Przyporządkowania partnerów kanału sprzedaży

Aplikacja Przyporządkowania partnerów kanału sprzedaży dostępna w obszarze Sprzedaż wielokanałowa umożliwia tworzenie i edycję partnerów kanałów sprzedaży. Każdy partner kanału sprzedaży stanowi przyporządkowanie pomiędzy kanałem sprzedaży a partnerem Comarch ERP Enterprise. Aplikacja zawiera informacje niezbędne do identyfikacji odpowiedniego partnera w systemie zewnętrznym.

Przyporządkowania utworzone w aplikacji Przyporządkowania partnerów kanału sprzedaży są bezpośrednio wykorzystywane przez inne aplikacje dostępne w obszarze Sprzedaż wielokanałowa.

  • Aplikacje w tle Eksport partnerów oraz Import partnerów wykorzystują przyporządkowania partnerów kanału sprzedaży do identyfikacji odpowiedniego partnera w systemie zewnętrznym.
    • Działająca w tle aplikacja Eksport partnerów przesyła wyłącznie partnerów, którzy zostali przypisani do określonego kanału sprzedaży przed eksportem.
    • Działająca w tle aplikacja Import partnerów automatycznie przypisuje każdego nowo przesłanego partnera do odpowiedniego kanału sprzedaży.

Aplikacja Przyporządkowania partnerów kanału sprzedaży służy do przeglądania, tworzenia i edycji partnerów kanału sprzedaży w celu konfiguracji przyporządkowań między systemami zewnętrznymi i partnerami systemu Comarch ERP Enterprise.

Niniejsza dokumentacja opisuje strukturę aplikacji Przyporządkowania partnerów kanału sprzedaży. Ogólne informacje na temat obszaru Sprzedaż wielokanałowa znajdują się w dokumentacji Wprowadzenie: Sprzedaż wielokanałowa.

Opis aplikacji

Aplikacja Przyporządkowania partnerów kanału sprzedaży składa się z nagłówka oraz obszaru roboczego.

Aplikacja: Przyporządkowania partnerów kanału sprzedaży

Nagłówek

W nagłówku aplikacji można, za pomocą dostępnych pól wyboru, filtrować przyporządkowania partnerów kanału sprzedaży, które zostaną następnie wyświetlone w obszarze roboczym.

Nagłówek składa się z następujących pól:

  • Kanał sprzedaży – identyfikator kanału sprzedaży. Za pomocą przycisku [Pomoc uzupełniania wartości] można wybrać jeden lub wiele kanałów sprzedaży, dla których zostaną wyświetlone przyporządkowania. Wartości pobierane są z aplikacji Kanały sprzedaży.
  • Adapter – z rozwijanej listy należy wybrać adapter, dla którego przyporządkowania mają zostać wyświetlone. Domyślnie zaznaczone są wszystkie wartości:
Uwaga
Obecność adapterów dostępnych na liście zależy od tego, które z nich zostały zainstalowane i aktywowane w aplikacji Konfiguracja.
    • Amazon
    • Cloud
    • Comarch e–Sklep
    • Comarch POS
    • Comarch SFA
    • IBUS
    • Magento
    • OXID eSales
    • Shopware
  • Partner – w polu należy wpisać identyfikator partnera lub wybrać partnera/partnerów z listy dostępnej pod przyciskiem [Pomoc do wartości]. Dla wskazanych partnerów zostaną wyświetlone przyporządkowania w obszarze roboczym.
  • Nazwa – pole umożliwia filtrowanie przyporządkowań według nazwy partnera podanej na karcie partnera.
  • Konto klienta – nazwa konta klienta w kontekście określonego kanału sprzedaży (imię, nazwisko, adres e-mail). Wartości dla tego pola są automatycznie pobierane po imporcie partnerów.
  • ID konta klienta – unikalny zewnętrzny numer identyfikacyjny konta klienta w kontekście określonego kanału sprzedaży. ID konta klienta może wyglądać inaczej w zależności od wybranego adaptera.
  • Typ klienta – w polu należy wskazać typ klienta z rozwijanej listy:
    • B2B – business–to–business (organizacja)
    • B2C – business–to–customer (klient)
    • B2B & B2C
    • (inne)
  • Klient końcowy – w tym polu można określić, czy wyświetlać partnerów oznaczonych jako Odbiorca końcowy. Parametr znajduje się na karcie partnera w widoku Rachunkowość.
  • Lista cenników sprzedaży – pole pozwala wybrać listę cenników sprzedaży wprowadzoną na karcie partnera w widoku Klient i wyświetlić wyniki według wprowadzonych danych
  • Wykaz asortymentu – pozwala wybrać wykaz asortymentu wprowadzony na karcie partnera w widoku Klient i wyfiltrować dane według wskazanych w polu informacji
  • Pracodawca – w polu należy wybrać partnera typu Organizacja w celu wyświetlenia wszystkich powiązań, w których dany partner pełni rolę pracodawcy
  • Status – status partnera w zakresie wykorzystania w kanale sprzedaży. Dostępne statusy:
    • Zablokowany
    • Udostępniono
    • (inne)

Aby otworzyć listę przyporządkowań przefiltrowanych według wprowadzonych w nagłówku danych należy wybrać przycisk [Aktualizacja].

