Aplikacja Raport: Analiza niezgodności służy do otrzymywania raportu na temat bieżących różnic między różnymi kategoriami danych i/lub przedziałami czasowymi. Za pomocą tej aplikacji można porównywać ze sobą salda wymaganych okresów.
Niniejszy dokument zawiera w szczególności informacje na temat parametrów aplikacji, za pomocą których można określić, co zawiera dokument raportu, który ma zostać wydrukowany. Znajdują się tu również informacje na temat wyniku wydruku. Możliwe ustawienia wydruku w tej aplikacji odpowiadają również opcjom ustawień w oknie dialogowym dla dowolnego wydruku. Opis możliwych ustawień wyjściowych znajduje się w instrukcji obsługi.
Procedury korzystania z aplikacji można znaleźć w dokumentacji Instrukcje: Wydruk dokumentów raportu.
Definicje terminów
Dokument raportu — wyjście raportu do urządzenia wyjściowego, takiego jak drukarka, lub do pliku, tworzy dokument raportu lub dokument końcowy. Dokument raportu zawiera listę obiektów, np. listę adresów. Dokument końcowy zawsze zawiera obiekt, np. zamówienie sprzedaży. Dokumenty mogą być archiwizowane lub wysyłane do partnera, np. pocztą elektroniczną.
Opis aplikacji
Aplikacja służy do tworzenia danych referencyjnych dla okresów zdefiniowanych przez użytkownika i wyświetlania ich w raporcie. Aplikacja umożliwia wybór danych do analizy według różnych kryteriów wyboru. Użytkownik może określić stronę główną i sortowanie stron.
Sekcja Parametry
Tutaj wprowadzane są informacje służące do identyfikacji raportu. Można wybierać spośród istniejących raportów i/lub tworzyć nowe.
- Definicja raportu — definicja raportu może być określona indywidualnie, dzięki czemu można wywoływać raporty po ich zdefiniowaniu. Nazwa jednoznacznie definiuje raport. Nazwa może składać się z cyfr i liter. Można wybierać spośród istniejących raportów lub tworzyć nowe.
- Oznaczenie — użytkownik wybiera tutaj oznaczenie środków, które chciałby przetworzyć. Brak wyboru oznaczenia oznacza, że każdy zasób zostanie przeanalizowany.
Zakładka Ogólne
W tej zakładce i w zakładce Wybór danych można ograniczyć zawartość wyboru do żądanych sum i sald dłużników, określając różne parametry.
Za pomocą parametrów można określić kryteria wyszukiwania i następujący wynik wydruku. W związku z tym, parametry są używane do wyboru rekordów.
- Tytuł — parametr Tytuł zawiera tytuł dokumentu raportu. Zazwyczaj domyślnie wprowadzany jest opis raportu bazowego. Tytuł można określić indywidualnie. Użytkownik wprowadza żądany tytuł lub zostawia domyślny.
- Typ wymiaru — tutaj definiuje się wymiar, do którego przesyłane są dane podstawowe i transakcyjne. W przypadku danych podstawowych wymiar definiuje konkretny obiekt biznesowy (OptionalDimension01, OptionalDimension02 itd.), do którego dane są przesyłane.
- Standard księgowania — standardy księgowania są wykorzystywane do oceny i prezentacji rachunkowości dla różnych standardów księgowania (np. w Ustawie o Rachunkowości funkcjonują inne zasady amortyzacji, w przeciwieństwie do MSR, co skutkuje różnymi kwotami w bilansie i rachunku zysków i strat). Tutaj zapisany jest identyfikator standardu księgowania, który może składać się z maksymalnie 15 znaków numerycznych i alfanumerycznych.
- Rodzaj danych — rodzaje danych są istotną częścią każdego rodzaju danych transakcji. Dane transakcji bez określenia rodzaju danych nie są dozwolone w obszarze Controlling. Dla każdego typu danych, który jest wykorzystywany w controllingu, musi być zdeponowana w tabeli jego własna definicja. W definicji tej określa się m.in. czy dany typ danych jest możliwy do księgowania lub planowania. Rodzaje danych są niezależne od klienta. Rodzaj danych określa, czy są to dane aktualne lub planowane.
- Porównanie z rodzajem danych — analiza niezgodności jest przeprowadzana między dwoma typami danych i/lub dwoma analizowanymi przedziałami. Wybrane dane porównawcze są ustawiane w odniesieniu do danych podstawowych.
