Przyporządkowanie przedpłat

W przypadku zamówienia z przedpłatą zakupiony towar jest opłacany w całości przed dostawą. Nieuregulowana płatność uniemożliwia dostawę towaru. Po otrzymaniu płatności zamówienie jest zwalniane do dostawy.

Potwierdzenie zamówienia jest wymagane jako dokument wstępny.

Niniejsza dokumentacja opisuje, w jaki sposób zamówienia z przedpłatą są przyporządkowane do płatności z góry.

Definicje terminów

Przedpłata

Przedpłata to warunek płatności. Jeśli uzgodniono przedpłatę, towary nie są dostarczane do momentu otrzymania płatności.

Wyszukiwanie i przetwarzanie za pośrednictwem list

Zamówienia sprzedaży można również wyświetlać w aplikacjach typu Listy. Można wyświetlić wszystkie lub wybrane zamówienia sprzedaży wraz z ich pozycjami i statusem.

W listach  sprzedaży dostępne są dalsze opcje przetwarzania. Możliwe jest również zwolnienie wybranych zamówień z przedpłatą, pod warunkiem, że dokonano odpowiedniej płatności. Więcej informacji można znaleźć na przykład w dokumentacji Lista: Zamówienia sprzedaży.

Opis aplikacji

Aplikacja Przyporządkuj płatności z przedpłatą służy do przypisywania zamówień do płatności przychodzących, a następnie ich zwalniania.

Aplikacja Przyporządkuj płatności z przedpłatą składa się z dwóch widoków: Płatności i Zamówienia, z których każdy podzielony jest na nagłówek i obszar roboczy.

Widok Płatności

W tym widoku można wyszukiwać płatności i przypisywać je do zamówień.

Nagłówek

Nagłówek zawiera funkcje wyszukiwania, za pomocą których można zawęzić wyświetlane płatności.

Dostępne są następujące pola wyszukiwania:

  • Płatność – numery otwartych pozycji wyszukiwanych płatności
  • Partner płatności – partnerzy płatności,
  • Cel zastosowania – cel szukanej płatności .
  • Data dokumentu – data dokumentu dla szukanych płatności
  • Kwota do zapłaty – kwoty płatności z walutą
  • Status – status szukanych płatności
Obszar roboczy

Płatności pasujące do kryteriów  wyszukiwania są wyświetlane na liście w obszarze roboczym. Można również wyświetlić zamówienia przypisane do płatności.

  • Płatności – płatności są wyświetlane za pomocą rodzaju i numeru płatności
  • Partner płatności – wyświetlany jest partner płatności.
  • Data dokumentu – wyświetlana jest data dokumentu płatności.
  • Kwota do zapłaty – wyświetlana jest otrzymana kwota.
  • Otwarte – pole wyświetla sumę kwot już przyporządkowanych do zamówień sprzedaży dla tej płatności.
  • Przyporządkowano – w tym polu wyświetlana jest kwota tej płatności, która jest nadal dostępna do przydzielenia.
  • Status – wyświetlany jest status płatności.
  • Cel zastosowania – wyświetlany jest cel określony dla płatności. Jeśli wypełniono kilka pól celu użycia, są one ustawione w jednej linii.

[Informacje o zamówieniu] – przycisk umożliwia wyświetlenie przypisanych zleceń. Informacje są wyświetlane w dwóch wierszach w następujących polach: rodzaj oraz numer zamówienia oraz polach dodatkowych:

  • Klient – wyświetlany jest klient przypisanego zamówienia sprzedaży.
  • Partner płatności – wyświetlany jest partner płatności przypisanego zamówienia sprzedaży.
  • Data utworzenia – wyświetlana jest data wprowadzenia przypisanego zamówienia sprzedaży.
  • Kwota ogółem – wyświetlana jest całkowita kwota do zapłaty za przypisane zamówienia sprzedaży. Kwota ta jest pobierana z potwierdzenia zamówienia.
  • Status zamówienia – wyświetlany jest status przypisanego zamówienia sprzedaży.
  • Numer dokumentu zewnętrznego – numer dokumentu zewnętrznego przypisanego zamówienia sprzedaży.
  • Kwota innych płatności – wyświetlana jest kwota z innych płatności. Jeśli wyświetlana jest wartość większa od zera, oznacza to, że do tego zamówienia sprzedaży przypisana jest co najmniej jedna inna płatność. Wszystkie płatności przypisane do zlecenia sprzedaży można wyświetlić w widoku Zamówienia.
  • Kwota do zapłaty – tym polu wprowadzana jest kwota z powiązanej płatności, która ma zostać przypisana do tego zamówienia sprzedaży. Jeśli kilka zamówień jest opłacanych jedną płatnością, wartości w tym polu można użyć do podzielenia płatności.
  • Suma otrzymanych płatności – suma kwot w polach Kwota innych płatności i Kwota do zapłaty jest obliczana i wyświetlana.