Uwaga
W przypadku partnerów B2B konieczne jest ich potwierdzenie w aplikacji Lista: Potwierdzenie klientów w celu umożliwienia ich dalszego wykorzystania w procesach obsługujących sprzedaż, w tym:

  • import zamówień sprzedaży danego partnera z kanału sprzedaży
  • eksport partnera do kanału sprzedaży

Potwierdzenie następuje poprzez zmianę jego statusu z Zablokowany na Dostępny. Aplikacja Lista: Potwierdzenia klientów służy do szybkiego przeglądu partnerów oczekujących na potwierdzenie.

Obszar roboczy

W obszarze roboczym wyświetlane są wyniki wyszukiwania według kryteriów określonych w nagłówku. Możliwe jest przeglądanie, eksport do pliku oraz tworzenie nowych przyporządkowań partnerów kanału sprzedaży.

Obszar roboczy aplikacji ma budowę tabeli. Na pasku narzędzi obszaru roboczego dostępne są przyciski:

  • [Sortuj] – pozwala na sortowanie przyporządkowań według wartości Partner, Typ klienta lub Kanał sprzedaży. Sortowanie może odbywać się w kolejności alfabetycznej lub odwrotnej.
  • [Wyszukaj i dodaj partnera B2C] – przycisk otwiera listę partnerów o typie Osoba z aplikacji Partnerzy. Pozwala wyszukać i wybrać partnera/partnerów dla kanału sprzedaży.
  • [Wyszukaj i dodaj partnera B2B] – przycisk otwiera listę partnerów o typie Przedsiębiorstwo z aplikacji Partnerzy. Pozwala wyszukać i wybrać partnera/partnerów dla kanału sprzedaży.

Nazwy kolumn w tabeli są analogiczne do nazw pól wyboru w nagłówku. Dodatkowo tabela zawiera dwie kolumny określające przyporządkowania partnerów kanału sprzedaży:

  • Data utworzenia – data zaimportowania i zapisania danych klienta w systemie CEE
  • Data dezaktywacji – jeśli konto klienta zostało usunięte w kanale sprzedaży, w kolumnie wyświetlana jest data przesłania danych, w których klient został zidentyfikowany jako usunięty

Jednostki biznesowe

Poniższa jednostka biznesowa dotyczy aplikacji Przyporządkowania partnerów kanału sprzedaży:  com.sem.ext.app.mcs.partner.obj.SalesChannelAssignment. Jest stosowana między innymi do:

  • przyporządkowania partnera do kanałów sprzedaży

Nie należy ona do żadnej grupy jednostek biznesowych.

Konfiguracja

Aplikacja Przyporządkowania partnerów kanału sprzedaży nie wymaga dodatkowych ustawień w aplikacji Konfiguracja.

Uprawnienia

Uprawnienia mogą zostać przypisane za pomocą ról uprawnień jak również poprzez przypisanie do organizacji. Reguły zarządzania uprawnieniami opisane są w w dokumentacji technicznej .

Specjalne możliwości

Nie istnieją żadne specjalne możliwości dla aplikacji Przyporządkowania partnerów kanału sprzedaży.

Przyporządkowania organizacji

Struktury organizacyjne umożliwiają kontrolę danych dostępnych do przeglądania, wykorzystywania lub edytowania. W tym celu należy aktywować funkcję Uprawnienia  do treści, dostępną w aplikacji Konfiguracja.

Aby zapewnić widoczność w menu użytkownika i otwarcie aplikacji Przyporządkowania partnerów kanału sprzedaży, użytkownik musi być przypisany do organizacji przyporządkowanej do jednej z następujących struktur organizacyjnych:

  • Sprzedaż

Funkcje specjalne

Nie istnieją żadne funkcje specjalne dla aplikacji Przyporządkowania partnerów kanału sprzedaży.

Uprawnienia dla partnerów biznesowych

Aplikacja Przyporządkowania partnerów kanału sprzedaży nie jest udostępniana partnerom biznesowym.

Czy ten artykuł był pomocny?