Raport: Cenniki zakupu

Przegląd tematu

Raportu Cenniki zakupu można użyć, aby wyświetlić dane podstawowe dla aplikacji o tej samej nazwie.

Uwaga
Raport służy jako szablon. Może zostać on dostosowany do wymagań użytkownika. Do tego celu służy w szczególności aplikacja Raporty. Informacje na temat tej aplikacji można znaleźć w dokumentacji Raporty.

Dokument ten informuje o parametrach raportu, których można użyć do zdefiniowania zawartości dokumentu wyjściowego. Znajdują się w nim również informacje na temat wyniku wyjściowego.

Definicje terminów

Raporty

Raporty służą do wyprowadzania danych za pomocą menedżera danych wyjściowych systemu ERP (SOM) lub Crystal Reports. W przypadku danych wyjściowych raporty są podzielone na dokumenty uzupełniające i dokumenty raportów. Raporty dla dokumentów uzupełniających są oparte na danych pojedynczego dokumentu. Na przykład raport dla dokumentu Potwierdzenie zamówienia jest oparty na danych dokumentu Zamówienie zakupu. Raporty dla dokumentów raportów mogą być oparte na różnych danych, które są określane za pomocą funkcji wyszukiwania.

W dokumentach raportów dane są często przedstawiane jako lista, np. lista adresów. Raporty zawierają jeden lub więcej plików raportów, które określają parametry, liczbę pól i wygląd raportu. Można je również wprowadzić jako obiekt systemowy lub obiekt deweloperski.

Plik raportu

Plik raportu służy do definiowania wyglądu dokumentu raportu. W tym celu pliki raportów są edytowane w Crystal Reports. Pliki raportów mogą być zależne lub niezależne od języka.

Dokument raportu

Wyjście raportu do urządzenia wyjściowego, takiego jak drukarka, lub do pliku generuje dokument raportu lub dokument uzupełniający. Dokument raportu zawiera listę obiektów, na przykład listę adresów. Dokument zawsze zawiera obiekt, na przykład zamówienie sprzedaży. Dokumenty mogą być archiwizowane lub, na przykład, wysyłane do partnera faksem lub e-mailem.

Cennik

Składniki ceny (ceny, rabaty i dopłaty) do określenia ceny są zdefiniowane w cenniku. Cennik zawiera różne poziomy cennika, np. jeden poziom dla klientów i jeden dla kombinacji artykuł i klient. Rozróżnia się cenniki standardowe i promocyjne. Cenniki są grupowane w cenniki i priorytetyzowane, co wpływa na określenie ceny.

Rodzaje składników ceny

Rodzaje składników ceny zawierają ustawienia składników ceny, które są używane do określania ceny. Na przykład można ustawić, czy rabaty lub ilości opakowań są brane pod uwagę przy określaniu ceny lub czy składnik ceny jest używany dla kompletnych zamówień, czy tylko dla pozycji.

Lista cenników

Lista cenników grupuje kilka cenników z tą samą walutą, dzięki czemu można je przypisać do jednego lub kilku partnerów lub zamówień. Cenniki mogą być traktowane priorytetowo na liście cenników, co wpływa na określenie ceny. Cennik może zawierać zarówno cenniki promocyjne, jak i standardowe.

Typ cennika

Typ cennika rozróżnia cenniki standardowe i promocyjne. Cenniki promocyjne są używane do wyświetlania tymczasowych zmian cen, takich jak wyprzedaż, bez konieczności zmiany standardowego cennika.

Cennik standardowy

Cennik standardowy to cennik sprzedaży lub zakupu, który zawiera zwykłe ceny. Ceny i rabaty zapisane w cenniku standardowym odnoszą się do waluty i są ważne przez określony czas. Oprócz standardowego cennika, może istnieć cennik promocyjny, aby odbiegać od zwykłych cen. W systemie cennik standardowy, podobnie jak cennik promocyjny, jest typem cennika.

Cennik promocyjny

Cennik promocyjny jest tworzony w celu wprowadzenia specjalnych cen oprócz standardowego cennika dla specjalnych promocji. Cennik promocyjny jest ważny przez określony czas. W tym okresie cennik promocyjny jest używany do określania cen zamiast cennika standardowego. W systemie cennik promocyjny, podobnie jak cennik standardowy, jest typem cennika.

Wymiar ceny

Wymiar ceny definiuje liczbę jednostek, dla których cena jest ważna. Jest on definiowany w potęgach dziesiętnych.

Parametry raportu

Za pomocą parametrów raportu określa się charakterystykę wyszukiwania, a w rezultacie wynik wyjściowy. Parametry są zatem używane do wybierania zestawów danych.