- Okres księgowy od — w tym polu można wprowadzić okres początkowy dla wyboru danych podstawowych. Przed wprowadzonym tu okresem początkowym i po okresie końcowym (pole Okres księgowy do) salda nie będą wyprowadzane. Analiza niezgodności wykorzystuje zdefiniowany tutaj przedział analizy do określenia danych bazowych.
- Okres księgowy do — w tym polu można wprowadzić okres końcowy dla wyboru danych podstawowych. Po wprowadzeniu okresu końcowego i przed okresem początkowym (pole Okres księgowy od) salda nie będą wyprowadzane. Analiza niezgodności wykorzystuje zdefiniowany tutaj przedział analizy do określenia danych bazowych.
- Porównanie z okresem od — w tym polu można wprowadzić okres początkowy dla wyboru danych porównawczych. Przed wprowadzonym tu okresem początkowym i po okresie końcowym (pole Porównanie z okresem do) salda nie będą wyprowadzane. Analiza niezgodności wykorzystuje zdefiniowany tutaj przedział analizy do określenia danych bazowych.
- Porównanie z okresem do — w tym polu można wprowadzić okres początkowy dla wyboru danych porównawczych. Przed wprowadzonym tu okresem początkowym i po okresie końcowym (pole Porównanie z okresem od) salda nie będą wyprowadzane. Analiza niezgodności wykorzystuje zdefiniowany tutaj przedział analizy do określenia danych bazowych.
- Rodzaj transakcji — rodzaje transakcji są używane do wyświetlania możliwych kombinacji danych bezpośrednich i danych pośrednich (pole Bezpośrednio/Pośrednio) z czterema typami transakcji Wartość, Cena, Ilość, Wskaźnik w polu Typ w danych ruchu. Dzięki temu można dokładnie określić żądaną kombinację za pomocą tego rodzaju transakcji.
- Typ transakcji — definicja obecnych danych transakcji. Transakcja ta wpływa na sumowanie w ramach klasyfikacji i okresów oceny. Umożliwia to np. sumowanie cen, ale nie wskaźników. Dostępne są następujące ustawienia:
- Wartość
- Ilość
- Wskaźnik
- Cena
- Bezpośrednio/Pośrednio — dane bezpośrednie są faktycznie poniesionymi danymi transakcji. Dane wtórne zostaną wygenerowane na podstawie bezpośrednich danych z aplikacji generującej koszty wtórne. Dostępne są następujące ustawienia:
- Dane bezpośrednie
- Dane wtórne
- Waluta — użytkownik wprowadza walutę, dla której chciałby analizować salda. Tutaj obowiązuje tylko jedna z walut krajowych, które są zdefiniowane dla wybranej organizacji.
- Dodatkowe jednostki organizacyjne — użytkownik może skorzystać z tego pola, aby określić jednostki organizacyjne, które użytkownik chciałby analizować oprócz aktywnej organizacji wyświetlanej na pasku narzędzi Workflow Management
Zakładka Informacje dot. grupowania
Szczegółowy opis pól:
- Grupa 1 — w tym polu można wybrać pierwszy element grupujący:
- Rodzaj kosztu
- Klasa kosztów
- Opcjonalny wymiar
- Drugi wymiar opcjonalny
- Okres księgowania
- Rodzaj kosztów klasyfikacja 1-5
- Jednostka organizacyjna
- Sumuj grupę 1 (pole wyboru) — to pole kontroluje, czy suma jest obliczana i drukowana dla pierwszej grupy
- Sortowanie stron wg grupa 1 (pole wyboru) — to pole kontroluje, czy zmiany w pierwszej grupie są podawane w formularzu
- Grupa 2 — w tym polu można wybrać drugi element grupujący:
- Rodzaj kosztu
- Klasa kosztów
- Opcjonalny wymiar
- Drugi wymiar opcjonalny
- Okres księgowania
- Rodzaj kosztów klasyfikacja 1-5
- Jednostka organizacyjna
- Sumuj grupę 2 (pole wyboru) — to pole kontroluje, czy suma jest obliczana i drukowana dla drugiej grupy
- Grupa 3 — w tym polu można wybrać trzeci element grupujący:
- Rodzaj kosztu
- Klasa kosztów
- Opcjonalny wymiar
- Drugi wymiar opcjonalny
- Okres księgowania
- Rodzaj kosztów klasyfikacja 1-5
- Jednostka organizacyjna
- Sumuj grupę 3 (pole wyboru) — to pole kontroluje, czy suma jest obliczana i drukowana dla trzeciej grupy
- Grupa 4 — w tym polu można wybrać czwarty element grupujący:
- Rodzaj kosztu
- Klasa kosztów
- Opcjonalny wymiar
- Drugi wymiar opcjonalny
- Okres księgowania
- Rodzaj kosztów klasyfikacja 1-5
- Jednostka organizacyjna
- Sumuj grupę 4 (pole wyboru) — to pole kontroluje, czy suma jest obliczana i drukowana dla czwartej grupy
- Drukuj stronę tytułową (pole wyboru) — ten wpis określa, czy strona tytułowa jest drukowana zgodnie z kryteriami wyboru
Zakładka Wybór danych
Szczegółowy opis pól:
- Rodzaj kosztów — parametr Rodzaj kosztów składa się z dwóch części:
- Rodzaj kosztów — w tym polu można wybrać rodzaj kosztów, które mają być drukowane. Kryterium wyboru jest identyfikator rodzaju kosztów.
