Aplikacja Przyporządkowania partnerów kanału sprzedaży dostępna w obszarze Sprzedaż wielokanałowa umożliwia tworzenie i edycję partnerów kanałów sprzedaży. Każdy partner kanału sprzedaży stanowi przyporządkowanie pomiędzy kanałem sprzedaży a partnerem Comarch ERP Enterprise. Aplikacja zawiera informacje niezbędne do identyfikacji odpowiedniego partnera w systemie zewnętrznym.
Przyporządkowania utworzone w aplikacji Przyporządkowania partnerów kanału sprzedaży są bezpośrednio wykorzystywane przez inne aplikacje dostępne w obszarze Sprzedaż wielokanałowa.
- Aplikacje w tle Eksport partnerów oraz Import partnerów wykorzystują przyporządkowania partnerów kanału sprzedaży do identyfikacji odpowiedniego partnera w systemie zewnętrznym.
- Działająca w tle aplikacja Eksport partnerów przesyła wyłącznie partnerów, którzy zostali przypisani do określonego kanału sprzedaży przed eksportem.
- Działająca w tle aplikacja Import partnerów automatycznie przypisuje każdego nowo przesłanego partnera do odpowiedniego kanału sprzedaży.
Aplikacja Przyporządkowania partnerów kanału sprzedaży służy do przeglądania, tworzenia i edycji partnerów kanału sprzedaży w celu konfiguracji przyporządkowań między systemami zewnętrznymi i partnerami systemu Comarch ERP Enterprise.
Niniejsza dokumentacja opisuje strukturę aplikacji Przyporządkowania partnerów kanału sprzedaży. Ogólne informacje na temat obszaru Sprzedaż wielokanałowa znajdują się w dokumentacji Wprowadzenie: Sprzedaż wielokanałowa.
Opis aplikacji
Aplikacja Przyporządkowania partnerów kanału sprzedaży składa się z nagłówka oraz obszaru roboczego.
Nagłówek
W nagłówku aplikacji można, za pomocą dostępnych pól wyboru, filtrować przyporządkowania partnerów kanału sprzedaży, które zostaną następnie wyświetlone w obszarze roboczym.
Nagłówek składa się z następujących pól:
- Kanał sprzedaży – identyfikator kanału sprzedaży. Za pomocą przycisku [Pomoc uzupełniania wartości] można wybrać jeden lub wiele kanałów sprzedaży, dla których zostaną wyświetlone przyporządkowania. Wartości pobierane są z aplikacji Kanały sprzedaży.
- Adapter – z rozwijanej listy należy wybrać adapter, dla którego przyporządkowania mają zostać wyświetlone. Domyślnie zaznaczone są wszystkie wartości:
- Amazon
- Cloud
- Comarch e–Sklep
- Comarch POS
- Comarch SFA
- IBUS
- Magento
- OXID eSales
- Shopware
- Partner – w polu należy wpisać identyfikator partnera lub wybrać partnera/partnerów z listy dostępnej pod przyciskiem [Pomoc do wartości]. Dla wskazanych partnerów zostaną wyświetlone przyporządkowania w obszarze roboczym.
- Nazwa – pole umożliwia filtrowanie przyporządkowań według nazwy partnera podanej na karcie partnera.
- Konto klienta – nazwa konta klienta w kontekście określonego kanału sprzedaży (imię, nazwisko, adres e-mail). Wartości dla tego pola są automatycznie pobierane po imporcie partnerów.
- ID konta klienta – unikalny zewnętrzny numer identyfikacyjny konta klienta w kontekście określonego kanału sprzedaży. ID konta klienta może wyglądać inaczej w zależności od wybranego adaptera.
- Typ klienta – w polu należy wskazać typ klienta z rozwijanej listy:
- B2B – business–to–business (organizacja)
- B2C – business–to–customer (klient)
- B2B & B2C
- (inne)
- Klient końcowy – w tym polu można określić, czy wyświetlać partnerów oznaczonych jako Odbiorca końcowy. Parametr znajduje się na karcie partnera w widoku Rachunkowość.