Suma otrzymanych płatności jest wykorzystywana do podjęcia decyzji, czy zamówienie sprzedaży może zostać zwolnione.

  • Dolny limit – dolna granica jest obliczana i wyświetlana na podstawie wartości zdefiniowanych w konfiguracji dla kwoty poniżej kwoty faktury.
  • Górny limit – górny limit jest obliczany i wyświetlany na podstawie wartości zdefiniowanych w konfiguracji dla przekroczenia kwoty faktury.
  • Status przedpłaty – w tym polu wyświetlany jest status przedpłaty zamówienia sprzedaży. Opis statusów można znaleźć w rozdziale Status i zmiany statusu.

Okno dialogowe Przyporządkuj zamówienia

W tym oknie dialogowym można wybrać zamówienia, które mają zostać przypisane do wyświetlanej płatności.

Nagłówek

W celu zawężenia wyświetlanych zamówień można skorzystać z funkcji wyszukiwania w nagłówku okna dialogowego.

  • Płatność – wyświetlany jest numer płatności, do której przypisywane są zamówienia. Aby przypisać zamówienia do innej płatności, należy zamknąć okno dialogowe i wybrać inną płatność z tabeli.
  • Rodzaj zamówienia – należy wprowadzić szukany rodzaj zamówień sprzedaży jako kryterium wyszukiwania.
  • Numer zamówienia – jako kryterium wyszukiwania można wprowadzić numer poszukiwanych zamówień sprzedaży.
  • Numer dokumentu zewnętrznego – numer dokumentu zewnętrznego zamówień sprzedaży, jako kryterium wyszukiwania.
  • Data utworzenia – data utworzenia szukanych zamówień sprzedaży jako kryterium wyszukiwania.
  • Zleceniodawca – zleceniodawca zamówień sprzedaży  jako kryterium wyszukiwania.
  • Partner płatności – partner płatności zamówień sprzedaży jako kryterium wyszukiwania.
  • Kwota ogółem łączna kwota zamówień sprzedaży jako kryterium wyszukiwania.
  • Łączna kwota otrzymanych płatności – łączna kwota otrzymanych płatności dla wyszukiwanych zamówień sprzedaży jako kryterium wyszukiwania.
  • Status przedpłaty – pozwala wybrać status przedpłaty zamówień sprzedaży jako kryterium wyszukiwania. Dostępne są następujące opcje:
    • Uregulowane
    • Częściowo zapłacone
    • Zapłacone
  • Status zamówienia – jako kryterium wyszukiwania można wskazać status poszukiwanych zamówień sprzedaży:
    • Udostępnione
    • Zrealizowane
    • Zablokowane
    • Anulowane
    • Nieprawidłowe
    • W reorganizacji
    • Częściowo anulowane 
    • (inne)

Obszar roboczy

Obszar roboczy zawiera listę zamówień spełniających kryteria wyszukiwania.

Szczegółowe informacje o polach:

  • Numer zamówienia – numer zamówienia sprzedaży.
  • Klient – wyświetlany jest klient zamówienia sprzedaży.
  • Partner płatności – wyświetlany jest partner płatności zamówienia sprzedaży.
  • Data utworzenia – data wprowadzenia przypisanego zamówienia sprzedaży.
  • Numer dokumentu zewnętrznego – numer dokumentu zewnętrznego zamówienia sprzedaży.
  • Suma płatności – określana i wyświetlana jest suma płatności otrzymanych i przypisanych do daty.

Suma otrzymanych płatności służy do podjęcia decyzji, czy zlecenie sprzedaży może zostać zwolnione.

  • Kwota ogółem – wyświetlana jest łączna kwota do zapłaty za zamówienie sprzedaży. Kwota ta jest pobierana z potwierdzenia zamówienia.
  • Status przedpłaty – status przedpłaty przypisanego zamówienia sprzedaży. Opis statusów można znaleźć w rozdziale Status i zmiany statusu.
  • Status zamówienia – status przypisanego zamówienia sprzedaży.

Widok Zamówienia

W tym widoku można wyszukiwać zamówienia i zwalniać je do dalszych procesów.

Nagłówek

Nagłówek zawiera funkcje wyszukiwania, za pomocą których można zawęzić wyświetlane zamówienia.

