Raport: Karty środków trwałych

Aplikacja Raport: Karty środków trwałych może być używana do wyprowadzania danych podstawowych i danych transakcji środka trwałego jako dokumentu raportu. Pozwala to na przegląd wydajności.

Niniejszy artykuł opisuje parametry, za pomocą których można określić zawartość dokumentu raportu, który ma zostać wydrukowany. Dostarcza również informacji na temat wyniku wyjściowego. Możliwe ustawienia wyjściowe w tej aplikacji są zgodne z ustawieniami w oknie dialogowym dowolnej aplikacji typu Raport. Pełny opis możliwych ustawień wyjściowych można znaleźć w Instrukcji obsługi.
Więcej informacji na temat instrukcji korzystania z aplikacji można znaleźć w artykule Instrukcje: Wydanie dokumentów raportów.

Definicje terminów

  • Karta środków trwałych — w przypadku środków trwałych, np. o wysokich kosztach nabycia lub produkcji lub o długim okresie użytkowania, można śledzić dane podstawowe i transakcyjne, a tym samym historyczny rozwój wartości w postaci tak zwanej karty środków trwałych.
  • Dokument raportu — dokument raportu do urządzenia wyjściowego, takiego jak drukarka, lub do pliku, tworzy dokument raportu lub dokument końcowy. Dokument raportu zawiera listę obiektów, np. listę adresów. Dokument końcowy zawsze zawiera obiekt, np. zamówienie sprzedaży. Dokumenty mogą być archiwizowane lub wysyłane do partnera, np. pocztą elektroniczną.

Opis aplikacji

Aplikacja Raport: Karty środków trwałych służy do generowania kompleksowego, aktualnego przeglądu danych podstawowych, transakcji dotyczących środków trwałych, wartości rocznych i okresowych jednego lub więcej aktywów w raporcie. Aplikacja umożliwia wybór aktywów do analizy według różnych kryteriów wyboru. Użytkownik ma możliwość określenia kryteriów grupowania na potrzeby sortowania i sumowania.

Sekcja Parametry

Tutaj przechowywane są informacje o identyfikatorze raportu. Można wybierać spośród istniejących raportów i/lub tworzyć nowe.

  • Definicja raportu — definicję raportu można określić indywidualnie, dzięki czemu można wywoływać raporty po ich zdefiniowaniu. Nazwa jednoznacznie definiuje raport. Nazwa może składać się z cyfr i liter. Można wybierać spośród istniejących raportów lub tworzyć nowe.
  • Oznaczenie — w tym miejscu należy wybrać oznaczenie środków trwałych, które mają być przetwarzane. Brak wyboru opisu oznacza, że analizowany będzie każdy środek trwały.

Zakładka Ogólne

Oprócz trzech specyfikacji treści Obszar amortyzacji, Okres poprzez i Waluta, w tej zakładce można przede wszystkim zdefiniować formę, wygląd i grupowanie danych wyjściowych.

Parametry służą do określenia charakterystyki wyszukiwania, a w rezultacie wyniku wyjściowego raportu. Parametry są zatem używane do wybierania zestawów danych.

  • Tytuł raportu — parametr ten zawiera tytuł dokumentu raportu. Zazwyczaj domyślnie wprowadzany jest opis raportu bazowego. Tytuł można określić indywidualnie.
  • Obszar amortyzacji — w tym polu należy określić obszary amortyzacji, dla których dane mają być analizowane
  • Okres poprzez — w tym miejscu można określić, dla jakiego okresu księgowania mają być analizowane dane w raporcie
  • Waluta — w tym polu można wybrać walutę, dla której mają być analizowane salda. W tym miejscu ważna jest tylko jedna z walut krajowych, które są zdefiniowane dla danej organizacji.
  • Drukuj stronę tytułową — w tym miejscu określa się, czy zostanie wydrukowana okładka z zaznaczeniami
  • Drukuj dane stałe — w tym miejscu można określić, czy drukowane mają zostać również dane podstawowe
  • Drukuj obroty — w tym miejscu można określić, czy drukowane mają zostać również  poszczególne obroty
  • Drukuj salda okresowe — w tym miejscu można określić, czy drukowane mają zostać również salda okresowe
  • Drukuj salda roczne — w tym miejscu można określić, czy drukowane mają zostać również salda roczne

Zakładka Wybór danych

Na tej karcie można ograniczyć wybór do żądanych środków trwałych, określając różne parametry.

