadzać lub edytować przyporządkowania artykułów, można znaleźć w dokumentacji Instrukcje: Przyporządkowania artykułów.

Opis aplikacji

Aplikacja Przyporządkowania artykułu służy do wprowadzania lub edytowania przyporządkowań pozycji do danych wpisów rejestracji czasu. Przypisanie to służy do określenia ceny naliczanej za zarejestrowany czas.

Aplikacja Przyporządkowania artykułu jest podzielona na nagłówek i obszar roboczy.

Wskazówka
Kolejność pól i kolumn zależy od ustawień w funkcji Rejestracja czasu w aplikacji Konfiguracja. Przykładowa kolejność została opisana poniżej.

Nagłówek

W razie potrzeby można wprowadzić kryteria wyszukiwania w nagłówku, a następnie użyć akcji [Aktualizuj], aby system wyszukał odpowiednie przypisania elementów i wyświetlił je w obszarze roboczym.

Pola w szczegółach:

  • Rodzaj usługi – rodzaj usługi jako kryterium wyszukiwania
  • Rodzaj rozliczenia – rodzaj rozliczenia jako kryterium wyszukiwania
  • Klasyfikacja 1 – klasyfikacja pracowników jako kryterium wyszukiwania
  • Pracownik – partner z rolą pracownik jako kryterium wyszukiwania
  • Typ odniesienia – typ odniesienia jako kryterium wyszukiwania. Dostępne są opcje:
    • Wszystkie
    • Bez odniesienia
    • Zlecenie produkcyjne
    • Projekt
  • Referencja – identyfikacja etapu projektu lub zlecenia produkcyjnego jako kryterium wyszukiwania.
  • Użyj podrzędnych etapów projektu – jako funkcję wyszukiwania można wybrać, czy przypisanie elementu do projektów i etapów projektu dotyczy również podrzędnych etapów projektu.
  • Artykuł – przypisany artykuł jako kryterium wyszukiwania.
  • Okres obowiązywania – okres ważności jako kryterium wyszukiwania.

Obszar roboczy

W obszarze roboczym aplikacji Przyporządkowanie artykułu można wprowadzać nowe lub edytować istniejące przyporzadkowania. Obszar roboczy aplikacji składa się z listy pozycji i edytora pozycji.

Lista pozycji

Dla każdego przyporządkowania pozycji, wiersz z odpowiednimi danymi jest wyświetlany na liście pod następującymi nagłówkami kolumn:

  • Rodzaj usługi – pozwala wprowadzić rodzaj usługi. Jednostka użyta w rodzaju usługi musi być zgodna z jednostką pozycji.
  • Rodzaj rozliczenia – w tej kolumnie wyświetlany jest identyfikator i nazwa typu rozliczenia.
  • Klasyfikacja 1 – kolumna zawiera identyfikator i nazwę klasyfikacji pracownika 1
  • Pracownik – w tej kolumnie wyświetlany jest numer partnera i nazwisko pracownika.
  • Typ odniesienia– typ odniesienia jest wyświetlany z ikoną w tej kolumnie.
  • Referencja – w tej kolumnie wyświetlany jest identyfikator i nazwa przypisanego dokumentu
  • Użyj dla podrzędnych etapów projektu – ustawienie jest istotne tylko dla przyporzadkowań artykułów z typem odniesienia Projekt. Ta kolumna pokazuje, czy przypisanie elementu do projektów i etapów projektu dotyczy również podrzędnych etapów projektu.
  • Artykuł – kolumna zawiera identyfikację i opis przedmiotu. Można zmienić artykuł w tej kolumnie.
  • Obowiązuje od – kolumna pokazuje datę, od której przyporzdkowanie pozycji jest brane pod uwagę.
  • W tej kolumnie można zmienić datę.
  • Obowiązuje do – kolumna ta pokazuje datę, do której przyporzadkowanie pozycji jest brane pod uwagę.

W tej kolumnie można zmienić datę.

Edytor pozycji

W edytorze pozycji można wprowadzać nowe i edytować istniejące przyporządkowania pozycji. Podczas wprowadzania pozycji dozwolone są tylko te kombinacje pól, w których przestrzegana jest kolejność zdefiniowana podczas dostosowywania w porządku rosnącym od priorytetu 1. Wybór wszystkich pól nie jest istotny.

Wskazówka
Przykładowa sekwencja została opisana poniżej.

Pola w szczegółach:

  • Rodzaj usługi – kolumna wyświetla identyfikator i nazwę rodzaju usługi
  • Rodzaj rozliczenia – w razie potrzeby pozwala wprowadzić typ rozliczenia 
  • Klasyfikacja 1 – w razie potrzeby pozwala wprowadzić klasyfikację pracownika 1
  • Pracownik – pozwala wprowadzić numer partnera
  • Typ odniesienia – pozwala określić typ odniesienia. Dostępne są opcje:
    •  
    • Bez odniesienia
    • Zlecenie produkcyjne
    • Projekt
  • Pozycja zlecenia z odniesieniem – w razie potrzeby pozwala wprowadzić pozycję zlecenia produkcyjnego. To pole jest dostępne tylko po wybraniu typu odniesienia Zlecenie produkcyjne.
  • Użyj dla podrzędnych etapów projektu – pole jest dostępne tylko wtedy, gdy jako typ odniesienia wybrano Projekt. W takim przypadku należy wprowadzić identyfikację etapu projektu w polu Referencyjny etap projektu lub tylko identyfikację projektu, jeśli wpis odnosi się do nagłówka projektu.