- Lista cenników sprzedaży – pole pozwala wybrać listę cenników sprzedaży wprowadzoną na karcie partnera w widoku Klient i wyświetlić wyniki według wprowadzonych danych
- Wykaz asortymentu – pozwala wybrać wykaz asortymentu wprowadzony na karcie partnera w widoku Klient i wyfiltrować dane według wskazanych w polu informacji
- Pracodawca – w polu należy wybrać partnera typu Organizacja w celu wyświetlenia wszystkich powiązań, w których dany partner pełni rolę pracodawcy
- Status – status partnera w zakresie wykorzystania w kanale sprzedaży. Dostępne statusy:
- Zablokowany
- Udostępniono
- (inne)
Aby otworzyć listę przyporządkowań przefiltrowanych według wprowadzonych w nagłówku danych należy wybrać przycisk [Aktualizacja].
- import zamówień sprzedaży danego partnera z kanału sprzedaży
- eksport partnera do kanału sprzedaży
Potwierdzenie następuje poprzez zmianę jego statusu z Zablokowany na Dostępny. Aplikacja Lista: Potwierdzenia klientów służy do szybkiego przeglądu partnerów oczekujących na potwierdzenie.
Obszar roboczy
W obszarze roboczym wyświetlane są wyniki wyszukiwania według kryteriów określonych w nagłówku. Możliwe jest przeglądanie, eksport do pliku oraz tworzenie nowych przyporządkowań partnerów kanału sprzedaży.
Obszar roboczy aplikacji ma budowę tabeli. Na pasku narzędzi obszaru roboczego dostępne są przyciski:
- [Sortuj] – pozwala na sortowanie przyporządkowań według wartości Partner, Typ klienta lub Kanał sprzedaży. Sortowanie może odbywać się w kolejności alfabetycznej lub odwrotnej.
- [Wyszukaj i dodaj partnera B2C] – przycisk otwiera listę partnerów o typie Osoba z aplikacji Partnerzy. Pozwala wyszukać i wybrać partnera/partnerów dla kanału sprzedaży.
- [Wyszukaj i dodaj partnera B2B] – przycisk otwiera listę partnerów o typie Przedsiębiorstwo z aplikacji Partnerzy. Pozwala wyszukać i wybrać partnera/partnerów dla kanału sprzedaży.
Nazwy kolumn w tabeli są analogiczne do nazw pól wyboru w nagłówku. Dodatkowo tabela zawiera dwie kolumny określające przyporządkowania partnerów kanału sprzedaży:
- Data utworzenia – data zaimportowania i zapisania danych klienta w systemie CEE
- Data dezaktywacji – jeśli konto klienta zostało usunięte w kanale sprzedaży, w kolumnie wyświetlana jest data przesłania danych, w których klient został zidentyfikowany jako usunięty
Jednostki biznesowe
Poniższa jednostka biznesowa dotyczy aplikacji Przyporządkowania partnerów kanału sprzedaży: com.sem.ext.app.mcs.partner.obj.SalesChannelAssignment. Jest stosowana między innymi do:
- przyporządkowania partnera do kanałów sprzedaży
Nie należy ona do żadnej grupy jednostek biznesowych.
Konfiguracja
Aplikacja Przyporządkowania partnerów kanału sprzedaży nie wymaga dodatkowych ustawień w aplikacji Konfiguracja.
Uprawnienia
Uprawnienia mogą zostać przypisane za pomocą ról uprawnień jak również poprzez przypisanie do organizacji. Reguły zarządzania uprawnieniami opisane są w w dokumentacji technicznej .
Specjalne możliwości
Nie istnieją żadne specjalne możliwości dla aplikacji Przyporządkowania partnerów kanału sprzedaży.
Przyporządkowania organizacji
Struktury organizacyjne umożliwiają kontrolę danych dostępnych do przeglądania, wykorzystywania lub edytowania. W tym celu należy aktywować funkcję Uprawnienia do treści, dostępną w aplikacji Konfiguracja.
Aby zapewnić widoczność w menu użytkownika i otwarcie aplikacji Przyporządkowania partnerów kanału sprzedaży, użytkownik musi być przypisany do organizacji przyporządkowanej do jednej z następujących struktur organizacyjnych:
- Sprzedaż
Funkcje specjalne
Nie istnieją żadne funkcje specjalne dla aplikacji Przyporządkowania partnerów kanału sprzedaży.
Uprawnienia dla partnerów biznesowych
Aplikacja Przyporządkowania partnerów kanału sprzedaży nie jest udostępniana partnerom biznesowym.