Parametry zostały wyjaśnione w poniższej tabeli. Kolumna Nazwa parametru zawiera techniczne nazwy parametrów zdefiniowanych dla raportu. Kolumna Oznaczenie parametru zawiera wyświetlane oznaczenie parametru.

Nazwa parametru Oznaczenie parametru Objaśnienie
ReportTitle Tytuł raportu Parametr zawiera tytuł w dokumencie raportu. Wartością domyślną jest zazwyczaj nazwa raportu bazowego. Tytuł można zdefiniować indywidualnie poprzez wprowadzenie żądanej właściwości lub zmianę wartości domyślnej.
PriceListPrice-ListCode Cennik zakupu Parametr służy do ograniczenia wyświetlanych cenników zakupu.

Wynik wyjściowy

Raport zawiera wyniki dla każdego cennika zakupu pogrupowane według poziomu cennika. Nagłówek raportu zawiera cennik zakupu wraz z okresem ważności.

Tabela zawiera następujące kolumny:

  • Poziom cennika – kolumna wskazuje przypisany poziom cennika. Istnieją następujące poziomy cenników w kolejności na liście:
    • Artykuł
    • Klasyfikacja cen artykułów
    • Dostawca + Artykuł
    • Dostawca + Klasyfikacja cen artykułów
    • Klasyfikacja cen dostawcy + Artykuł
    • Klasyfikacja cen dostawcy + Klasyfikacja cen artykułów
    • Dostawca
    • Klasyfikacja cen dostawcy
  • Próg – kolumna określa dolną granicę, od której składnik ceny jest wykorzystywany przy określaniu ceny. Rozróżnia się skale ilościowe z ilością jako jednostką i skale wartościowe z walutą jako jednostką
  • Rodzaj składnika ceny – kolumna zawiera typ składnika ceny zakupu. W cennikach artykułów mogą być używane rodzaje składników ceny zakupu typu Cena, Rabat lub Dopłata. Rabaty i dopłaty muszą mieć zastosowanie  Pozycja lub Podstawa i pozycje. Działają one jako rabaty na pozycje lub dopłaty do pozycji
  • Ilość, cena, procent – ta kolumna zawiera rabaty ilościowe i narzuty w jednostce zakupu artykułu dla ilości, lub ceny, rabaty pieniężne i dopłaty w walucie cennika zakupu dla ceny, lub procentowe rabaty i dopłaty w procentach dla rabatu
  • Wymiar ceny – kolumna pokazuje wymiar ceny, dla którego cena jest ważna. Wymiar ceny jest wyświetlany tylko wtedy, gdy liczba jednostek podstawowych artykułu jest większa niż 1
  • Artykuły gratisowe – w tej kolumnie wyświetlane są artykuły rabatowe (artykuł gratisowy). W przypadku rabatu rzeczowego artykuł ten ma zastosowanie jako dodatkowy. Artykuł może być innym artykułem niż ten, dla którego zdefiniowano rabat rzeczowy
  •  Uprawnienia do rabatu – ta kolumna pokazuje upoważnienei do rabatu dla powiązanego rodzaju składnika ceny zakupu
  • Okres obowiązywania – w tej kolumnie wyświetlany jest okres obowiązywania składnika ceny, jeśli różni się od okresu obowiązywania powiązanego cennika

Poziomy cennika

Składniki cen są zdefiniowane na różnych poziomach. Poziomy cennika zostały wyjaśnione poniżej:

  • Artykuł – ten poziom zawiera składniki cen dla artykułów zakupu bez odniesienia do dostawcy
  • Klasyfikacja cen artykułów – na tym poziomie znajdują się wspólne składniki cen dla artykułów zakupowych z klasyfikacji cen artykułów zakupu bez odniesienia do dostawcy
  • Dostawca – ten poziom zawiera rabaty i narzuty specyficzne dla dostawcy bez odniesienia do artykułu
  • Klasyfikacja cen dostawcy – na tym poziomie znajdują się wspólne rabaty i narzuty dla dostawców z klasyfikacji cen dostawców bez odniesienia do artykułu
  • Dostawca + Artykuł – ten poziom zawiera składniki cen specyficzne dla dostawcy dla artykułów zakupowych
  • Klasyfikacja cen artykułów + Dostawca – na tym poziomie znajdują się wspólne składniki cen specyficzne dla dostawcy dla artykułów zakupu z klasyfikacji cen artykułów zakupu
  • Klasyfikacja cen dostawcy + Artykuł – ten poziom zawiera dostawców składników cen klasyfikacji cen dostawców dla artykułów zakupu
  • Klasyfikacja cen dostawcy + Klasyfikacja cen artykułów – na tym poziomie dostawcy z klasyfikacji cen dostawcy mogą znaleźć składniki cen dla artykułów zakupu z klasyfikacji cen artykułów

Czy ten artykuł był pomocny?