Dostępne są następujące funkcje wyszukiwania:

  • Rodzaj zamówienia – należy wprowadzić szukany rodzaj zamówień sprzedaży jako kryterium wyszukiwania.
  • Numer zamówienia – jako kryterium wyszukiwania można wprowadzić numer poszukiwanych zamówień sprzedaży.
  • Numer dokumentu zewnętrznego – numer dokumentu zewnętrznego zamówień sprzedaży, jako kryterium wyszukiwania.
  • Data utworzenia – data utworzenia szukanych zamówień sprzedaży jako kryterium wyszukiwania.
  • Zleceniodawca – zleceniodawca zamówień sprzedaży  jako kryterium wyszukiwania.
  • Partner płatności – partner płatności zamówień sprzedaży jako kryterium wyszukiwania.
  • Kwota ogółem łączna kwota zamówień sprzedaży jako kryterium wyszukiwania.
  • Łączna kwota otrzymanych płatności – łączna kwota otrzymanych płatności dla wyszukiwanych zamówień sprzedaży jako kryterium wyszukiwania.
  • Status przedpłaty – pozwala wybrać status przedpłaty zamówień sprzedaży jako kryterium wyszukiwania. Dostępne są następujące opcje:
    • Uregulowane
    • Częściowo zapłacone
    • Zapłacone
  • Status zamówienia – jako kryterium wyszukiwania można wskazać status poszukiwanych zamówień sprzedaży:
    • Udostępnione
    • Zrealizowane
    • Zablokowane
    • Anulowane
    • Nieprawidłowe
    • W reorganizacji
    • Częściowo anulowane 
    • (inne)
Obszar roboczy

Zamówienia pasujące do kryteriów wyszukiwania są wyświetlane na liście w obszarze roboczym. Można również wyświetlić płatności przypisane do zamówienia.

Zamówienia

Szczegółowe pola wiersza zamówienia:

  • Numer zamówienia – wyświetlany jest numer zamówienia sprzedaży.
  • Numer dokumentu zewnętrznego – wyświetlany jest numer dokumentu zewnętrznego zamówienia sprzedaży.
  • Zamawiający – zleceniodawca zamówienia sprzedaży.
  • Partner płatności – partner płatności zamówienia sprzedaży.
  • Data utworzenia – data wprowadzenia przypisanego zamówienia sprzedaży.
  • Kwota ogółem – całkowita kwota do zapłaty za zamówienie sprzedaży. Kwota ta jest pobierana z potwierdzenia zamówienia.
  • Suma otrzymanych płatności – określana i wyświetlana jest suma płatności otrzymanych i przypisanych do daty.

Suma otrzymanych płatności jest używana do podjęcia decyzji, czy zamówienie sprzedaży może zostać zwolnione.

  • Status przedpłaty – wyświetlany jest status przedpłaty przypisanego zamówienia sprzedaży. Opis statusów można znaleźć w rozdziale Status i zmiany statusu.
  • Status zamówienia – wyświetlany jest status przypisanego zamówienia sprzedaży.

[Informacje o płatnościach] – za pomocą przycisku można wyświetlić przypisane płatności.

Szczegółowy opis pól:

  • Płatność – wyświetlany jest numer płatności.
  • Partner płatności – wyświetlany jest partner płatności.
  • Data dokumentu – wyświetlana jest data dokumentu płatności.
  • Kwota do zapłaty – wyświetlana jest kwota do zapłaty.
  • Status – wyświetlany jest status przypisania płatności. Opis statusów można znaleźć w rozdziale Status i zmiany statusu.

Akcje związane z aplikacją

W aplikacji Przyporządkuj płatności z przedpłatą dostępne są następujące akcje związane z aplikacją:

Akcja [Przyporządkuj zamówienia]

Po wykonaniu akcji w widoku Płatności otworzy się okno dialogowe, w którym można przyporządkować zamówienia do wybranej płatności. Opisy pól w oknie dialogowym można znaleźć w rozdziale Przyporządkowanie zamówień.

Akcja [Zatwierdź zapłacone zamówienia sprzedaży]

Za pomocą tej akcji można zwolnić wybrane zamówienia sprzedaży w widoku Zamówienia. Można zwolnić tylko te zamówienia sprzedaży, które zostały opłacone z góry i których minimalna kwota płatności została zapłacona.

Akcja [Zatwierdź zamówienia sprzedaży poza zakresem tolerancji]

Ta akcja służy do zwalniania wybranych zamówień sprzedaży, nawet jeśli minimalna kwota płatności nie została zapłacona lub płatność nie została przypisana. Aby móc wykonać tę akcję, użytkownik musi mieć przypisaną funkcję Zwolnij nieopłacone zamówienia sprzedaży. Po wykonaniu tej akcji zostanie ona zapisana w odpowiednich zamówieniach sprzedaży.