    Można użyć funkcji Użyj dla podrzędnych kroków projektu, aby określić, czy przypisanie pozycji powinno mieć zastosowanie zarówno do podstawy projektu lub kroku projektu wprowadzonego w polu Referencyjny krok projektu, jak i do wszystkich kroków projektu, które projekt zawiera lub które są podrzędne do kroku projektu.

    Jeśli pole wyboru nie jest zaznaczone, przypisanie artykułu ma zastosowanie tylko do nagłówka projektu wprowadzonego projektu lub tylko do wprowadzonego etapu projektu, ale nie na przykład do etapów projektu wprowadzonego projektu.

  • Artykuł – określa pozycję usługi, która ma zostać przypisana do kombinacji rodzaju usługi i wszelkich innych czynników wpływających.
  • Okres obowiązywania – określa okres, w którym przydział pozycji jest ważny. W tym celu należy wprowadzić datę początkową i końcową.

    Okresy ważności przypisań artykułów z tymi samymi danymi mogą się pokrywać tylko wtedy, gdy są one typu referencyjnego Projekt i nie mają tego samego ustawienia dla funkcji Użyj dla podrzędnych kroków projektu.

    Na przykład przypisanie elementu, które odnosi się tylko do podstawy projektu, może pokrywać się z przypisaniem elementu, które odnosi się zarówno do podstawy projektu, jak i do wszystkich etapów tego projektu. W takim przypadku przypisanie pozycji, które odnosi się tylko do nagłówka projektu, jest używane do rozliczania pozycji rejestracji czasu, które również odnoszą się do podstawy projektu. Przypisanie pozycji, które odnosi się zarówno do podstawy projektu, jak i etapów projektu, jest natomiast używane do rozliczania takich pozycji rejestracji czasu, które odnoszą się do etapów projektu tego projektu.

    Jeśli używany jest typ odniesienia inny niż Projekt lub jeśli przypisania elementów mają takie samo ustawienie dla funkcji Użyj dla podrzędnych kroków projektu, wówczas przypisania elementów z tymi samymi danymi nie mogą się pokrywać.

Przykład dopuszczalnych kombinacji:

Rodzaj usługi Typ rozliczenia Klasyfikacja pracowników 1 Pracownicy Odniesienie = Artykuł
100         1000
100 200       1001
100 200 A-B-C     1002
100 200 A-B-C 70010   1003
100 200 A-B-C 70010 Etap projektu
100-EFP-4
1004

Przykład niedozwolonych kombinacji:

Rodzaj usługi Typ rozliczenia Klasyfikacja pracowników 1 Pracownicy Odniesienie = Artykuł
  200      
100   A-B-C    
  200   70010 Etap projektu
100-EFP-4
100   A-B-C 70010  
100 200 A-B-C   Etap projektu
100-EFP-4

Konfiguracja

Ustawienia funkcji Rejestracja czasu w aplikacji Personalizacja są odpowiednie dla aplikacji Przyporządkowania artykułu:

  • Priorytet 1 do 5 – pola służą do definiowania kolejności czynników wpływających na aplikację Przyporządkowania artykułu na poziomie klienta

Jednostki biznesowe

Następująca jednostka biznesowa: com.sem.ext.app.timerec.obj.TimeAccountingAssignment jest istotna dla aplikacji Przyporządkowania artykułu. Jest ona używana na przykład do:

  • nadawania uprawnień,
  • konfigurowanie definicji aktywności lub
  • importu lub eksportu danych.

Uprawnienia

Uprawnienia można przypisywać zarówno przy użyciu ról uprawnień, jak i poprzez przypisanie organizacji. Koncepcję uprawnień można znaleźć w dokumentacji technicznej Uprawnienia.

Specjalne możliwości

Dla aplikacji Przyporządkowania artykułu nie istnieją specjalne możliwości.

Przyporządkowanie organizacji

Jeśli funkcja Uprawnienia do treści jest aktywna w aplikacji Konfiguracja, aplikacja Przyporządkowania artykułu jest wyświetlana osobie tylko wtedy, gdy przypisano jej organizację w danych podstawowych partnera, która jest zawarta w co najmniej jednej z następujących struktur organizacyjnych:

  • Księgowość

Specjalne funkcje

Dla aplikacji Przyporządkowania artykułu nie istnieją specjalne funkcje.

Uprawnienia dla partnerów biznesowych

Aplikacja Przyporządkowania artykułów nie jest udostępniana partnerom biznesowym.

Czy ten artykuł był pomocny?