Raport: Bazy danych

Przegląd tematu

Aplikacji Raport: Bazy danych można użyć, aby wyprowadzić właściwości jednej lub więcej baz danych jako dokument raportu. Dokument raportu może być następnie wykorzystany na przykład do sprawdzenia, które sterowniki JDBC są używane i dla której bazy danych OLTP aktywny jest serwer WWW faktur.

Niniejszy dokument zawiera w szczególności informacje na temat parametrów aplikacji, za pomocą których można zdefiniować zawartość dokumentu raportu. W dokumencie znajdują się również informacje na temat wyniku wyjściowego. Instrukcje korzystania z aplikacji można znaleźć w dokumencie Instrukcje: Tworzenie dokumentów raportu.

Definicje terminów

  • Dokument raportu — wydruk raportu do urządzenia wyjściowego, takiego jak drukarka, lub do pliku generuje dokument raportu lub dokument uzupełniający. Dokument raportu zawiera listę obiektów, na przykład listę adresów. Dokument zawsze zawiera obiekt, na przykład zamówienie sprzedaży. Dokumenty mogą być archiwizowane lub, na przykład, wysyłane do partnera faksem lub e-mailem..
  • Baza konfiguracyjna – baza danych, w której przechowywane są informacje dotyczące m.in: Systemu Comarch ERP Enterprise, Serwer aplikacji systemu, bazy danych, kolejki przetwarzania, połączenia z ERP System Output Manager, użytkownicy, grupy użytkowników i oryginalne systemy.

Opis aplikacji

Parametry raportu

Można użyć parametrów, aby zdefiniować charakterystykę wyszukiwania, a w rezultacie wynik wyjściowy. Parametry są zatem używane do wyboru zestawu danych.

Parametry zostały wyjaśnione poniżej:

  • Tytuł raportu – ten parametr zawiera tytuł dokumentu raportu. Nazwa Bazy danych jest zwykle określana jako wartość domyślna dla tego pola. Należy wprowadzić żądany tytuł raportu lub zmienić wartość domyślną.
  • System — ten parametr ogranicza dane wyjściowe do baz danych systemu o określonym identyfikatorze, jeśli jest to wymagane. W tym polu można określić kilka wartości oddzielonych przecinkami i spacjami.
  • Baza danych – należy użyć tego parametru, aby w razie potrzeby ograniczyć dane wyjściowe do baz danych o określonej identyfikacji. Można wprowadzić kilka wartości oddzielonych przecinkami i spacjami.
  • Nazwa bazy danych — w razie potrzeby można użyć tego parametru, aby ograniczyć dane wyjściowe do baz danych o określonej nazwie. Można podać kilka wartości oddzielonych przecinkami i spacjami.
  • Typ zawartości — należy użyć tego parametru, aby w razie potrzeby ograniczyć dane wyjściowe do baz danych o określonym typie zawartości. Do wyboru są następujące wartości:
    • Dane konfiguracyjne systemu
    • Dane repozytorium
    • Dane OLTP
    • Dane OLAP

Wartość domyślna dla parametru Typ zawartości to wszystkie wartości możliwe do wyboru.

  • Sterownik Comarch ERP Enterprise — należy użyć tego parametru, aby w razie potrzeby ograniczyć dane wyjściowe do baz danych określonego sterownika systemu. Do wyboru są następujące wartości:
    • DB2 UDB for iSeries
    • Oracle
    • SQL Server
    • Postgre SQL

Wartość domyślna dla tego parametru to wszystkie wartości możliwe do wyboru.

Uwaga
Od wersji systemu Comarch ERP Enterprise 4.3 nie wolno używać następujących wartości:

DB2 UDB 8.1

  • Domyślny sterownik JDBC — należy użyć tego parametru, aby w razie potrzeby ograniczyć dane wyjściowe do baz danych z określonym standardowym sterownikiem JDBC. Do wyboru są następujące wartości:
    • DB2 UDB for iSeries (native)
    • DB2 UDB dla iSeries (remote)
    • Oracle
    • jTDS SQL Server
    • Postgre SQL
    • SQL Server

Wartość domyślna dla tego parametru to wszystkie wartości możliwe do wyboru.