- Klasa kosztów:
- Wszystkie
- Bez klasy kosztów
- Zmienne koszty ogólne
- Stałe koszty ogólne
- Zmienne koszty bezpośrednie
- Stałe koszty bezpośrednie
- Klasyfikacja 1 — w tym polu można wybrać rodzaje kosztów, które powinny być emitowane. Kryterium wyboru jest klasyfikacja 1 rodzaju kosztów.
- Klasyfikacja 2 — w tym polu można wybrać rodzaje kosztów, które powinny być emitowane. Kryterium wyboru jest klasyfikacja 2 rodzaju kosztów.
- Klasyfikacja 3 — w tym polu można wybrać rodzaje kosztów, które powinny być emitowane. Kryterium wyboru jest klasyfikacja 3 rodzaju kosztów.
- Klasyfikacja 4 — w tym polu można wybrać rodzaje kosztów, które powinny być emitowane. Kryterium wyboru jest klasyfikacja 4 rodzaju kosztów.
- Klasyfikacja 5 — w tym polu można wybrać rodzaje kosztów, które powinny być emitowane. Kryterium wyboru jest klasyfikacja 5 rodzaju kosztów.
- Oznaczenie rodzaju wymiaru — w tym polu można wybrać opcjonalne wymiary, które mają być drukowane. Kryterium wyboru jest identyfikator opcjonalnego wymiaru.
- Klasyfikacja 1 — tutaj można dokonać wyboru opcjonalnych wymiarów, które mają zostać wydrukowane. Kryterium wyboru jest klasyfikacja-1 pierwszego opcjonalnego wymiaru.
- Klasyfikacja 2 — tutaj można dokonać wyboru opcjonalnych wymiarów, które mają zostać wydrukowane. Kryterium wyboru jest klasyfikacja-2 pierwszego opcjonalnego wymiaru.
- Klasyfikacja 3 — tutaj można dokonać wyboru opcjonalnych wymiarów, które mają zostać wydrukowane. Kryterium wyboru jest klasyfikacja-3 pierwszego opcjonalnego wymiaru.
- Klasyfikacja 4 — tutaj można dokonać wyboru opcjonalnych wymiarów, które mają zostać wydrukowane. Kryterium wyboru jest klasyfikacja-4 pierwszego opcjonalnego wymiaru.
- Klasyfikacja 5 — tutaj można dokonać wyboru opcjonalnych wymiarów, które mają zostać wydrukowane. Kryterium wyboru jest klasyfikacja-5 pierwszego opcjonalnego wymiaru.
- Oznaczenie 2. przyporządkowania — w tym polu można wybrać rodzaje kosztów, które mają być drukowane. Kryterium wyboru jest identyfikator 2. przyporządkowania.
- Klasyfikacja 1 — tutaj można dokonać wyboru opcjonalnych wymiarów, które mają zostać wydrukowane. Kryterium wyboru jest klasyfikacja-1 drugiego opcjonalnego wymiaru.
- Klasyfikacja 2 — tutaj można dokonać wyboru opcjonalnych wymiarów, które mają zostać wydrukowane. Kryterium wyboru jest klasyfikacja-2 drugiego opcjonalnego wymiaru.
- Klasyfikacja 3 — tutaj można dokonać wyboru opcjonalnych wymiarów, które mają zostać wydrukowane. Kryterium wyboru jest klasyfikacja-3 drugiego opcjonalnego wymiaru.
- Klasyfikacja 4 — tutaj można dokonać wyboru opcjonalnych wymiarów, które mają zostać wydrukowane. Kryterium wyboru jest klasyfikacja-4 drugiego opcjonalnego wymiaru.