Parametry służą do określenia funkcji wyszukiwania i końcowego wyniku. Parametry są zatem używane do wyboru rekordów danych.

  • Numer środka trwałego — w tym miejscu można wybrać numery środków trwałych, które mają zostać przetworzone. Brak wyboru numeru środka trwałego oznacza, że analizowane będą wszystkie środki trwałe.
  • Numer podrzędny środka trwałego — w tym miejscu można wybrać numery podrzędne środków trwałych, które mają zostać przetworzone. Brak wyboru numeru podrzędnego środka trwałego oznacza, że analizowane będą wszystkie środki trwałe.
  • Oznaczenie — w tym miejscu można wybrać oznaczenia środków trwałych, które mają zostać przetworzone. Brak wyboru oznaczenia środka trwałego oznacza, że analizowane będą wszystkie środki trwałe.
  • Kod wyszukiwania — w tym miejscu można wybrać kody wyszukiwania środków trwałych, które mają zostać przetworzone. Brak wyboru kodu wyszukiwania środka trwałego oznacza, że analizowane będą wszystkie środki trwałe.
  • Hasło wyszukiwania — w tym miejscu można wybrać hasła wyszukiwania środków trwałych, które mają zostać przetworzone. Brak wyboru hasła wyszukiwania środka trwałego oznacza, że analizowane będą wszystkie środki trwałe.
  • Kategoria środków trwałych — w tym miejscu można wybrać kategorie środków trwałych, które mają zostać przetworzone
  • Lokalizacja środków trwałych — w tym polu można wybrać lokalizacje, które mają zostać przetworzone. Brak wyboru lokalizacji oznacza, że analizowane będą zasoby każdej lokalizacji.
  • Grupa główna środków trwałych — w tym miejscu można wybrać główne grupy środków trwałych, które mają zostać przetworzone. Brak wyboru oznacza, że analizowane będą zasoby ze wszystkich głównych grup środków trwałych.
  • Grupa środków trwałych — w tym miejscu można wybrać grupy środków trwałych, które mają zostać przetworzone. Brak wyboru oznacza, że analizowane będą zasoby ze wszystkich grup środków trwałych.
  • Konto stanów magazynowych — w tym miejscu można wybrać konta stanów magazynowych, które mają zostać przetworzone. Brak wyboru kont stanów magazynowych oznacza, że analizowane będzie każde konto stanów magazynowych.
  • Rodzaj kosztów stanów magazynowych — w tym miejscu należy wybrać rodzaje kosztów stanów magazynowych, które mają być przetwarzane. Brak wpisu oznacza, że analizowane będą wszystkie rodzaje kosztów.
  • Typ środka trwałego — w tym miejscu należy wybrać typy środków trwałych, które mają być przetwarzane
  • Osoba odpowiedzialna za środek trwały — w tym miejscu można wybrać osoby odpowiedzialne za środki trwałe, które mają zostać przetworzone
  • Producent — w tym miejscu można wybrać producenta, którego środki trwałe mają zostać przetworzone. Brak wyboru oznacza, że analizowane będą środki trwałe każdego producenta.
  • Wierzyciel — w tym miejscu można wybrać wierzyciela, którego mają zostać przetworzone. Brak wyboru oznacza, że analizowane będą środki trwałe każdego wierzyciela.
  • Rok budowy — wybierz rok budowy, który ma zostać przetworzony. Brak wyboru oznacza, że analizowane będą środki trwałe z każdego roku budowy.
  • Data nabycia — w tym miejscu można wybrać datę nabycia środków trwałych, dla której dane mają zostać przetworzone
  • Początek amortyzacji — w tym miejscu można wybrać datę początku amortyzacji, dla której dane mają zostać przetworzone
  • Data inwentaryzacji — w tym miejscu można wybrać datę inwentaryzacji środków trwałych, które mają zostać przetworzone
  • Numer inwentarzowy — w tym miejscu można wybrać numery inwentaryzacji, które mają zostać przetworzone. Brak wyboru oznacza, że analizowane będą zasoby z każdym numerem inwentaryzacji.
  • Numer maszyny — w tym miejscu można wybrać numery maszyn, które mają zostać przetworzone. Brak wyboru oznacza, że analizowane będą zasoby z każdym numerem maszyny.