Uwaga
Od wersji Semiramis 4.3 nie należy już używać sterownika Sprint 2000/SQL-Server. Następujące wartości nie mogą być używane:

  • DB2 UDB (app)
  • DB2 UDB (net)
  • Serwer SQL
  • DB2 UDB (net)
  • DataDirect Oracle
  • DataDirect DBD UDB dla iSeries
  • DataDirect SQL Server
  • Standard
  • Serwer rachunkowości — w razie potrzeby można użyć tego parametru, aby ograniczyć dane wyjściowe do baz danych z określonym ustawieniem serwera rachunkowości. Możliwe wartości to:
    • Użyj
    • Nie używaj
  • Wartość domyślna dla tego parametru to wszystkie wartości możliwe do wyboru.

    • Użytkownik – ten parametr ogranicza dane wyjściowe do baz danych z określonym użytkownikiem w celu uzyskania dostępu do serwera faktur, jeśli jest to wymagane. W tym polu można określić wiele wartości oddzielonych przecinkami i spacjami.
    • Adres serwera — w razie potrzeby można użyć tego parametru, aby ograniczyć dane wyjściowe do baz danych z określonymi adresami serwerów w celu uzyskania dostępu do serwera rachunkowości. Można w tym polu określić kilka wartości oddzielonych przecinkami i spacjami.

    Wynik raportu

    Dokument wyjściowy raportu na podstawie ustawień raportu wyświetla wyniki w postaci tabeli typu lista, zgodnie z wybranymi parametrami. Liczba kolumn zależy od parametru raportu. Tabela typu lista zawiera następujące kolumny:

    • System — ta kolumna zawiera identyfikatory systemów, do których przypisane są bazy danych. Informacje te są pomijane w przypadku baz danych konfiguracji, które działają jako międzysystemowe bazy danych.
    • Baza danych — ta kolumna zawiera identyfikatory baz danych.
    • Oznaczenie — ta kolumna zawiera nazwy baz danych.
    • Zawartość — ta kolumna zawiera typ zawartości bazy danych. Możliwe wartości to np. Dane konfiguracji systemu, Dane repozytorium.
    • Baza danych OLAP — ta kolumna zawiera identyfikatory baz danych OLAP, jeśli baza danych OLAP jest przypisana.
    • Napęd Semiramis — ta kolumna zawiera informacje o sterownikach Semiramis baz danych. Możliwe wartości to np. Oracle, SQL Server.
    • Standardowy napęd JDBC — ta kolumna zawiera informacje o standardowych sterownikach JDBC baz danych. Możliwe wartości to np. Oracle lub DataDirect SQL Server lub jTDS SQL Server.
    • Język wiodący — ta kolumna zawiera podstawowy język bazy danych.
    • Serwer rachunkowości — ta kolumna zawiera informacje o tym, czy serwer księgowy jest używany dla bazy danych. Możliwe wartości to Użyj lub Nie używaj.
    • Użytkownik rachunkowości — ta kolumna zawiera identyfikatory użytkowników księgowych.
    • Ścieżka dostępu — ta kolumna zawiera informacje o ścieżce dostępu dla sterownika JDBC bazy danych.
    • Adres serwera rachunkowości — ta kolumna zawiera adres i port, pod którym można uzyskać dostęp do serwera księgowego.

    Konfiguracja 

    Aplikacja Raport: Bazy danych nie wymaga dodatkowych ustawień w aplikacji Konfiguracja.

    Raport

    Dla aplikacji Raport: Bazy danych istotna jest następująca jednostka:

    com.cisag.sys.configuration.rpt.Database

    Uprawnienia

    Uprawnienia mogą zostać przypisane za pomocą ról uprawnień jak również poprzez przyporządkowanie organizacji. Szczegółowe informacje można znaleźć w artykule Uprawnienia.

    Uprawnienia specjalne

    Dla aplikacji Raport: Bazy danych  nie ma dostępnych uprawnień specjalnych.

    Przyporządkowania do organizacji

    Dla aplikacji Raport: Bazy danych  nie są wymagane przyporządkowania organizacji.

    Funkcje specjalne

    Dla aplikacji Raport: Bazy danych  nie są dostępne funkcje specjalne.

    Uprawnienia dla partnerów biznesowych

    Aplikacja Raport: Bazy danych  nie jest udostępniana partnerom biznesowym

    Czy ten artykuł był pomocny?