Przyporządkowanie danych faktury

Podczas przesyłania faktur wychodzących lub przychodzących z systemu ERP do księgowości finansowej może być konieczne wprowadzenie dodatkowych danych dla dokumentu faktury, takich jak numer transakcji, numer zewnętrzny dokumentu itp. Te dodatkowe dane mogą być przechowywane w otwartej pozycji przy użyciu klucza obcego i wykorzystywane do identyfikacji otwartych pozycji podczas automatycznego przypisania rozrachunku w zautomatyzowanym księgowaniu wyciągów bankowych.

Niniejszy dokument opisuje aplikację Przyporządkowanie danych faktury. W tej aplikacji użytkownik może określić, które pole z faktury wychodzącej lub przychodzącej ERP powinno zostać przeniesione do pola klucza obcego w księgowości finansowej.

Procedury dla aplikacji Przyporządkowanie danych faktury odpowiadają ogólnym procedurom dla aplikacji tabelarycznych, które można znaleźć w dokumentacji Ogólna instrukcja obsługi aplikacji tabelarycznych.

Opis aplikacji

W aplikacji Przyporządkowanie danych faktury użytkownik może edytować istniejące przyporządkowania lub zdefiniować nowe. Użytkownik może tworzyć przyporządkowania dla widoków obiektów Faktura klienta, Faktura dostawcy i Transakcja magazynowa. Z predefiniowanej listy istnieje możliwość wyboru pola, którego wartości mają zostać przeniesione do księgowości finansowej jako klucze obce.

Aplikacja Przyporządkowanie danych faktury składa się z nagłówka i obszaru roboczego.

Nagłówek

W razie potrzeby użytkownik może wprowadzić kryteria wyszukiwania w nagłówku, a następnie użyć akcji Aktualizuj, aby pobrać dane z systemu i wyświetlić je w obszarze roboczym.

  • Widok — tutaj użytkownik wybiera jeden lub więcej widoków obiektów jako charakterystykę wyszukiwania dla przyporządkowań, które mają być wyświetlane w tym polu. Do wyboru użytkownik ma następujące ustawienia:
    • (Wszystkie)
    • Faktury klienta
    • Faktury dostawcy
    • Transakcja magazynowa
  • Atrybut docelowy — w tym polu, jeśli jest to wymagane, użytkownik wybiera jeden lub więcej kluczy obcych jako charakterystykę wyszukiwania dla przyporządkowań, które mają być wyświetlane. Użytkownik może wybrać następujące ustawienia:
    • (Wszystkie)
    • Klucz obcy 1
    • Klucz obcy 2
    • Klucz obcy 3
    • Klucz obcy 10

Obszar roboczy

W obszarze roboczym aplikacji użytkownik może wprowadzić nowe przyporządkowanie danych faktury lub edytować istniejące przyporządkowanie. Obszar roboczy składa się z tabeli z następujących kolumn:

  • Widok — określa, czy przyporządkowanie powinno być używane dla faktur klienta czy dostawcy. Dostępne są następujące ustawienia:
    • Faktury klienta
    • Faktury dostawcy
    • Transakcja magazynowa
  • Atrybut docelowy — w tej kolumnie użytkownik może wprowadzić pole atrybutu docelowego, do którego mają być przenoszone dane z faktury klienta lub dostawcy. W tym miejscu użytkownik może wybrać wszystkie pola klucza obcego istniejące w bieżącej organizacji.
  • Widok atrybutów — w tej kolumnie użytkownik może wybrać pole, którego dane powinny zostać przeniesione do przypisanego pola klucza zewnętrznego

Konfiguracja

Aplikacja Przyporządkowanie danych faktury nie wymaga żadnych dodatkowych ustawień w aplikacji Konfiguracja.

Jednostka biznesowa

Następująca jednostka biznesowa jest istotna dla aplikacji Przyporządkowanie danych faktury, której użytkownik używa na przykład do:

  • Przypisywania uprawnień
  • Konfiguracji definicji działań
  • Importu lub eksportu danych

Przypisywanie danych do faktur

com.sem.ext.app.finadapt.obj.ViewFieldAssignment

Jednostka biznesowa jest częścią następującej grupy jednostek biznesowych:

com.sem.ext.app.finadapt.MasterData

Uprawnienia

Uprawnienia mogą zostać przyporządkowane za pomocą ról uprawnień jak również poprzez przyporządkowanie organizacji. Szczegółowe informacje można znaleźć w artykule Uprawnienia.

Uprawnienia specjalne

Aplikacja Przyporządkowanie danych faktur nie ma specjalnych możliwości.

Przyporządkowania organizacyjne

Jeśli funkcja Uprawnienia jest aktywna w aplikacji Konfiguracja użytkownik może korzystać z aplikacji Przyporządkowanie danych faktury tylko wtedy, gdy organizacja, która jest powiązana z co najmniej jedną z następujących struktur organizacyjnych:

  • Księgowość finansowa

Funkcje specjalne

Nie ma specjalnych funkcji dla aplikacji Przyporządkowanie danych faktury.

Uprawnienia dla partnerów biznesowych

Aplikacja Przyporządkowanie danych faktury nie jest dostępna dla partnerów biznesowych.

Czy ten artykuł był pomocny?