Zakładka Wymiary i klasyfikacje

W tej zakładce można ograniczyć zawartość żądanego wyboru do danych istotnych dla controllingu, określając różne parametry.

Za pomocą parametrów można określić charakterystykę wyszukiwania i końcowy wynik.

  • Wymiar opcjonalny 01 — w tym miejscu określa się, czy typ wymiaru (liczba od 1 do 20) jest inicjowany za pomocą wprowadzonego tutaj wymiaru opcjonalnego.
    • Znaczenie w funkcjach wyszukiwania — jeśli analizowane mają być tylko dane z określonym wymiarem, należy wprowadzić wymiar w tym miejscu (dotyczy to wymiarów od 1 do 20). Brak wskazania oznacza, że ocena jest niezależna od odpowiedniego wymiaru.
    • Znaczenie w danych transakcji — zaksięgowane z tym opcjonalnym wymiarem
  • Klasyfikacja 1-5 — w ramach klasyfikacji definiowane i oceniane są indywidualne cechy środków trwałych. Wprowadzona tutaj klasyfikacja jest używana jako domyślna podczas tworzenia środka trwałego.
    • Znaczenie w funkcjach wyszukiwania — jeśli analizowane mają być tylko dane z określoną klasyfikacją, należy wprowadzić klasyfikację w tym miejscu (dotyczy to klasyfikacji od 1 do 5). Brak wskazania oznacza, że ocena jest niezależna od klasyfikacji.
    • Znaczenie w funkcjach wyszukiwania — jeśli analizowane mają być tylko dane z określoną klasyfikacją, wprowadź tutaj klasyfikację (dotyczy to klasyfikacji od 1 do 5). Brak wskazania oznacza, że ocena jest niezależna od odpowiedniej klasyfikacji.
    • Znaczenie w danych transakcji — zaksięgowane z wybraną klasyfikacją

Wynik raportu

Kryteria wyboru dla kolejnego raportu są przedstawione w arkuszach tytułowych, aby zapewnić, że dane wyjściowe listy mogą być jasno przypisane i ocenione. Same dane są pogrupowane w trzy obszary: dane podstawowe, dane transakcji i salda.

Raport składa się z:

  • Nagłówka raportu,
  • Nagłówka kolumn,
  • Danych podstawowych,
  • Danych transakcji,
  • Sald,
  • Stopki.

W nagłówku raportu wyświetlane są następujące dane:

  • Analiza środków trwałych — ogólna nazwa raportu
  • Tytuł raportu — dokładny tytuł raportu, który został wpisany w aplikacji
  • Comarch ERP Enterprise — nazwa oprogramowania.

Pod pierwszym nagłówkiem znajdują się – oddzielone poziomymi liniami – dodatkowe informacje:

  • W walucie — w tym miejscu wyświetlana jest waluta podstawowa raportu
  • Okres — w tym miejscu wyświetlana jest informacja o okresie, którego dotyczy raport
  • Obszar amortyzacji — w tym miejscu wyświetlony jest obszar amortyzacji, którego dotyczy raport

Sekcja Dane podstawowe

  • Środek trwały — w tym miejscu znajduje się identyfikator środka trwałego
  • Oznaczenie — w tym miejscu znajduje się oznaczenie przypisane do środka trwałego
  • Środki trwałe — w tym miejscu widoczna jest informacja o tym, czy środek trwały jest aktywny.
    Możliwe są następujące opcje:

    • Oznaczone do usunięcia — środki trwałe oznaczone do usunięcia mogą zostać usunięte podczas reorganizacji
    • Nieaktywny — nieaktywne środki trwałe nie są brane pod uwagę w ocenach, w programie dialogowym i w przebiegu amortyzacji
    • Aktywny — domyślnym ustawieniem jest Aktywny. Te środki trwałe są uwzględniane w programie bez ograniczeń
  • Status — w tym miejscu można znaleźć informację o obecnym statusie środka trwałego.
    Możliwe wartości:

    • W trakcie tworzenia
    • Operacje dostępne
    • Operacje z saldem = 0
  • Lokalizacja środka trwałego — w tym miejscu znajduje się lokalizacja przypisana do środka trwałego
  • Kategoria środka trwałego — w tym miejscu znajduje się kategoria, do której należy środek trwały.
    Możliwe są opcje:

    • Aktywa
    • Leasing — przez aktywa leasingowe rozumie się tutaj aktywa, które nie są własnością firmy. Dlatego nie są one wykazywane, na przykład w raportach z krótkiej analizy aktywów
    • Pasywa — pasywami można zarządzać na przykład z dotacji, które zostały wypłacone przez instytucje państwowe dla zakładu
  • Grupa środków trwałych — w tym miejscu znajduje się grupa, w której ujęty jest środek trwały
  • Grupa główna środków trwałych — w tym miejscu znajduje się grupa główna, do której przypisany jest środek trwały
  • Hasło wyszukiwania — w tym miejscu znajduje się hasło służące do wyszukiwania środka trwałego
  • Kod wyszukiwania — w tym miejscu znajduje się kod identyfikacyjny używany do wyszukiwania środka trwałego
  • STNW — ten wskaźnik służy do identyfikacji zasobu o niskiej wartości. Wartość, do której składnik aktywów jest zarządzany jako środki trwałe o niskiej wartości, można zdefiniować w obszarze amortyzacji.
  • Środki trwałe planowane — ten wskaźnik identyfikuje środek trwały jako planowany środek trwały, którego faktyczne nabycie nastąpi dopiero w przyszłości. Tylko niektóre klucze transakcji są dozwolone dla tego typu aktywów w oknie dialogowym księgowania. Planowane wartości inwestycji można wprowadzić do planowanego środka trwałego i obliczyć oczekiwaną amortyzację.
  • Planowany — w tym miejscu znajduje się informacja, czy środek trwały jest planowany
  • Planowane okresy od/do — w tym miejscu znajdują się daty planowanego okresu użytkowania środka trwałego
  • W budowie — w tym miejscu znajduje się informacja, czy środek trwały jest w trakcie budowy
  • Liczba — w tym miejscu znajduje się liczba jednostek środka trwałego
  • Data nabycia — w tym miejscu znajduje się data nabycia środka trwałego
  • Data uruchomienia — w tym miejscu znajduje się data uruchomienia środka trwałego
  • Rok budowy — w tym miejscu znajduje się rok budowy środka trwałego
  • Producent — w tym miejscu znajduje się nazwa producenta środka trwałego
  • Wierzyciel — w tym miejscu znajduje się wierzyciel związany ze środkiem trwałym (np. w przypadku leasingu)
  • Numer maszyny — w tym miejscu znajduje się numer identyfikacyjny maszyny (środka trwałego)
  • Główny środek trwały — w tym miejscu znajduje się odniesienie do głównego środka trwałego, jeśli dotyczy
  • Osoba odpowiedzialna za środek trwały — w tym miejscu znajduje się osoba przypisana jako odpowiedzialna za środek trwały
  • Klasyfikacja 1–5 — w tym miejscu znajduje się klasyfikacja środka trwałego według przyjętej skali (np. podatkowej, księgowej)
  • Wymiar opcjonalny — w tym miejscu znajduje się opcjonalny wymiar przypisany do środka trwałego
Podsekcja Ubezpieczenia
  • Numer ubezpieczenia — w tym miejscu znajduje się identyfikator przypisany do ubezpieczenia środka trwałego
  • Wartość bazowa — w tym miejscu znajduje się wartość bazowa przyjęta do wyceny środka trwałego na potrzeby ubezpieczenia
  • Grupa ponownego nabycia — w tym miejscu znajduje się przypisana grupa, która klasyfikuje środek trwały pod kątem ewentualnego ponownego nabycia
  • Wartość bazowa dla wartości ponownego — w tym miejscu znajduje się wartość bazowa wykorzystywana do ustalenia wartości środka trwałego przy ponownym nabyciu
  • Stała wartość ubezpieczenia — w tym miejscu znajduje się określona wartość ubezpieczeniowa, która pozostaje niezmienna przez cały okres ubezpieczenia

Sekcja Obszar amortyzacji

  • Obszar amortyzacji – w tym miejscu znajduje się przypisany obszar amortyzacji; określa, czy amortyzacja jest obliczana dla środka trwałego
  • Amortyzacja aktywowana – w tym miejscu znajduje się informacja, czy obszar amortyzacji jest brany pod uwagę w przebiegach amortyzacji
  • Początek amortyzacji – w tym miejscu znajduje się sposób ustalania daty rozpoczęcia amortyzacji.
    Możliwe są wartości:

    • Początek roku — data rozpoczęcia amortyzacji odpowiada pierwszemu dniu roku obrotowego, w którym przypada data bazowa
    • Zasada uproszczenia — data rozpoczęcia amortyzacji odpowiada pierwszemu dniu roku obrotowego, jeśli data bazowa przypada w pierwszej połowie roku obrotowego
    • Początek okresu — data rozpoczęcia amortyzacji odpowiada pierwszemu dniu okresu, w którym przypada data bazowa
    • Data bazowa — data rozpoczęcia amortyzacji odpowiada dacie bazowej
  • Kwota docelowa – w tym miejscu znajduje się docelowa wartość amortyzacji, do której system oblicza odpisy
  • Zakończenie okresu użytkowania – w tym miejscu znajduje się planowana data zakończenia okresu użytkowania środka trwałego
  • Indywidualna wartość początkowa – w tym miejscu znajduje się indywidualna wartość początkowa służąca jako podstawa do obliczania amortyzacji
  • Konto zapasów – w tym miejscu znajduje się przypisane konto bilansowe, w ramach którego zarządzany jest środek trwały
  • Rodzaj kosztu stanu – w tym miejscu znajduje się typ konta bilansowego, w ramach którego klasyfikowany jest środek trwały w module Controlling
  • Ulga inwestycyjna – w tym miejscu znajduje się informacja o dodatku inwestycyjnym (dotyczy np. organizacji austriackich)
    Uwaga
    Kolumna jest widoczna tylko wtedy, gdy pole Amortyzacja przedterminowa / Ulga inwestycyjna jest aktywowane w funkcji Środki trwałe w aplikacji Konfiguracja.
Podsekcja Przypisanie konta księgowego

Podsekcja ta składa się z tabeli, w której nagłówku znajdują się:

  • Typ kwoty — w tej kolumnie zapisane są typy kwot, do których odnoszą się pozostałe kolumny tabeli. Kolumny po prawej stronie pokazują odpowiednie okresy ważności, a także konta debetowe i kredytowe dla odpowiedniego typu kwoty.
    Są to:

    • Normalna amortyzacja
    • Amortyzacja specjalna
    • Amortyzacja częściowa
    • Wartość księgowa zysk
    • Wartość księgowa strata
    • Odsetki
  • Okres ważności — w tej kolumnie zapisany jest okres ważności przypisany do danego typu kwoty
  • Konto Wn — w tej kolumnie zapisane jest konto obciążenia dla danego typu kwoty
  • Konto Ma — w tej kolumnie zapisane jest konto uznania dla danego typu kwoty
Podsekcja Przypisanie rodzaju kosztów 

Podsekcja ta składa się z tabeli, w której nagłówku znajdują się:

  • Typ kwoty — w tej kolumnie zapisane są typy kwot, do których odnoszą się pozostałe kolumny tabeli. Kolumny po prawej stronie pokazują odpowiednie okresy ważności, a także konta debetowe i kredytowe dla odpowiedniego typu kwoty.
    Są to:

    • Normalna amortyzacja
    • Amortyzacja specjalna
    • Amortyzacja częściowa
    • Wartość księgowa zysk
    • Wartość księgowa strata
    • Odsetki
  • Okres ważności — w tej kolumnie zapisany jest okres ważności przypisany do danego typu kwoty
  • Rodzaj kosztów — w tej kolumnie zapisany jest rodzaj kosztów przypisany do danego typu kwoty
Podsekcja Ponowne nabycie
  • Grupa ponownego nabycia — w tym miejscu znajduje się identyfikator grupy środków trwałych
  • Rok bazowy — w tym miejscu znajduje się rok bazowy
  • Wartość bazowa dla wartości ponownego nabycia — w tym miejscu znajduje się informacja o wartości bazowej dla wartości ponownego nabycia
  • Stała wartość ponownego nabycia — w tym miejscu znajduje się kwota stałej wartości ponownego nabycia
Podsekcja Odsetki
  • Grupa odsetek — w tym miejscu zapisana jest informacja dotyczące grupy odsetek mająca zastosowanie do inwestycji
  • Podstawa obliczenia — w tym miejscu znajdują się informacje dotyczące podstawy obliczeń odsetek.
    Możliwe wartości:

    • Koszty nabycia
    • Połowa kosztów nabycia
    • Wartość księgowa
    • Średnia wartość księgowa
    • Bieżąca wartość księgowa
    • Wartość odtworzeniowa
    • Połowa wartości odtworzeniowej
    • Indywidualna wartość bazowa
  • Czas obliczenia — w tym miejscu znajdują się informacje dotyczące czasu obliczeń odsetek.
    Możliwe wartości:

    • Nieograniczony — odsetki są naliczane do momentu zbycia środka trwałego
    • Okres użytkowania — odsetki są naliczane do końca okresu użytkowania.
    • Dodatnia wartość księgowa — odsetki są naliczane tak długo, jak wartość księgowa jest dodatnia na początku roku i nie osiągnęła kwoty docelowej.
    • Dodatnia bieżąca wartość księgowa — odsetki są naliczane tak długo, jak bieżąca wartość bilansowa jest dodatnia na początku okresu i nie osiągnęła kwoty docelowej.
Podsekcja Metoda amortyzacji

Podsekcja ta składa się z tabeli, w której nagłówku znajdują się:

  • Pozycja — w tym miejscu znajduje się numer pozycji środka trwałego
  • Metoda amortyzacji — w tym miejscu znajduje się metoda amortyzacji zastosowana dla środka trwałego
  • Obowiązuje od — w tym miejscu znajduje się data, od której obowiązuje przypisana metoda amortyzacji (jeśli nie określono daty, metoda amortyzacji obowiązuje od początku amortyzacji)
  • Okres użytkowania — w tym miejscu znajduje się okres użytkowania środka trwałego wyrażony w miesiącach kalendarzowych
  • Ważenie — w tym miejscu znajduje się procentowa stawka ważenia przypisana do metody amortyzacji
  • Mieszany rodzaj amortyzacji — w tym miejscu znajduje się informacja, czy zastosowano kombinację metod amortyzacji (np. liniową i specjalną zgodnie z przepisami podatkowymi).
    • Aktywne — dozwolone są zmienne wagi dla metod amortyzacji
    • Nieaktywne — zmienne wagi nie są dozwolone dla metod amortyzacji
      Wskazówka
      Połączone metody amortyzacji mogą również sumować się do więcej lub mniej niż 100%.
  • Kalkulowana ocena wagi — w tym miejscu znajduje się sposób obliczania proporcji wag metod amortyzacji, które mogą być zmienne (jeśli aktywne) lub stałe (jeśli nieaktywne)

Sekcja Transakcje

Sekcja ta składa się z tabeli, w której nagłówku znajdują się:

  • Rodzaj transakcji — w tym miejscu znajduje się identyfikator transakcji środka trwałego
  • Obroty środków trwałych — w tym miejscu znajduje się prawidłowy typ dokumentu z aplikacji Rodzaje transakcji środków trwałych, za pomocą którego dokonano transakcji
  • Dokument środków trwałych — w tym miejscu znajduje się numer dokumentu dotyczącego środka trwałego
  • Dokument wejścia — w tym miejscu znajduje się numer dokumentu przychodzącego
  • Okres księgowy — w tym miejscu znajduje się informacja o okresie księgowym, w którym miała miejsce transakcja
  • Amortyzacja — w tym miejscu znajduje się kwota naliczonej amortyzacji
  • Wartość księgowa — w tym miejscu znajduje się aktualna wartość księgowa środka trwałego
  • Odsetki — w tym miejscu znajdują się naliczone odsetki dotyczące środka trwałego
  • Tekst transakcji — w tym miejscu znajduje się tekst księgowania przypisany do typu dokumentu
  • Data operacji — w tym miejscu znajduje się data przeprowadzenia transakcji
  • Data dokumentu — w tym miejscu znajduje się data wystawienia dokumentu dotyczącego środka trwałego
  • Data rejestracji — w tym miejscu znajduje się data wprowadzenia dokumentu przychodzącego do systemu
  • Storno — w tym miejscu znajduje się informacja, czy transakcja została odwrócona
  • Storno od kapitału obcego — w tym miejscu znajduje się informacja o anulowaniu transakcji związanej z kapitałem obcym, jeśli dotyczy
  • Anulowanie odpisu — w tym miejscu znajduje się informacja o anulowaniu odpisów księgowych
  • Przychody ze sprzedaży — w tym miejscu znajduje się kwota wpływów ze sprzedaży środka trwałego
  • Koszty napraw — w tym miejscu znajdują się poniesione koszty napraw związanych ze środkiem trwałym

Sekcja Saldo okresowe

Trzecią cechą grupowania jest saldo odpowiednich środków trwałych (grup), przy czym rozróżnia się salda okresowe i roczne.