Status i zmiany statusu

Zarówno płatności, jak i zamówienia mają różne statusy w zależności od przypisania do siebie.

Status płatności

Status płatności wskazuje, jaka część kwoty płatności została już przypisana do zamówień.

  • Nieprzypisane – żadne zamówienia nie zostały jeszcze przypisane do tej płatności.
  • Częściowo przypisane – zamówienia zostały już przypisane do tej płatności. Jednak suma przypisanych kwot jest mniejsza niż kwota płatności.
  • W pełni przypisane – kwota płatności została w pełni przypisana do jednego lub więcej zamówień.

Status przedpłaty zamówień sprzedaży

Ten status jest używany tylko dla zamówień z przedpłatą. Status jest przypisywany jako część przypisania przedpłata-płatność<->zamówienie sprzedaży.

  • Status wychodzący – do tego zamówienia nie zostały jeszcze przypisane żadne płatności.
  • Częściowo opłacone – przynajmniej jedna płatność została przypisana, ale minimalna kwota płatności nie została jeszcze osiągnięta.
  • Opłacone – minimalna kwota płatności dla zamówienia została osiągnięta.

Konfiguracja

Poniższe ustawienia w funkcji Przedpłata w aplikacji Konfiguracja są istotne dla aplikacji Przyporządkuj płatności z przedpłatą.

Pola:

  • Deficyt – w tym polu określa się, czy zezwala się na niedopłatę kwoty faktury i czy dozwoloną maksymalną niedopłatę definiuje się kwotowo czy procentowo. W połączeniu z dozwolonym przekroczeniem kwoty faktury użytkownik definiuje zakres, w którym akceptowana jest płatność za zamówienie sprzedaży.
  • Deficyt w procentach – maksymalna wartość procentową, o jaką kwota płatności może być niższa od kwoty faktury.
  • Kwota deficytu – maksymalna kwotę, o jaką kwota płatności może być niższa od kwoty faktury.

Kwota musi być wprowadzona w walucie głównej.

  • Przekroczenie – w tym polu określa się, czy dozwolone jest przekroczenie kwoty faktury w przypadku płatności z góry oraz czy dozwolone maksymalne przekroczenie jest określone kwotowo czy procentowo. W połączeniu z dozwolonym przekroczeniem kwoty faktury definiuje się zakres, w którym akceptowana jest płatność za zamówienie sprzedaży.
  • Przekroczenie w procentach – maksymalna wartość procentową, o jaką kwota płatności może przekroczyć kwotę faktury.
  • Kwota przekroczenia – maksymalna kwotę, o jaką kwota płatności może przekroczyć kwotę faktury.

Kwota musi być wprowadzona w walucie głównej.

Jednostki biznesowe

Poniższa jednostka biznesowa: com.cisag.app.financials.prepayment.obj.PrepaymentAssignment  jest istotna dla aplikacji Przyporządkuj płatności z przedpłatą. Jest używana między innymi do:

  • przypisywania uprawnień,
  • konfiguracji definicji działań
  • importu lub eksportu danych.

Uprawienia

Uprawnienia mogą być przypisywane zarówno przy użyciu ról uprawnień, jak i poprzez przypisanie organizacji. Koncepcję uprawnień można znaleźć w dokumentacji technicznej Uprawnienia.

Uprawnienia specjalne

Dla aplikacji Przyporządkuj płatności z przedpłatą istnieje następująca specjalna możliwość, która odnosi się do akcji. Uprawnienia do tej funkcji można przypisać w aplikacji Role uprawnień.

  • Zwalnianie nieopłaconych zamówień sprzedaży

com.cisag.app.sales.ReleaseUnpaidOrders

Można użyć tej możliwości, aby zwolnić wybrane zamówienia sprzedaży, nawet jeśli minimalna kwota płatności nie została zapłacona lub nie została przypisana żadna płatność.

Przypisania organizacji

Jeśli funkcja Uprawnienia do treści jest aktywowana w aplikacji Konfiguracja, użytkownik może korzystać z aplikacji Przyporządkuj płatności z przedpłatą tylko wtedy, gdy została przypisana do organizacji w danych podstawowych partnera, która jest zintegrowana z co najmniej jedną z następujących struktur organizacyjnych:

  • Sprzedaż

Funkcje specjalne

Nie ma specjalnych funkcji dla aplikacji Przyporządkuj płatności z przedpłatą.

Uprawnienia dla partnerów biznesowych

Aplikacja Przyporządkuj płatności z przedpłatą nie jest autoryzowana dla partnerów biznesowych.

Czy ten artykuł był pomocny?