Raport: Bilans płatności

Aplikacja w tle Raport: Bilans płatności służy do dostarczania obrotów, które mają być raportowane w statystykach bilansu płatniczego w pliku. Niniejszy artykuł opisuje instrukcję aplikacji w tle.

Definicje terminów

Aplikacja w tle

Aplikacja działająca w tle to aplikacja, która jest wykonywana bez interakcji z użytkownikiem. Aplikacja działająca w tle może zostać otwarta przez zlecenia przetwarzania, wywołanie lub inną aplikację.

Opis aplikacji

Aplikacja w tle służy do uruchamiania zlecenia przetwarzania, które generuje dane sprzedażowe wybranej organizacji, podlegające zgłoszeniu w statystyce bilansu płatniczego, w formie pliku. Dane sprzedażowe są generowane jako raporty kwartalne dla określonego roku obrotowego i kwartału. Za pomocą typu komunikatu można określić, czy ma to być komunikat zwykły, czy zastępczy.

Parametry wejściowe w szczegółach:

  • Folder eksportu — w tym polu należy wskazać folder lub katalog wyjściowy (kstore), w którym zostanie zapisany plik dla bilansu płatniczego
  • Organizacja — w tym polu należy wybrać organizację, której dane mają zostać przetworzone na potrzeby bilansu płatniczego
  • Okres obrachunkowy — w tym polu należy wprowadzić okres obrotowy, za który dane mają zostać zgłoszone
  • Kwartał — w tym polu należy wprowadzić kwartał, który ma zostać zgłoszony
  • Typ komunikatu — Ustawienie to określa, jaki rodzaj deklaracji zostanie utworzony. Możliwe są następujące opcje:
    • Zwykłe – należy wybrać, jeśli dane dla wskazanego kwartału nie zostały jeszcze wyeksportowane i zgłoszone w bilansie płatniczym
    • Komunikat zastępczy – należy wybrać, jeśli w zgłoszonych już danych zaszły zmiany, które muszą zostać uwzględnione

Plik wyjściowy

Za pomocą przycisku [W tle] uruchamiane jest zlecenie przetwarzania, które zapisuje dane w pliku w określonym folderze eksportu. Plik tworzony jest w formacie CSV pod nazwą STAJJJJXnn.csv.

Struktura nazwy pliku

  • STA — stała wartość

  • YYYY — rok obrotowy (również rok sprawozdawczy)

  • X — wartość określająca typ deklaracji:

    • N – deklaracja zwykła

    • E – deklaracja zastępcza

  • nn — numer kwartału podlegającego zgłoszeniu (np. 01 dla I kwartału)

Struktura rekordu w pliku

Plik ma stałą strukturę rekordów i zawiera następujące dane w podanej kolejności:

  • Typ rekordu — stała wartość ZB
  • Identyfikacja VAT — identyfikator podatku VAT organizacji, której sprzedaż jest raportowana w bilansie płatniczym
  • Rok obrotowy — rok obrotowy, w którym raportowana jest sprzedaż. Wartość podawana w formacie YYYY
  • Kwartał — numer kwartału, za który raportowana jest sprzedaż. Odnosi się zawsze do roku kalendarzowego i przyjmuje wartości:
    • 1 – I kwartał
    • 2 – II kwartał
    • 3 – III kwartał
    • 4 – IV kwartał
  • Typ komunikatu — informacja, czy sprzedaż raportowana jest jako raport zwykły czy raport zastępczy. Wartości w pliku:
    • N – raport zwykły
    • R – raport zastępczy
  • Osoba odpowiedzialna — nazwisko osoby kontaktowej odpowiedzialnej za raport
  • Telefon — numer telefonu osoby odpowiedzialnej
  • Adres e-mail — adres e-mail osoby odpowiedzialnej
  • Kraj handlu — identyfikator kraju handlowego
  • Kod usługi — identyfikator kodu usługi
  • Eksport — łączna wartość sprzedaży według kraju handlowego i kodu usługi, zaksięgowana z kierunkiem handlu Eksport
  • Import — łączna wartość sprzedaży według kraju handlowego i kodu usługi, zaksięgowana z kierunkiem handlu Import

Konfiguracja

Nie ma potrzeby definiowania ustawień dla aplikacji Raport: Bilans płatności w aplikacji Konfiguracja.

Jednostki biznesowe

Następująca jednostka biznesowa jest istotna dla aplikacji Raport: Bilans płatności , której użytkownik używa na przykład do:

  • Przypisywania uprawnień,
  • Konfiguracji definicji działań lub
  • Importowania lub eksportowania danych.

Pozycja księgowania

com.sem.ext.app.fin.financialaccounting.obj.PostingItem

Uprawnienia

Uprawnienia mogą być przypisywane za pomocą ról uprawnień, jak również poprzez przyporządkowanie organizacji. Szczegółowe informacje można znaleźć w artykule Uprawnienia.

Uprawnienia specjalne

Aplikacja Raport: Bilans płatności nie ma żadnych uprawnień specjalnych.

Przyporządkowania organizacyjne

Jeśli funkcja Uprawnienia do treści została aktywowana w aplikacji Konfiguracja, użytkownik może korzystać z aplikacji Raport: Bilans płatności tylko wtedy, gdy przypisano mu organizację w danych podstawowych partnera, która jest zintegrowana z co najmniej jedną z następujących struktur organizacyjnych:

  • Księgowość finansowa

Funkcje specjalne

Aplikacja Raport: Bilans płatności nie ma żadnych specjalnych funkcji.

Uprawnienia dla partnerów biznesowych

Aplikacja Raport: Bilans płatności nie jest dostępna dla partnerów biznesowych.

Czy ten artykuł był pomocny?