  • Okres księgowy — w tym miejscu znajduje się rok obrotowy lub okres, w którym nastąpiły zmiany w zakresie środków trwałych
  • Początek/przychód — w tym miejscu znajdują się koszty nabycia lub wytworzenia środka trwałego na początek roku obrotowego lub w momencie rozpoczęcia amortyzacji
  • Likwidacja — w tym miejscu znajduje się kwota zbycia (likwidacji) środka trwałego za dany okres
  • Przeksięgowanie — w tym miejscu znajduje się kwota przeniesienia środka trwałego do innego obszaru w danym okresie
  • Anulowanie odpisu — w tym miejscu znajduje się suma odpisów aktualizujących anulowanych w danym okresie
  • Amortyzacja — w tym miejscu znajduje się łączna kwota amortyzacji naliczona za dany okres
  • Wartość księgowa – koniec — w tym miejscu znajduje się wartość bilansowa środka trwałego na koniec okresu
  • Przychody ze sprzedaży — w tym miejscu znajduje się kwota wpływów ze sprzedaży środka trwałego w analizowanym okresie
  • Odsetki — w tym miejscu znajdują się odsetki naliczone w danym okresie

Sekcja Salda roczne

  • Okres obrachunkowy — w tym miejscu znajduje się rok lub okres obrachunkowy, w którym nastąpiły zmiany w zakresie środka trwałego
  • Początek — w tym miejscu znajdują się koszty nabycia lub wytworzenia środka trwałego na początek okresu obrachunkowego
  • Początek amortyzacji — w tym miejscu znajduje się wartość początkowa amortyzacji na początek okresu obrachunkowego
  • Przychód — w tym miejscu znajduje się kwota przychodów ze sprzedaży lub innych wpływów z tytułu zbycia środka trwałego w danym okresie
  • Likwidacja — w tym miejscu znajduje się kwota zbycia (likwidacji) środka trwałego za dany okres obrachunkowy
  • Przeksięgowanie — w tym miejscu znajduje się kwota przeniesienia środka trwałego w ramach ksiąg rachunkowych w danym okresie
  • Anulowanie odpisu — w tym miejscu znajduje się wartość anulowanych odpisów aktualizujących za dany okres
  • Amortyzacja — w tym miejscu znajduje się suma naliczonej amortyzacji za okres obrachunkowy
  • Wartość księgowa – koniec — w tym miejscu znajduje się końcowa wartość księgowa środka trwałego na koniec okresu obrachunkowego

Na dole każdej strony raportu znajduje się stopka, w której znajdują się informacje:

  • Nazwa organizacji — w lewym rogu znajduje się nazwa jednostki organizacyjnej, z której wyszło zlecenie raportu
  • Strona — po środku znajduje się odniesienie do bieżącej strony dokumentu, w nawiasach widoczna jest liczba wszystkich stron raportu
  • Użytkownik — w prawym rogu widoczny jest użytkownik, który zlecił wydanie raportu
  • Data i godzina — obok użytkownika znajduje się data i godzina utworzenia raportu

Konfiguracja

Aplikacja Raport: Karty środków trwałych nie wymaga dodatkowych ustawień w aplikacji Konfiguracja.

Uprawnienia

Uprawnienia mogą zostać przypisane za pomocą ról uprawnień jak również poprzez przyporządkowanie organizacji. Szczegółowe informacje można znaleźć w artykule Uprawnienia.

Uprawnienia specjalne

Dla aplikacji Raport: Karty środków trwałych nie ma dostępnych uprawnień specjalnych.

Przyporządkowania organizacji

Aby zapewnić, że użytkownik może korzystać z aplikacji Raport: Karty środków trwałych, organizacja musi być przypisana do użytkownika w danych podstawowych partnera. Organizacja ta musi być powiązana z co najmniej jedną z następujących struktur organizacyjnych:

  • Rachunkowość

Funkcje specjalne

Dla aplikacji Raport: Karty środków trwałych nie są dostępne funkcje specjalne.

Uprawnienia dla partnerów biznesowych

Aplikacja Raport: Karty środków trwałych nie jest udostępniana partnerom biznesowym.

Czy ten artykuł był pomocny?