Aplikacja Raport: Koszty transportu pozwala wyświetlić zdefiniowane ustawienia kosztów transportu. Dane w dokumencie raportu odpowiadają danym w aplikacji Koszty transportu.
Niniejszy dokument zawiera w szczególności informacje na temat parametrów aplikacji, za pomocą których można określić, co zawiera dokument raportu, który ma zostać wydrukowany. Znajdują się tu również informacje na temat wyniku wydruku. Możliwe ustawienia wyjściowe w tej aplikacji odpowiadają również opcjom ustawień w oknie dialogowym dla dowolnego wyjścia. Opis możliwych ustawień wyjściowych znajduje się w instrukcji obsługi.
Instrukcje korzystania z aplikacji można znaleźć w dokumentacji Instrukcje: Dokumenty raportu.
Definicje terminów
Dokument raportu
Wydruk raportu do urządzenia wyjściowego takiego jak drukarka lub do pliku tworzy dokument raportu lub dokument końcowy. Dokument raportu zawiera listę obiektów, np adresów. Dokument końcowy zawsze zawiera obiekt, na przykład zamówienie sprzedaży. Dokumenty mogą być archiwizowane lub wysyłane do partnera, na przykład faksem lub pocztą elektroniczną.
Opis aplikacji
Z pomocą aplikacji Raport: Koszty transportu można wyświetlić zdefiniowane ustawienia kosztów transportu w dokumencie raportu. Parametry są dostępne dla wyjścia wybranych ustawień kosztów transportu, które można wykorzystać do wprowadzenia pożądanych cech ustawień kosztów transportu.
Parametry
Poniższy tekst jest edytowany tylko w opisie danych. Jest on używany w całej dokumentacji raportów. Należy użyć parametrów, aby zdefiniować charakterystykę wyszukiwania, a w rezultacie wynik wyjściowy. Parametry są zatem używane do wyboru zestawu danych.
Parametry zostały wyjaśnione poniżej.
Tytuł raportu – parametr zawiera tytuł dokumentu raportu. Nazwa raportu bazowego jest zwykle określana jako wartość domyślna. Tytuł można zdefiniować indywidualnie.
Warunki wysyłki – parametr służy jako cecha wyszukiwania. W razie potrzeby pozwala wprowadzić identyfikatory warunków wysyłki, dla których mają być wyświetlane ustalenia kosztów transportu.
Spedytor – parametr służy jako cecha wyszukiwania. W razie potrzeby pozwala wprowadzić identyfikatory przewoźników, dla których mają zostać wyprowadzone ustalenia kosztów transportu.
Klient – parametr służy jako cecha wyszukiwania. W razie potrzeby pozwala wprowadzić identyfikatory klientów, dla których mają zostać wyświetlone ustalenia kosztów transportu.
Klasyfikacja – parametr służy jako cecha wyszukiwania. W razie potrzeby należy wprowadzić identyfikatory klasyfikacji kosztów przesyłki, dla których mają zostać wyświetlone ustalenia kosztów przesyłki.
Kwoty i wartości zawierają podatki – jeśli ten parametr jest wyświetlany, koszty transportu mogą zostać uwzględnione zarówno z podatkami, jak i bez nich. Parametr służy jako cecha wyszukiwania. Pozwala aktywować lub dezaktywować tę funkcję w zależności od potrzeb.
Wynik wyjściowy
Koszty transportu są drukowane w kolejności następujących kategorii:
Kategoria | Sekwencja |
Ogólne | Warunki wysyłki |
Spedytor | Warunki wysyłki + spedytor |
Klient | Warunki wysyłki + klient |
Klasyfikacja kosztów transportu | Stan wysyłki + klasyfikacja kosztów transportu |
Spedytor + klient | Warunki wysyłki + spedytor + klient |
Spedytor + klasyfikacja kosztów transportu | Stan wysyłki + przewoźnik + klasyfikacja kosztów transportu |
Każda kategoria jest sortowana w porządku rosnącym według:
- Kategoria
- Próg
- Okres ważności
Jeśli koszty transportu zawierają już podatki (koszty transportu „konsumenta końcowego”), w nagłówku raportu wyświetlana jest odpowiednia informacja.
Dokument raportu zawiera następujące dane:
- Warunki wysyłki – zawiera warunki wysyłki, dla których definiowane są koszty transportu.
- Spedytor/Klient/Klasyfikacja kosztów transportu – w zależności od kategorii, pole jest puste lub zawiera spedytora, klienta lub klasyfikację kosztów transportu, która w połączeniu z warunkami wysyłki określa kategorię definicji kosztów transportu.
- Klasyfikacja kosztów klienta/frachtu – w zależności od kategorii, pole jest albo puste, albo zawiera klienta lub klasyfikację kosztów transportu, która w połączeniu z warunkami wysyłki i zawartością poprzedniej kolumny określa kategorię definicji kosztów transportu.
- Artykuł rozliczeniowy – pole zawiera artykuł rozliczeniowy, który pojawia się na dowodzie dostawy lub na fakturze sprzedaży, gdy obliczane są koszty transportu.
- Próg – pole zawiera skale kosztów transportu. Skale kosztów transportu można zdefiniować dla:
- objętości
- wagi
- wartości
- liczba jednostek opakowania
- Kwota – pole zawiera kwotę, która ma zostać obliczona jako koszty transportu dla danej wagi.
WskazówkaJeśli funkcja Kwoty i wartości zawierają podatki jest aktywna, kwota zawiera podatki. Jest to również widoczne w nagłówku kolumny i raportu. - Ważność – pole pokazuje okres, w którym dana definicja kosztu transportu jest ważna.
Konfiguracja
Dla aplikacji Raport: Koszty transportu nie istnieją specjalne ustawienia w aplikacji Konfiguracja.
Raport
Dla aplikacji Raport: Koszty transportu istotny jest następujący raport: com.cisag.app.inventory.rpt.FreightCostDefinition
Uprawnienia
Uprawnienia można przypisywać zarówno przy użyciu ról uprawnień, jak i poprzez przypisanie organizacji. Koncepcję autoryzacji można znaleźć w dokumentacji technicznej Uprawnienia.
Specjalne możliwości
Dla aplikacji Raport: Koszty transportu nie istnieją specjalne możliwości.
Przypisania organizacji
Dla osoby korzystającej z aplikacji Raport: Koszty transportu, w głównych danych partnera muszą być do niej przypisane następujące elementy:
Organizacja logistyki magazynowej w połączeniu z co najmniej jedną organizacją z jednej z następujących struktur organizacyjnych:
- Organizacja zakupu
- Organizacja sprzedaży
Funkcje specjalne
Dla aplikacji Raport: Koszty transportu nie ma żadnych specjalnych funkcji.
Upoważnienia dla partnerów biznesowych
Aplikacja Raport: Koszty transportu nie jest dostępna dla partnerów biznesowych.