- Klasyfikacja 5 — tutaj można dokonać wyboru opcjonalnych wymiarów, które mają zostać wydrukowane. Kryterium wyboru jest klasyfikacja-5 drugiego opcjonalnego wymiaru.
Wynik wydruku
W danych wyjściowych, jeśli jest to wymagane, kryteria wyboru poniższego raportu są reprezentowane, aby zagwarantować unikalne przyporządkowanie i oszacowanie danych wydruku listy.
Gdy atrybut Sortowanie stron według grupy jest aktywny, nowa strona jest uruchamiana w każdym przypadku, gdy pierwsze wybrane kryterium grupowania zostanie zmienione.
W pierwszym kroku, a zatem na liście na początku, wyprowadzane są tylko dane z kwotami, dla których w każdym przypadku tworzona jest suma. W drugim kroku wyprowadzane są ilości. W tym przypadku nie są tworzone żadne sumy. W trzecim i czwartym kroku wyprowadzane są ceny i współczynniki, również bez sum.
Dla każdego rodzaju kosztów, łączny wiersz z całkowitym saldem jest ostatecznie wyprowadzany dla kwot, które można rozpoznać po terminie Saldo wydrukowanym pogrubioną czcionką wokół środka wiersza. Po wyszczególnieniu wszystkich danych tworzone jest całkowite saldo dla wszystkich wyszczególnionych rodzajów kosztów; logicznie rzecz biorąc, dotyczy to tylko pokazanych wpisów wartości.
Raport obejmuje następujące obszary:
W dwóch wierszach nagłówka wyświetlane są następujące dane:
- Analiza niezgodności — ogólna nazwa raportu
- Comarch ERP Enterprise — nazwa oprogramowania
Wiersz 2.
- W walucie — w tym polu wprowadzana jest waluta analizy raportu
- Okres — w tym polu widoczny jest okres podstawowy z określonymi informacjami od/do
- Porównanie z — w tym polu widoczny jest okres odniesienia z określonymi informacjami od/do
- Standard księgowania — w tym polu wyświetlany jest wybrany standard księgowania
Wyjaśnienie wydrukowanych danych, które są wyświetlane pod odpowiednim nagłówkiem kolumny:
- Oznaczenie pierwszego typu wymiaru i drugiego typu wymiaru — identyfikator i oznaczenie rodzaju kosztów i klasy kosztów są wyszukiwane przez cały czas. Ponadto, wyszukiwane są dodatkowe typy wymiarów, jeśli zostały przyporządkowane. Przykładowo, identyfikator i oznaczenie centrum kosztów lub jednostki kosztowej.
- Rodzaj transakcji — np. wartość, ilość, cena, wskaźnik
- Dane podstawowe — w tej kolumnie wyświetlane są dane podstawowe dla wybranych kryteriów
- Dane porównawcze — w tej kolumnie wyświetlane są dane porównawcze dla wybranych kryteriów referencyjnych
- Odchylenie — ta kolumna zawiera różnicę dwóch porównywanych zakresów danych
- W % — ta kolumna pokazuje wartość odchylenia w procentach w odniesieniu do danych podstawowych
- Nazwa organizacja — nazwa jednostki organizacyjnej znajduje się po lewej stronie
- Odniesienie do bieżącej strony — bieżący numer strony jest wyświetlany pośrodku. W nawiasach wyświetlana jest całkowita liczba stron raportu.
- Użytkownik i czas — użytkownik oraz data i godzina raportu są wyrównane do prawej strony
Konfiguracja
Aplikacja Raport: Analiza niezgodności nie wymaga żadnych specjalnych ustawień w aplikacji Konfiguracja.
Raport
Poniższy raport dotyczy aplikacji Raport: Analiza niezgodności:
Analiza niezgodności
com.sem.ext.app.fin.concern.reporting.rpt.VarianceAnalysis
Uprawnienia
Uprawnienia mogą zostać przypisane za pomocą ról uprawnień jak również poprzez przyporządkowanie organizacji. Szczegółowe informacje można znaleźć w artykule Uprawnienia.
Uprawnienia specjalne
Przyporządkowania organizacyjne
Aby aplikacja Raport: Analiza niezgodności była wyświetlana dla danego użytkownika w menu użytkownika, musi on być przypisany do organizacji, która jest połączona z jedną z następujących obszarów organizacyjnych:
- Rachunkowość